Jump to content
Juoksufoorumi.fi




Parempaa kuunneltavaa lenkeille:

riopentti

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    2 693
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    8

riopentti last won the day on November 25

riopentti had the most liked content!

2 Followers

About riopentti

  • Rank
    riopentti
  • Syntymäpäivä 29.12.1970

Converted

  • Coopperi
    3355m purulla 1986, 3030m matto 2009P02
  • 10km
    42.20 - Länsiväyläjuoksussa 2010 sama kympin väliaika
  • Puolimaraton
    1.37.51 (Amsterdamin -10 väliaika)
  • Maraton
    3.25.12 Tukholma -10
  • Tavoite
    Ultrakuntoilu, ehkä vielä terveenkin paperit puolivälinkrouvin jälkeen

Recent Profile Visitors

2 712 profile views
  1. Twilight zone -lenkkeilyä tihkusateessa ja asteen lämpimässä 0:41 6,5km (6´18) asc 60m avg 131 max 159 PTE 2.5. Ajassa mukana useampi kengännauhatauko, eivät meinanneet millään pysyä kiinni enkä jaksanut tuplasolmua laittaa mahdollisen liikakireyden varalta. Hieman nilkassa tuntui varsinkin alkuun mutta jospa hyvä asento, kunnon askellus yms. auttavat. Maltillista matkaa nyt vammatauon jälkeen, ilon kautta.
  2. Kosteikko- ja suppilovahveroita. Samalla metsää ja polkuilua 1:34 7,8km asc 150m avg 113 max 140 PTE 1.8. Meno ja paluu fillarilla, palatessa lähes pakasti. Oli kosteaa, märkää ja mutaista, mutta jalka ei pahemmin oireillut, lenkin jälkeenkään. Yllättävää kyllä, en löytänyt millään yhtä paluupolkua jota kulkenut vain kerran, kaksi aiemmin ennen menomatkaani, joten jouduin palaamaan kiertotietä. Onneksi tutuissa maastoissa, muuten voisi lähteä kiertämään kehää.
  3. Nilkan testausta kävellen ennen yösaunaa, 5.3 km vauhdilla 9'42 asc 70m avg 99 max 112 palautumisaika yksi tunti 😄
  4. Uintia perheen kanssa Flamingossa, liukumäen jälkeiseen vastavirtaan oli hyvä harjoitella käsivetoja, hyvin menivät. Mutta ne potkut ja vartalon linkku, aijaijaijai, eikä tässä todellakaan ole Puerto Rico -poljentoa vaan aitoa suomalaista urheiluselostusta.
  5. Ketju inspiroiville juoksukertomuksille. 22-vuotias polkujuoksijatar Coloradosta, päivälenkinä parille vuorelle: https://trailrunnermag.com/people/trail-stoke-find-adventures-right-out-your-front-door.html
  6. Polttelee, polttelee päästä kokeilemaan polkuilua, mutta vielä tiistaihin Fortea kintulle, niin kaksi viikkoa tullut voideltua ja juoksutaukoa pidettyä 3,5 viikkoa. Patti siellä jänteessä on vieläkin, mutta pitää tässä aloitella pohjejumppaa kotiportaissa ja heittää coolia eli viileää perään. Nuha helpottamassa, ja koronatestin tuloskin tuli vuorokaudessa eli eilen, negatiivisena jatketaan. Tiedä pitäisikö tässä sitten pitää kolmen viikon tauko kuntosalistakin kun leviämisvaiheessa ollaan - toki järki sanoo että pitää pitää.
  7. Millaista oli meno laivalla, pitikö porukka maskeja jne.? Vai oliko meno kuin kesäkuussa Hesan terdeillä ? 🤣 (jotta ketjun aiheeseen liittyvää)
  8. Tuolla paikkeilla myös nilkan ulkopuolen jännetuppi, joka voi olla tulehtunut. Magneetilla selville pehmytkudokset, mutta hoitolinja kaiketi sama - viikko pari tulehduslääkettä ja lepoa rasituksesta, sitten toki saatava selville oireilun syy, joka voi olla missä päin tahansa tuota ketjua, usein lantiosta lähtien. OMT-fyssari voisi olla seuraava vierailun kohde, katsoo juoksumatolla askellusta. Näin yhtenä vaihtoehtona.
  9. Duha ellei jopa (mies)flunssa, sen verran sekaisin pää ja välillä valonarat silmät. Kävin varalta ronkittavana, olikohan syksyn kolmas testaus. Onneksi en mennyt eilen uimaan, alkoi jo eilen oireilemaan, vaan tyydyin uintitekniikkavideoiden katseluun, mistä poimintoina käsien rytmitys ja pitkä ojennus, joita viimeksi jo harjoittelinkin; lisäksi olkapää poskeen, pitkä niska sekä ennen kaikkea jalkojen laahaamisen poistaminen - kevyt korsetti, takaliston aktivointi (mitä jo yrittänytkin) linkun poistamiseksi, ja liukuasento, mm. potkun pienentämisellä. Onneksi tämä tauti nyt kun muutoink
  10. 24h-stressiin kannattaa kokeilla huolipäiväkirjaa ja 15 min märeskelyhetkeä, ruutuvihkoa sängyn ääreen, seuraavan päivän suunnittelua työpäivän lopuksi, siirtymäriittiä työpäivän merkiksi, ymv. jos tämä jatkuva tilanne. Pahimman piikin aikaan noista tosin vähemmän apua, silloin suoriudutaan, mutta vastaavasti pitää saada palautumishetkiä. Kaikkihan me nämä tiedämme, mutta ottaakin nuo käyttöön...
  11. Polkuporinoissa Arja Uusitalolla kaksi jaksoa ylirasitukseen ja sen ehkäisyyn liittyen. Kokonaiskuorma, uni, ja muut perusasiat.
  12. Hyvää treeniä. Tuli tuosta 2,5 tunnin kevyestä liikunnasta ja täpinöistä mieleen Polkuporinoiden kaksi jaksoa, joissa Arja Uusitalo puhui ylirasituksesta ja sen ehkäisystä - ei varmastikaan sinulla vaarana, mutta yleiskommenttina kokonaiskuormitukseen; pitääkin mainita tuolla ylirasitusketjussa.
  13. Jep, ainakin Tikkurilassa 50m radat joista muistaakseni yksi jumpille tms, yksi vesijuoksuun, yksi yleisuintiin, yksi vapaalle, yksi aina valmennusryhmille (joskus myös tuo vaparirata) ja sitten kuudes jaettu osiin. Hakunilassa samantyyppinen tosin 25m, Töölöä en enää muista. Taitaa olla niin että parhaiten saa uitua kun vapariradalla on sen verran oikeita uimareita että nämä muistapiittaamattomat eivät kehtaakaan tulla. Ei tosin aina sekään estä... Sitten saa kyllä itse katsoa ettei ole muiden tiellä... Kiitos @sk, hyvä vinkki! Mäkelänrinne olikin hyvä paikka käydä, ja liekö taas rem
  14. Kiitos @villea! Toissavuosikymmenellä tuollaiset tekniikkakurssit tullutkin käytyä Töölössä, nyt voisi tunti tai pari tehdä hyvää henkkoht ohjauksessa. Sukeltamallakin ohittaminen riskialtista, voisi saada syytteen häirinnästä kun pitäisi nousta pintaan kesken kaiken hapen loppuessa 😄
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy