Jump to content
Juoksufoorumi.fi



riopentti

Jäsenet
  • Content Count

    2 527
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

riopentti last won the day on April 9

riopentti had the most liked content!

Community Reputation

2 751 Excellent

About riopentti

  • Rank
    riopentti
  • Syntymäpäivä 29.12.1970

Converted

  • Coopperi
    3355m purulla 1986, 3030m matto 2009P02
  • 10km
    42.20 - Länsiväyläjuoksussa 2010 sama kympin väliaika
  • Puolimaraton
    1.37.51 (Amsterdamin -10 väliaika)
  • Maraton
    3.25.12 Tukholma -10
  • Tavoite
    3.25:n alitus syksyllä 2019, kolmen tunnin alitus 2020

Recent Profile Visitors

2 350 profile views
  1. Ju 0:37 6.66 (!) km (5´37) asc 50m cad 79 avg 137 max 153 Aikataulujen sallima loppuillan höntsäily taas semiuusilla reiteillä. Lähes kellonympäri päätetyöskentelyä ja runsaan puolen tunnin lenkki ennen lapsen nukuttamisvuoroa.
  2. Uinti märkäpuvulla? Jalkaharjoitusta potkuista. Samoilu metsässä, kohta alkaa marjakausi.
  3. Välitilinpäätös: 2020 juoksutilillä 821,6km, jakautuen tilikuukausittain tammi 107, helmi 123, maalis 121, huhti 197, touko 151 ja kesäkuu 122. Viime vuonna tuli kaikkiaan 975 kilsaa, joten hyvä kasvusuhde, mutta nyt pari kuukautta derivaatta huolestuttava. Tavoite päästä takaisin tasolle 50km viikossa, 200 kuukaudessa, ja täten vuosisaldoksi kaksi tonnia - saas nähdä onnistuuko arjen painopisteiden ohessa.
  4. Ju 1:05 11,5km (5'42) asc 120 cad 78 avg 136 max 155 Iltayön myöhäislenkki, vähälenkkisen kuun päätteeksi. Uudella sykevyöllä ja anturilla järkeviä lukemia. Lähimaastoissa, poluilla ja hiekkateillä uusia reittejä tunnustellen ja vanhoja virkistäen, jokunen kilsa alle vitostakin. Päivällä liian paljon kahvia ja liian vähän nesteitä, iltakin duunihommia, joten ei virkein lähtötilanne perheen mentyä nukkumaan, mutta kyllähän tuo virkisti. Kuten aina. Lapsella ollut nuha pari päivää, nukkunut yöt kainalossa, joten altistus maksimoitu, mutta ei tästä varmaan montaa vuotta enää pääse nauttimaan. Touko- ja kesäkuu laskevaa lenkkimäärää hyvän huhtikuun jälkeen, joten nyt panostuksen paikka harjoitteluun.
  5. Onnittelut, kova suoritus!!! Hyviä palautumisia ja kiitos rapsasta!
  6. Ju vr 3,6 + 4 x 1 (4´15, 3´51, 4´00, 3´45) + vr 3,5 = 11,1 km Ensimmäinen lajinomainen harjoitus vuosikausiin, vetoharjoitus keskipäivän helteessä pitkin Vanhaa Lahdentietä. Etelään päin enemmän loivahkoa ylämäkeä ja hieman vastatuulta mikä näkyy ensimmäisessä ja kolmannessa vedossa, lisäksi tunnusteleva aloitus. Aloitin näin neljällä vedolla alkuun, jotta ei liian kangistavaa, hengitys aukesi tarpeeksi näinkin. Viimeisessä vedossa kadenssi 87, kun normilenkeillä 78-80 - hyvä, hyvä. Palautukset hidasta kävelyä hengityksen = puuskutuksen tasaamiseksi. Ekaa kertaa kellon intervalliharjoitus käytössä, ei sujunut Spartanin käyttö intuitiivisesti. Täten ensimmäinen ja viimeinen veto omina harjoituksinaan, ja toinen ja kolmas yhtä pötköä ilman että sovelluksesta näkisi vaikkapa tauon pituutta. Vetojen jälkeen pulahdus Keravanjokeen (Kimalaisen ranta kartan mukaan) ennen hölkkäystä kotiin. Pitäisikö tässä tuoda julki Cooper-tavoite vuoden, kahden ajalle: ensin takaisin kolmeen tonniin, ja sitten kohti kolmenkymmenenkolmen vuoden takaista ennätystä lukioajoilta: 3355. Vaikka ei tuohon nuoruuslukemaan pääsisikään, niin harjoittelu avaa juoksutekniikkaa ja röörejä (jos pysyn poissa telakalta) Muutoin viikko meni harjoittelun suhteen huti, kiirettä ja pari iltatapahtumaa. Eilen koko päivä helteistä kodinsiivousta ja kunnioittavaa ihmettelyä NBU:n suorituksista.
  7. Hyvä ajatus että jokainen lenkki on tehokas, tavoitteellinen harjoitus, näin urheilijoillakin jotka maksimoivat hyötypanossuhteen. Ruskot myös hyvät, nehän eroavatkin vetoharjoitteista (kaiketi) sillä että eivät hapota vaan avaavat liikeratoja. Näin keski-ikäisillä levon merkitys jo korostuu, tuntemuksen mukaan siis - esim itseni juoksisin jokapäiväisellä lenkillä telakalle tässä vaiheessa, kahdesta harjoituksesta puhumattakaan, mutta tulostahan kevään systeemisi on tuonut. Terveitä kilometrejä!
  8. Jaa, eihän se syytä poista eli turha käynti. OMT-fyssaria tai urheiluhierojaa suosittelen, kokemuksestakin.
  9. PoJu 1:41 15,0km (6´47) asc 300-330m cad 77 veekoota, puuskutti Reipas iltapolkuilu Sipoonkorvessa, toissapäiväisen puolikkaan voimaannuttamana, askeleen suhteen siis. Muutama tauko matkassa: kaksi kuvauspysäystä sekä kaksi hätäpysäystä. Siirtymät maastofillarilla kuntoillen yht 11km. Olen ansainnut alkoholittoman oluen palautusjuomaksi 😄
  10. Ju 1:45 21,1km asc 100m cad 81 Keskipäivän etelänleiri ja asfalttipuolikas, onneksi oli tuulta, seesteisissä paikoissa oli asfaltilla kuuma vaikkei varmaan virallisesti helle ollutkaan. Y.o. ajassa mukana juottotauot juoksuliivistä, juoksuvauhti luokkaa 4:40-4:50 mihin varsin tyytyväinen. Hyvää jussinjatkoa kaikille!
  11. Toivottavasti paineen tuntu rinnassa poistunut, muutoin vaarana kovemmilta lenkeiltä pidempikin telakka. Vaikeahan se on toki lenkeiltä poissa pysyä, mutta keuhkoputkeentulehdus voi olla myös kuumeeton, koettu on. Terveyttä ja hyvää jussia!
  12. Ju et PoJu, fiftisiksti, iltayöstä peekoillen 1:06 11,4 km (5'46) asc 80m cad 78 Kolmetoistatuntisen kirjoituspäivän jälkeinen jaloittelu ja keuhkojen huolto. Perusjuoksua ilman ongelmia, takalisto nukuksissa mutta niinhän sitä tähän aikaan sietääkin olla. Työt haitanneet harrastusta nyt kesäkuun 1. puoliskon, onneksi helpottaa ja heinäkuussa loma.
  13. Ju 0:21 4,1km (5´09) asc 50m cad 80 peekookakkosta ja ylämäissä vk-kutitusta tuntumalta Aamun palaverien välinen jalkojen reipas ulkoilutus, ylämäissä kunnon puuskutusta ja tasaisellakin reipasta 4:35-menoa mikäli hetkellisiiin vilkaisuihin luottamista.
  14. PoJu 1:59 15,6km (7´37) asc 300m sykkeet oudot Maastofillarilla alkuillasta Sipoonkorpeen ja tarkoitus tehdä puolentoista tunnin lenkki, mutta meni hieman kauemmin. Lenkki alkoi hyvin, mutta hiilariköyhä lounas ja vain puoli litraa vettä mukana saattoivat saada tunnin jälkeen vedon osin pois, mutta sykkeet olivat myös nykymaksimeita korkeammat ja veto poissa, jalat kuitenkin normaalit. Toisen tunnin aikana täten myös paljon kävelyä. Jospa olisi vain ollut nestehukka eikä tiheälyöntikohtaus. Seuraava lenkki todennäköisesti sunnuntaina.
  15. Sopiiko tuleva su-aamu/aamupäivä? @Seppo:n vakiolenkki taisi olla noin 25km? Koitan pysyä perässänne tai syntyy automaattinen Corona-raco.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy