Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Myski

Jäsenet
  • Posts

    52
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Myski

  1. Käytiin testaamassa ensimmäistä kertaa Paimion Paippi. Oli mukavan oloinen paikka. Kierros on 700m ja ladut hitaammille ja nopeammille hiihtäjille, vierellä myös mahdollisuus luistelutyylille. Väkeä ei näin arki-iltana ollut ennen kuutta kovinkaan paljoa, mutta sitten alkoi jo vilkastua. Laitteet sai vuokrata paikan päältä ja näytti siellä myös jotain olevan ihan myynnissäkin. Oikein mukava kokemus ja varmaan tulee mentyä uudestaan vaikka välimatkaa onkin. Suosittelen erittäin lämpimästi!
  2. Myski

    eka maraton lähestyy..kai

    Onnittelut hienosta suorituksesta! :)
  3. Jiihaa, sinne suunta siis viikonloppuna. Viikonloppuna ei peritä pääsymaksuakaan :)
  4. Onkohan kellään tietoa onko Paimion Paippi koska aukeamassa? Nettisivuilla kerrotaan, että käytännön järjestelyjen selvittyä ollaan avaamassa, mutta sp- puhelintiedusteliuihin eivät tällä hetkellä ehdi vastata.
  5. Osallistutko fiiliksen mukaan sopivan tapahtuman minne osallistut vai osallistutko uuteen aina siinä vaiheessa kun arvelet uuden ennätyksen olevan tavoitettavissa? Itse olen osallistunut jo ruhtinaallisesti pariin lyhyen matkan tapahtumaan, ja todellakin ennakkoluuloista/peloista poiketen pitänyt niistä! :cool0010: Nyt olisi aika rauhoittua peruskunnon kehittämiseen, mutta jotenkin silmät nyt hamuavat tuonne tapahtumakalenterin suuntaan :D Mites muilla?
  6. Sillon kun itse haki oman pussinsa, portinvartijat ainakin katsoivat todella tarkkaan että numerot täsmäsivät, liekö sitten sen jälkeen jos joku oli ensin ottanut väärän pussin. Kurja homma ja toivottavasti oikeat tavarat löysivät omistajilleen.
  7. Kiitokset järjestäjille, hieno tapahtuma. Sääkin oli tosi nätti vaikka ensin näytti et alkais satamaan. Lähtöön tuli kieltämättä vähän kiire kun piti seikkailla vaatesäilytyksessä mut muuten kaikki ihan hienosti toimi. Reitti oli alottelijalle semiraskas, mutta tulipahan vedettyä oma enkka rikki :) Jaloissa vaan tuntuu nuo pienet mäet ja sykemittarikin tais kurkata uusilla lukemilla mut ei se mitään :D hieno päivä :)
  8. Myski

    Eka kympppi takana :)

    Jee, eka kymppi takana ja eka kertaa muutenkin mukana tapahtumassa!!! Niin huippufiilis! :rock: Noniin, eli kysymys onkin että mahtaako olla kannattavaa osallistua viikon päästä järjestettävään koitokseen mukaan? Ensin ei ollut tarkoitus osallistua, mutta koska tän päiväsestä jäi niin mukava olo niin tekisi mieli mennä koittamaan. normaalioloissa harjoitusohjelmaani ei kuulu vielä niinkään noita 10km lenkkejä, tämänpäiväinenkin oli tavallaan kehityksen mittaus. Muutoin teen n. 4-5km lenkin kolmesti viikossa+päivittäistä n. 40min kävelyä. Eli onko turhan harshia osallistua kahdella viikolla peräkkäin, kun mitään käytännön hyötyä siitä ei todennäköisesti ole.
  9. Jeee!!! Osallistuin tänään ekaa kertaa juoksutapahtumaan 10km matkalle. Oli tosi hieno kokemus ja mukava tunnelma! :)
  10. Myski

    Olenko pilannut kaiken?

    Että omia vanhoja tekstejä on muutenkin mukava lukea, mutta se että olen tuolloin saanut jopa sisäelimet sekaisin, sai jo vähän hymyn huulille :D
  11. Myski

    Olenko pilannut kaiken?

    Oho, Millä tavalla sairaampi? :shocked::shocked: Toivottavasti et joudu olemaan kauan telakalla!
  12. Myski

    Olenko pilannut kaiken?

    Noniin, onpa tullut mukavan paljon vastauksia ja asiallisia kommentteja! Mitään rääkki-retkiä ei ole tarkoitus enää tehdä vaan edetä ihan maltillisesti Sepon maraton läpi- ohjeilla. Vaikka aiempaa hölkkätaustaa on taannemmilta vuosilta, päätin aloittaa täysin alusta, ihan kävelystä alkaen ja suhtaudun itseeni siis ihan alkajana, koska se on realistinen tilanne. Kuten jo tuossa taisinkin todeta, tosi helposti sitä alkaa kiihdyttelemään tahtia ja vertailemaan lenkkien pituuksia ja aikoja, vaikka nimenomaan pitäisi keskittyä siihen lenkkeilyn nautinnollisuuteen ja peruskunnon kasvattamiseen :distracted: Ja se miksi taas haluan osallistua tässä vaiheessa kympille ei liity niinkään hätäilyyn vaan siihen että haluan aika ajoin seurata kehitystä ja nopeuden muuttumista ton kympin suhteen ja alkaa parantamaan ensin sen aikaa. Nyt menen kilometrien suhteen niin mutulla kun olla ja voi, googlesta löytyvät reittiohjelmat ja lenkkipolkujen suuntaviitat ovat tällä hetkellä ainoat ohjenuorat :D Vaikka maraton on tosiaan se kaukainen päätavoite, on matkan varrella monen monta tekijää ja välietappia, kuten noita kymppejä ja mitä niitä sitten tuleekaan sellaisia joihin haluaa osallistua. Jos tuntuu siltä että maraton ei missään nimessä tunnu hyvältä idealta ensi vuonna, niin sitten se saa odottaa. Mikään pakkopulla se ei ole, eikä saa sellaiseksi tulla. Vuonna 09 kävi tosiaan niin ikävästi että lenkkeilyharrastus jäi penikkatautien vuoksi sillensä. Kilsat olivat siinä vaiheessa parhaimmillaan 20km/yhtäjaksoinen lenkki ja aikaa kului n. reilut pari tuntia. Olin ihan tyytyväinen tähän tahtiin ja tosiaan kovaa vauhtia osallistumassa maratoniin, mutta toisin kävi. Vaikka kieltämättä noista vanhemmista, ja jopa nykyisistä teksteistäni saa sen kuvan että sitä ollaan tyyliin yhtenä aamuna herätty ja päätetty osallistua maratoniin, ja kaiken kukkuraksi triathlon kisoihin, niin ihan näin asia ei kuitenkaan ole :) Olen näet aina ollut melko surkea kaikessa nopeuteen liittyvässä, mutta kestävyyspuolen jutut puolestaan kiinnostaa tosi paljon. Se, että vuosia sitten hölkkälenkkeily loppui kuin seinään, on painanut mieltä kunnolla. Jostain syystä olin vielä niin pässi että uskoin kun satuin jostain kuulemaan ettei niillä enää hölkättäisi ilman tohtorin puukkoa. Ja kyllä ne tuolloin pirun kipeät olikin ja pitkään. No, jostain syystä tänä keväänä tuo kuntoilu alkoi taas nostaa päätään, ensin salitreenin, sitten kävelylenkkien ja nyt hölkän muodossa. Kunto ei ole paras mahdollinen, mutta hiljaa hyvää tulee. Nautin maisemista ja ennenkaikkea siitä että olen tehnyt pitkän tauon jälkeen sovun lenkkivermeitteni kanssa. Sekin on jo itsessään ihana asia :038: Rakastan lenkin jälkeistä tunnetta ja yleensäkin koko sitä hommaa. Kintut ovat myös voineet ihan hyvin, ja itseasiassa viimeksikin kova särky alkoi vasta kun aloin tehdä vauhtiharjoituksia enemmän. Uitua tulee noin kilsa pari viikossa. Kilsa uintia taittuu karvan yli puoleen tuntiin ja tarkoitus olisi mennä tekniikkakurssille. Viime viikolla piti alkaa yksi kurssi, mutta peruuntui koska osallistujia ei ollut riittävästi :( Vaikka tässä nyt siis eletään suorastaan oksettavan jännittäviä aikoja tuon tulevan tapahtuman suhteen, niin uskon että siitä saa kivan kokemuksen itselle ja oppii paljon uutta. Ehkä siis en ole vielä ehtinyt pilaamaan mitään, sentään :D Kieltämättä edelleen kauhistuttaa että mitä jos kohisen suu vaahdossa jo puolessa välissä matkaa ja kaikki nauraa :o no, ehkei sentään :D Kiitos vielä kaikille kommenteista. Joku pahoitteli ettei kirjoita "tsemi"-viestiä vaan suorempaa tekstiä: ei haittaa, sen takia sitä varmaan tulee tänne "avauduttua" että saa peilata niitä omia juttuja ja saa mietittävää omaan tilanteeseen kun kuulee kommentteja kokeneemmilta+samassa tilanteessa olleilta :) Jos ei ennen viikonloppua kuulla niin tuun sitte viimeistään ensi viikolla laittamaan, että miten kävi ton viikonlopun kanssa (jos nyt rohkenen mennä koko tapahtumaan!!) :kapa::kapa:
  13. Moi! Mitä myönteistä juoksuharrastus/lenkkeily on tuonut elämäänne? Itsellä ainakin seuraavat: - kun tulee käytyä säännöllisesti ulkona, yleinen aktiivisuus lisääntynyt. - kiinnostus siihen, mitä laittaa suuhun (leipä-karkki -pöhnässä olisi kurjempi lenkkeillä) - unirytmi tullut säännölliseksi (jos ennen normaali oli kuudesta yöstä viikossa nukkumaan klo 23.00-24.00, nyt viidestä yöstä viikossa tulee mentyä nukkumaan 21-22. Ehkä heti aamulla olo ei ole sen virkeämpi kuin yleensä, mutta koko päivä puolestaan menee ilman että alkaa väsyttää. Ja paras kaikista, jonka huomasin ihan sattumalta: Mä pystyn puhumaan paaaljon pidempiä pätkiä ilman, että tuntuu kuin happi loppuis. Keuhkot tuntuu jotenkin huomattavsti kevyemmiltä ja "tilavammilta" Tää on kyllä paras kaikista ja tän tunteen haluan säilyttää aina!!! Mutta mitäs kivoja juttuja muut on huomannut? :)
  14. Myski

    Olenko pilannut kaiken?

    Juu, näin on. Se maraton-tavoite on vasta ensi kesän puolella, todennäköisesti vielä loppupuolella. Tuohon kymppiin osallistun, jotta näen todellisen ajan. Noista omista metsälenkeistä opaste-kyltteineen ei voi ihan tarkkaa aikaa/km-määrää vetää. Tarkoitus myös on hilattua tuota kympin aikaa ns. normaalimmalle tasolle, esim. 1.20 paikkeille :) Ja kävely on tiiviinä osana harjoittelua, et noin vajaan viiden kilsan/40min hölkkälenkit ovat olleet sellaista n. pari kertaa viikossa-juttuja. Sitten muina päivinä olen keskittynyt juuri kävelyyn ja ajallisesti pidempiin harjoituksiin - ja sitä rataa aion kyllä jatkaa vielä jonkin aikaa :)
  15. Myski

    Olenko pilannut kaiken?

    Juu, kiitos kaikille kommenteista. Kävin oikein ajatuksella taas lukemassa tuon Sepon Maraton läpi- osion. Olen vasta toisen neljänneksen ekalla viikolla, joten eiköhän tässä ihan "aikataulussa" olla :) Se on kumma juttu, miten sitä alkaa hätäilemään heti kun tulee vähänkin fiilis, että tästähän voi oikeasti tulla jotain. Onneksi, todellakin onneksi täällä voi avautua näistä päähänpistoista, ja saada hillitseviä neuvoja ennenkuin on liian myöhäistä!:watermelon:
  16. Myski

    Olenko pilannut kaiken?

    Siis ihan totta, nyt on tainnut kaikki mennä mönkään! Olen melko aloittava lenkkeilijä, ja aloittanut kävelyllä/hölkällä tässä muutama viikko sitten. Noniin, eli jos alku oli sitä että tein n. 3km lenkkejä kävellen ja siihen meni tunti, ollaan nyt siinä pisteessä että teen 4km lenkkejä n. 30min (juu tiedän että tahti ei ole järin hurja mutta tässä on tätä hidastavaa tekijää muutama kg liikaa.) Olen aivan puhki ja rätti tuon neljän kilsan jälkeen, kun olen hölkännyt sen itselle kovalla tahdilla. En tiedä, onko lenkkeilyssä järkeä kun alkuspurtin jälkeen teen satunnaisia hölkkäpyrähdyksiä, kun olen niin poikki. Hölkkä ei ole siis kovin tasaista, vaan siihen kuuluu ajoittaista kävelyä. Kun lenkki on tehty, olisin kuitenkin valmis lähtemään uudelle lenkille n. 10minuutin kuluttua. Eli uupumus ei ole kovin pitkäaikaista. Mutta asiaan: Olen nyt ilmoittautunut yhteen 10km reitille, ja kisa on viikonloppuna. Onko näillä eväillä mitään järkeä lähteä mittaamaan omaa kympin kuntoa? pelkään, että alan kävelemään tai muuten noloilemaan reitillä... Viimeksi kymmenen kilsaa kesti 1h50min, kun itse mittasin reitin. Apua!!! Selvyyden vuoksi: Harjoittelen siis pitkää maratonia varten ja sen aika olisi ensi kesänä. Ideana olisi saada virallinen mittaus tuosta kympistä :)
  17. Moi! Tein normaalin viiden kilometrin lenkkini vähän kovemmalla (siis itselleni kovammalla) temmolla tänään. Kun lopuksi kun vilkaisin sykemittaria, oli lukemat seuraavat: keskisyke 171 ja ylin syke 199. Onkohan nuo vähän korkeat ja mitä asialle voi tehdä? Tässä vaiheessa kun syke tuntuu vielä nousevat aika helposti lähes pilviin, toisaalta jotenkin sitä vauhtiakin olisi lisättävä.... kävelyäkö sitten vaan lisää vai? :garf4:
  18. Juu pidän lepopäiviä :) Niimpä, onneksi lähtee puolikas kympin jälkeen niin on sitten muitakin ihmisiä matkan varrella. Kymppi menee läpi, mutta nimenomaan osittain kävellen. Ja siellä Ruisriikissä pitänee olla jo siinä kunnossa että kävelyaskelia ei tule lainkaan..
  19. Heippa! Hölkän poikasta on nyt pari viikkoa taas takana (usean vuoden tauon jälkeen) ja lajina mulla uinti ja juoksu, tavoitteena osallistua ainakin pieneen triathloniin ja maratoniin ensi kesänä. Noniin, asiaan. Eli tässä kun on nyt aktiivisesti tehnyt muutaman kilometrin kävely-hölkkä lenkkiä joka päivä, niin sitä on huomannut että kunto on oikeastaan noussut nopeammin mitä olisi uskonut. Jos ennen jaksoi hölkätä viiden kilsan lenkistä ehkä kilsan, niin nyt menee kevyesti puolet hölkäten, ja lenkin jälkeenkin sellainen olo että vois tehdä vaikka toisen samanlaisen. myös keskisyke on laskenut 180 -> 160. Nyt on sellainen olo, että tekis mieli osallistua kymppikisaan, ihan testimielessä. Joku viikko takaperin menin omin nokkineni tuon kympin, ja aika oli kyllä niin hurja että sitä ei kehtaa täällä sanoa!!! Ja tosiaankin kävelin suurimman osan..eli se kieltämättä vähän pelottaa että jos osallistuisin esim. tuohon ruisriikkiin, niin mitä jos siellä loppuu kunto kesken :D kääk!!! :hypnotysed:
  20. Moikka taas! Kiva että on tullut näin paljon taas uusia aloituskokemuksia, näistä tulee kyllä niin kiva mieli ja antaa uskoa omallekin tekemiselle. Ja nyt on ilmoittauduttu uinnin tekniikkakurssille! :D Saas katsoa mitä tästäkin taas tulee, kivaa!!! :D
  21. Kiva että on tullut niin paljon myönteisiä ja tsemppaavia vastauksia! Ja oikein mukava havaita, että kaikki eivät suinkaan ole harrastaneet lajeja 5-vuotiaasta lähtien, vaan ihan samoista kuopista kuin meikäläinen nyt, ollaan lähdetty ennenkin :D Eli kyllä tässä alkaa sellainen olo tulla, että voisi alkaa ihan tosissaan (ei siis verenmaku-tosissaan) harrastella noita lajeja ja ottaa vaikka se tri-kisatavoite tuonne ensi kesään. Sen tosiaan opin viime juoksu-huumasta, että jos liian nopeasti aloittelee niin sillä on ratkaisevan karvas loppu. Tuolloin aikanaan kun juoksuun ihastuin, tuli jo ihan alussa viikko ohjelmaan tungettua jotain kymmeniä kilsoja joka viikolle, vaikka tosiasiassa minun olisi pitänyt tyyliin kävellä ensimmäiset kolme kuukautta. Sykkeet oli jatkuvasti lenkkien aikana jotain 150-180.. Penikoista yritin olla välittämättä ja juoksin väkisin kunnes jalat eivät kertakaikkiaan enää kestäneet edes asfaltilla kävelyä... Mutta nyt siis uusi mahdollisuus ja uudet kujeet :peaceful: Em. vuoksi olen nyt ottanut kunnolla aikaa tuohon maratoniin, ihan vuoden verran. Aika näyttää, tuleeko sitä ehkä osallistuttua lyhyempiin kilpailuihin tässä matkan varrella, mutta muuten aion edetä ihan terveellä järjellä, kroppaa kuunnellen - ja koska tässä alkuun nyt saa vielä osan lenkeistä mennä ihan osittain löysällä hölkällä, jää aikaa ja energiaa mainiosti tuolle uinnille ja fillarille, vielä kun tuntuu että ne voisi alkaa vaikka ihan sujuakin kun vaan harjoittelee. Pitää tutustua noihin paikallisiin seuroihin ja tirathlon toimintaan tarkemmin ja katsoa mitä tästä kaikesta taas seuraa!! :D
  22. Heippa! Eli tässä koitan vähän kartoittaa omia mahdollisuuksia osallistua jonain päivänä edes pieneen triathlon kisaan. Itsellä ei ole juurikaan urheilutaustaa, mutta kestävyyttä löytyy jonkin verran. Lenkkeily uinti ja fillari kiinnostaa. Ainoa vaan, että ajat ovat itsellä vähän retuperällä: 10km lenkki taittuu reilusti yli tunnissa :icon_redface: 1km sammakko uintia taittuu n. 30min :icon_redface: Fillaroinnin puolelta ei ole tuloksia, lähinnä spinningin (75min tai 55min) tunteja takana.. Ikää on tasan 30v ja nainen olen. Tähtäimessä on ensialkuun osallistua maratonille (läpi-ohjelmalla) ensi kesänä. Nyt alkaneet kiinnostaa enemmän myös uinnin ja fillaroinnin yhdistäminen treenaukseen. Kiinnostaa tietää onko muita jotka ovat syttyneet urheilulle myöhemmällä iällä? (jessus että tuo sai kuulostamaan itseni vanhalta :D )
  23. Lopetin tupakan polton nelisen kuukautta sitten, piti saada muuta ajateltavaa. Ajattelin että tämä voisi olla hyvä. Puolimaratonia ajattelin ekan kerran 2003, ja nyt tuli uudelleen mieleen.
  24. Pitää vielä tarkentaa, että lenkin aikana olo on todella hyvä. Olen juossut korkeimmillaan n.2,2h, eikä ole lenkin aikana pahalta tuntunut vaan nimenomaan se palautuminen. Eli menee kevyesti muutama päivä niin ettei oikein sääret etenkään kestä juoksua tai muutenkaan. Vähän väsyttää yöllä enemmän jne.. Mutta se ei kait ole olennaista miksi se treeni ei suju vaan se että miten se saadaan sujumaan. Olen ajatellut tehdä juuri niin että vähennän pitkän lenkin pituutta ja satsaan noihin lyhyemmin-useammin -lenkkeihin. Eiköhän se tästä lähde..
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy