Jump to content
Juoksufoorumi.fi



koskejo

Jäsenet
  • Content Count

    765
  • Liittyi

Everything posted by koskejo

  1. Antisalt on kalium-magnesium-valmiste ja sitä saa satunnaisista marketeista (Pottonen: Tammiston Citymarketista ainakin löytyy, muistaakseni asustat sillä suunnalla) ja luontaistuotekaupoista, alle 9e purkki. Nuo aineethan on ruokasuola natriumin vastavaikuttajia ja neutralisoivat suolan aiheuttamia haittoja. Olen kokenut toimivaksi tuotteeksi. Ei pääasialliseksi verenpainelääkkeeksi, mutta tukemaan varsinaisen lääkkeen vaikutuksia.
  2. Saatat itsesi jollain konstin laatikon päälle. Se sieltä pudottautuminen, pudotuksen vastaanottaminen päkiöillä, suorahkoilla jaloilla ja siitä välitön kumipallovastapomppu on se työvaihe. Itse jatkoin aina masaisoturina jonkun 5 hypähdystä siitä heti perään nii se oli siinä. JH pomppasi vain sen yhden kimmahduksen. No mullahan tulehtuikin sitten akilles 🙄
  3. Itse koin nuo pudotushypyt (voi kai sen saman vaikutuksen saada esim näin laulun kera https://www.youtube.com/watch?v=_MO9B2jLOgw) vähintäin yhtä tärkeiksi juoksijalle, joka haluaa päästä radalla helposti kohtuu lujaa ja taloudellisesti. Askelpituus, jalkaterän ja nilkan seudun tehokkuus, polven ympäristön boosti ym triviaali...
  4. Totutellen liikkeelle tietenkin, mutta totuttelunkin voi tehdä neljän sarjoilla niin ei jumita. On vähän lussua toimintaa aluksi, mutta terhakoituu parissa viikossa kehittävään suuntaan. Omalla kohdalla maks painot joilla neloset tein kasvoivat 30kg kevään aikana, eikä tehty kuin 1-1,5kertaa viikossa. Hermoston pitää saada palautua noin maksimaalisista nostoista, vaikkei sitä äkkinäinen uskoisi kun ei se jälkeenpäin ja hommaan tottuneena missään tunnu, piristää vaan :)
  5. Voisit kokeilla veli JH:n aikanaan meille kopioimaa (Allyson Felixiltä) punttitreeniä. Saat voimaa sopivastiriittävästi ja hermotusta kovempivauhtiseen juoksuun, vaan ei jumita eikä patti kasva. Kokonaisuus kestää noin 10min, kattaa keskeiset lihasryhmät, eikä hapota, kun on senverta lyhyt sarja. Yksinkertaisesti kapea mave 3x4xsemitäirtoo, sarjan välissä parin minuutin tauko, jonka aikana puolivälissä laatikoltapudotushyppy tai pari (30-40cm korkealta) pohkeilla ponnistaen, polvi ei jousta. Kovempivauhtisen ratajuoksijan punttis ei jumita eikä väsytä, vaan lietsoo vauhdikkaampaan menoon
  6. Pexrun oletko kalevalaista jäsenkorjausta aatellu kokeilla? Mulla kävi nuoruuden moporetkellä joku naksaus niskassa ja pää jäi katsomaan oikealle. Liikkalasta löytyi isäntä Lauri Turkia, joka painalteli lapaluiden alta niin jo alkoi niskassa natista ja pää oikeni. Hän on jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen, mutta löytyisikö vastaavaa tietäjää vielä jostakin?
  7. Sitten on virusperäisten flunssien lisäksi myös bakteeriperäiset räkätaudit. Mistäänhän et tiedä, mitä räkätautia sairastat, mutta jotkut näistä bakteeriperäisistä synnyttävät mukavia jälkitauteja. Onneksi nuo bakteerijutut ovat harvinaisia, mutta milleniumin tienoilla koin tämänkin ihmeen. Pikkuinen räkätauti mukamas päällä, hämäykseksi tietenkin koivun siitepölyn aikoihin vielä, jotta oireet varmasti tulisi pähkittyä vaarattomiksi, ja ei kun kovanonnen koskejo lenkille. Sydänlihastulehdushan siitä seurasi, hyvä ettei henki lähtenyt, ja se kesä menikin sitten siinä. Bakteeri oli poikinut heik
  8. Jäsen JH lausui aikanaan mielestäni melko pätevästi näin: tässä iässä ei pidä enää panostaa varsinaisesti harjoitteluun, vaan palautumiseen. JH on viisas mies.
  9. Tein muuten huvikseni netissä tuon Finnriski-testin infarktia edeltäneillä kolesteroli- ja verenpainearvoilla. Tulos: sinulla on 4% mahdollisuus saada sydäninfarkti seuraavan 10 vuoden aikana. Eli kyseessä taitaa olla mulla aikamoinen käänteinen lottovoitto terveysarvonnoissa, tai sitten tuolla testillä ei ole käytännössä minkäänlaista validiteettia.
  10. Kimmokkeen toivomuksesta laitan nyt tähän pikku kertomuksen omasta sydänkeissistä. Ottakaa vinkkiä jos ketä kiinnostaa. Itsellä toteutui aika huonosti mitkään sydäninfarktin ennakkospekuloinnit, mutta sellainen 100% tukos vaan nurkan takaa sepelvaltimoon lokakuun eka iski, ja se vaati välittömän pallolaajennuksen, koskapa kohtaus uusi heti Meilahteen lanssilla saavuttuani, kotona saaduista nitrosta, liuotushoidosta ja morfiinista huolimatta. Toinenkin suoni pumpussa on 30-49% tukossa ja vielä yksi alle 30% tukos, mutta nuo jätettiin lääkehoidolla korjautuviksi. Olen aina ollut hoikka
  11. Tuo uusi suositus on varmasti monella tapaa hyödyllinen. On olemassa ei-terveitä ja myös terveitä liikkumaan motivoitumattomia ihmisiä, jotka saavat nyt vastedes kuulla lääkäriltään kehotuksen liikkua edes pikkuisen, että sekin jeesii. Se on iso ja ratkaiseva ero kuulla tällaista puhetta tohtorilta verrattuna aikaisempiin suosituksiin, jotka saattoivat vaativuudellaan tyrmistyttää ja saivat aikaan luovuttamisen liikunnan suhteen, kun sellaiseen ei kertakaikkiaan rahkeet syystä tai toisesta riitä. Kyllä melko moni varmaan kuitenkin haluaa itselleen hyvää, mutta ei ole kukaan sanonut eikä ajatuk
  12. Sen ei tarvi olla isokaan vika, kun se on päässä. Tämän voi kannella Vapaavuorelle, jos kuka haluaa
  13. Onnittelut Sepolle ja Valkulle hyvästä suorituksesta! 👍
  14. Oletuksella, että vaimo antaa Sepon pysyä loppuun asti omissa oloissaan korvessa (miksipä ei antaisi) ja Valido muistaa hakea Sepon viivalle sieltä, niin 4.10/km päälle olevat vauhdit tuntuvat miehestä ahdistavilta kisavirityksen ollessa kohdillaan. 2.54,12
  15. Nuo on niitä luonnollisia tuntemuksia kun heikkous poistuu kropasta 😀
  16. Mitä lisäenergioita 80-luvulla käytettiin? Tulokset oli kuitenkin kovia ihan harrastajillakin, niin voi kai sitä retroilla nykyäänkin, jos geelit ei millään sovi vatsalle?
  17. Ei vaan ihan puhtaasti mielenkiinnosta, kun mulla ei ole kokemuksia maratontreenistä
  18. Selittäisikö joku hiukan tuota termiä sykejumi? Vai onko se vain legendaa vailla fysiologisia perusteluja? Säikähdetään, kun kehitystä tapahtuukin. Eikö se ole loistohomma, että maravauhtista kykenee juoksemaan aikaisempaa alhaisemmilla sykkeillä, etenkin, jos on vieläpä sellainen tilanne, että sykkeitä ja vauhteja selkeästi saa tuosta vielä kasvatettua? Mun tekisi henkkoht mieli sanoa tässä tilanteessa että hyvä Seppo ja Don, kovalla vauhdilla ja hurmoksella eteenpäin!
  19. Johanna on selkeästi tottunut hakemaan vauhtia askeleen pidentämisestä ja energiatalouden kannalta ilmaisesta kimmo-energiasta. Tähän maneeriin sopii melko huonosti askelluksen muuttamisyritykset rullaavampaan, taloudelliseen suuntaan ja frekvenssin lisääminen, koska reisi-lantio on totutettu toimimaan erilailla. Siellä ei välttis ole tehoa eikä ehkä aineenvaihduntaakaan frekvenssilisää ajatellen. Iso savotta olisi suuremmat muutokset askellukseen, pientä hiomista rentouden saralla on jo tapahtunut ja se näkyy katsojallekin asti positiivisena asiana.
  20. https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/b6229ee4-3603-41bc-8cf0-bd2b9f3e1e72 Tälle listalle voi nyt lisätä suomalaisten kärkeen yllätysnimen 😲
  21. Saattaa niitä löytyä vielä huonomminkin rullaavia, en oo asiantuntija. Ja sittenhän on vielä tuo fatbike genre. Fillarifoorumi.fi
  22. Täysjoustomaastopyörä, siihen 2,25 - 2,5 tuumaiset Fat Albertit tai vastaavat rankasti kuvioidut maastorenkaat, rengaspaineet malaliksi pidon lisäämiseksi maastopoluilla. Näin varusteltu täysjoustofillari rullaa niin huonosti että normiveivauksessa sykkeet nousee jo aivan eri malliin kuin mihin olet pyörällä tottunut. Pääsee kivasti maastoon ja siellä ylämäkiä rynkyttämään eestaas ja palautus on minimaalinen vetojen välissä sen kun vaan hurauttaa takasin mäen alle ja taas mennään. Korvaa suht miellyttävällä tavalla juoksua ja on täysin samanveroista treeniä verenkiertoelimistölle. Ja tämä käy
  23. Eikä pidä aliarvioida placebon vaikutusta psyykkisen valmennuksen puolella. Kun tyhjää astiaa täytetään, astian koosta riippumatta se täyttyy jossain vaiheessa ja alkaa valumaan yli. Samoin käy placebovaikutukselle päässä. Jossain vaiheessa pää on placeboa täynnä, kun sitä jaksaa sinne säännöllisesti sulloa. Lopulta ylijäämät placebot valuvat päästä ruhoa alaspäin kuin puroina keväistä vuorenrinnettä pitkin, kohti sydäntä ja keuhkoja, ja vartuppa kun placebo saavuttaa reidet ja pohkeet, silloin mennään eikä meinata. Kyllästä itsesi siis placebolla, pakota itsesi uskomaan itseesi. Paitsi e
  24. Riittävä keventely ja kova rykäsy on piikannu Pexrunin ennennäkemättömään laukkaan. Hyvä hyvä!
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy