Jump to content
Juoksufoorumi.fi


vm-52

Jäsenet
  • Content Count

    370
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About vm-52

  • Syntymäpäivä 02.12.1952

Converted

  • Coopperi
    (2007) 3450m

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. vm-52

    Lunaracer koot

    Lunaracerit ostin,kun hajakokoja halvalla myytiin.Eikä ollut kuin1/2 numeroa liian pienet. Sisäpohjalliset pois ja sukat myös! Pari kisaa juossut,ei ongelmia,mutta lenkeille en laita.
  2. Sama täällä,ei vaivoja sen jälkeen,kun lopetin kantapäillä töksäyttelyn. Myös kevyet neutraalit kengät sopivat,joskus jopa paljasjaloin tulee kipaistua. Frekvenssin olen yrittänyt pitää n. 90/jalka.Luin jostain sen olevan taloudellisinta. Vauhtia lisään askelpituutta lisäämällä. Itse aloittelin pääasiassa hitailla vauhdeilla. Polar 800 myös käytössä,se auttaa oikeasti melko paljon edellämainittujen asioiden seurannassa. Ryhti,elikkä keskivartalo pitää olla kunnossa,muuten ei pääse askeleen "päälle".
  3. Kotiuduin juuri kisoista. Melkoisen paljon osallistujia,enimmäkseen kotimaisia. Ilmeisesti pientä kisaväsyä havaittavissa,Lahden MM kisojen jälkeen. Kotiin tuomisia itsellä kuitenkin kulta 800m ja hopea 1500m.
  4. Ilman muuta mukana ollaan,tullut oltua melkein vuosittain noissa karkeloissa. Lahdessa hyvä rata,profiili ja reitta lahden Ahkeran sivuilla.
  5. vm-52

    Päätavoitteesi ajankohta

    Polvivaivoilta olen itse säästynyt,ehkä vahvistuvat kun pelasi futista armeijaan menoon saakka,sitten aloin enempi juoksemaan. Vaivojen syy kannattaa selvittää,maltilla korvaavia ja lihaskuntoa. Sitten maltillinen aloitus uudelleen. Sulla on vielä aikaa juosta....
  6. vm-52

    Päätavoitteesi ajankohta

    "Kunhan saa juostua enemmän kuin 5km/vko..." Onko opiskelijanuorukaisella onkelmia?
  7. vm-52

    Polar tekstiiliranneke

    No,mulla meni silloin patteri muutamassa viikossa ja juoksusensori lupasi kestoksi 50h,mulla kesti n.puolet siitä. Viimein pimeni koko mittari. Kaikki releet lähetin Polarille ja kaikki uusittiin. Jos käytät paljon valo toimintoa silloin kuluu kyllä paristoja. Kesällä alkoi kulua taas paristoja ja sitten huomasin vahingossa valotoiminnon olevan päällä.
  8. vm-52

    Kysymyksiä piikkareista

    Ei ole havaintoa.Ostin Beijingit tarjouksesta satkulla. Kannattaa ehkä kysellä intersporteista. On varmempaa saada sopiva koko sovittamalla. Ne minun Adidakset on muuten Techstar merkkiset,maksoi 45€. Mielestäni riittävän hyvä näin veteraanin käyttöön,7g/kpl kevyempi kuin Beijing. Beijingissä on ikävät saumat kantapäissä,kalvaa rakon jalkaan,ainakin näin uutuuttaan. Beijing kiertojäykkä,kun taas Adidas aika lerppu. Piikeistä senverran,että useimmat mukana tulevat on liian pitkiä uusille juoksuradoille,sopiva pituus on n.3mm.
  9. vm-52

    Polar tekstiiliranneke

    Ostin syksyllä yhden rannekkeen Tampereen Koskikeskuksen Intersportista,vielä jäikin hyllyyn. Muuten tämä toinen 800:en Polar toimii mallikkaasti,kaikilla keleillä. Ensimmäisen palautin vuosi sitten,ohjelmistovika ilmeni,söi pattereita nopeasti,takuu korvasi uuden.
  10. vm-52

    Kysymyksiä piikkareista

    Minulla on Adidaksen punavalkoiset,en nyt muista nimeä,peruspiikkarit,hieman on kantaa pohjassa. Samanlainen leveähkö jalkaterä kun sulla. Sovitus aivan tiukka paljaaseen jalkaan. Juossut niillä keskimatkoja,kolmosia,vitosen ja coopereita useita. Nyt myös Asicin keskimatka Beijing totuttelussa,vaatii enemmän pohkeilta,kun ei ole paljoa kantaa.
  11. En,tiedä kannattako tulevaa poliisia neuvoo,saattaa kehittyessään saada meikärikollisen vielä kiinni! Jos nyt kumminkin! Tonnivitonen mennään 60-70% kestävyyspuolen aineenvaihdunnalla,joten treenit sen mukaan. Jos peruskestävyys on jo lähtiessä heikko,sitä pitää painottaa. Nousujohteisesti kaavalla:PK,pitkä-vk,lyhyt-vk,nk,sekä nopeus siinä rinnalla koko ajan. Vetoharjoituspäivien/kovien väli vähintään 72h. Lähtövauhdit pitkille(400-800)NK-vedoille siten,että testiä edeltävällä viikolla vasta testivauhdilla.
  12. vm-52

    Päätavoitteesi ajankohta

    Kyllä päätavoite on veteraanien SM-yleisurheilukisat 02.-04.07 Ne kisataanTampereella Ratinan uusitulla stadionilla. Välitavoite /www.jku.fi/vetpm2010/)hallikisat maaliskuussa Jyväskylässä. Sekä SM-maastot ://www.lahdenahkera.fi/sm-maastot/toukokuussa. Maratonin juoksen vain vedolyöntitarkoituksessa.
  13. Itse aloitin systemaattisen treenaamisen 2001,pitkän tauon jälkeen.Viidenkympin villitys iski vuoden etuajassa. Juoksua,kävelyä ja hiihtoa aluksi. Vähän,mutta usein.Tukiharjoitteluna hieman salitreenejä,sekä perinteistä reipasta paritanssia kerran pari viikossa,pari tuntia kerrallaan. Kyllä siinäkin tuntuu hiki tulevan. Tanssi tuli mukaan lähinnä emännän toivomuksesta. Samalla kaavalla etenen edelleen,koska kehitystä on tullut koko ajan. Lenkit hieman pidentyneet ja vauhdit koventuneet kehittävillä lenkeillä. Palauttavien ja kevyiden vauhdit pysyneet samoina tai hieman pudonneet. Tuossa 3000m ratajuoksun kehitys. 2003:11.01 2004:10.36 2005:10.27 2006:10.29 2007:10.31 2008:10.20 2009:10.52 2010:10.17 Viime vuosi tuli keskityttyä MM-kisojen 800m:lle,siksi 3000m ei kulkenut.
  14. vm-52

    2 lenkkiä päivässä

    Joo,huomasin juuri tämän olevan osana ketjua Maraton harjoittelu. Ehkä maratoonarin ei tarvii harjoitella kolmea kertaa päivässä?Vaikka voihan sitäkin kokeilla! Itsellä kisamatkat paljon lyhempiä,yleensä keskimatkat ja maantie kymppi. Aloitin juoksuharjoittelun v.2001 pitkän(14v) tauon jälkeen. Ilmeisesti olen juuri nyt löytänyt itselleni oikeat metodit harjoitella. Ikää on tullut lisää koko ajan,kuitenkin tänä talvena hallissa 3000 metrillä uusi oma veteraaniennätys. 31s voimassa olevaa Suomen ennätystä huonommin.
  15. vm-52

    2 lenkkiä päivässä

    Olen kyllä vakaasti kahden,jopa kolmenkin harjoituksen kannalla. Niiden tekeminen,kesto ja vauhti täytyy tietysti sopeuttaa kuntotason mukaan Itse olen tullut siihen tulokseen että aamulenkkikin kehittää,vaikka kuinka hiljaa menisi. Lähinnä uskoisin rasvanpolton kehittyvän,kun ilman aamupalaa lähtee. Itse teen aamulenkkejä kahdesta syystä:ensiksi kilometrejä ja harjoituskertoja tulee enemmän helposti,toiseksi teen valmistavana harjoituksena,illan pääharjoitusta varten. Nuo lenkit eroavat toisistaan siten,että valmistava on lyhyempi ja sisältää muutaman "nypyn"sekaan. Talvella aamulenkki hiihtämällä. Kolmen treenin päivä on minulla usein ensimmäinen kilpailupäivä,koska seuraavana päivänäkin on juoksu. Kolmen harjoituksen päivä:aamulenkki valmistavana,kilpailu/verryttelyt ja illemmalla palauttava.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy