Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Timo

Jäsenet
  • Content Count

    724
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

125 Excellent

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Converted

  • 10km
    44:16
  • Puolimaraton
    1:40:32
  • Maraton
    3:38:33
  • Tavoite
    Löytää juoksun transsendenttiset ulottuvuudet

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Timo

    Garmin Connect

    Connectilla tilapäinen yhteysongelma
  2. Baltsun blogin inspiroimana päätin hankkia mattojuoksuun Nike Zoom Elite 9.t Niillä on taputeltu jo jonkin aikaa matolla ja täytyy sanoa että hyvin istuvat jalkaan ja antavat kepeyttä askellukseen etenkin vauhdikkaammilla vedoilla. Tosin sana vauhdikas saattaa merikitä hieman eri asiaa kuusvitoselle kun nelikymppiselle mutta so what.
  3. Mulla ois kysymys mattojuoksun vauhdeista. Miten saatte nuo maton kilometriajat noin tarkasti mitattua. Matto millä itse jolkottelen näyttää vaan kilometrit tunnissa. Ne saa lisättyä ja vähennettyä portaattomasti naputtelemalla sivussa olevaa namikkaa, missä menee aina jonkin aikaa. Oma Garminini ilmoittaa yleensä hieman eri vauhdit kun matto, riippuen ilmeisesti askeltiheydestä ja käsien liikkeistä. Ja siinä juostessa on omalla matematiikan päälläni suht hankalaa alkaa muuttaa noita aikoja minuuteiksi per kilometri.
  4. Tuo on kyllä totta. Olen tehnyt sen virheen että olen yrittänyt harjoitella samalla lailla kun kolme-neljäkymppisenä ja seurauksena juuri ylikuormittumista mikä on ilmennyt esim. ajottaisena unettomuutena.Nyt ikää siis 65v. PK-n lisääminen suhteessa tehoharjoittelun määrään on parantanut selvästi harjoittelua. Itse pidän myös erittäin tärkeänä voimaharjoittelua ja raakaa punttien kanssa äheltämistä. Sen merkitys korostuu nimenomaan ikääntymisen yhteydessä.
  5. Itse huomannut nyt vanhemmalla iällä että kovemman tehotreenin jälkeen on vaikea saada unta. Ja muutenkin unet tuppaa olemaan aika pätkittäisiä. Eilisenkin 25km.n jälkeen josta viimeiset viisi kilometriä puolikkaan kisavauhtia taisin valvoa eriasteisessa horroksessa lähelle neljää. Vaikka harjoitus olikin ajoitettu puolenpäivän korville.
  6. Olihan se aika lämmin keli juosta. Sain kuitenkin ronssia puolikkan vanhainkoti sarjassa. Päälläni oli legendaarinen "Sepon kotisivut" paita joka herätti huomiota ja kysymyksiä. Vauhtikestävyys ei vaan taida olla enää ihan sitä mitä se oli vielä esim. viisi vuotta sitten. Ehkäpä kelilläkin saattoi olla jonkinlaista osuutta asiaan.
  7. Puolikkaalle tarkoitus lähteä huomenna hikoilemaan. Vaikka on saanutkin harjoitella tukalissa helteissä tarkoituksellisesti päivän kuumimpina tunteina niin silti vähän vanhaa jänskättää, kun en oikein hallitse maltillista alkumatkan vauhtia. Aika usein mopo alkaa keulimaan turhan aikaisin ja sitten onkin äitiä ikävä puolen matkan jälkeen. Tsempit kaikille matkasta riippumatta.
  8. Viime vuonna osallistuin. Muistissa myös kaunis reitti upeassa Heinäkuun säässä. Mutten tasaisuudesta voi itsekään puhua. Kummasti ne nousut jää aina mieleen varsinkin toisella kierroksella mennessä. Porukkaa oli paljon liikkeellä keskustan kohdalla. Varmaan oopperajuhlat osaltaan lisäsivät turistien määrää. Itselleni ei ainakaan mikään ennätysreitti mutta kiva elämyslisä kesän reissujen lomaan.
  9. Tiedustelin samaa toimistosta. Tässä vastaus: Kuvia on tulossa. Mutta menee hieman aikaa vielä ehkä viikon sisällä.
  10. Jodlaajalle peukkuja. Värikkäitä persoonia tämä maa kaipaa.
  11. Timo

    Liikunta-addiktio

    Tämä herra selittää mielestäni hyvin miksi easy running on tärkeää.
  12. Yleensä ne ylävitoset ja puheensorinat kuuluu vasta maaliin tullessa, paitsi ehkä maratoneilla kun jengi makaa nurmikolla palautellen.
  13. Kokemukset kyseisen ohjelman vaikutuksista ovat tervetulleita.
  14. Minkälaisia tavoiteaikoja ryhmän 6-startissa on? Ei muuten mutta vois tuuletella parin viikon takaisella Helsinki Spring Maratonilla juostuja koipia. Vai onko osallistumisoikeudet jo myyty?
  15. Löytyipä mielenkiintoinen ketju. Tuo iän lisääntyminen on kaikilla väistämätön tosiasia halusi tai ei. Itse aloitin lappu rinnassa juoksemisen yli viiskymppisenä. Sitä ennen punttia ja satunnaista lenkkeilyä. En ole ikinä saavuttanut kovia aikoja, paras maratonaika tuli kuitenkin 57v. 3:38. Huomasin omalla kohdalla että jyrkempi tulostason lasku alkoi joskus pari vuotta sitten. Eli jos esim. Aktia Cupissa meni aiemmin hyvällä kelillä järjestään alle 45min niin esim viime talvena alle 47minuutissakin on kova tekeminen. Toisaalta tietty pakonomaisuus tulostason paranemiseen ei ole enää yhtä voimakasta kun aiemmin. Riittää kun tekee parhaansa vai miten ne suomalaiset keskitason urheilijat tuppaavat sanomaan. Huomaan myös että harjoittelu täytyy mukauttaa enemmän palautumisen huomioimiseen. Mutta jotenkin sitä alkaa myös löytää enemmän sävyjä treenin toteuttamiseen.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy