Jump to content
Juoksufoorumi.fi



J. Apila

Jäsenet
  • Content Count

    586
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by J. Apila

  1. minä aloin keväällä jo kyllästymään silloiseen olotilaan ja ajattelin, että puhtaasti fyysisen terveyden takia pitää ottaa itseään niskasta kiinni; työpaikan terveystarkastukset tulivat aika sopivaan saumaan ja sain numeerista faktaa siitä, että jos en paranna tapojani, niin terveysriskit kasvavat. Läski, korkea kolesteroli ja koholla oleva verenpaine lisättynä sukurasitteella (sydäntauteja suvussa) ei ole kovinkaan hieno ennuste tulevaisuutta ajatellen. No nyt olen paremmalla tiellä jälleen, verenpaine on laskenut ja muutama kilo karissut ja stressaan vähemmän töissä ja kotona. santalle ne
  2. No, ehkäpä tuo oli hieman liioittelua, että työ vei kaiken energian, mutta töissä oli poikkeuksellisen kiireistä / kiireen tuntua vuosi sitten syksystä tämän vuoden kesään. Hyvin usein oli sellainen tunne, että ehdinkö tänään tekemään sen, mitä tänä päivänä pitää tehdä. Töissä oli jatkuvasti suorittamisen pakkoa sellaista kiirettä, joka söi energiaa vapaa-ajalta. Turha minun liikkumattomuutta selitellä tällä, mutta minuun se vaikutti niin, etten jaksanut töiden jälkeen lähteä baanalle. Tokihan siitä syntyy helposti kierre, kun jättää liikunnan pois, niin se vaikuttaa fyysiseen ja henkiseen
  3. Petteri osui vuosi sitten aika oikeaan... Vuosi on vierätänyt, kuntoilu oli jäänyt lähes täysin. Työ vei kaiken energian. Paino nousi pahimmillaan 97 kg... mutta paha ei vienyt... Alkukesän lääkärintarkastus oli viimeinen silaus sille, että suunta pitää taas muuttaa kohti terveellisempiä elämäntapoja. Kolesteroli ja verenpaine olivat koholla ja reippaampi kävelykin hengästytti. Olen päässyt uudelleen kuntoilun makuun ja pudottanut painoakin muutaman kilon (90 kg). Toistaiseksi olen tyytynyt pari kertaa viikossa kuntosalilla käyntiin ja kerran viikossa uintiin tai muuhun kevyeen a
  4. Kesä loppukevät ja kesä mennyt lähes täysin ilman liikuntaa. Ruokavaliosta olisi ravintoterapeutti Hanna Partanen saanut ohjelmiinsa sopivaa täytettä. Kunto ja visuaalinen ilmekin ovat sen mukaisia. Mutta... Suunta olisi taas tarkoitus kääntää kohti terveellisempää elämää. Tällä viikolla se alkoi. Liikuntaa tarkoitus harrastaa monipuolisesti ja sopivassa määrin. Tällä hetkellä täysin ilman tavoitteita. No painon pudotus (95 kg:stä) ja kunnon kohottaminen on toki tavoitteena.
  5. Onnea kaikille matkaan lähteneille. Olettepa taas joutuneet helteeseen! T: sohvaperuna
  6. Kiitos kannustavista sanoista. Olette huippuja!
  7. Luovutan...joo mä luovutan...Laulun sanoja tapaillen. Ei musta ole tänä kesänä pitkille matkoille. Muutama viime viikko on mennyt käytännössä ilman treeniä. Olen sellainen vähän on/off vaihteella toimiva ja nyt on off ollut pahasti päällä. Energia menee tällä hetkellä töistä selviämiseen. Tekosyy mikä tekosyy. En vain ole saanut itsestäni mitään irti. Pakko tunnustaa.
  8. Tänään lenkillä mietin, että mikäli osallistun ultramatkalle, niin miten määrittelisin itseni. Ultrajuoksija en olisi missään nimessä. Määrittelin itseni siis ultrataivaltajaksi.
  9. ma - ti - ke Vr 8 min + 3x1000 m (6.00, 5.55, 6.06); vetojen avg 162 + kävelyä 11 min to - pe 56 min pk; avg 152; + 5 min kävelyä; muutama ylämäki "reipasta" juoksua la - su 10 min pk, 20 min vk (avg 159), 2 min pk, 7 min kävelyä ma kävelyä + juoksua 1 h 45 min (juoksun osuus 45 min); avg 132 Pääsiäisviikko loppuu maanantaihin. Hieman vk painoitteinen viikko lukuunottamatta pääsiäismaanantain pitkistä. Hieman nivuset ja jalat muutoinkin kipeänä tuli käveltyä ja hölkättyä maanantaina. Muutoin ei jaksamisen kanssa ole ongelmia. Tuohon pitkikseen olen ottanut hieman vaihtel
  10. J. Apila

    Läskikerho

    No, ei terveelliset elämäntavat alkanut vielä tällä viikolla. Pääsiäisen aikaan tuli sikailtua oikein kunnolla. paino 8.4.2007 92,2 kg
  11. Viime viikolla tein pari lyhyttä treeniä ja risteilin Tallinnassa. Tällä viikolla keskiviikkona sählyä, lauantaina 43 min (20 min vähän reippaampaa) ja tänään n. 1,5 h kävelyä ja juoksua. Tämän päivän aamutreeni tuntui mukavalta. Tällä hetkellä kävelyn ja juoksun yhdistely tuntuu sopivan tasoiselta treeniltä minulle, kun tuota massaakin on tuossa talviunen aikana kertynyt taas pari kiloa lisää. Tänään 91,6 kg -> Nyt olisi tarkoitus kaikin puolin tervehdyttää elämäntavat eli liikkua enemmän ja pistää suuhun vähemmän ja erityisesti laadukkaampaa ruokaa. Masokistia en missään tapauksess
  12. J. Apila

    Läskikerho

    Vuoden vaihteen jälkeen treenaaminen väheni eikä syömisessäkään ole ollut mitään kontrollia. Nyt on hieman saatu otetta treenaamiseen ja aprillin kunniaksi, kun virpomisherkut on syöty (pitihän sitä varautua kunnolla), olisi tarkoitus aloittaa terveelliset elämäntavat ja painon pudotus kesää kohti. paino 1.4.2007 91,6 kg.
  13. Harjoittelu alkoi... ma - ti - ke klo 16 -> 1 h sählyä to klo 18 -> 44 min, kävelyä+juoksua, palauttavaa, avg 134 pe - la klo 13.15 -> 42 min, josta 20 min helppoa vk:ta; avg 148, max 168; vk avg 156 su klo 7.45 -> 1 h 30 min reipasta kävelyä, avg 126 Sähly oli viikon rankin treeni. Kunto on niin huono, etten jaksanut ollenkaan. Olin hapoilla koko ajan. Torstaina jalat ihan jumissa eikä hengityskään kunnossa. Olisikohan osittain flunssasta johtuvaa vai onko kunto vain niin huono? Lauantain lenkki jo tuntui ihan mukavalta. Reidet vieläkin hieman puuduksiss
  14. Kiitos kannustuksesta. On muuten upea ilma ulkona juuri nyt. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee nauttimaan tästä päivästä ulkoilun merkeissä auringonpaisteessa. Minä valitettavasti päivystän kotona lapsia (kävimme juuri lääkärissä korvatulehduksen takia).
  15. Näin ihan teorian tasolla. JOs sattuisin olemaan mukana, niin kamppailen kanssasi tuosta ennätyksestä. Tuossa esitteessä puhuttiin maratonia pitemmästä matkasta. Enpä menisi takuuseen, että jos osallistuisin, että kuudessa tunnissa liikkuisin maratonia pitempää matkaa. Jos saan harjoitukset hyvin käyntiin, niin harkitsen, tulenko tekemään ultrapitkän harjoituksen eli 6 tuntia juoksua ja kävelyä vaihdellen. Tähän liittyen kysyisinkin, onko mahdollista tehdä oma rata etanoille esim. radoille 3-4?
  16. No niin talviunet on nyt nukuttu (kuten Ananas asian niin osuvasti ilmaisi ) ja treenit jatkuvat. Pari lyhyempää juoksulenkkiä / viikko, sählyä silloin tällöin ja pitkät aamulenkit ensin kävellen ja myöhemmin juosten viikonloppuisin. Siinä suunnitelma. Sunnuntaina kokeilin tunnin reipasta kävelyä (orastavan flunssan takia en uskaltanut pitempään rasittaa). Keskisyke oli ihan mukava 134 eli ihan hyvää pk-treeniä saa noin kävellenkin. Eikä se tuntunut yhtään niin tyhmältä kuin ajattelin. Itse asiassa ihan mukavaa ulkoilua. Eiköhän se tästä lähde...Ainakin fiilispuolella on taas sellainen
  17. Viime viikon kuntoilu jäi työporukalla pelattuun sählyyn, joka olikin mulle tosi raskasta! Viime viikon loppu ja tämän viikon alkupuoli on mennyt kipeätä lasta hoitaessa, kun vaimokin lähti muutaman päivän työmatkalle. Jos sitä aloittaisi treenit ensi viikonloppuna. Saiskohan sitä potkittua itsensä aamulla aikaisin hereille ja lenkille? Keväiset kelit ainakin ovat virkistäviä ja herättävät haluja... ulkoiluun.
  18. Tää mun juoksutreenin jatkaminen on vielä ajatuksen asteella. Täällä viikolla ei vielä tullut juostua. Kuntopiiriä torstaina ja reilu tunti retkiluistelua tänään. Siinäpä viikon treenit. Perjantaina jutteli työkaverin kanssa, joka valmentaa kävelijöitä ja hän suositteli minulle yllätys... yllätys... pitkiä kävelylenkkejä kerran viikkoon ja pari juoksulenkkiä siihen päälle. En oikein heti lämmennyt ajatukselle, mutta jotain kävelyn ja juoksun sekoitusta voisi tehdä, jotta saisi viikon pitkään lenkkiin heti riittävästi (ajallista) pituutta. Samalla jutelleesani tajusin, että Tukholman mar
  19. J. Apila

    Lumikenkäily?

    Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa lumikenkäilyä paikallisessa talvitapahtumassa järven jäällä ja järven lähimaastossa. Lunta joutui kyllä hieman etsimään. Syke nousi aika kiitettävästi kevyen juoksulenkin tasolle lumessa rämpiessä (kuntotaso tosin hieman laskenut). Ihan mukavaa vaihtelua oli.
  20. Tämä viikko on mennyt elämyksellistä liikuntaa hakiessa ja muiden elämyksiä lukien. Tämä viikon elämykset: - maanantaina lasten kanssa luistelua mm. pojan (3,5 v) ylpeän iloinen ilme, kun alkaa pikkuhiljaa pysymään pystyssä luistimilla. - viikonloppuna uusia kokemuksia retkiluistimista (epätasaisella jäällä) ja lumikengistä (no lunta olisi saanut olla hieman enemmän) - juu ja päälle tietysti makkaraa ja hernekeittoa (niin ja laskiaispullat)... kyllä liikunta taas maistui mukavalta.
  21. ma klo 16 -> lasten kanssa luistelemassa; n. tunti ti - ke - to - pe klo 8.30 -> 32 min, pk la klo 12 -> 1 h 40 min, retkiluistelua, avg 135, max 160 su klo 13.40 -> 1 h 3 min, kävelyä lumikengillä, avg 142, max 164 Tällä viikolla tuli jo hieman ulkoiltua kuntoilumielessäkin. Juoksun osuus oli vain reilu 1/2 tunnin lenkki. Viikonlopun liikunta mukavaa vaihtelua. Ulkoilusta tuli hyvä fiilis!
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy