Jump to content
Juoksufoorumi.fi



korkeala

Jäsenet
  • Content Count

    188
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

80 Excellent

Recent Profile Visitors

922 profile views
  1. Kokeile kävelyn ja juoksun yhdistelmää. Muutama minuutti juoksua ja minuutti kävelyä. Tai jaksotukset voi tehdä sykeperusteisestikin. Alla pari linkkiä. https://www.kestavyysurheilu.fi/kestavyysjuoksu/13308-waldniel-menetelma-kavelyminuutit-sopivat-jokaisen-juoksuharjoitteluun http://www.jeffgalloway.com/training/run-walk/
  2. Kai tuo 10km päivässä ainakin jonkin aikaa kehittää. Itsellä nyt 7 viikkoa takana kokeilua tuota 8-10km joka päivä hölkkäilyä ja ainakin juoksu tuntuu nyt helpommalta vaikka pari lepopäivääkin tuohon päässyt livahtamaan. Taustalla sellainen ajatus että kun ennen töihin lähtöä tunnin ulkoilisi niin saisi edes päivän liikuntakiintiön täyteen, kun iltaliikunta jää lähes poikkeuksetta arkikiireiden jalkoihin. Varsinaisesta treenistä on siis tässä yhteydessä turha puhua. Vauhdit ovat olleet 5-6 min/km yhtä vähän kovempivauhtista kymppiä lukuunottamatta. Sunnuntaina sitten lähdin tuon juniorin lenkk
  3. Hyvä on tavoite. Jos jättää vielä tuo puolimaraton ajan pois ja peilaa noita aikoja junnukilpajuoksijan aikoihin niin hyvinhän nuo on linjassa, ehkä kuitenkin jopa niin että ns. yleisjuoksijatyypille tuo 4.29.97 on noista kympin ohella helpoin.
  4. Joo, tuo jalan kipeytyminen vähän yllätti, kun tuntuvat sopivan hyvin omille koivilleni, mutta näköjään vaihtelua ainakin omat jalat kaipaa. Tänään oli taas Cliftonit vuorossa ja kympin hölkkäilin ilman mitään oireita, huomenna sitten Solarit vuorossa ja niissähän on näille keleille sopiva Continental pohja 😁
  5. Teetkö kaikki lenkkkeilyt samoilla kengillä? Itsellä ainakin jalat kaipaa vaihtelua. Itsellä vähän kengästä riippuen kipeytyy aivan eri osat päkiästä jos käyttö painottuu liikaa yhteen kenkämalliin. Esim Solareilla kipytyy oikea jalka päkiän päältä, Cliftoneilla vasemman jalan ulkosyrjä ja vsnhoilla Air Spaneilla tulee plantaarifaskiitin oireita. Samoin noilla Icebugeilla kipeytyy jalkapohjat vähän tuosta kantapään edestä ja akilleksessakin tuntuu enemmän rasitusta. Mutta pitämällä noita kenkiä jatkuvassa kierrossa niin jalkaterät pysyvät oireettomina. Ainoastaan Icebugeille tulee välillä vält
  6. Olishan tuo hieno kisa jos toteutuu ja jostain syystä Beken voittoa itsekin toivon. Tässä vielä vähän pätkää Pariisin kisoista 17 vuoden takaa. Matkana 5000m ja vastakkain 3 kovaa, Bekele, Kipchoge ja El Guerrouj. https://youtu.be/WMZdOdriRdk Kipchoge tuossa 18v 🙂
  7. Vielä on vissiin tuonne huhtikuun lopulle aikaa laittaa protoillakin ennätyksiä uusiksi. Jemma Reekie veti Niken protopiikkarit jalkaan ja paransi 3.5s kasin halliennätystään. Uusi brittien halliennätys on nyt 1.57.91. No, ehkä siinä on taustalla vähä onnistuneita treenejäkin hyvien kenkien lisäksi, treenikaveri Muir tuli kuitenkin maaliin vain puoli sekuntia myöhemmin, ilmeisesti Niken protoilla hänkin. https://www.european-athletics.org/news/article=reekie-produces-breakthrough-800m-clocking-glasgow/index.html
  8. Jotain tämän tyylistä 🙂 https://zwift.com/shop/product/wahoo-kickr-headwind
  9. Tähän liittyen lueskelin tuossa juttua Kalle Berglundista ja siinä oli että hänkin pelasi jääkiekkoa ikävuodet 6-16. Hän oli 10 vuotiaana aloittanut yleisurheilun lätkän rinnalla ja sitten 16 vuotiaana aloitti Bengtssonin valmennuksessa varsinaisen juoksuharjoittelun.
  10. No jos pään oikein syvälle pensaaseen haluaa työntää niin ehkä näinkin voi todeta. Kaamosmasennuksesta kärsii tosiaan enimmäkseen penkkiurheilijat, jos nyt kovin pahasti nekään. Juniorit lähti leireilemään taas Monte Gordoon ja aikuiset Dullstroomiin joten heille mukavaa vaihtelua Suomen talvessa juoksenteluun. Siitä kymmenennen juoksijan tason merkityksestä, niin onhan se kotimaisen kilpailukauden osalta ihan merkityksellinen, vaikkei sillä minkään kansallisen hypen nostatuksessa mitään merkitystä olisikaan. Ihan juniori-ikäisetkin joutuvat kilpailukalenteris
  11. Vaimolle pukki toi tuollaisen. Käyttöönotto ainakin oli ilmeisen helppo, kun kysymyksiä ei juurikaan tullut ja datat alkoi samantien siirtyä ihan puhelimeen asti. Rannemittaus ainakin vaikuttaisi patin lenkin perusteella toimivan suht luotettavan oloisesti ja juoksumattotreenin jälkeen ilmoitti heti että matto olisi kalibroinnin tarpeessa, mikä sekin pitää kyllä paikkansa. Tyytyväiseltä vaikuttaa ja rannekekaan ei kuulemma hiosta niinkuin vanhassa garminissa.
  12. Vähän riippuu mistä tuo aukeaminen lähtee. Jos lantiosta niin että polvikin sojottaa ulospäin, niin silloin sitä kannattanee korjata, mutta jos polvi osoittaa suoraan ja jalkaterä aukeaa niin en tekisi mitään. Pahimmillaan saat jalkaterän suoraan, mutta polven lievästi sisäänpäin, jolloin tukivoima heikkenee ja alkaa esiintyä lantion ja alaselän vaivoja. Kilpajuoksijoissakin näkee paljon eri tyylejä jalkaterän asennon suhteen pikajuoksusta kestävyysjuoksuun ja yleensä yhteistä heille on se, että polvi kulkee suoraan ja jalkaterä sojottaa sinne mihin se polvesta luonnollisesti lähtee.
  13. On siellä. Se on semmonen neliskanttinen rata ja jokunen vuosi sitten ku olin seuraamassa pm-kisoja siellä nii tonnin kisat oli välillä vähä hurjaa seurattavaa 🙂
  14. Kyllähän tuo aika isolta tiputukselta vaikuttaa. Lajituesta ilmeisesti saa vielä jonkin verran takaisin ja olympiakomitean apurahathan on vielä jakamatta.
  15. Mikä tuki Mäkelältä nyt pieneni, vai onko vain kustannukset nousseet valmentajavaihdoksen myötä? Möller voitti aika ylivoimaiseen tapaan U23 sarjan. Ei näyttänyt kovin väsyneeltä maalissa, vaikka koskapa voittajat yleensäkään :). Nataliella oli rohkea aloitus U19 sarjassa, mutta ei tällä kertaa kantanut ihan loppuun saakka.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy