Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Charlie

Jäsenet
  • Content Count

    534
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Moi, Mulla on oheiset myynnissä, kiinnostaako? http://www.juoksufoorumi.fi/topic/31329-m-baby-jogger-juoksurattaat/ YT. Charlie
  2. Charlie

    M: Baby Jogger juoksurattaat

    Myydään kuvan mukaiset Baby Jogger juoksurattaat. Erittäin miellyttävä juosta suurten renkaiden ansiosta. Rattaat on hankittu n 5 vuotta sitten ensimmäiselle lapselle Englannista. Ollut kahden lapsen käytössä satunnaisesti. Sanoisin n. 5 -10 lyhyttä lenkkiä per vuosi juostu. Säilytetty lämpimässä varastossa. Yhteen renkaaseen joutuu parin kuukauden välein pumppaamaan ilmaa, muuten lähes uuttaa vastaavassa kunnossa. Sijaitsee Helsingissä. Hintapyyntö 250 EUR. Maksu käteisellä. Yhteydenotto aluksi tähän ketjuun.
  3. Charlie

    Miten psyykata itseään, jos meinaa sipata?

    Eli periaatteessa ei tarvitse miettiä sitä keskeyttämistä ollenkaan koska se ei ole vaihtoehto. Joittenkin mielestä tuo ajattelu voi olla terveysriski. Itse olen pohtinut, että mistä tietää että kipu on niin kovaa että pitäisi keskeyttää. Hirmu vaikeaa siinä tilanteessa arvioida, että onko siinä oikeasti terveysriski vai kuuluuko ns. asiaan. Kun en ole koskaan urheilussa loukkaantunut niin ei ole vertailupohjaa. Kivun tunteminen on niin subjektiivista.
  4. Charlie

    Miten psyykata itseään, jos meinaa sipata?

    Marajuoksu koostuu neljästä jaksosta. Ainoastaan se neljäs viimeinen jakso on todella epämiellyttävä. Yleensä epämiellyttävä jakso on n. viimeiset kymmenen kilometriä ja kestää neljän tunnin juoksijalla n tunnin. Marajuoksija on harjoitellut maraan ja on hyvässä kunnossa omaan tavoiteaikaansa nähden. Marajuoksija on levännyt 2-3 viikkoa ennen kisaa ankaran harjoitusjakson jälkeen. Tämä tarkoittaa sitä, ett ensimmäiset 20 km on miellyttävää, useimmilla jopa flow-vauhdin juoksua. Juoksija nauttii juoksemista, 20 ensimmäistä kilsaa ei ole epämiellyttävää! Jää jäljelle enää 2 tuntia. Tunteina 2-3 epämiellyttävyys kasvaa, mutta on treenitkin joskus hankalia. Jää jäljelle enää tunti. Siinä sitten lasketaan kilometrejä, jutellaan pelkopeikon kanssa ja selätetään se. Aika tekee työtä.
  5. Charlie

    Aika loppuu (taas)

    Pääsyy, että ei ehdi kunnolla treenaamaan HCR:n jälkeen. HCR on mulla se kunnon tarkistus kisa aina toukokuussa. Pari viikkoa kunnon treeniä ja sit jo keventelemään jos Turkusessa oli halunnut juosta. Toiseksi on aika kiirettä muuten kesäkuussa, aiheuttaa turhaa stressiä, jos siinä olisi vielä mara päälle. Elokuuhun ehtii kunnon ohjelmat tehdä hyvin sen HCR:n tuloksen perusteella. Ja aika hyvin lähtenyt kunto nousuun talven ja kevään jälkeen. Hämeenlinna tuli mustana hevosena, mietin sitä mutta mennee kuitenkin sinne HCM:ään. Kiitos kuitenkin.
  6. Charlie

    Millä kriteereillä valitset maratonisi?

    Näiden kahden yhdistämistä olen joskus pohtinut. Aika vaikea yhdistää, koska maraan valmistautuminen vaatii mielellään jokseenkin tipatonta jaksoa ja keventelyä. En mielellään ennen maraa kävelisi pitkin Pariisin tai Rooman katuja nähtävyyksiä katsellen koko päivää ja seuraavana päivänä lähtisi viivalle. Myöskin viinit ja oluset täytyisi jättää juomatta, koska tarvitsisi osallistua maralle. Samoin maran jälkeiset päivät ihan mahdotonta liikkua kunnolla ja nauttia jotenkin lomasta. Luultavasti nämä molemmat ongelmat olisivat melko todennäköisiä, vaikka maraa ei juoksisikaan aivan päivän kunnon mukaisesti täysillä.
  7. Charlie

    Millä kriteereillä valitset maratonisi?

    1) Lähellä PKS:ää. Siten että maratontapahtuma ei vie kohtuuttomasti aikaa. Esim joku New York vaatisi suuren ponnistuksen pelkästään käytännön järjestelyiden suhteen 2) Pitäisi olla mielellään kesällä. Siten että parhainpana treenikeleinä on kuiva asfaltti. Kesälomalla saisi valmistautua kisaan. Ideaali elokuun lopussa. 3) Ei saisi olla kuuma. Tekee kohdan 2) ja 3) ristiriitaiseksi. 4) Pitää parantaa ennätystä. 5) Ei saa olla Jaskan humppamara, omat juomat mukaan, talkoohenki ja 12 osallistujaa
  8. Charlie

    Alle 3:45

    En ilmoittaudu tähän ketjuun, mutta kunnon puolesta annan itselleni oikeuden lukea ja kommentoida tätä ketjua :-) Viime kesänä Forssan surullisen kuuluisa tynkämara alle 4:ään ja syksyllä karvan yli 4 kramppijuoksulla. Teoreettisesti olisi mahdollista tuo 3:45, MCMillan antaa 3:50 nykykunnolla, mitattuna HCR:n puolikkaalla 1:49. Päätin siirtää kesän koitosta parilla kuukaudella eteenpäin, juoksen jossain päin Suomea heinä-elokuussa. Viimeistään elokuun puolessa välissä. Todennäköisesti näillä spekseillä HCM:ssä. Harmi kun HCM on hidas ja helleriskinen juoksu. Lisäksi juoksu tuntuu hemmetin hyvältä, ei malta odottaa milloin pääsee tekemään taas vetoja, äsken tein varovasti 5 x tonneja, vielä HCR painaa pohkeissa (hidas palautuja).
  9. Charlie

    Aika loppuu (taas)

    Päätin haikeana olla ilmoittautumatta Paavo Nurmeen. Ei viitsi juosten kusten mennä juoksemaan. Harmi, Turkusessa haluaisin joskus vielä maran juosta. Kallistuu nyt HCM:ään tämän kesän juoksu. Jollei muuta löydy 200 km säteellä HKI:stä heinä-elokuussa. Ja helleriskikin tuohon tulee. Pois luetaan Reiskan humppahölkkä-mara tyyppiset tapahtumat.
  10. Charlie

    Kysy mitä tahansa ketju

    Aika outoa että vauhtiominaisuudet ei kehity jos mukana on 1 x kova + 1 x reipas vauhtinen? Suurimpana haasteena ainakin omalla kohdalla näkisin, kuinka ehtii palautumaan jos viikossa on 2 kovaa rasittavaa harjoitusta (pitkis + kova) ja 2 kohtuullisesti rasittavaa (puolipitkä PK + reipas). No ainoastaan kokeilemalla selviää.
  11. Charlie

    Kysy mitä tahansa ketju

    Onko kellään kokemusta sellaisesta maratrontreenistä, jossa juostaan viikolla yksi n. 15 km PK-lenkki ja viikonloppuna sitten normi 25+ km pitkis. Mukaan viikkoon pitäisi saada mahtumaan vielä kova ja reipas treeni + höttöä. Jostain tuollaisesta lukenut. Aika hyvä palautuja pitää olla jos tuota leikkiä kovin pitkään jaksaa varsinkin jos on about 3:50-4:00h kunnossa oleva juoksija. Tai sitten viikkosykli pitäisi venyttää 10 päivään tms.
  12. Charlie

    Treeniä rapuissa

    Mulla ongelma kaikissa "erikoisharjoitteissa" on harjoitteen vaikutuksen ulosmittaaminen. Voi lukea foorumeilta ja oppaista porrasjuoksu, ylämäki, alamäki jne harjoitteita. Vaihtelua ne tuo treeniin, mutta mistä voi tietää tukisiko esim. tämän ketjun porrasjuoksu jotain tiettyä ominaisuutta tai tavoitteen täyttymistä? Siis jos tekisi vaikka porrasjuoksua jotenkin säännöllisenä treeninä? Mullakin on lähellä hyvät raput joita ravaan aina sillöin tällöin.
  13. Charlie

    Ikitipattomat

    Suomi on aika viinanhuuruinen maa. En ihmettele yhtään, että on joskus hankalaa erottua valtavirrasta. Varmaankin yber-ärsyttävää kuunnella tässäkin ketjussa mainittuja ”ota nyt edes yksi ” kommentteja. Jotkut eivät vaan ymmärrä, että ikitipattomalla on syynsä ja oikeutensa tehdä omalla kehollaan mitä haluaa. Sellaiset kommentit ovat typeryyttä ja kapeakatsoisuutta. Olisi itsellekin aika kiinnostavaa viettää pidempi jakso, vaikkapa vuosi, tipattomana ja seurata mitä vaikutuksia sillä olisi esimerkiksi energiatasoon, treeneistä palautumiseen ja unen laatuun. Mutta kun on parikymmentä vuotta marinoinut aivosolunsa etanolilla ja joutuisi tekemään aikapaljon kompromisseja, niin moinen idea jäänee ihan vain ajatuksen tasolle.
  14. Charlie

    Garmin Forerunner 610

    Meneekö tämä laitteen vaihtaminen ihan niin helposti, että tuo vaan uuden laitteen, 610:n, tietokoneen viereen ja ANT+ hoitaa hommat ja siirtelee datan? Nyt siis 405 CX ja tuo vaihtuu 610:ksi lähitulevaisuudessa. Eli tarvitse tehdä mitään softapäivityksiä, asetuksia tms. jippoja?
  15. Charlie

    Hcr 2012

    HCR on meni oikein hyvin, 1:49, tasaisella juoksulla. Kunnosta ei ollut tietoa ennen kisaa ja päätin naputella 5:10 vauhdilla. Maalissa ei edes paljoa väsyttänyt ja jäi olo että koneesta olisi saanut enemmänkin irti. Keli hyvä, kannustusta riitti ja uusi reittikin mielenkiintoinen. Itseasiassa taisi olla positiivisin puolimarakokemus ikinä. Talven juoksin matolla ja nyt tuli ihmiskokeena todettua että kyllä se mattoilukin juoksusta käy. Jos nyt jotain palautetta järjestejällä, niin juomaa ensin kouraan heti chippien irroittamisen jälkeen.
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy