Jump to content
Juoksufoorumi.fi










kari.t

Jäsenet
  • Content Count

    815
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by kari.t

  1. kari.t

    Kangasala-Jukola 2019

    joo me on tehty niin että paperille on printattu teltan tolppaan aikataulu ennuste eri ukkojen tyypillisten nopeuksien ja matkan perusteella ja aina kun kaveri tulee takasin teltalle kertoo milloin edellinen lähti mettään, hiukan helpottaa aikojen pohtimista, ainakaan aikaisemmin ei ole kännykkään voinut luottaa kun sitä liikennettä on siellä kohtuu hurjasti
  2. kari.t

    Kangasala-Jukola 2019

    vaikka olisi aamulla startti niin eipäs siellä paljon nukuttua saa kun lähtö tarvii kattoo ja ollaan oltu yleensä puolijoukkue teltassa niin koko ajan on joku menossa tai tulossa kakkos osuus on ehkä pahin kotiin ajamisen kannalta jos on mettässä 01 - 03 niin ennen ei saa nukuttua eikä jälkeenkään oikeen
  3. kari.t

    Tapaus Lemmenjoki

    joo no intti kutsui lokakuussa 1978 ja tästä vinkkelistä tuntuu että ennen tommoset isojen poikien retket hoidettiin ilman sen kummempaa kohua ainahan siellä joku väsyy ennen muita mutta ajat on muuttuneet päitä pitää saada pölkylle varmaan sitten nykymeno vie parempaan suuntaan kumminkin
  4. riippuu tavoitteista ja edellytyksistä, eikös tässä ketjussa juuri pitänyt pohtia miten pitäisi treenata aloittelijan ja kokeneen
  5. tää ketju tarttis olla jaettu neljään osioon, vaikka: - mahdollista reenata 150 h vuodessa, tavoite puolikas 2 tuntii - mahdollista reenata 300 h vuodessa, tavoite puolikas 1:40 - mahdollista reenata 450 h vuodessa, tavoite puolikas 1:20 - vielä kovemmat vois kuvitella että sitten olisi helpompi suhteuttaa miten pitää reenaa onko sitten aloittaja, paluumuuttaja tai kokenut
  6. mulla on tallella suunto T6 version dvd-levy, siinä oli tosi toimiva ja yksinkertainen taulukko tyyppinen yhteenveto nyt on käytössä kaksi ambitia mutta vanhaa mallia että ne tippuu pois sitten kun movescount suljetaan ellei jotain muuta tule tilalle osaisikohan joku kertoa että miten sitten saa purettua kellosta johdon kanssa tapahtumat ja saisiko ne jotenkin semmoseen muotoon että vanha ohjelma osaisi lukea niitä ?
  7. joo siis kuntorasteilla jos menee rastiväli niin että ei ymmärrä mitä tapahtu niin joskus menen takasi edelliselle rastille ja koitan uudestaan, mitä kuntorastien tuloksissa sitten on niin se on jonkun muun murhe
  8. Joo paras kuulemani suunnistusohje on että "ei kannata juosta ainakaan kovin kovaa jos ei tiedä missä on"
  9. niin no miten eroaa vuoden vanhat suunnistusnastarit uusista, katso kuvasta
  10. itte en ole maratonia juossu siksi olen hyvä neuvomaan, suunnitelmat oli pitkällä mutta vammoja tuli ja nyt ikää niin että ei uskalla ottaa vamma riskiä mutta kumminkin jos kymppi menee 4:05 vauhtia ja puolikas 4:45 vauhtia niin maran pitäisi mennä vaikka 5:30 vauhtia eli jonnekkin 3:50 heitteille elikkä tee pari testi lenkkiä 30 km ensin vaikka 6:30 vauhtia mitä jalat meinaa ja samalla vedä reilusti jotain valitsemaasi geeliä ja juomaa 10 ja 20 km kohdalla että näkee mitä vatta meinaa hitaassa vauhdissa vedä sitten yksi 30 km testilenkki 5:30 vauhtia ja samat tankkaukset, tarvittavan tankkauksen määrä selviää pakkauksista, jos jalat kestää eikä vatta temppuile niin ei muuta kun lappu rintaan ja kisaan saa kommentoida ja tyrmätä mutta näin mää olin tekemässä kunnes meni mettässä sillan jämän naula jalkapöydästä läpi ja siitä seruasi sitten monenlaista muuta
  11. kari.t

    Hyvä biisi

    joo olispa ollu 60/70 luvun vaihteessa tietotekniikka ja guitar pro tms niin olisi päässy aika paljon helpommalla alkuun . . .
  12. tästä selviää mitä on havaittu https://yle.fi/uutiset/3-10689503
  13. hyvä pointti, jos moveslink jää niin ei välttämättä tarvii movescountia
  14. joo puolentoista vuoden päästä ollaan viisaampia
  15. Tämmönen viesti tuli suunnolta tammikuussa, tiedotteen mukaan ambit ja ambit2 eivät toimi uudessa appissa ja jos/kun movescount lopetetaan niin reenit jää ranteeseen (ellei joku ulkopuolinen tee sovellusta läppäriin tms usb liittimellä) : In April 2018 we launched our new service, Suunto app with the intent to deliver a better experience for the Suunto community as a whole. If you haven’t checked out Suunto app yet, now is a great time! You can download it today for iOS or Android. It is within this context that we will begin to ramp down our previous digital service, Suunto Movescount, with a target of closing the service, at earliest in summer 2020. We will share updates regularly via email and on suunto.com/transition. Our website and this email (which will come regularly throughout 2019) will always be the latest source of information related to our digital service transition to Suunto app. We will also provide a way to share your feedback with us directly, and we’ll tell you more about that in our next email update. Read more about the news here, including some key FAQ.
  16. tiedä näistä, itte kun oli koulussa niin mailman väkiluku oli 4 miljardia josta 2 miljardia aasiassa, 0,5 miljardia afrikassa ja 1 miljardi eurooppa + pohjoisamerikka nyt meitä on 8 miljardia josta 4 miljardia aasiassa, 1 miljardi afrikassa ja samat 1 miljardi eurooppa + pohjoisamerikka 70 luvun teinille maalatut kauhukuvat, öljy loppuu ja metsät tuhoutuu happosateissa eivät toteutuneet kun neljäsosa porukasta ja ties kuinka paljon kulutuksesta oli euroopasta ja amerikasta, miten nyt lyödään kehitystä hitaammaksi ja panostetaan luontoon kun 7 miljardia ihmistä janoaa parempaa elämää eipä taida olla helppo rasti
  17. kari.t

    Reitinvalintatehtävä

    tätähän voi tuumia loputtomasti, jos vaikka lähdetään siitä kun kerran jukolassa ollaan että valitaan juoksijaksi vaikka kuutospätkä ennen yhteislähtöä ja joukkue sijoilla 500 - 750 silloinhan ei oikeastaan enään voi tietää mikä polku oli aamulla ja mikä on tullut samana päivänä eikä myöskään sitä kuinka monta rastia tuolla mäessä on eli voisi seurata mottoa "mitä sitä kiertämään kun ei jaksa kuitenkaan juosta" ja vetää melkee viivaa pitkin niin että näkee hakkuun ja sitten siihen viereen valkoselle ja siitä suoraan rastille, toki riippuu siitä kuinka peitteistä tuo valkonen on ja onko käyrät 2,5 tai 5 m, mutta ihan niin kun miettimisen ilosta ajateltuna
  18. paavo nurmi keskuksessa pari kertaa käynny mattotestissä ja on mielestäni hintansa väärtti, ei tarvitse kuonokopan kanssa vetää mutta verestä kuitenkin katotaan laktaatit (voi olla väärin kirjoitettu) joka vauhdin välissä ja raportti on hyvä reeniohjeineen
  19. kari.t

    Päivän kevennys

    joo ja missä on suhteellisesti eniten huonokuntoisia, kipeitä ja muuten vammasia kansalaisia ? no, kaikki kun juttelevat keskenään juoksutapahtuman karsinassa lähtöä odotellessa . . .
  20. pankkipäivä = bank holiday 🙄 yeah, kauan eläköön konekäännökset
  21. näitä ne on kuin kivikirveenterä sormet kyllä aukee kun niitä ettii
  22. perhoslenkki sana taitaa tulla suunnistuksesta, tarkottaa sitä että käyt aina lähtöpaikalla esim 2-3 km välein ja jos ok niin jatkat vaikka toiseen suuntaan eri pikku lenkin, gps kuvio voisi vaikka näyttää kartalla perhoselta, idea on että voi lopettaa jos tuntuu pahalta eikä tarvii kävellä kymmentä kilometriä kotiin toi ajatelma noin muutenkin omalla vastuulla, ittellä se on toiminut aikanaan vammojen jälkeen, usein ihmisillä tulee alussa niitä polvikipuja vaikka asekellus olisi ihan ok, jos ei helppaa niin aina voi mennä fyssarille näyttämään
  23. jos polvet on ennenkin alkaneet kipuilee aluksi kannattaa aloittaa tosi kevyesti, esim niin että yhdistää pyörä ja juoksulenkin, ekalla viikolla ajelee pyörällä lämmöt jonnekkin purulle ja juoksee 3 kilsaa ja pyörällä takasin, seuraavalla viikolla 15 % pitempi juoksuosuus kunnes parin kuukauden päästä pääsee kympin ja sitten voi aloittaa useamman kerran viikossa ja vapaammalla ohjelmalla, tuntuu hitaalta alulta mutta jos päästää polvet kipuilemaan niin siitä tulee kumminkin pitempi paussi aina tai sitten juoksee 2-3 km "perhoslenkkiä" niin että voi lopettaa alkupisteellä heti jos polvet kipuilee
  24. kari.t

    Huono biisi

    mitä jos arttu viskari olisi tehnyt nejän ruusun meidän maa biisin niin haukuttaisiinko se siinä tapauksessa ?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy