Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Pasi_P

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    950
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Pasi_P last won the day on January 7 2018

Pasi_P had the most liked content!

Community Reputation

412 Excellent

2 Followers

About Pasi_P

  • Syntymäpäivä 18.05.1962

Converted

  • Coopperi
    3480
  • 10km
    36:39:10
  • Puolimaraton
    1:20:26
  • Maraton
    2:48:22

Recent Profile Visitors

2 031 profile views
  1. HCRD:n organisaatio tarjoilee lapasyöttöjä HM:lle!
  2. 38,5 k kohdalla eroa oli vielä 20-25 sekkaa. Kova kilpailija olet! Kova suoritus tolle reitille ja tohon keliin, isot onnittelut!
  3. Mä en tiedä missä kokeneen juoksijan raja menee, mutta kyllä mä myönnän pelkääväni kovia treenejä.
  4. Mä olen jollakin nähnyt Niken ohjelman, ja kyllä se mun mielestäni on tolkuttoman kova vähemmän harjoitelleelle. Sanoisin että Niken ohjelmissa vammariski kasvaa, ja tappaa motivaation helposti. Kokeneen juoksijan ohjelmaa vaan ei voi copy/paste menetelmällä siirtää vähemmän harjoitelleelle. Juoksija-lehden numerossa 03/2019 on hyvä artikkeli konkarin vs aloittelijan harjoittelun eroista. Vähemmän treenannut saa yllättävänkin hyviä tuloksia suht maltillisilla volyymeilla. Mäkin liputan vauhtileikittelyjen (Fartlek) puolesta. Ne ovat kivoja ja vauhdikkaita treenejä, ja toteutustapoja on vaikka kuinka paljon. Tsemppiä treeneihin!
  5. Sain Polarilta vastauksen: "Kaloreiden laskenta on erilainen V800:n ja Vantagen välillä. Molemmat laitteet käyttävät Polarin omaa algoritmia.Aktiivisuusmittauskessa V800 ottaa huomioon käsiesi liikkeitä, kun taas Vantage-laitteet käyttävät sekä sykettä että käden liikkeitä. Tästä syystä Vantagessa tulisi aktivoida myös jatkuva sykeseuranta suuremman tarkkuuden saavuttamiseksi. Vantagen energiankulutusalgoritmi on monimutkainen algoritmi. Jotta saavutettaisiin tarkimmat lukemat tulisi laitteesta aktivoida jatkuva sykeseuranta ja tarkistaa että henkilön taustainformaatio on ajan tasalla. Tarkista, että minimisyke, maksimisyke, paino, pituus, sukupuoli ja Vo2max ovat oikein asetettu Flow palvelussa.Eräs mahdollinen virhelähde Vantagessa on, että jos kello on liian löysällä, se voi aiheuttaa virheellisiä korkeita tai matalia sykelukemia. Nämä edelleen voivat vääristää kalorinkulutuksen laskennan". Itselläni V800 antoi tarkempaa kulutustietoa, kuin Vantage V. Vantage V:n virhe johtuu varmasti huonosta rannesykemittauksesta, joka ei toimi mulla alkuunkaan.
  6. Löytyykö foorumilta kuva-arkistoa? Etsin tiettyä kuvaa tietyltä nimimerkiltä, mutta en muista missä ketjussa se on, enkä tarkkaa vuottakaan.
  7. Pasi_P

    55 v naisen maratonohjelma

    Ihan hyvä kysymys. Varmasti on mahdollista, mutta ihan tarkkaan en osaa sanoa, missä raja menee, että pitkän lenkin vauhti voi olla nopeampaa kuin maratonvauhti. Tässä hyvä artikkeli aiheeseen, missä pohditaan pitkän lenkin vauhteja https://www.juoksija-lehti.fi/maratoonarin-kolme-tarkeinta-harjoitusta/: " Yli viiden tunnin maratoonarit juoksevat pitkän lenkin jopa omaa maratonvauhtiaan nopeammin. Hieman yli neljän tunnin maratoonari juoksee kevyet ja pitkät lenkit lähellä maratonvauhtia, mutta kilpajuoksijoilla maraton taittuu suhteessa pitkään lenkkiin selvästi vauhdikkaammin".
  8. Mä en varmaan ymmärrä markkinoinnista mitään, mutta sellainen periaate mulla on että kannattaa tehdä sellaisia asioita, joiden takana voi olla 100%. Mä näin sen sun kirsikkapuistokuvasi ja kyllä se vähän hassu oli. Sä sovit kirsikkapuistoon yhtä hyvin kuin norsu posliinikauppaan.
  9. Eipä mitään. Rupes sen verran kiinnostamaan asia itseäkin, että kysyin Polarilta mitä kaavoja käyttävät mittareissaan. Mulla oli aikaisemmin V800, jossa lepoaineenvaihdunnan arvio oli tarkka (verrattuna inbodyyn), mutta Vantage V:ssä taas aivan kuralla. Ottaakohan Vantage V myös sykettä mukaan laskentaan..
  10. Kokonaisenergiankulutusta voidaan arvioida laskennallisesti. Ensin pitää arvioida lepoenergiankulutus (REE). REE kerrotaan fyysistä aktiivisuustasoa kuvaavalla kertoimella (PAL). REE voidaan arvioida erilaisilla kaavoilla perustuen painoon ja pituuteen. Kaavoja on useita, mutta Harris- Benedictin kaavoja pidetään suhteellisen luotettavina. Harris-Benedict: Miehet REE (kcal/vrk) = 13,75 x kg + 5 x cm - 6,76 x ikä + 66,47. Käännettynä sulle: 13,75 x 82 + 5x180 - 6,76 x 39 + 66,47 = 1696,89 kcal/vrk. Sulla PAL on 1,9 - 2 (Melko korkea, kohtalaisen aktiivinen arkena, vaativaa kuntoliikuntaa 5-6 kertaa viikossa. REE x PAL=1696,89 x 1,9 -2 = 3224 - 3394 kcal/vrk Miflin - St. Jeor: REE (kcal/vrk) = 10 x kg + 6,25 x cm - 5 x ikä -5. Sulla: 10 x 82 + 6,25 x 180 - 5 x 39 - 5 = 1755 kcal/vrk REE x PAL = 1755 x 1,9 -2 = 3334 - 3510 kcal/vrk.
  11. Aki Nummela, Tuomo Salonen, Janne Ukonmaanaho. Muuta paskaa en jaksa edes kommentoida
  12. Mulla on toiminut hyvin Adidaksen Bostonit. Vika versio 7, ehkä. https://www.juoksija-lehti.fi/kenkaklinikka/adidas-adizero-boston-6/
  13. Teepä vielä Gallup ja kysy mistä se mulkun maine tulee? Blogista olen ainakin huomannut, että kaveri ei siedä mitään öyhöttämistä, ja vastaukset kommentteihin ovat yleensä aika napakoita. Siinäkään ei mielestäni ole mitään vikaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy