Jump to content
Juoksufoorumi.fi


riopentti

Juoksufoorumi VIP
  • Posts

    2 853
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    17

riopentti last won the day on April 20

riopentti had the most liked content!

2 Followers

About riopentti

  • Syntymäpäivä 29.12.1970

Converted

  • Tavoite
    Ultrakuntoilu, ehkä vielä terveenkin paperit puolivälinkrouvin jälkeen

Recent Profile Visitors

3 273 profile views

riopentti's Achievements

  1. Juoksukävely 500m pätkissä, yht. 1:03 7,4km asc 70m Tarkkaillen, jo toisella juoksulla tuntemusta vamma-alueella 2/10 mutta vain hieman kävellessä eikä lepotuntemusta. Vahvistellaan, living on the edge.
  2. Suuret hankinnat on esiteltävä hallitukselle pohjustaen, kyllä se lupa sieltä sitten heltiää 😁
  3. Illan reippailuna taasen fillarilla korpeen, polkua ja takaisin. Polkuosuus 7,7 km josta alkuun 900m polokuhölökkää, kilsa dallailua, puoli kilsaa hölökkää mutta sarastavan nilkkatuntemuksen vuoksi heitto kävelyyn jota loppumatka pl jokunen hölökkäely. Ehkä kaksi kilsaa juoksua, seurataan ja vahvistetaan nilkkaa. Positiivista että tunne ei jänteessä, jossa oli puolen sentin pallukka vuodenvaihteessa, vaan muutoin jänne/lihas/hermokimpussa. Tässäkin liha on heikko 😂
  4. Hieno parannus, onnea!!!🍾 Kun aivotoiminta palaantuu, moni odottaa varmaan kiteytystä onnistuneesta treeniohjelmasta... 😀
  5. Hyviä valmistautumisia ja naatiskeluja itse juoksuun!
  6. Riippuu tarkemmasta kipupaikasta, voi olla useampikin jänne tulehtunut. Onko lihasheikkoutta eli pystytkö nousemaan normaalisti varpaille? Lääkärille magneettiin tai ortopedille tarkempaan diagnoosiin, mutta joka tapauksessa tauko turvotuksen ja tulehduksen laskemiseksi, venytyksen välttäminen kunnes jänne kunnossa jotta kehräsluu ei ärsytä jo tulehtunutta paikkaa, ja asteittainen kuntoutus et paluu rasitukseen. Mutta @M4Kja hanki ohjeet ammattilaiselta.
  7. Yleisenä kommenttina: siksi ohjelmaa tärkeämpää ymmärtää ajattelu sen taustalla: oletettu lähtötaso, avainharjoitusten luonne, progressio, rytmitys, kevennys jotta voi itse muokata tarvittaessa. Moni trinisti varmaan suosittelisi tehopohjaista harjoittelua vauhtipohjaisen harjoittelun sijaan, mutta siitä en osaa sanoa sen enempää. @Juizzilla nyt ei luulisi noilla pohjilla olevan mitään ongelmaa tiputtaa kuusi minuuttia syksyn ajasta. Paitsi mitä myöhemmin ohjelmaa kiristää, sitä suurempi kulmakerroin tarvitaan loppua kohti?
  8. Alkuillan korpivaellus eli huoltotarvetta kitisevällä maastofillarilla korpeen, polkupyrähdys lammelle ja takaisin. Olikin pitkä aika siitä kun viimeksi nähnyt vakiopolkureittejä. Meno 0:39 ja 10,9 km, polkua 7 min ja kilsa jonka puolessavälissä kuvauspysähdys, ja paluu suoremmin ilman metsäpolkuja fillarilla 0:21 7,9km. hrTSS yhteensä 46 runsaan tunnin ajalle eli ulkoilua.
  9. Ju 3,7km 0:24 asc 40m jossa 4x500m + 300m juoksua, alkuun asfaltillakin, ja 1,4km siis välikävelyjä. Kuullostellaan tuntemuksia. Illalla tarkoitus pyöritellä kampia suvesta nauttien. Mielenkiintoinen syke- ja vauhtidata eräässä kohdassa, en nyt kuitenkaan noin jojoillut: Addendum: Fillarointi 50,2km 1:48 asc 320m avg 136 max 152 PTE 2.8 pal 30h hrTSS 112 jälleen sinne missä tie päättyy eli mereen. Kympin jälkeen kramppasivat molemmat pohkeet samaan aikaan niin että piti kiroillen pysähtyä ja venytellä, sitten onneksi pysyivät krampit poissa kun kevensin yksittäisiä polkaisuja ja korostin kammen kiertoa. Samat kohdat jotka kramppailivat Vaaroilla, eihän näillä voi olla mitään yhteyttä eli lihasheikkoutta, eihän? 😆 Ja ai niin, olen living legend eikun local legend, sen sain jo kahdella lenkillä kohteessa ja nyt tämä kolmas varmaan vahvasti paaluttaa asemani tähtitaivaalla.
  10. Tähän tartteis hymiömerkinnän jossa suu auki - kevyt verttiharjoitus siis pohjaksi 😂
  11. Kyl oli leppoisan lämmintä helteisellä Uusimaallakin, ai että! Tombelle ja muillekin hyviä KESÄkelejä! Ja koleaa ilmaa haikaileville totean että helteeseenkin tottuu, nimimerkillä Expat.
  12. Ruukiekysymys mutta voipa joku toinenkin tehotietämätön pohdiskella: kuinka tuota koko lenkin tehoa tulisi tulkita jos pari aiempaa lukemaa paljon korkeampia kuin kenoviivan jälkeinen lukema? Ja toinen FAQ :harva tehoilija ilmoittaa lenkin kestoa, jolloin tessin tulkinta hankalampaa per tunti vai onko kyse vain (viikko)kertymästä? Keskiön suhteen ei kuin työkalusarjaa hankkimaan ja huoltamaan itse taikka uutta osasarjaa asentamaan... saa muutaman tunnin ja satasen vierähtämään mutta itse keskiöhän ei paljoa maksa.
  13. Ju 3 x 500m iltapäivän helteessä kokousten välissä vitosen kilsavauhtia + illalla 1 x 300m ylämäkeen polkua lapsen Pokemon-kävelyn yhteydessä
  14. Maantiefillarointia sinne missä tie päättyy eli toissalauantain toisinto, tällä kertaa mittaus mennentullen 25,1 km, meno 55 min ja paluu 52:30 vaikka paluuseen tein reippaasti enemmän töitä. Meno avg 132 max 156 hrTSS 51 PTE 2.6 asc 147 desc 179 ja paluu avg 142 max 158 hrTSS 63 PTE 3.1 asc 171 desc 126 - pauttiarallaa. Olikin hyvä saada kunnon liikunta kakku- ja shampanjaplösön poistamiseksi.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy