Jump to content
Juoksufoorumi.fi

hanna1900

Jäsenet
  • Content Count

    1
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. Viiden viikon päästä pitäisi suoriutua seitsemän osan kuntokokeesta, jonka ensimmäinen osa on 1500m juoksu. Perään erilaisia lihaskuntoa ja ponnistusvoimaa vaativia kokeita ja sadan metrin uinti - tuska ei siis saa korjata vielä juoksukokeessa. Löytyisikö täsmäohjeita 1500m ajan parantamiseen? Tällä hetkellä tuo sujui yksin tiellä juosten aikaan 7:22. Nostin ensin peruskuntoa pitkillä lenkeillä muutamia kuukausia ja nyt olen pari-kolme kuukautta treenannut juoksua kaksi-kolme kertaa viikkoon seuraavanlaisesti: kerran 60-90min rauhallinen hölkkä (tai muu peruskuntotreeni) kerran 45-65min tasavauhtinen lenkki, syke 70-80% maksimista 30-45min ajan, loppu rauhallista verryttelyvauhtia kerran 45-60min lenkki, jossa noin 6-8kpl 2min vetoja aika kovilla sykkeillä ja välissä noin 2min palauttavaa hölkkää. kerran kolmeen-neljään viikkoon olen tehnyt vedot noin 30sekunnin mittaisina mäkeen Lisäksi 2-3 kertaa viikkoon salilla voimaa ja ponnistusharjoituksia. Nämä ohjeet sain kokeneemmalta. Itselläni on kokemusta vain pitkän matkan harjoittelusta suunnistusta varten ja siinäkin vuosien tauko perheen perustamisen takia. Tuskan hiki alkaa pukata otsalle, kun aloittaessa kuvittelin pääseväni lähemmäs kuutta kuin seitsemää minuuttia, ja nyt tuo seitsämänkin alittaminen epäilyttää. Toiseksi pelkään rehkiväni itseni yli, jolloin olen kokeen aikaan kipeänä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy