Jump to content
Juoksufoorumi.fi


IUP

Jäsenet
  • Content Count

    18
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

20 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. IUP

    Baltsu 8K

    Uskoisin että menee reilusti alle 35. Ainakin paperilla.
  2. Olen. Suomi ei olisi tänään ollut mitaleilla vaikka olisi ollut mitkä tahansa sukset alla.
  3. Ihan turha suomalaisten syytellä suksia kun häviää minuuttitolkulla kärkeen! Ei vaan kunto riitä eikä tekniikkaa. Roposella varsinkin aivan kauhean näköistä luistelua. Vaappui kun ankka eikää saanut yhtään liukua sukseen.
  4. Ihmetyttää paikallisella salilla pauhaava poppi. Kuin johonkin homodiskoon astuisi kun menee ovesta sisään. Hyvä että omia ajatuksia kulee kun matolla juoksee. Ja jos menee kääntämään volaa pienemmälle niin menee ehkä sekunnin murto osa niin taas on volyymit kaakossa. Yksi päivä tuli myös hiihtoladulla keskellä metsää vastaan joku kuulokkeet korvilla. Oon aina ajatellut että parasta on päästä treenatessa melusta pois. Oma teoria on että musiikkia harjoittelun aikana kuunteleville varmaan se itse urheilu on niin vastenmielistä että pitää olla jotain ihme virikettä.
  5. Kuitenkin se tärkein eli juoksurata on liikuntamyllyssä kunnossa joten en jaksa kantaa huolta jonninjoutavuuksista kuten saunasta tai pukuhuoneen tapeteista. Asun toki kehä III ulkopuolella eikä me juntit varmaan ymmärretä hyvän päälle kuten että punaviiniä pitää juoda joka ilta treenin jälkeen vaikka se on erittäin haitallista palautumisen kannalta. Toisaalta maraton menee alle kolmen tunnin PK sykkeillä ja kaapista löytyy muitakin mitaleja kun juoksutapahtumien muistomitaleja.
  6. Mitään väliä onko saunaa vai ei. Ihan mukava esim. pakkasessa juostun/hiihdetyn lenkin jälkeen käydä saunassa mutta en näe mitään syytä miksi jossain lämpimässä hallissa tai matolla juostun lenkin jälkeen pitäisi käydä saunassa. Virkistävä suihku paljon parempi. Eikä niin väliä vaikka ei suihkuakaan ole. Vaihtaa kuivan paidan ja käy sitten kotona suihkussa. Ja mitä liikuntamyllyyn tulee niin olen siellä muutaman tasotestin juossut ja rata on oikein hyvä.
  7. Itselläni käytössä tämä. http://www.ledxshop.fi/?product=cobra-6500-paketti-uutuus Tehoa on riittävästi 😁
  8. Kun nyt kestävyysurheiluun erikoistuneella foorumilla ollaan olisi mielenkiintoista saada esimerkkejä paastoavista urheilijoista jotka ovat päässeet koviin tuloksiin ja kuinka kovia tuloksia Parek itse on juossut ylivoimaisilla syömistottumuksillaan?
  9. IUP

    M: Polar V800

    Myydään tarpeettomana. Hintapyyntö 100€ + mahdolliset postituskulut. Voi myös noutaa Lapinjärveltä. Yhteydenotot yv.
  10. Tuo että esimerkiksi löydetään joku nevahööd tappelija ei nyt varsinaisesti puhu paastoamisen ylivertaisuudesta. Varsinkaan kestävyysurheilussa.
  11. top 5 1. Kenenisa Bekele 2. Haile Gebreselassie 3. Mo Farah 4. Hicham El Guerrouj 5. Lasse Virén
  12. Eipä Jodlaaja kovin kummoista aikaa juossut kaikki uho ja räksytys huomioon ottaen. Puheiden perusteella olisi voinut olettaa hänen kamppailevan ihan kärkisijoista.
  13. Eipä noiden käyttöä valvota tai siis ovat sallittuja. Kartalliset GPS härvelit toki kiellettyjä. Vielä toissa kaudella oliva maailmanrankisoissa kiellettyjä ja niitö keräiltiinkin usein lähdössä porukalta pois. Eipä noista kyllä ole taitavalle suunnistajalme mitään hyötyä.
  14. Juoksija lehden jutussa mainittiin että Kenialaiset juoksevat pitkikset 95-100% maratonvauhdilla eli kutakuinkin anaerobisella kynnyksellä. Väittäisin sen kummemmin asiaa perustelematta että 3, 4 tai 5 tuntiin maratonin juoksevien kuntoilijoiden ei välttämättä kannata harjoitella samalla tavalla. Saattaa äkkiä olla telakalla ahdasta.
  15. Ei se kolmen tunnin alitus välttämättä edes vaadi perusterveyttä. Ikää 34 ja sairautena itsellä colitis ulcerosa joka varmasti on verottanut omaa kehitystä lukuisten harjoitustaukojen ja kortisonikuurien muodossa. Maraton on vielä juoksematta mutta maantiekymppi kulkenut 32:23 ja puolikas 1:11 joten ainakin teoriassa saattaisi kolme tuntia alittua. Ei siis pitäisi olla mikään mahdoton tehtävä perusterveelle jos viitsii edes muutaman kerran viikossa käydä lenkillä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy