Jump to content
Juoksufoorumi.fi


järppä

Jäsenet
  • Content Count

    92
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. järppä

    Finntriathlon 2014

    Alussa täysillä, lopussa niin kovaa kuin jaksaa? Tuolla on mun mielestä kaikkein parhaat vinkit yhdessä paikassa kootusti: http://www.triathlonhaaste.fi/
  2. järppä

    Finntriathlon 2014

    Hyvää vauhtia paikat hupenee. Mullekin tuli yksi, joten nyt on mahdollisuus mennä ekaa kertaa Joroisille.
  3. Levon tarve riippuu aika paljon itsestä. Jokaisella kroppa on kovilla, mutta jotkut pärjää viikon...parin palauttelulla kun toisilla voi mennä 4-6 viikkoakin. Nyt kannattaa kuunnella elimistöä ja levätä, jos tuntuu siltä. Väsymys voi olla piilevää ja tulla esiin vasta tämän viikon lopulla. Alkuun fillarointi tai uinti on hyviä valintoja, juoksua sitten vasta vähän myöhemmin. Liikunta kevyillä tehoilla auttaa ainakin mulla palautumista ja lihasjumien häviämistä, mutta kyllä kaikki hengästyttävät hommat saa odottaa muutaman viikon. Kävinkin jo eilen fillaroimassa kevyen & palauttavan parituntisen, kun oli mitä mainioin ulkoilukeli... loppuviikon ohjelmassa on kevyttä maastopyöräilyä junnujen kanssa, palauttavaa lihasjumppaa ja -huoltoa kuntosalilla, rentoa uintia sekä ehkä pikku hölkkä ensi sunnuntaina.
  4. Mulla oli säärystimet jalassa, muttei mitään kramppeihin viittaavaa ongelmaa. Viime vuonna muistaisin, että toinen pohje vähän kramppaili ihan uinnin lopulla. Tänä vuonna varmaan auttoi se, että on tullut uitua melko säännöllisesti ja paljon. Ja että osa uinneista on heinäkuussakin ollut suhteellisen viileässä vedessä (+17°C...+18°C).
  5. Mun mittari (Garmin 910xt) näytti uinniksi 3.95km, joten poijut taisi olla melko kivasti paikoillaan. Juoksuosuus 41.6km ja fillari puolestaan 179.1km. Fillariosuudella tuli tosin kämmäiltyä mittarin kanssa, joten muutama sata metriä taisi jäädä tallentumatta (ihan niin kuin sillä olisi mitään merkitystä...).
  6. Kivoja tunnelmakuvia. Tekemisen riemu välittyy hienosti! -- ...ja mullekin sen kellon kilistely tuli kyllä tarpeeseen, kiitokset kannustuksesta.
  7. Laitoin vähän pidemmän kisarapsan tuonne. Kunhan nyt vähän palautuu, niin voi aloittaa treenaamisen ensi vuotta varten. Lisää vaan juoksulenkkejä harjumaastossa, niin hyvä tulee :lolk:
  8. Olipas jäykkää settiä eilen tarjolla. Itselläni lähti uinti liikkeelle melko kivasti ja pyöräilyaikakin meni odotuksien mukaan. Tosin jo pyöräilyn toisella kierroksella reidet alkoivat ilmoitella, että tänään on huono päivä. Vaikka ekan puolikkaan vauhti ei ollut mahdottoman kovaa, niin toiselle puolikkaalle laskin tietoisesti vauhtia. Toka puolikas olikin sitten noin 10min hitaampi. Juoksukävelyosuus oli tällä kertaa täyttä tuskaa alusta asti ja jo tokalla juoksukiekalla oli selvää, että homma menee maaliinpääsytaisteluksi. Päätin kuitenkin ettei Nastolaan lähdetty keskeyttämään ja niin pitkään mennään eteenpäin kunnes valot sammuu vintiltä. Reidet veti jäykiksi ja voimattomiksi, eikä ylämäkien juoksua voinut edes kuvitellakaan. En tiedä mitä niille tapahtui (vastaavaa ei ole koskaan tapahtunut), mutta nestettä, suolaa ja energiaa meni ihan hyvin eikä kyseessä ollut yleinen uupumus tai krampit. Nesteet myös pysyi kropassa, sillä pidin vain yhden pisutauon sekä pyörä- että juoksuosuuksilla. Perjantai-iltana tosin oli nenä vähän tukossa ja eilen illalla kurkku aavistuksen kiepeä, joten kropassa saattoi olla kytemässä jokin virus. Kolmannelle juoksukiekalle lähtiessä vedin buranaa naamaan kaksin käsin ja se kolmas kierros oli kaikkein pahin sekä hitain. Neljännestä kierroksesta alkaen olo alkoi vähän helpottamaan ja vaikka reidet oli yhä jäykät, niin tasaisilla osuuksilla pystyi jopa juoksemaan kelvollista vauhtia. Juoksuun meni kutakuinkin 20-30min enemmän kuin mitä kuvittelin, mutta tätähän tuo täysmatka on. Artturille tuli todettua ettei tänään tehdä ennätyksiä, mutta itselleni oli melkoinen yllätys että maalissa kello näytti kuusi sekuntia vähemmän kuin viime vuonna. Enkka on aina enkka, vaikka juoksu meni ihan penkin alle. --- Järjestäjien suuntaan isot kiitokset! Minusta homma toimi kaikkinensa hienosti ja kisa oli selvästi kehittynyt viime vuodesta. Etenkin uusi vaihtoaluejärjestely oli selkeä ja hyvä. Pari pientä kehitysehdotusta kuitenkin tuli mieleen: -Uintiosuuden ekalle poijuvälille (suoralle kohti sitä vastarantaa) voisi laittaa apupoijun tai pari. Nousevaa aurinkoa kohti suunnistaminen oli paikoin melko haastavaa ainakin mulle. -Pyöräreitillä oli paljon kylttejä, mutta monen teksti oli todella ohuella tussilla (=ei oikein näkynyt ennen kuin aivan vierestä). -Finisher paita oli kiva lisä, mutta olisko kuitenkin tekninen urheilupaita vielä kivempi?
  9. Sääennusteen perusteella on tosiaan tulossa lähes optimaalinen kisakeli. Vähäinen tuuli on sekin pyöräosuudelle passelista suunnasta, joten veikkaan että viime vuoden pyöräajat paranevat jonkin verran. Heti uinnin jälkeen on toki hetken viileää, mutta äkkiä se trikoo kuivaa ja kroppa lämpenee. Mä luulen, että 10h alituksia tullaan näkemään yleisen lisäksi monen ikäluokan kärjessä. Iltapäivällä suunnataan pelipaikoille tavoitteena myös tuo klo 17 kisainfo, niin ehtii tsekkailemaan reitit ja huoltopaikat.
  10. Kovin paljoa ei kannata vertailla eri reiteillä tai edes eri päivinä tehtyjä tuloksia. -- Eipä sillä - 10h alitus on kova juttu kenelle tahansa ikäryhmäkuntoilijalle (=harrastajalle) millä tahansa reitillä.
  11. ...ja banaaneja. Kierroksella kaksi huoltopistettä, joiden sijainnit näkyy hienosti siinä järjestäjien kartassa. Yhden juoksukierroksen aikana huoltopisteen ohittaa neljä kertaa. Itse aion tuoda omat urheilujuomat juoksuosuudelle, kun Dexal ei mulle uppoa.
  12. Säännöissä sanotaan näin: "Uimalasit on sallittu, kaikki muut apuvälineet ja varusteet on kielletty, myös märkäpuvun pelkän ylä- tai alaosan käyttö on kielletty." Kompressiosäärystimistäkin voisi kai tämän perusteella spekuloida, että kuuluvatko ne kiellettyjen apuvälineiden/varusteiden joukkoon vai ei. Ehkä ne voidaan tulkita osaksi kilpailuasua, jota pidetään pyöräilyosuudella. Täytyykin kysyä oikea vastaus päätirehtööriltä :peaceful:
  13. Yhteislähtö kuulostaa todella hyvältä! Noin sata starttaajaa on melko nopeasti jonossa ja hyviä peesipaikkoja löytyy kaikille halukkaille. Tuskinpa tuo vesi kovin paljoa kylmenee tulevan viikon aikana, joten aika hyvältä vaikuttaa. Sitten kun vielä saadaan tilattua kisapaikalle tyynehkö aamu, niin mikäs siinä on nauttiessa. Itse ajattelin vetää tri-asulla koko päivän. En tosin vielä ole päättänyt otanko yksiosaisen seuran kisa-asun vaiko kaksiosaisen muun asun. Jälkimmäinen olisi kyllä kätevämpi, jos vaikka täytyy pistäytyä wc:n puolella kisan aikana. Irtohihoja/tuuliliiviä tuskin tarvitsee, mutta tilanne pitää vielä tsekata kisa-aamuna. Viime vuonnahan oli melko karu pyöräkeli, mutta silloinkin tarkenin mainiosti pelkällä tri-asulla. (Ja omat kisaennakot on blogissa.)
  14. Joo, kyllä ne urotyöt on jo tehty (tai jääneet tekemättä) ja "palkinnot" jaetaan 24. pvä. Tässä ei enää voi kuin totaalisesti sössiä kisapäivän vetämällä liian kovia treenejä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy