Jump to content
Juoksufoorumi.fi


naumanen

Jäsenet
  • Content Count

    158
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. naumanen

    Soutu

    Minulla on sellainen mielikuva, että matalatehoinen määräharjoittelu on lähtöisin nimenomaan (itä)saksalaisilta soutajilta. Vetivät huomattavan paljon pitkää treeniä, vaikka kisamatka on tuo 2000m. Googlaamalla varmaan löytyy.
  2. naumanen

    Polar V800

    Eikös se askelpituus tule suoraan mittarin tiedoista, tosin pitää laskea. Esimerkiksi mulla yllä 1000m/5/2/87 = 1,15m kun vauhti 5 min/km. Lähetetty minun Lenovo TAB 2 A10-70L laitteesta Tapatalkilla
  3. naumanen

    Polar V800

    Askeltiheys V800:en tuli softapäivityksen myötä askeltiheyden arviointi käden liikkeestä. Miten tuntuu teistä toimivan? Minulle antoi aamun lenkillä askeltiheydeksi tasaisella pk-vauhdilla 87 ja eilen koiran kanssa spurteissa merkattavalta kikkareelta seuraavalle 86 eli yllättävän samat lukemat. Nämä tuntuvat olevan hyvinkin kohdallaan, mitä olen joskus askeltiheyttä kellon kanssa laskenut. Mukava katsoa miten tuo lukema kehittyy jahka jäät sulavat ja vauhti nousee.
  4. Eikä edes pistänyt parastaan: pysähtyi 3km kohdalla tutkimaan kuollutta jänistä
  5. Minulla on V800 ranteessa käytännössä jatkuvasti eikä siinä ole minkäänlaisia naarmuja: ei tässä uudemmassa eikä ollut vanhemmassakaan mallissa (vaihdettu liitännän kosteusongelman takia). Mittarisi kuullostaa siis maanantaikappaleelta. Olisiko vaikka jäänyt lasi jännitykseen sitä liitettäessä? Lasin takuusta en osaa sanoa mitään.
  6. Tämä oli niin hyvä tarjous, että piti käydä juoksemassa testijuoksu, josko uskaltautuisi mukaan. Ei valitettavasti ihan nappaa (15km, 58min @‌164). Olisi saanut olla pari pykälää alemmat nuo sykkeet, sen verran lähellä anaerobista kynnystä tuota tuli vedettyä. Niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana... Ensi vuona sitten - if ever.
  7. naumanen

    Polar V800

    Kyllä varmasti on osittain, mutta kun paras juoksuindeksi on 75 (24,5km @‌ 4:52/132) niin aika hulppeaa vauhtia tuolla pitäisi mennä matkasta riippumatta = Cooper 3700, maraton 2:38. Realistisemmat ehkä 3300 ja 3:00, mikä antaisi juoksuindeksin 66 ja joka on aika tyypillinen, kun vauhti lähestyy 4:00 min/km vauhtia. Olen kyllä itsekin pohtinut pk/vk-vauhtisten lenkkien juoksuindeksien suhdetta ja tästä syystä lisännyt vk-treenien osuutta. Sattumalta(?) tuo 66 on myös Polarin antama VO2max-arvo.
  8. naumanen

    Polar V800

    Samanlaisia yli kymmenen pykälän heittoja itselläkin, kun juoksutapa muuttuu: korkeimmillaan pitkillä pk-lenkeillä, matalimmillaan lyhyillä vk-vedoilla. Lyhyitä, kevyitä juoksuja minulla ei ole, joten en osaa sanoa, mitä niillä näyttäisi (pl koiran kanssa ulkoilut, mutta ne ovat luonteeltaan toisenlaisia).
  9. Minä puolestaan ostin tällaiset: http://www.sony.fi/electronics/nappikuulokkeet/mdr-as200#product_details_legacy_default Pysyvät varmasti päässä :) Äänenlaatu ei ole kummoinen. Koska nämä eivät ole korvakäytävään tungettavat nappikuulokkeet vaan äänilähde on korvan pinnassa, niin hälyä tulee enemmän läpi kuin perinteisillä nappikuulokkeilla. Kehän aamuruuhkassa tämä häiritsee, mutta voihan sen toisaalta ajatella turvallisuustekijänäkin. PS. Poika antoi vinkin pyörittää kuulakärkikynän vieteri tukemaan äänipiuhan ja plugin liitoskohtaa. Näin tein ja varmistin vielä pysymisen kirurginteipillä. Katsotaan josko edesauttaisi kyseisen liitoskohdan kestoa.
  10. Enpä käyttänyt. Tänä kesänä ei tullutkaan sitten enemmälti meressä uitua...
  11. Hieman oma vastaava kokemus: katsoin jostain uintikuvastani, että minulla on pää liian suuressa kulmassa vartaloon nähden, minkä johdosta keskityin sitten saamaan vartalon tikkusuoraksi ja katseen kohden merenpohjaa -> aallokossa alkoi tulla olo, että maailma alkaa pyöriä silmissä. En merisairaaksi tullut, mutta ihmettelin kyllä, että onko tällainenkin mahdollista. Eli ehkä se ohje voisi olla tehdä päinvastoin - jännittää niskaa eikä antaa pään kellua kuin korkki aaltojen mukana? Lisäyksenä vielä edelliseen, että tuo tapahtui, kun aallot tulivat sivulta. Eipä olisi vasta/myötätuulessa keinuttanutkaan vastaavasti.
  12. Onko jossain naistenlehdessä/somessa ollut viimeaikoina juttua lihaskuntoliikkeiden tekemisestä juoksemisen lomassa? Olen parin viime päivän aikana nimittäin nähnyt kolmen eri naisen punnertavan ja/tai tekevän dippejä puistonpenkkiä apuna käyttäen. Hyvä homma, kannattaisi itsensäkin tehdä useammin!
  13. naumanen

    Polar V800

    Nopein lepotauko, minkä omista mittaustuloksista löysin, oli 12s. Tuo esiintyy tosin vain kerran eli voi olla kokolailla rajatapus: 13s oli jo useammin. Â PS Kannttaa opetella se volttikäännös. Jos minä - vartalonhallinnan virtuoosi - opettelin sen vanhalla iällä, niin kyllä sinäkin siihen pystyt! Ei se ole sen kummempaa kuin kuperkeikka vedessä = vartalo vain riittävän sykkyrälle, niin siitä lähtee. Tein ensin rinnansyvyisessä vedessä pelkkiä kuperkeikkoja, sitten altaan reunassa kuperkeikka + ponnistus ja lopulta liuku + kuperkeikka + ponnistus. Käytännössä käännökset ovat nykyisin enemmän voltin + kerän yhdistelmä eli vartalo kenties noin 45 asteen kulmassa suhteessa pohjaan vs täysin pystysuora käännös.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy