Jump to content
Juoksufoorumi.fi










AR1980

Jäsenet
  • Content Count

    36
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Converted

  • Coopperi
    12.5 min :)
  1. AR1980

    Vantaan ladut

    Vantaan ladut: http://kartta.vantaa.fi/Default.aspx?easting=2557250&northing=6687600&themedatasets=9a5cdef6-95aa-4fc1-b872-e0d61570fddb|88853392-4e2a-40a0-acd9-0e2b8ce86de9&Resolution=16
  2. AR1980

    Triathlonkesä 2013

    Onkohan puolikasta muualla kuin Joroisissa? Huhuja? :smile-new:
  3. Tacx Swing olisi myynnissä. Tästä ei vastus lopu kesken! Vastusta saa säädettyä tankoon kiinni tulevasta vivusta asteikolla 1-10 + tietysti pyörän vaihteilla. Taituu keskeltä, jolloin mahtuu helposti esim. sängyn alle. Siistissä kunnossa ja mukaan tulee eturenkaan alle tuleva koroke ja akseli. Pääkaupunkiseudulta tämä voimalaitos löytyy ja hintaa pitäs saada 70€. Yhteydenotot mielellään tekstarina työn vuoksi, jos haluat, voin soittaa takaisin päin. Puh: Nolla 4 Nolla 7 0 1 3 5 3 4 PS. Jos mietit sisäpyöräilyn kokeilemista, niin tämä ei ainakaan ole kallis investointi, vaikka ajas vaan kerran viikossa voimaa. Tämä tuskin hajoaa ennen maailman loppua :smile-new:
  4. AR1980

    Harjoitteluvinkkejä

    Miten ois http://www.triathlonhaaste.fi/ Valmis ohjelma puolikkaalle. Keväällä ilm. Haaste 2. Matkasta tosin ei tietoa.
  5. AR1980

    Polar RCX5

    Itellä ollut käytössä nyt yli 300h ja vain kerran on temppuillut sykkeiden kanssa, kun en muistanut kastella sitä ennen lenkille lähtöä. Olen pessyt koneessa pesupussissa varmaan 30 kertaa ja aina käytön jälkeen huuhtonut vedellä ja jättänyt roikkumaan, että vesi valuu pois. Patterin vaihdoilla samalla, kun kellosta rupesi loppumaan virta. Lähettimen olen aina irroittanut vyöstä, kun se ei ole käytössä. Näillä on menty hyvin on toiminut, sekä vyö, että kello. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen mittariin.
  6. Kiitti näistä. Kerran kokeilin jotain vähähiilihyd... Ei toiminut miula edes huonosti. Ei kulkenut juoksu ja rauta painoi entistä enemmän.
  7. Treenin päälle tietysti ruokaa tai palkkari, mutta aamulla kun suoraan sängystä lähtee lenkille, niin silloinhan hiilarit on kropassa aikalailla nollassa, eli rasvoilla mennään. Arkisin ennen aamutreeniä syöminen tarkoittaisi sitä, että pitäs nousta klo 5, syödä ja odotella tunti ja sitten vasta lähteä lenkille. Jugurtin ehkä pystys syömään just ennen lähtöä, mutta mitään missä on kuituja tai hiilihappoa ei sovi meikäläiselle ennen juoksua. Noitten pitkien lenkkien suhteen oot varmastikkin oikeassa. Siinäkin tosin yksi vaikuttava tekijä on se (onko?), että hiilari varastot on poltettu (ellet tankaa koko ajan saman verran kuin kulutat) ja mennään rasvoilla? Joku viisaampi voi oikasta, jos olen väärässä. Harjoittelutapoja on varmasti monia ja pitäisi vaan löytää se mikä itelle parhaiten sopii, mutta on hyvä, että voi edes kysellä muitten tapoja ja ehkä soveltaa niitä sitten itselle sopivaksi. Ehkä ajan myötä palaset loksahtelevat paikalleen.
  8. Pyörä-juoksua tuleekin tehtyä. Laitetaan nyt samaan hintaan lisää kysymyksiä: Teettekö aamutreenin tyhjällä vatsalla? Ite juossut noita työmatkoja tyhjällä vatsalla, kun heti aamupalan/ruuan jälkeen ei juoksu tunnu hyvälle, ruuansulatusongelma, pistää vatsaan. Oppiikko kroppa hyödyntymään paremmin rasvoja tehtäessä tälläisiä harjoituksia? Jotkut sanoo, että ei kannnata tehdä ja toiset sanoo toista.
  9. Onko hyödyllisempää, järkevämpää, kehittävämpää vai tyhmenpää yhdistää juoksu 40-60min + uinti 45-60min, jolloin saisi yhden "pidemmän" treenin sen sijaan, että juoksisi aamulla/iltapäivällä ja illalla kävisi uimassa erikseen? Esim. 2 krt/vko.
  10. AR1980

    Kesärengasketju

    7,5 bar on GP 4000S suosituspaine. Rengas 23mm. Nuo GP4000S oli vuoden käyttämättömä hyllyssä taiteltuna, niin voisikohan johtua siitä? Siinä tapauksessa toinenkin kumi voi sökö. Taisi tulla pari treineri rengasta lisää... jupis, miten tuo Gatorskin rullaa? Jos pistäs nyt toistaiseksi tuommoset alle, kun joutuu jokatapauksessa jonkun kumin / kumit ostamaan ja noita saa ihan siedettävään hintaan. Onko suurtakaan merkitystä onko folding tai wired? Painossahan on vähän eroa, mutta paljonko se todellisuudessa vaikuttaa esim. 10 km matkalla?
  11. AR1980

    Kesärengasketju

    Contin GP4000S. Pistin aamulla 7,5bar (max 8,5bar) ja lähdin lenkille. Olin ajellut 15km kun tuli alamäki, jossa vauhti noin 50km/h ja yht´äkkiä alkoi jumputus takakumista. Noh, pyörä seis ja ihmettelemään, niin kumi oli noussut pois vanteelta noin 10cm matkalta ja hangannut jarruun niin, että hieman oli se lasikuitunaru tai mikä ikinä näissä folding kumeissa kiertää rispaantunut. Laskin paineet pois ja painelin kumi takasin vanteelle ja ajelin kotia (rengas tuntui ihan normaalilta). Pikkasen kyllä kotimatkalla mietin, että jos ois sisuri pamahtanut alamäen kurvissa, niin ois voinut käydä aika pahasti. Kumit on siis uudet, joilla on ajettu tätä ennen vaan rullilla muutama tunti. Uskaltaakohan tuolla vielä ajaa? Se lanka on rispantunut hieman, mutta ei ole poikki. Paljon ootte pitänyt paineita? Itestä tuota 7,5bar tuntui jotenkin kovalta. Oma paino 70kg. Ei ole ikinä käynyt näin, niin mitä luulette, että mistä johtui? Aurinko lämmitti kumia + nopeus = paine nousi? Ei kai? Kumi ei voinut olla huonosti vanteella, koska sen olisi kyllä rullilla huomannut, kai. 3 henkilöä eli kaikki ohi ajavat pyöräilijät pysähtyivät kysymään, että onko kaikki ok jne. Kiitos heille.
  12. AR1980

    Polar RCX5

    Kiitos yhteydenotosta Polarin asiakaspalveluun. Vesi on erittäin johtavaa ja sen takia haastavin ympäristö sydämen sähköisen impulssin eli sykkeen mittaamiseen. Valtaosalla henkilöistä mittaus vedessä onnistuu moitteetta, osalla mittaus onnistuu ns. perinteisen mallisella sykelähettimellä ja hyvin pienellä osalla mittaus vedessä ei onnistu lainkaan. Sykkeenmittaus vesiliikunnassa on teknisesti vaativaa seuraavista syistä: Klooripitoinen allasvesi ja suolainen merivesi ovat hyvin sähköä johtavia. Tällöin elektrodit voivat mennä oikosulkuun, eikä lähetin kykene havaitsemaan rintakehältä EKG-signaalia. Veteen hyppääminen tai erityisen voimakkaat lihasliikkeet vedessä voivat saada aikaan niin voimakkaan vedenvastuksen, että lähetin siirtyy paikoiltaan, jolloin EKG-signaalin tunnistaminen ei ole mahdollista. Uimapuvun/uimatopin käyttäminen estää lähettimen siirtymistä seinästä potkun yhteydessä. EKG-signaalin voimakkuus vaihtelee yksilöllisesti henkilön kehon koostumuksesta riippuen. Alhaisen EKG-signaalitason aiheuttamia toimintaongelmia ilmenee enemmän vesiliikunnassa kuin muussa käytössä. T31 koodattu -lähetin poikkeaa muotoilultaan tekstiilisestä lähettimestä ja on usein toimiva ratkasu niille henkilöille, jolla oilla tekstiilinen elektrodivyö ei uinnissa toimi kunnolla. Tässä vielä linkki tuotetukisivulle, jossa on tietoa vesiympäristöön liittyen: http://fi.polar.fi/fi/tuki/Polar_tuotteet_vesiliikunnassa?product_id=35252&category=faqs *************** RCX5:n mukana tulee WearLink Hybrid -sykesensori, joka lähettää koko ajan sekä 2.4 GHz:n että 5 kHz:n taajuudella sykesignaalia. T31 koodattu -sykesensori lähettää sykesignaalia vain 5 kHz:n taajuudella. RCX5-harjoitustiteokoneen kanssa voi käyttää näitä molempia sykesensoreita. Kun mittausta tehdään 5 kHz:n lähettimellä, niin sykesensoria ja harjoitustietokonetta ei ole 'sidottu/lukittu' tosiiinsa, vaan 5 kHz:n sykesignaalin koodaus rannelaitteeseen tapahtuu joka kerta, kun rannelaite siirretään kellonajan näyttötilasta Aloitus-tilaan. Kun harjoitustietokoneen kuvake näyttää sykesensorin löytyneen, on samalla tapahtunut sykesignaalin koodaus. Koodauksen aikana ei lähelläsi saa olla muita 5 kHz:n sykesensorin käyttäjiä, koska harjoitustietokone nappaa satunnaisesti sykesignaalin kaikista tarjolla olevista sykesignaaleista (olipa ne koodattuja tai ei). 5 kHz:n sykesensorien kantama on noin yksi metri. RCX5 on paritettu/lukittu sen mukana tulleen WearLink Hybrid -lähettimen 2.4 GHz:n sykesignaaliin. Paritus tehdään vain kerran ja se pysyy päällä, kunnes toinen sykesensori paritetaan harjoitustietokoneellesi. Eli sinulla ei ole mitään estettä, esim. lainata ystäväsi 2.4 GHz:n lähetintä jos omasi on unohtunut kotiin. Voit sitten kotiin päästyäsi parittaa taas oman lähettimen harjoitustietokoneellesi. Muualla kuin vedessä kannattaa käyttää tuota 2.4 GHz:n lähetystä, koska se ei ole niin herkkä ulkoisille häiriösignaaleille kuin perinteinen 5 kHz:n signaali. Tässä vielä linkki tuotetukisivulle, josta näet sykesensorien ja harjoitustietokoneiden yhteensopviuudet: http://fi.polar.fi/fi/tuki/Rannelaitteiden_ja_lahettimien_yhteensopivuus?product_id=35252&category=tips
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy