Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pasi_P

Jäsenet
  • Content Count

    1 077
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Pasi_P last won the day on January 7 2018

Pasi_P had the most liked content!

Community Reputation

582 Excellent

2 Followers

About Pasi_P

Converted

  • Coopperi
    3480
  • 10km
    36:39:10
  • Puolimaraton
    1:20:26
  • Maraton
    2:48:22

Recent Profile Visitors

2 469 profile views
  1. Tässä pari hyvää lenkuraa. Pakilan kasi: https://flow.polar.com/training/analysis/519353897?fbclid=IwAR22F0YxiZiRAzu7SV8s4NvB876JqPD88jXX7vYcU1CQIRr0muG8ZquSY-Q RH:n mittaama Ilmala-Huopalahti-Valimo-Pitäjänmäki-Mäkkylä: https://flow.polar.com/training/analysis/2783616362 Molemmat reitit on mitattu, ja asfaltissa on kilsamerkinnät. Tosin merkinnät ovat vähän haalistuneet, ja pitäisikin käydä merkkailemassa uudelleen.
  2. Sama mulla, korvikettahan nuo ovat. Mutta mulle pientä lohtua on soudussa tuonut se kun kehityksen näkee kivasti, ja tosiaan siinä pystyy tekemään kovat treenit täsmälleen samalla tavalla kuin juoksussakin. Kevyet, reippaat, kovat, pitkät vedot, hapenotto, nopeuskestävyys, kaikki toimii. Siirtovaikutus soudusta juoksuun ei tapahdu heti, mutta kyllä se kunto sieltä kaivetaan ajan kanssa. Tosiaan crossari, ja vesijuoksu olisivat parhaat lajit, koska ovat kuitenkin lähimpänä juoksua. Kaikista kuitenkin puuttuu iskutus, jota ei oikein muuten saa kuin juosten. Iskutus on kyllä iso juttu juoksussa, ja vasta oikeastaan nyt olen havahtunut siihen kuinka iso juttu se oikeasti onkaan.
  3. Ota joku toinen laji rinnalle. Mulla on sisäsoutu toiminut omassa kuntoutuksessa hienosti. Juoksua alkuun vain sen verran kuin paikat kestävät ja se toinen korvaava laji rinnalle. Komboilla olen saanut kuitenkin tyydytettyä viikkotarpeen kivasti. Kovat treenit olen saanut tehtyä hyvin soutaen, ja maltilla kovia myös juosten, mutta niin että kokonaisuus on tasapainossa. Mikä vaan aerobinen laji käy. Mutta jostakin luin, että crossari ja vesijuoksu olisivat parhaat korvaavat lajit juoksua ajatellen.
  4. Pasi_P

    Hyvää kahvia

    Aika nirso ja hifistelijä musta on tullut kahvin suhteen. Himassa on espressokeitin, mutta ei kahvimyllyä, joka on seuraavana ostoslistalla. Käydään ostamassa ja samalla jauhattamassa pavut lähikahvilassa, josta saa erinomaisen capuccinon, ja jossa teen muutenkin duunia paljon. Tällä hetkellä meillä on Square Milen Los Girasoles (Costa Rica) kahvia. Onhan tää aika kallista ja helvetinmoista hifistelyä, mutta hyvän maun takia kannattaa. R-kioskin kuraa en enää suostu juomaan.
  5. Onko noin? Mielestäni 2:50xx ja 5-kybäsenä. Treenattiin Jarin kanssa aika paljon, ja mulle oli tärkeää että mun enkka oli parempi, ei paljon mutta riittävästi.
  6. Ei ole. Hyvä kirja, suosittelen. Luin Juoksun samoihin aikoihin, kuin Murakamin ylihypetetyn "Mistä puhun kun puhun juoksemisesta". Jari E vei 100-0!
  7. Sama. Voisin jatkaa jäsenyyttä pienellä maksulla.
  8. Pasi_P

    Aerobisen kynnyksen %max?

    Juu, ei noissa mitään ihmeellistä ole, näin ne ovat aina olleet. Ja ihan tappiin on vedetty, ei olisi mennyt enempää edes pyssy ohimolla. Ja kuten sanoin, niin kilpailutulokset ovat ihan linjassa testeihin (poislukien tuo 2001 testi). Diesel mikä diesel, joten hapotkin jää alas, toki kertoo myös harjoittelusta. Kroppa toimi aika hyvin maratontehoilla.
  9. Pasi_P

    Aerobisen kynnyksen %max?

    Noihin aikoihin kisat ovat menneet seuraavasti: Cooper 3450 m, 10k 37:15, 1/2-maraton 1:22xx maraton 2:56xx. Kympin keskisyke oli 169 tuossa 37:15 kisassa.
  10. Pasi_P

    Aerobisen kynnyksen %max?

    Tässä. 2011 testi meni pieleen. Testin aikana sain jonkin mystisen hyperventilointikohtauksen ja esim testin viimeinen kuorma juostiin ilman maskia, en kyllä ollut kovin hyvässä kunnossakaan silloin. 2008, 2009 testit ovat linjassa ja vastasivat hyvin sen aikaisia kilpailutuloksia. Olen tehnyt suorat testit muutaman kerran myös Vierulla ja ihan samassa linjassa kynnykset ovat suhteessa maksimiin. Tuloksista näkee selvästi että ongelma on paska hapenotto, mutta kynnykset ovat kuitenkin ihan hyvässä jamassa.
  11. Pasi_P

    PK1 mietteitä?

    Korjaan hieman. Unohdin palauttavan kokonaaan. Noin 5 % PK-volyymista on palauttavaa (alle PK1). Eli menee suurinpiirtein näin: Palauttavaa 5 % + PK1 70% + PK2 5% + 20 % VK/MK/NK.
  12. Pasi_P

    Aerobisen kynnyksen %max?

    Niin, tästä on kysymys, ja samasta asiasta keskusteltiin toisessa ketjussa, missä itsekin olit mukana.
  13. Pasi_P

    PK1 mietteitä?

    Koko PK-harjoittelun osuus on mulla (silloin kun pääsen kunnolla harjoittelemaan) noin 80%, josta PK2 osuus muutamia prosentteja, max 5%. Vähän lonkalta tulee, mutta jotain tuon suuntaista kuitenkin. Eli en juurikaan PK2-tehoa juokse. Joskus juoksen pitkikset kiihtyvsti PK-alueen sisällä, ja kevyen viikon reippaan saatan juosta PK2-alueella. Joskus sitten fiiliksen mukaan muutaman kilsan silloin tällöin. Jos määrät ja tehot on tapissa, niin mun keho ei kestä juurikaan PK2:sta
  14. Pasi_P

    Aerobisen kynnyksen %max?

    Niin, siis kyllä mä olen sitä mieltä että hyvällä harjoittelulla kynnykset voi kuntoilijakin nostaa tuonne 75-80%, ja 85.90% haminoille. Ainakin silloin pohjat pitävät riittävän hyvin. Mistä nuo määritelmät tarkalleen tulevat, en tiedä. Ihan samalla tavalla kuin en tiedä mistä tulee 55-60%, ja 75-80% luvut.
  15. Et ollenkaan, hyvä kun jaoit! Kieltämättä mullakin kulmakarvat kohosivat kun näin videon, miksi se on pitänyt alunperinkään tehdä. Mutta enemmän mua ihmetyttää Lokan & co touhut, miksi?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy