Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Mosse

Jäsenet
  • Posts

    534
  • Liittyi

  • Last visited

Reputation Activity

  1. Like
    Mosse got a reaction from Pasi_P in Polar Vantage V ja Polar Vantage M   
    Päivitys meni taas samaan tapaan kuin edelliselläkin kerralla:
    - päivitystä ei voi tehdä loppuun kun kello nollaa ja käynnistää itsensä uudelleen kesken päivityksen, jolloin yhteys puhelimeen katoaa. Yhteyttä ei saa päivityksen aikana uudelleen luotua vaan päivitys pitää keskeyttää
    - kaikki omat asetukset, näytöt, lajit yms. katoavat kellosta
    - kaikki harjoitukset ja rasituskertymät katoavat
    - kelloa ei saa enää yhdistettyä puhelimeen useista yrityksistä huolimatta --> kertyviäharjoituksia ei siis saa päivitettyä, eikä näyttöjä muokattua mieleisiksi
     
    Tuo siis kun yrittää tehdä päivityksen puhelimen kanssa, viimeksi ongelma korjautui kun teki päivityksen uudelleen tietokoneella. Mutta ihan päin helvettiä hoidettu jälleen kerran.
  2. Thanks
    Mosse got a reaction from SuomenParasJuoksija in SuomenParasJuoksija (Kymppi 28:00, Puolikas 01:02:00 ja Maraton 2:10:00)   
    Hyvä homma jos tulee vähän niitä harjoituksiakin tänne, ettei mene ihan OT:ksi - tämähän kuitenkin on harjoituspäiväkirja-alafoorumi. Filosofointifoorumit on sitten toisaalla.
  3. Like
    Mosse got a reaction from Spica in SuomenParasJuoksija (Kymppi 28:00, Puolikas 01:02:00 ja Maraton 2:10:00)   
    Hyvä homma jos tulee vähän niitä harjoituksiakin tänne, ettei mene ihan OT:ksi - tämähän kuitenkin on harjoituspäiväkirja-alafoorumi. Filosofointifoorumit on sitten toisaalla.
  4. Like
    Mosse got a reaction from Reenaaja in Täysmatka/IM alle 9h - mitä vaatii?   
    Sopivasti itsekin aktivoiduin taas tälle kaudelle kisamaan, 2016-2017 menivät vuosihuoltojen, loukkaantumisten ja muiden kiireiden merkeissä. Nyt ilmoittauduin kuukauden varoajalla Tallinnan Ironmaniin, enemmänkin treenimielessä kun valmistautumisaika on näin lyhyt. En toki nollasta aloita, mutta yleensä tehotreeni ennen kisaa on 3 kk mittainen. 
     
    Sub 9 siintää edelleen ajatuksissa eikä se täysin mahdottomalta tunnu, mutta hemmetin vaikealta kyllä. Varsinkin kun uinnissa annan edelleen ihan liikaa eteen kellolle. Kun ui 1:10 , juoksee 3:10 + vaihdot päälle, niin pyörän pitäisi kulkea jo vähän hemmetin lujaa. Noita kahta pitäisi saada painettua lähemmäs tasatunteja, niin olisi jotain saumaa tavoitteen saavuttamiseen. 
  5. Like
    Mosse got a reaction from Spica in Täysmatka/IM alle 9h - mitä vaatii?   
    Sopivasti itsekin aktivoiduin taas tälle kaudelle kisamaan, 2016-2017 menivät vuosihuoltojen, loukkaantumisten ja muiden kiireiden merkeissä. Nyt ilmoittauduin kuukauden varoajalla Tallinnan Ironmaniin, enemmänkin treenimielessä kun valmistautumisaika on näin lyhyt. En toki nollasta aloita, mutta yleensä tehotreeni ennen kisaa on 3 kk mittainen. 
     
    Sub 9 siintää edelleen ajatuksissa eikä se täysin mahdottomalta tunnu, mutta hemmetin vaikealta kyllä. Varsinkin kun uinnissa annan edelleen ihan liikaa eteen kellolle. Kun ui 1:10 , juoksee 3:10 + vaihdot päälle, niin pyörän pitäisi kulkea jo vähän hemmetin lujaa. Noita kahta pitäisi saada painettua lähemmäs tasatunteja, niin olisi jotain saumaa tavoitteen saavuttamiseen. 
  6. Like
    Mosse got a reaction from ruiskarhu in Helsinki Midnight Run 3.9.2016   
    Alussa pitää lähteä täysillä ja lopussa vielä vähän kovempaa...
  7. Like
    Mosse got a reaction from Vogon in Helsinki Midnight Run 3.9.2016   
    Alussa pitää lähteä täysillä ja lopussa vielä vähän kovempaa...
  8. Like
    Mosse got a reaction from ruiskarhu in Alle 3:00   
    Jokainen tietysti juoksee niin kuin parhaaksi näkee ja jos tuntuma omaan tekemiseen on hyvä, niin ei tarvitse paljoa täällä foorumilla kysellä. Mutta jos haluaa vielä ammentaa oppia muiden tekemisestä, kuten jokaisen joka ei ole maailmanennätysmies pitäisi, niin esim. Vantaan maratonilla 2014 kolmen tunnin alittajista:
    - 83 %:lla oli jälkimmäinen puolisko hitaampi kuin ensimmäinen, keskimäärin 2:24 min, tarkoittaa 7 sek hitaampia kilometrejä keskimäärin
    - TOP 5:sta 100 %:lla oli jälkimmäinen puolisko hitaampi kuin ensimmäinen, keskimäärin 2:45 min, tarkoittaa 8 sek hitaampia kilometrejä keskimäärin
    - 17 %:lla oli jälkimmäinen puolisko nopeampi kuin ensimmäinen, keskimäärin 1:02 min, tarkoittaa 3 sek nopeampia kilometrejä keskimäärin
    - Yksikään kolmosen alittaja ei juossut ensimmäistä puolikasta yli 1:30
    Kyllä tuo menee ihan yleisten suositusten mukaan, että pitäisi aloittaa muutamaa sekuntia kovempaa kilometrivauhtia, kuin mikä on lopullinen tavoitevauhti. Ja huom, tätä kutsuisin vielä tasavauhtiseksi tekemiseksi, en ajan juoksemiseksi pankkiin - sen verran pieni ero noilla puolikkailla on. Mutta fakta on, että useimmilla juoksijoilla vauhti hiipuu hieman loppua kohti ja sitä varten on hyvä olla se minuutti pari reserviä. Ja tällä "hyytymisellä" tarkoitan tuota vauhdin tippumista 6-8 sek/km, joka aika hitaammilla juoksijoilla hukkuu kohinaan.
  9. Like
    Mosse got a reaction from Seppo in Alle 3:00   
    Jokainen tietysti juoksee niin kuin parhaaksi näkee ja jos tuntuma omaan tekemiseen on hyvä, niin ei tarvitse paljoa täällä foorumilla kysellä. Mutta jos haluaa vielä ammentaa oppia muiden tekemisestä, kuten jokaisen joka ei ole maailmanennätysmies pitäisi, niin esim. Vantaan maratonilla 2014 kolmen tunnin alittajista:
    - 83 %:lla oli jälkimmäinen puolisko hitaampi kuin ensimmäinen, keskimäärin 2:24 min, tarkoittaa 7 sek hitaampia kilometrejä keskimäärin
    - TOP 5:sta 100 %:lla oli jälkimmäinen puolisko hitaampi kuin ensimmäinen, keskimäärin 2:45 min, tarkoittaa 8 sek hitaampia kilometrejä keskimäärin
    - 17 %:lla oli jälkimmäinen puolisko nopeampi kuin ensimmäinen, keskimäärin 1:02 min, tarkoittaa 3 sek nopeampia kilometrejä keskimäärin
    - Yksikään kolmosen alittaja ei juossut ensimmäistä puolikasta yli 1:30
    Kyllä tuo menee ihan yleisten suositusten mukaan, että pitäisi aloittaa muutamaa sekuntia kovempaa kilometrivauhtia, kuin mikä on lopullinen tavoitevauhti. Ja huom, tätä kutsuisin vielä tasavauhtiseksi tekemiseksi, en ajan juoksemiseksi pankkiin - sen verran pieni ero noilla puolikkailla on. Mutta fakta on, että useimmilla juoksijoilla vauhti hiipuu hieman loppua kohti ja sitä varten on hyvä olla se minuutti pari reserviä. Ja tällä "hyytymisellä" tarkoitan tuota vauhdin tippumista 6-8 sek/km, joka aika hitaammilla juoksijoilla hukkuu kohinaan.
  10. Like
    Mosse got a reaction from ruiskarhu in Alle 3:00   
    Harva myöskään juoksee tasan samaa vauhtia alusta loppuun, vaan alussa juostaan vähän kovempaa ja lopussa vähän hiljempaa. 4:12-vauhdilla saa 1:23 min hyytymisreserviä puolimatkaan mennessä. Eli jälkimmäisen puolikkaan saa siis juosta 2:47 hitaammin, kuin 1. puolikkaan (tää on tätä maratonmatikkaa). Itsellä kolmen tunnin alituksissa jälkimmäinen puolikas on mennyt juurikin tuon 2-3 min hitaammin, joka on IMHO aika hyvä vauhdinjako. Tarkoittaa 6-8 sek hitaampia kilometrejä 2. puolikkaalla.
    Eli tietenkin juoksijasta ja vauhdinjaosta kiinni, mutta kyllä suositus stattivauhdiksi olisi aavistuksen kovempaa, kuin se lopullinen tavoitevauhti.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy