Jump to content
Juoksufoorumi.fi



RGB

Jäsenet
  • Content Count

    168
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

54 Excellent

About RGB

  • Syntymäpäivä 15.09.1979

Converted

  • Coopperi
    3420
  • 10km
    35.03
  • Puolimaraton
    1.17.43
  • Maraton
    2.56.43

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Scandic Rukahovi soitti äsken itse ja tarjosi mahdollisuuden siirtää hotellivarauksen ensi vuodelle (28-30.5.2021), joten ainakin hyvää palvelua heidän suunnalta.
  2. Yksi mahdollisuus voisi olla, että tänä vuonna kisaan saisi osallistua vain ranskalaisia ja ensi vuonna taas ranskalaisten kiintiö olisi selkeästi pienempi. Matkustusrajoitusten lisäksi erilaiset liikkumisrajoitukset vaikuttavat myös osallistujien mahdollisuuksiin valmistautua kisaan. Suomessa tämä ei ole kovin iso ongelma, mutta jossain Espanjassa on ehkä haastavampaa harjoitella ultria varten tällä hetkellä.
  3. RGB

    Polar Grit X

    Tietääkseni ei ole kovin monta suunnistajaa hylätty peesaamisen takia Suomessa myöskään eikä siitä, että juoksee monta osuutta samassa/eri joukkueissa Jukolan viestissä. Jos lähtökohta on, että kaikki sellaista mistä ei jää kiinni on ok, niin anna mennä vaan. Montako suomalaista suunnistajaa on muuten jäänyt kiinni dopingista - kai epon käyttäminen on ok sitten, kun ketään ei ole hylätty sen takia? Jostain syystä suunnistuksen puolella ollaan aika lepsuja tuon suhteen, kun taas esim. rogainingin puolella ei yksinkertaisesti saa osallistua arvokisoihin GPS-kellon kanssa (riippumatta siitä onko kellossa karttanäyttöä vai ei).
  4. RGB

    Polar Grit X

    Ei saa olla edes karttanäyttöä, vaikka karttoja ei olisi: "Apuvälineiden, kuten kulkuneuvon, erillisen korkeus- ja etäisyysmittarin sekä muun elektronisen laitteen käyttö on suunnistuksessa kielletty. Kompassi, elektroninen kilpailukortti, otsalamppu, sykemittari, GPS-laite ilman karttanäyttöä ja kamera ovat sallittuja apuvälineitä."
  5. Sen sijaan olisi fyysinen pakko - ei ole raatotakseja eikä huoltoasemia mihin voisi keskeyttää, joten jos haluaa päästä pois, niin jossain vaiheessa suorin ja ehkä nopeinkin reitti pois on kisareittiä pitkin 🙂
  6. RGB

    Polar Grit X

    Tuohon saa kartat, joten ei saa käyttää suunnistuskisoissa. Sama ongelma on Garminin kutossarjan kanssa - ei saa käyttää.
  7. Pääministeri lupasi ilmoittaa vielä huhtikuun aikana mahdollisuuksista järjestää kesätilaisuuksia: " On hyvä, että arviota [kesätapahtumien järjestämisestä] tehdään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa jo tämän kuun puolella niin, että järjestäjillä on mahdollisuus sopeutua tilanteeseen hyvissä ajoin, Marin sanoi." https://yle.fi/uutiset/3-11307574
  8. Mahdollisesti Do not disturb -ikoni?
  9. Hienoa! On kyllä ihailtavaa, että pystyvät palvelemaan noin hienosti, vaikka oma työpaikka on vaakalaudalla: "Today, Scandic will give notice of termination of employment to approximately 2,000 team members in Sweden, which corresponds to about half of the company’s permanent employees in the country. Significant cutbacks will also be necessary in Scandic’s other markets."
  10. No, hotellivaraus on siirrettävissä 15 euron maksulla, joten sen kanssa pystyy elämään kunhan siirto onnistuu oikealle viikonlopulle.
  11. Tuo ei nyt hirveästi lohduta jos majoitukset ja kuljetukset eivät siirry. Osallistumismaksut ovat aika pieni osa kyseisen viikonlopun kokonaiskuluista.
  12. DC Rainmaker kysyi: " Finally – the last catch for endurance athletes is there’s no sensor support. So if you want heart rate, it’s gotta leverage that internal optical HR sensor. You can’t pair an external HR sensor, cadence sensor, power meter, etc… That isn’t on the plan/radar right now – but Suunto says that could change. "
  13. Muistaakseni ei ole myyty loppuun missään vaiheessa. Majoitusten osalta tilanne voi tietysti olla hankalampi myöhemmin.
  14. Jos läpipääsy on ainoa tavoite, niin riippuu aika paljon omista vahvuuksista. Läpipääsyyn vaaditaan noin 2 tunnin uinti, 8 tunnin pyöräily ja 6 tunnin juoksu. Noista 8 tunnin pyöräily on helpoin ja pyöräilytreenit vievät muutenkin eniten aikaa, joten mahdollisimman vähän pyöräilyä. Uinti on taas haastavin, joten siihen kannattaa panostaa jos ei ole hyvä uimari. 2 tuntia uintia ja 5 tuntia juoksua viikossa talvella (ei lainkaan pyöräilyä) voisi olla järkevä setti. Kesällä voi jos haluat korvata muutaman juoksulenkin pitkällä pyörälenkillä, mutta muuten aika lailla samalla ohjelmalla. Itse harrastin vain juoksua kaksi kuukautta ennen täysmatkaa eikä siitä ollut mitään haittaa. Noilla vauhdeilla ei ole mitään tarvetta tehdä minkäänlaisia intervalleja, vaan voi vetää vaikkapa kaikki harjoitukset pk-treeneinä jos haluaa, mutta siihen ehkä kyllästyy 🙂
  15. Jos on top-10 juoksija perusmatkalla, niin saapunee noin klo 9 siltajonoihin. Alle 22 tuntia pitäisi kai juosta jos haluaa varmuudella välttää jonoja siltojen kohdalla. Normipoluilla lyhyen matkan juoksijoista ei ole oletettavasti haittaa ainakaan perusmatkalaisille, toisin päin voi toki olla siinä vaiheessa 🙂
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy