Jump to content
Juoksufoorumi.fi


ojs

Jäsenet
  • Content Count

    84
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Converted

  • Coopperi
    ?
  • 10km
    ?
  • Puolimaraton
    1:31:24
  • Maraton
    3:29

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Almanakan lisäksi avusteista tai satelliiteilta tulee toinen datasetti, ephemeris. Tämä vanhenee aika nopeasti ja päivittyy sen takia monta kertaa päivässä. Hos käytössä on virtaa esimerkiksi auton akusta sitä voi ylläpitää käyttämällä GPS:ää päällä säännöllisin välein. Fiksin löytymisen hitaus matkustamisen jälkeen kuulostaa oudolta. Jos GPS on toteutettu niin että uutta sijaintia lähdetään iteroimaan viimeisestä tunnetusta sijainnista, pitkät siirtymät saattavat tietysti sotkea asioita, mutta ei kai näin pitäisi tehdä.
  2. NNN- tai Prolink-siteelle. Kerran käytetyt, nämä tuntuivat kaupassa sovitellessa aika sopivilta mutta osoittautuivat ladulla liian isoiksi. Espoon Pohjois-Tapiolassa, postitus onnistuu jos on tarpeen.
  3. ojs

    Suunto Ambit3

    Juttelin jokin aika sitten vyön testaamisesta Suunnon huoltoinsinöörin kanssa. Tämä resistanssin vaeltelu mitatessa on merkki siitä että vyö on entinen, lähettimen pitäisi toimia taas kun vyön vaihtaa.
  4. ojs

    FEET kengät

    Hinnan houkuttelemana tilasin parin, joten tässä yksi arvostelu: - Kokotaulukon mukaan valittu koko osui oikeaan. Kokonumerot noudattavat jotain omaa standardiaan, jalan pituus millimetreinä + 5mm antoi kuitenkin oikean koon. - Värit ja materiaalit tuovat kovasti mieleen Lidlin legendaariset Sports -lenkkarit. Niille jotka tietävät tämä voi olla ihan hyväkin juttu :) - Lesti on tosiaan aika leveä, mikä on minulle vain hyvä juttu. Kärki on kapea ja pidempi kuin millimetrikoosta voisi arvata, mikähän tässäkin on ollut ideana? - Nauhoista on saatu jotenkin tosi vaikeat kiristää ja niiden ympärillä oleva jäykkä vahvike tökkii varpaisiin kävellessä. Veikkaan että päällinen hajoaa ennen pitkää tästä kohdasta. Suunnilleen kaikilla kilpailijoilla on jonkinlainen vahvistus nauhanreikien ja pohjan välillä, Feet luottaa tässä verkkokankaaseen. Kuvien perusteella näyttäisi että uusissa malleissa päällistä on korjattu. - Juoksutuntuma on yksinkertaisesti tosi hyvä. Kimmoisa ja jämäkkä mutta ei liian kova. Kävellessä varpaisiin tökkinyt vahvike ei juostessa haitannut yhtä paljoa. Pohjissa on pitoa sen verran että jäätyneellä lumellakin juokseminen on vaivatonta. Alunperin 10-kilometriseksi suunniteltu testilenkki venyi 16 kilometriin ihan vain koska juokseminen oli kivaa. Nopeudesta en osaa sen erikoisempia. - Täydellä hinnalla ja kaupassa hypisteltynä tämä kenkä olisi jäänyt ihan varmasti hyllyyn. Mikä olisi ollut harmi, koska juostessa Feetit olivat parhaasta päästä lenkkareita joita ole omistanut. Kulutuskestävyyteen en ota vielä kantaa, mutta yli satanen kengistä jotka kestävät neljänneksen kilpailijoiden kilometreistä kyllä harmittaisi sekin.
  5. Myydään pöytälaatikossa käyttämättömänä ollut Forerunner 210. Toimiva, mukaan tulee datakaapeli, sykevyö ja alkuperäinen laturi. Laatikko ja ohjekirja puuttuvat, ohjeet ja PC-sovelluksen saa ladattua täältä: https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/urheilu-ja-vapaa-aika/poistuneet-mallit/forerunner-210/prod83280.html Nouto Espoon Pohjois-Tapiolasta, lähetys onnistuu postimaksun hinnalla.
  6. Pariin otteeseen on tullut vedettyä HCR oikeasti harjoittelematta: Joskus helmikuussa alkoi sitkeä flunssakierre joka loppui joskus pari viikkoa ennen kisaa. Ennen kisaa ehdin sitten pyöräillä jonkin verran ja juosta noin kolme lenkkiä. Tästä opittuna voisi sanoa seuraavaa: Ei kannata odottaa hyvää tulosta jos harjoittelukilometreja on vähemmän kuin kisan pituus Kuten tuomasnu jo sanoi, puolikkaan kilpailun mittainen koelenkki kisavauhdilla voi olla hyvä juttu. Minä säästelin jalkoja ja juoksin kolmanneksen. Jalkojen iskutuksesta selviää juoksutekniikalla ja sisulla. Aika kantapääpainoiseksi se meni loppuvaiheessa, Mayflyjen jättäminen kotiin oli todennäköisesti hyvä idea. HCR juostaan onneksi isolta osalta soralla Pyöräilemällä hankitulla peruskunnolla pääsi oikeastaan aika pitkälle Toisen harjoittelematta juostun jälkeen olen jättänyt varmuuden vuoksi ilmoittautumatta.
  7. Brrh. Välistä jättäneen bussin takia pääsin sitten stadionille kymmenen minuuttia ennen lähtöä, lähtöalueelle pari minuuttia lähdön jälkeen ja ohittamaan melkein tuhat juoksijaa ensimmäisen kympin aikana. Ei enää ikinä tällaista, pahoittelut kaikille joita päädyin tönimään. Lopputulos oli harjoitteluun nähden ihan kohtuullinen, mutta jos ensimmäisessä kympissä menee noin yhtä pitkään kuin loppukisassa, tulosta ei voi sanoa kovin onnistuneeksi. Sitten vielä avautumisena, onko tuollaiseen ruuhkaan ihan pakko tulla lastenvaunujen kanssa? Kuka ikinä sen tekikään meni kyllä ihan kiitettävää vauhtia ja olisi saanut varmasti ilman vaunuja tuloksen jota kehtaisi esitellä ilman tasoitusta, mutta reitillä oli ihan tarpeeksi ahdasta ilmankin.
  8. ojs

    Apua osasarjojen vertailuun

    Veloce koki muutama vuosi sitten mallisarjainflaation. Se oli aikaisemmin suunnilleen 105:een verrattava puolivälin sarja mutta sen jälkeen sen alapuolella olleet Xenon ja Mirage poistettiin ja Velocen laatua heikennettiin tekemään tilaa Centaurille ja Athenalle. Tavallaan ihan järkeenkäypää, koska ensimmäisen Veloce-10:n ja Centaurin suurin ero napojen jälkeen (ja niitähän ei viime vuosina ole juuri osasarjan osana myyty) taisi olla Centaurin vaihdevivun kevennysreikä. Yhteensopivuudesta, vaihdevipujen ja vaihtajien sekoittaminen ei onnistu ilman erikoisvirityksiä, mutta tuskin kukaan kai pitää kotonaan varaosavarastoa jonka pitäisi sopia kaikkiin pyöriin. Takanavan ja rataspakan pitää samoin olla samaa standardia, mutta muuten sekoittelu onnistuu aika vapaasti. Itse olen ajanut ihan tyytyväisenä vuosimallin 2004 Velocella. Joissain asioissa Campagnolo on kyllä tullut takapakkia sen jälkeen. Alkuperäiseen kysymykseen vielä: Kahvat ovat tosiaan se suurin ero merkkien välillä. Kannattaa kokeilla mikä tuntuu parhaiten käteensopivalta ja häiritsevätkö Shimanon sivusuunnassa heiluvat jarruvivut.
  9. Juu, DT on ihan asiallinen merkki. Irto-osina navat ja vanteet ovat aika hintavia, ehkä Focuksella on parempi sopimus kuin jälleenmyyjillä. Ohjaustangon keskeltä -otetta käytetään noiden tilanteiden lisäksi jos ei yllä tai uskalla laittaa käsiä kahvoille - tai jos haluaa verrytellä selkäänsä vaihtamalla asentoa. Teipittömästä osasta tankoa voi kyllä ottaa kiinni ja jos asia häiritsee uusi teippi maksaa noin kympin eikä ole vaikea laittaa. Eiköhän sen saa tingittyä mukaan ostettaessakin. Tapa jättää keskiosa teippaamatta taitaa juontua siitä että kun hiilikuituisia ohjaustankoja alkoi tulla, niitä jätettiin teippaamatta että hiilikuitu näkyisi :)
  10. Kilon eroa ei ajaessa juuri huomaa (ero tyhjien ja täysien juomapullojen välillä on jo isompi), mutta fillarien paremmuutta vertaillessa paino ja hiilikuidun määrä ovat selvästi osasarjaa tärkeämpi juttu :) Ja jos kevyemmällä osasarjalla varustetusta pyörästä on jotenkin saatu kilon painavampi, se kertoo siitä että jossain muualla kyllä hölmöilty. Bianchille laskisin vielä miinuksiksi täysin tuntematonta merkkiä olevat kummallisen näköiset kiekot, ohjaustangon ja hiukan omituisen geometrian. Geometria ja tanko ovat toki aika henkilökohtaisia juttuja, jos noita pääsee koeajamaan se kertoo ehkä enemmän kuin speksien vertailu.
  11. ojs

    Aito dobsom?

    Kiitos, tämä valaisi paljon.
  12. ojs

    Aito dobsom?

    Kokoja ihmettelen minäkin, tuli tarve löysille juoksuhousuille ja Dobsomilla olisi sopivasti ale, mutta... Kokotaulukon (http://shop.dobsom.com/private/Mattabell%20finska%20rev.2-3.pdf) mukaan miesten XS olisi 102 cm. Onko tässä oikeasti mitään perää, oma vyötäröni on 90cm enkä kai ole mitenkään poikkeuksellisen laiha...
  13. ojs

    Sports Tracker

    Minulla on sama yhdistelmä, olen kuljetellut puhelinta pyörälenkeillä paidan takataskussa. Kiemurtelu ei ole ihan noin pahaa mutta toisinaan tallennetusta reitistä löytyy sadan metrin luokkaa olevia hyppyjä ja pariin otteeseen nauhoitus on katkennut kokonaan parin tunnin ajelun jälkeen. Meego ei taida olla ST:llä ihan kärjessä bugikorjausten suhteen, "kuollut alusta" ja sitä rataa.
  14. Koska niin voi tehdä, ja kilpailijat kuitenkin tekevät niin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy