Jump to content
Juoksufoorumi.fi


JTG

Jäsenet
  • Content Count

    2 428
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

11 Good

About JTG

  • Syntymäpäivä 06.01.1975

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. uutiset osio on päivitetty 24.01.10 syyn luulen tietäväni. Sisältää sen verran korvaavaa kehua.Ymmärrettävästi.
  2. Miksiköhän seuran kotisivuilla ei ole mainintaakaan sankariurheilija Laitisesta, vaan ihan etusivullakin märehditään suomenmestarin edesottamuksista kilpakentillä. Seuran uutissivullakin keskitytään kehumaan samaista suomenmestaria. Minulla on ajatus miksi näin on, mutta se todennäköisesti on sisintäni kalvaavan kateuden vääristämä irvikuva oikeudenmukaisuudesta. Noh, sanon sen tässä kuitenkin: Sivuja ei ole ehditty päivittää, TAI seurajohto urheiluhenkisenä ymmärtää millainen perseennäyttö kyseinen valinta on urheilulle, seuratoiminnalle, valmennustyölle ja ennen kaikkea yksittäiselle urheilijalle. Eli asettuvat tällaisen valinnan yläpuolelle. Minun ei onneksi tarvitse näin tehdä. Velvollisuuteni on kritisoida valintaa.
  3. pallopelaajalle T6c realiaikaisen epocin tähden.
  4. anteeksi offari mutta tuo otsikko pistää väkisinkin hymyilyttämään. siihen voisi vastata vaikka näin: Muija alkoi pihtaaman ja pistin sen pellolle. Sen jälkeen on juoksu kulkenut kun ei ole tarvinut miettiä mokomaa "visureittä" visureiden poisto....voi halvattu kun on taas omaa kivaa :grin:
  5. viiden viestin vittuilijoita en yleensä noteeraa, mutta vastaan tähän ihan asiallisesti, että vuoden urheilija valinnoissa eivät vanhat meriitit tai historia paina. Kyseessä on siis vuoden 2009 aikana hankittujen meriittien punnitseminen. Kovin yksinkertaista.
  6. Eikä tuohon tarvita edes huonoa pohkeen lihaskuntoa. Riittävän liikkuvat nilkat omaava, tai niin kuin sinä käytit joskus ilmaisua "puuttuu riittävät kiristykset", ei pysty pitkään päkiöillä juoksemaan, kun jopa kantapään irroittaminen askeleen lopussa vaatii aktiivista lihastyötä sensijaan, että se nousisi biodynamiikan (=kiristysten) avustamana itsestään. En tiedä miltä näyttää, mutta mielestäni kuvan liikkuva nilkkainen ja kohtuulliseen ajokoirakuntooon-2009 itsensä vetänyt koekaniini omaa ihan riittävän jerkut pohkeet, jotka siis ovat muotoutuneet itsestään pelkästään juoksemalla. Ei sinne heiluriin kannata mielestäni yhtään lisää massaa bodata, mielummin, kuten sanoit, askeltaa "lajityypille" ominaisesti kantapää edellä kärsien jo nyt turhan painavasta heilurista. Yleisesti, se on vaan kireäpohkeiselle "posettajelle" maailman helpoin keino tokaista, että hanki voimaa pohkeeseen, saavat samalla epäsuorasti sanoa, että mulla sitä voimaa kato on. :thumbsup:
  7. joo, vuodessa on paljon keritty. Kukakohan valitaan vuonna 2010 VUODEN urheilijaksi? :viheltely:
  8. Kateutta! Etkö tosiaan tunnista vihanpuuskaa joka selkeästi kohdistuu valitsijoiden älynlahjoihin ja/tai motiiveihin Ei epäoikeudenmukaisuudesta johtuvaa puuskaa kait tarvitse hillitä? Kullantyönnön suomenmestari jätetään valitsematta koska valitun suurin meriitti valitsijoille on vammaisuus. Annettaisiin sitten sisupuukkoa tai muuten vaan tunnustusta ja vaikka tontti saimaan rannalta, ei olisi minulta pois ja jopa ilahtuisin moisesta. kyllä 20 000 asukkaan tuppukylien suomenmestarit urheilulajeissa on itseoikeutettuja vuoden urheilijoita, ellei kansainvälisiä menestyjiä löydy. Mitähän arvoisa raati ajatteli?
  9. niiden merkitys on 100%, ravinto on toiset 100%, aerobinen kunto 100%...jne. jos ymmärrät mitä tarkoitan. Keskivartalon lihakset vaikuttavat juoksuun kyllä, mutta tietyn rajan jälkeen ne ovat 100% juoksukunnossa. Keskivartalon lihaksilla tämä raja tulee melko helposti täytettyä. Sanoisin, että jokainen jumpassa käyvä mammajumppaaja treenaa riittävällä teholla keskivartaloa päästäkseen huipputasolle juoksussa. Riittävä juoksu sitten kuosittaisi coren oikeista paikoista spesifisemmin.
  10. JTG

    Läskikerho

    öö...on tainnut joku muu suositella noita kuivahedelmiä? Mielummin tuoreita kumminkin, on yleinen suositus. Toki rusina tai muu kuivahedelmä on parempi kuin patukka, mutta ei sekään kylläisenä pidä energiasisältöönsä nähden. Taitaa myöskin piikata sokerit noilla kuivahedelmillä. Yleensäkkin sellainen mitä tekee nälkäisenä (=sokerit alhaalla) mieli on sellaista mitä ei pitäisi syödä. Tällöin olisikin hyvä syödä ennen nälkää ja suunniteltua ruokaa. Ihan oikeasti, kokeiles naposteluporkkanoita mielitekoihin. Niissä on nopeaa sokeria, joka hieman piikkaa verensokeria, mutta sokerin kokonaismäärä pysyy kohtuullisena, eikä niillä sokerihumalaa saa. Vaikka kilon verran ahtaat, niin energiaakaan ei tule liikaa.:thumbsup:
  11. ...lähes 2 koppaa kaljaa viikossa on liikaa. Lisäksi olet huomannut tykkääväsi olla pienestä hiprakasta joka ilta. Jotain tarttis tehdä. Noinko se kuitenkin menee? Juoksu on koko asiassa sivuseikka ja keino siirtää onglema itsestä ulos. Käsittelet juomista ja juoksuasi itsesi ulkopuolella parina, jotka vaikuttavat toisiinsa, eivät sinuun itseensä. Itse tykkään myös tissutella kaljaa. Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Joskus myös pohdin juomiani määriä ja juomatottumuksia. Tämä on hyvä tehdä ihan riippumatta siitä mitä muuta tekee. Usein on, että muu tekeminen muuttuu, mutta alko on ja säilyy. Tässä sinun yhteydessäsi juoksuhan on varaallinen laji, jos sen verukkeella pystyisitkin juomaan lisää. mitä joku 1/2-maraton tuloksen kehittyminen kertoo juomisesta? Joku ottaa verukkeeksi sen, ettei asiakkaat saa huomata seuraavana päivänä töissä, no ei muutakuin SB12:sta huiviin ja meikkiä lisää, sillähän se hoituu! Joku toinen sanoo, että pitää olla aamulla ajokunnossa, hah, aloittaa juomisen sen verran aikaisin, että ehtii selviämään! Ei juomista voi liittää mihinkään, vaan se on käsiteltävä juomisena, joka on hallinnassa, tai sitten ei ole. Itselläni menee tällä hetkellä viikossa keskimäärin alkoholia kaljaksi muutettuna 24 pullon verran, mitä en pidä huolestuttavana kokonaismääränä. Ehkä sen yhden kerran maksimimäärää voisin rajoittaa....niin, miten tämä vaikuttaa juoksemiseen? No iltaisin juodut 1-2, joskus 3 olutta treenin jälkeen, rentouttaa ja palautuminen nopeutuu ja unen saanti helpottuu. Yhtenä päivänä vetäsen reilummin ja se näkyy kyllä treeneissä seuraavana päivänä, joskus vielä toisenakin. En kuitenkaan juokse juomisieni kautta tai päinvastoin. Olkoon ne omia juttujansa, jotka ovat hallinnassa, tai sitten eivät ole.
  12. Ainakaan lihastyöllä ei kannata juoksun taloudellisuuden kannalta joustaa pätkääkään. Tonttujuoksu on epätaloudellista, sekä hölmön näköistä hitaissa vauhdeissa Itselleni optimi tekniikaksi on tällä hetkellä muotoutunut alle 3:30 vauhdeilla juostessa rullaava kantapääaskellus, missä askel tulee alas kohtuullisen hyvin painopisteen alle ulkosyrjälleen reilusti kantapää edellä. Esimerkiksi tässä kuvassa koekaniinin monon kanta ottaa jo iskua vastaan, vaikka kengän kärki on vielä ~7 senttiä ilmassa. Vauhti 3:45/km ja juoksu on suht hyvävoimaista vielä (väsynyt tekniikka ei siis riko askellusta). Näissä juoksutekniikka virheissä keskitytään usein ihan liikaa kinaamaan posesta ym muusta joutavasta. Itselläni on juoksussa eräs paljon suurempi tekniikka virhe, joka rokottaa enemmän sekunteja kuin luontainen ja oikea tapa ottaa askel kontaktiin. Mikähän se voisi olla? se näkyy kyllä kuvastakin, muttei kovin selkeästi koska tuossa valmistaudutaan jo kaarrejuoksuun [maalaa hiirellä] Ristiin askellus. Sen saisin todennäköisesti kuriin tehostamalla yläkropan/käsien käyttöä, jolloin sen aiheuttama vääntömomentti pitäisi jalat "omilla laduillaan" vakauttaen lantion turhaa pystykeinuntaa.[lopeta maalaus]
  13. JTG

    Okei, tunnustakaa jo

    niin on ja omastani en luovu edes kovalla rahalla edit:...ups! :censored:
  14. katos perkele! Yleisurheilun suomenmestari jää kakkoseksi, yep. Kertonee jotain valitsijoiden arvomaailmasta. "Koska se on vammainen ja se juoksee, sen täytyy saada voittaa. Muuten me voidaan joutua vaikeaan tilanteeseen kun pyörätuolilla päähän lyöjien armeija tulee. PR:ää tulee ainakin, PR:ää, PR:ää" Kenenkään on turha tulla mulle selittämään mitään mun arvoista tms. Kerroin vaan niinkuin asiat tuppaavat olemaan....
  15. JTG

    Retkiluistelu

    Puukon terottamisesta tuttu sääntö voitanee ulottaa myös retkiluistimiin. Se kuuluu näin: "Rälläkällä tai smirkelillä pilattua moraa ei enää kukaan saa teroitetuksi" Lähinnä tästä provosoidun suhteuttamaan asioita oikeille tasoilleen: Pikkusen liian itsevarmaa ehdottomuutta ja varmaa tietoa minun makuuni vain.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy