Jump to content
Juoksufoorumi.fi



hutikka

Jäsenet
  • Content Count

    27
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MYYTY! Eli myydään lähes iskemätön juoksijan raamattu Lore of Running:running:, kirjoittaja Tim Noakes. Hp. 15 euroa. Kirja on huippukunnossa sami.ryti(at)gmail.com nolnelyks4449666
  2. Osaatteko suositella neutraalia, kiertojäykkää juoksukenkää jossa on leveä lesti. olen käyttänyt asicsen nimbusta wide fit mallina, mutta olisi ihan mukava kokeilla välillä jotain muutakin merkkiä.
  3. Terve Osaisiko kukaan suositella maidotonta palautusjuomaa (ei myöskään heraa)? Itsellä maitoallergia ja kaikissa palautumisjuomissa tuntuu lukevan kyljessä sanat maito tai hera...
  4. Tosta saa ainakin sykerajat ihan edullisesti. Ei tarvii kun menna juoksemaan sykemittarin kanssa. http://www.trainingbible.com/joesblog/2009/11/quick-guide-to-setting-zones.html
  5. hutikka

    Kuntopyörä

    Tyopaikan kuntopyora hajosi ja nyt sitten pitaisi hankkia uusi. Osaatteko suositella jotain hyvaksi havaittua mallia / valmistajaa. kiitokset vinkeista!
  6. hutikka

    1/2 matkan harjoittelu

    Kiitoksia vinkeista! Nayttaa silta, etta ihan kohtuullisilla harjoittelumaarilla voisi tuosta urakasta kunnialla selvita. Tarkoitan kunnialla selviamista, etta jaksaa koko matkan lapi ilman mitaan kavely tms. breikkeja. Lueskelin netista jotain artikkelia ja siina kehotettiin treenaamaan ekat 3kk pelkkaa pk:ta. Kuulostaa aika puuduttavalta. Onko kokemuksia / oikotieta onneen? Itse tykkaan aina valilla ottaa tehoja irti joten 3kk pk:ta kuulostaa aika tylsalta. Toisaalta ymmarran kylla homman idean...:conf:
  7. hutikka

    1/2 matkan harjoittelu

    Moi Minua kiinnostaisi kokeilla triathlonia. Etenkin 1/2 matka kiinnostaa nain alkuun. Osaatteko neuvoa mista loytyisi hyvaksi havaittuja harjoitteluohjemia kyseiselle matkalle? Toinen mika askarruttaa on se etta vedetaanko treeneissa lahes kaikki harjoitukset pk sykkeilla vai kannattaako treenailla valilla myos vk sykkeilla? Mainitaan nyt viela sekin, etta tavoitteena on paasta kunniallisesti lapi 1/2 matkasta :vrolijk_26:ja tavoite on siis ensi kesana.
  8. Moi Onko kokemuksia mikä olisi paras tapa pestä noita goretex rytkyjä? Kannattaako investoida erikoispesuaineisiin vai kelpaako tavalliset pulverit? Sen verran tiedän että ei huuhteluaineita ja aika matalissa lämpötiloissa (ilmeisesti max 40 C) ja ujosti linkousta. Mutta jos on jotain hyviä / huonoja kokemuksia goretex asusteiden pesusta niin olen kuulolla...
  9. Terve, Olisi kovasti kiinnostusta aloittaa triathlonin harrastaminen. Onko tietoa onko Kymenlaakson alueella mitaan triathlonseuraa? Seurasta saisi varmasti hyvaa vinkkia harjoitteluun, niin ei tarvitsisi menna perse edella puuhun (niinkuin tavallisesti) :fighting0056:
  10. hutikka

    Maratonvauhtinen lenkki

    Tavoitteeni on juosta ensimmainen maratoni syksylla ja tavoite aikani on alle 4h eli maratonvauhtinen lenkki olisi tuolloin n. 5:40/km. Tama vauhti sattuu olemaan aika lailla sama kuin normaali pk vauhtini. Kuuluuko maravauhtisella lenkilla vauhdin olla kovempaa vai hiljempaa kuin normi pk lenkilla? Pitaisko tavoiteaikaa rustata johonkin suuntaan vai onko taa nyt ihan normaalia?:035:
  11. noniin, kiitos hyvistä kommenteista ja neuvoista. pitänee keskittyä vielä enemmän tuohon juoksuasentoon ja askeltiheyteen vaikka olenkin jo lyhentänyt askelta aika tavalla siitä kun aloitin säännöllisen lenkkeilyn muutamia vuosia sitten. katsotaan kuinka käy ja otetaan ne loikat ym. mukaan reeniohjelmaan. kertoisitko vielä villho saitko vaihdettua päkiäjuoksuun vain askelta lyhentämällä vai teitkö joitain muitakin tekniikka tms. harjoitteita. tuli tämä nyt vaan mieleen kun on samanlaista oiretta koivissa kuin mitä sinullakin oli aikaisemmin ja olettaisin ainakin että ne saattaisivat vähentyä tuohon päkiäjuoksuun vaihtamisella vaikka eihän sitä voi tietää ennenkuin kokeilee... mielellään vastaanotetaan muiltakin hyviä harjoitteita sekä mielipiteitä / kokemuksia asian tiimoilta
  12. Olettaisin että jatkuvat jalkakipuni saattaisivat johtua siitä, että juoksen kanta askelluksella eli kantapää tulee maahan ensimmäisenä. Onko jotain tekniikka tms. harjoituksia joiden avulla voisi helposti siirtyä päkiä askellukseen? Käsittääkseni jalan pitäisi ottaa päkiäkontakti kun se on liikkumassa jo taaksepäin. Tämän jälkeen kantapohja käväisee nopeasti massa ja sitten ponnistetaan päkiällä... Kokeilin hieman juosta tuolla tavalla ja se oli kyllä todella hankalan oloista, eli jos jollakin olisi hyviä treenivinkkejä niin niitä otetaan kiitollisuudella vastaan!
  13. Moro, Onko olemassa jotain "oikeaa / parasta" hengitystekniikkaa juoksuun, jos on niin millainen ja miten sita voi harjoitella?:highfive:
  14. Moi Tuli tuossa mieleen että eikös kuivatut hedelmät olisi oivallista pikku naposteltavaa aina silloin tällöin. (olen lopettanut karkin syönnin) Marketista katsastin tilannetta, mutta näytti lähinnä siltä että kaikkiin olisi lisätty sokeria mikä ei ole hyvä juttu . Mahtaako joku tietää mistä saisi ostettua/tilattua kuivattuja hedelmiä joihin ei ole lisätty sokeria eikä haittaa jos hinta on kohdallaan? Myös muita kokemuksia / tietoja kuivatuista hedelmistä otetaan kiitollisena vastaan :kumarrus:
  15. hutikka

    Forerunner 310XT

    Minullakin tuli häikkää ton sykevyön kanssa. Olen nykyään kastellut myös nepparien kiinnityskohdat sykevyössä ja ongelma hävisi sillä. Uskoakseni ilo on väliaikaista sillä taitavat hapettua jossain vaiheessa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy