Jump to content
Juoksufoorumi.fi


tittii

Jäsenet
  • Content Count

    43
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. tittii

    Läskikerho

    Lihasta ja läskiä ollaan kumpaakin saatu ja salakavalasti. Lomailin pidemmän pätkän viime syksynä, jonka jälkeen joulun ajan söin tukevasti ja sitten kevään jouduin olemaan osittain telakalla urheilujen suhteen. painoa tuli lisää tasaisesti puolen vuoden aikana. Olen kuitenkin liikkunut, lukuunottamatta aikaa, jonka olin vaivaisena/sairaana. Nyt on herkuttelu jääny enintään kerran viikkoon ja liikun aktiivisesti mutta painossa ei ainakaan se ole vielä näkynyt.
  2. tittii

    Läskikerho

    Joo, yleensä ei ole tarvinut minun laihdutusta miettiä. Enemmänkin toisinpäin. Ehkä joku maltillinen laihdutus ja pari kiloa voisi olla ok. Seuravaksi niitä vinkkejä jos jollain on :)
  3. tittii

    Läskikerho

    huh! toi laskuri oli kyl pelottava. mutta tossakin tulee mieleen et milloin se painonlasku kääntyy itseään vastaan? en usko että anorektisena juoksisin kovin hyvin.
  4. tittii

    Läskikerho

    Totta turisette. Painoa oli about tuo 50 niin onhan se eri asia olla 55 kuin se et 95 kiloinen lihoo 100 kiloiseksi. Ja varmaan 10km matkalla painon nousu haittaa vähemmän kuin tuolla kyseisellä maralla? Mutta edelleen mietin, laihis nyt vai maran jälkeen. Syyskuun puoliväliin aikaa päästä marakuntoon. Juoksu kulkee ihan hyvin, mutta onhan se raskaamman oloista painavempana.
  5. tittii

    Läskikerho

    herkut ja alkoholi on hyvin minimissään mutta eipä ole paino tippunut. 5kg on paljon pienelle naiselle :) en ole vielä hirveän isompaa laihista aloittanut, syön terveellisesti ja monipuolisesti mutta eihän ne kilot itsestään katoa. siksi mietinkin et tekisinkö asialle jotain. juoksen kuitenkin aika paljon kisoja vaikka en nyt niin tosissaan kaikkia. syyskuussa on tavoitteena mara niin haluaisin siellä olla siinä ykkös vedossani. mutta kuinka paljon se vauhtia todellisuudessa hidastaa? onko mahdollista ennätykseen silti?
  6. tittii

    Läskikerho

    En ole virallisesti läski, mutta kroppaani on salakavalasti tullut 5kg lisää. Olen aina ollut niitä naisia, jotka saavat syödä mitä haluavat ja eivät liho. Sekö kavereita on ärsyttänyt ja ovat iloisia kiloistani :D Mutta asiaan. Kuinka paljon tämä viisi kiloa tuhoaa juoksukuntoani? Onko kumpi hyödyllisempää, aloittaa laihis kesken kisakauden (päätavoitteet vasta syyskuussa) vai olla se viisi kiloa painevempi? Olen kuitenkin hyvin BMI-indeksin mukaan normaali (BMI tais olla vähän alle 20..) Mielipiteitä? Laihis nyt vai kisakauden jälkeen?
  7. no se ei nyt ole uusi uutinen, että kuntoni on tippunut. sen olen huomannut jo kauan sitten, mutta lähinnä haen selitystä. yleensä kunto ei tipahda ilman järkevää syytä. varsinkin kun olen kuitenkin liikkunut kuten ennen.
  8. siis kyllä itselläkin urheilu on toiminut juuri asioiden käsittelykenttänä. jos ahdistaa tai paha mieli, ulos. itsekin kun erosin, kävin joka aamu juoksemassa 45min ja itkin ja se helpotti eikä tälläistä ollut. nyt tietysti tilanne on eri, traumatisoiduin aika pahastikin ja kärsin shokista ja sen sellaisesta. asiasta alkaa kyllä olla aikaa, enkä koe olevani ahdistunut ja enää missään shokissa, joten sen puoleen treenien pitäisi sujua. mutta ei suju. en enää palaudu, en sitten millään. lihakset aina jumissa ja syke huutaa. olen ennen reenannut tupla määriä joten ainut järkevä selitys olisi tämä trauman kokeminen. mutta jotenkin tuntuu oudolle, että se yhä vaikuttaa, vaikka en sitä joka päivä mietikään tai jos mieti niin en kärsi enää mistään pahanolontunteesta enkä unettomuudesta. ihmiskeho on outo.
  9. Tuntuu vaan niin uskomattomalta et kunto voi heiketä jonkun traumaattisen asian takia niin paljon... ja tietysti olen sairastellut, mutta uskon et ne kulkee käsi kädessä. Eli kai nämä vaikeat ajat sitte syönyt suorituskykyni..
  10. Elämässäni on tämän vuoden aikana tapahtunut paljon traumaattisia asioita. En sisäänsä koe että olisin ollut stressaantunut mutta juoksukuntoni on kadonnut aivan täysin. Juoksen 1min/per kilsa hitaammin kuin ennen ja kuukausi sitten juoksin vielä hitaammin. Sairastelin myös paljon talvella, mutta luulisi että niistä ajoista kuntoni olisi palautunut. Mietin voiko nämä traumaattiset kokemukset aiheuttaa kunnon laskun vai mikähän tässä yhtälössä on mennyt pieleen..
  11. tittii

    Neuvoa kaipaava

    Aika korkealla sykkeellä teet pitkät lenkit (ellei tarkoituksesi ole tehdä kovempaa reeniä) mutta jos harjoittelet peruskestävyyttä niin vaikka kävelyä mukaan, jotta saat sykkeet pidettyä matalempana..menee muuten liian kuluttavaksi harjoitukseksi. Väittäisin ettei puolimaratonilla tarvitse geelejä (paitsi riippuu tietysti suorituksen kestosta). Itse en ainakaan ole tarvinut, en edes kolmen tunnin kestävässä maastokisassa. Urheilujuomalla olen pärjänyt, mutta nämäkin yksilöllisiä. Geelit ainakin minulla tekevät pahan olon ja mahan sekaisin eli niitä kannattaa testata ennen kisaa jos meinaa sellaisia käyttää (itsehän en testannut ja vetäisin kesken kisan geelin ja oksensin hetken päästä..) Itse siis suosin nestemäistä energiaa.
  12. Joo, tuo pituuskasvu kannattaa ottaa huomioon! Itsehän kehityin niin että ensiksi nousi paino ja kauhistelin kuinka pulskaksi yhtäkkiä olin tullut. Mutta kohta kävikin niin että 10cm hujahti vuodessa ja kilot pysyi suurin piirtein samana. Sitten oltiinkin jo hoikkia.. Mutta kuitenkin, terveellinen ruokavalio ja liikunta luulisi murrosikäisenä olevan ihan hyvä tavoite. Tuskin kannattaa ottaa mitään X määrä kiloja pois tavoitteita kun kroppa kuitenkin on vielä muutostilassa. Monipuolista liikuntaa ja ravitsevaa ruokaa Ja kun oli puhetta niistä tyhjistä kaloreista niin tunnostaa että nuoret saa niitä myös energiajuomista..eli niitä kannattaa välttää!
  13. Mutta entäs ne kastikkeet? Tai siis jos ei pelkästä valkoisesta riisistä puhuta? Se nyt ei kovin ravintorikasta tietääkseni ole, mutta itse kyllä rakastan niitä annoksia niin paljon ettei sinne tarvi paljoa riiisiä edes mukaan sotkea! :P
  14. No sellainen huippu tunne oikeastaan tulee vaan kovissa reeneissä tai sitten kisoissa. Tietysti sitä nauttii ja rakastaa juosta lähes aina muutenkin, mutta se extra makea tunne tulee yleensä parhaiten silloin kun on vetänyt itsensä piippuun ja näkee maalikyltin tai toinen aika varma keino saada flow on juosta pitkää rauhallista lenkkiä jossain upeissa maisemissa esimerkiksi Lapissa.
  15. Nyt joudun kovan koitoksen eteen kun ilmoittauduin kympin kisaan vaikka minulla on yövuoroja kaksi takana. Kisat käydään lauantaina iltapäivällä klo. 14 ja pääsen yövuorosta klo. 6. Ei ole mitkään tärkeät kisat tosissaan mutta halusin myös sosiaalisen tapahtuman vuoksi lähteä mukaan voi olla ettei kulku ole mikään maailman paras.. Onko kukaan juossut kisoja suoraan yövuorosta? Minkälaisin tunnelmin?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy