Jump to content
Juoksufoorumi.fi


kari.t

Jäsenet
  • Content Count

    806
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

51 Excellent

About kari.t

  • Syntymäpäivä 01.08.1960

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. itte en ole maratonia juossu siksi olen hyvä neuvomaan, suunnitelmat oli pitkällä mutta vammoja tuli ja nyt ikää niin että ei uskalla ottaa vamma riskiä mutta kumminkin jos kymppi menee 4:05 vauhtia ja puolikas 4:45 vauhtia niin maran pitäisi mennä vaikka 5:30 vauhtia eli jonnekkin 3:50 heitteille elikkä tee pari testi lenkkiä 30 km ensin vaikka 6:30 vauhtia mitä jalat meinaa ja samalla vedä reilusti jotain valitsemaasi geeliä ja juomaa 10 ja 20 km kohdalla että näkee mitä vatta meinaa hitaassa vauhdissa vedä sitten yksi 30 km testilenkki 5:30 vauhtia ja samat tankkaukset, tarvittavan tankkauksen määrä selviää pakkauksista, jos jalat kestää eikä vatta temppuile niin ei muuta kun lappu rintaan ja kisaan saa kommentoida ja tyrmätä mutta näin mää olin tekemässä kunnes meni mettässä sillan jämän naula jalkapöydästä läpi ja siitä seruasi sitten monenlaista muuta
  2. kari.t

    Hyvä biisi

    joo olispa ollu 60/70 luvun vaihteessa tietotekniikka ja guitar pro tms niin olisi päässy aika paljon helpommalla alkuun . . .
  3. tästä selviää mitä on havaittu https://yle.fi/uutiset/3-10689503
  4. hyvä pointti, jos moveslink jää niin ei välttämättä tarvii movescountia
  5. joo puolentoista vuoden päästä ollaan viisaampia
  6. Tämmönen viesti tuli suunnolta tammikuussa, tiedotteen mukaan ambit ja ambit2 eivät toimi uudessa appissa ja jos/kun movescount lopetetaan niin reenit jää ranteeseen (ellei joku ulkopuolinen tee sovellusta läppäriin tms usb liittimellä) : In April 2018 we launched our new service, Suunto app with the intent to deliver a better experience for the Suunto community as a whole. If you haven’t checked out Suunto app yet, now is a great time! You can download it today for iOS or Android. It is within this context that we will begin to ramp down our previous digital service, Suunto Movescount, with a target of closing the service, at earliest in summer 2020. We will share updates regularly via email and on suunto.com/transition. Our website and this email (which will come regularly throughout 2019) will always be the latest source of information related to our digital service transition to Suunto app. We will also provide a way to share your feedback with us directly, and we’ll tell you more about that in our next email update. Read more about the news here, including some key FAQ.
  7. tiedä näistä, itte kun oli koulussa niin mailman väkiluku oli 4 miljardia josta 2 miljardia aasiassa, 0,5 miljardia afrikassa ja 1 miljardi eurooppa + pohjoisamerikka nyt meitä on 8 miljardia josta 4 miljardia aasiassa, 1 miljardi afrikassa ja samat 1 miljardi eurooppa + pohjoisamerikka 70 luvun teinille maalatut kauhukuvat, öljy loppuu ja metsät tuhoutuu happosateissa eivät toteutuneet kun neljäsosa porukasta ja ties kuinka paljon kulutuksesta oli euroopasta ja amerikasta, miten nyt lyödään kehitystä hitaammaksi ja panostetaan luontoon kun 7 miljardia ihmistä janoaa parempaa elämää eipä taida olla helppo rasti
  8. kari.t

    Reitinvalintatehtävä

    tätähän voi tuumia loputtomasti, jos vaikka lähdetään siitä kun kerran jukolassa ollaan että valitaan juoksijaksi vaikka kuutospätkä ennen yhteislähtöä ja joukkue sijoilla 500 - 750 silloinhan ei oikeastaan enään voi tietää mikä polku oli aamulla ja mikä on tullut samana päivänä eikä myöskään sitä kuinka monta rastia tuolla mäessä on eli voisi seurata mottoa "mitä sitä kiertämään kun ei jaksa kuitenkaan juosta" ja vetää melkee viivaa pitkin niin että näkee hakkuun ja sitten siihen viereen valkoselle ja siitä suoraan rastille, toki riippuu siitä kuinka peitteistä tuo valkonen on ja onko käyrät 2,5 tai 5 m, mutta ihan niin kun miettimisen ilosta ajateltuna
  9. paavo nurmi keskuksessa pari kertaa käynny mattotestissä ja on mielestäni hintansa väärtti, ei tarvitse kuonokopan kanssa vetää mutta verestä kuitenkin katotaan laktaatit (voi olla väärin kirjoitettu) joka vauhdin välissä ja raportti on hyvä reeniohjeineen
  10. kari.t

    Päivän kevennys

    joo ja missä on suhteellisesti eniten huonokuntoisia, kipeitä ja muuten vammasia kansalaisia ? no, kaikki kun juttelevat keskenään juoksutapahtuman karsinassa lähtöä odotellessa . . .
  11. pankkipäivä = bank holiday 🙄 yeah, kauan eläköön konekäännökset
  12. näitä ne on kuin kivikirveenterä sormet kyllä aukee kun niitä ettii
  13. perhoslenkki sana taitaa tulla suunnistuksesta, tarkottaa sitä että käyt aina lähtöpaikalla esim 2-3 km välein ja jos ok niin jatkat vaikka toiseen suuntaan eri pikku lenkin, gps kuvio voisi vaikka näyttää kartalla perhoselta, idea on että voi lopettaa jos tuntuu pahalta eikä tarvii kävellä kymmentä kilometriä kotiin toi ajatelma noin muutenkin omalla vastuulla, ittellä se on toiminut aikanaan vammojen jälkeen, usein ihmisillä tulee alussa niitä polvikipuja vaikka asekellus olisi ihan ok, jos ei helppaa niin aina voi mennä fyssarille näyttämään
  14. jos polvet on ennenkin alkaneet kipuilee aluksi kannattaa aloittaa tosi kevyesti, esim niin että yhdistää pyörä ja juoksulenkin, ekalla viikolla ajelee pyörällä lämmöt jonnekkin purulle ja juoksee 3 kilsaa ja pyörällä takasin, seuraavalla viikolla 15 % pitempi juoksuosuus kunnes parin kuukauden päästä pääsee kympin ja sitten voi aloittaa useamman kerran viikossa ja vapaammalla ohjelmalla, tuntuu hitaalta alulta mutta jos päästää polvet kipuilemaan niin siitä tulee kumminkin pitempi paussi aina tai sitten juoksee 2-3 km "perhoslenkkiä" niin että voi lopettaa alkupisteellä heti jos polvet kipuilee
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy