Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Pontti

Jäsenet
  • Content Count

    384
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pontti

    Mikä mittari minulle?

    Hetkinen, siinä onkin siis nettikäyttöliittymä myös. Pikaopas selittää lähinnä mobiili- ja työpöytäsovelluksesta, joten oletin (ja ihmettelin), ettei nettikäyttöliittymää ole ollenkaan. No niin tämähän ratkesi sitten. Android-sovellus on siis kuvissa. OK, naputtelen sitten vain bluetoothia päälle tarvittaessa. Kiitos Seppo kaikista vastauksista.
  2. Pontti

    Mikä mittari minulle?

    - Tarkoitatko noita neljää kellonäkymää? Tuo onkin aika hyvä, kiitos. Alun perin tarkoitin tosin jo tehdyn harjoituksen tietojen selaamista. Mutta tällä ei ole juurikaan väliä, jos näkisin asiat helposti flowsta, mistä päästäänkin seuraavaan ranskalaiseen... - Polar Flow -> harjoittelu -> tarkasteltava aktiviteetti (esim. juoksu) -> man. kierrokset -> näkyvä taulukko. Katso toinen kuva. En löydä Flowsta tarkempaa näkymää. - Aina kun Flowin avaa/aktivoi, se synkronoi. Riittäisi manuaalinen synkronointi, koska en käytä kelloa kädessä jatkuvasti, eikä siten mitään dataa tarvitse flown ja kellon välillä siirrellä.
  3. Pontti

    Mikä mittari minulle?

    Päädyin lopulta Sepon ehdotuksista halvimpaan eli polar m430:een, sillä en raaskinut pelkästä akkukestosta maksaa tuplahintaa. Informaatioähkyn vuoksi en nimittäin päässyt siedettävällä perehtymisellä selvyyteen, olisiko noissa muissa ollut jotain hyödyllistä ominaisuutta. Kello vaikuttaa tähän mennessä kuitenkin ihan riittävältä ja ainakin satelliittit löytyivät eilen nopeasti verrattuna vanhaan garminiin. Harmillisesti tosin kello näyttää ainakin oletuksena paljon turhaa tauhkaa, minkä vuoksi pitää näpytellä aika paljon, jotta näkee haluamansa. Polar flow puolestaan näyttää kierroksen matkan vain 100 metrin tarkkuudella ja tuohon jatkuvaan synkronointiin meinaa mennä jo nyt hermot. Voiko näitä kellon tai flown harjoituksen jälkitarkastelunäkymiä säätää jotenkin? Matolla kellon kiihtyvyysantureihin perustuva nopeusarvio on niin pielessä, että se on täysin turha, mutta en toki odottanutkaan siltä mitään. Tehtävähän on käytännössä mahdoton.
  4. Pontti

    Mikä mittari minulle?

    Kiitos paljon! Olisko muuten ideaa kiinnittää tämä ketju yleiseksi "mikä mittari minulle"-ketjuksi?
  5. Pontti

    Mikä mittari minulle?

    Ei mitään kiveen hakattua budjettia. Jos se kestää tarpeeksi monta vuotta, niin satanen sinne tänne ei loppupeleissä kauheasti paina. Tuo edellinen oli n. 200 €, joten olkoon nyt siis vaikka 200+100 = 300 €. En minä siis hetkellistä nopeutta käytä, vaan kierroksen keskimääräistä, ja vedon päätyttyä toinen Garmin 210 on näyttänyt esim. 3.30 ja toinen 3.25 min/km. Ero on systemaattinen eli aina samoin päin. Jonkin GPS-pohjaisen tarvitsen joka tapauksessa hiihtoa varten. Strydia voisin silti myös harkita, koska se toimii sisällä ja matolla, mutta tuo 230 € on kyllä jo aika suolainen, kun siitä kerran ilmeisesti oli aiemmin saatavilla satasen versiokin, eikä tuossa kalliimmassa ole mitään lisää mitä haluaisin.
  6. Pontti

    Mikä mittari minulle?

    Onko GPS:n tarkkuudella ja nopeudella eroja nykykellojen välillä? Minulta hajosi Garmin 210:stä rannekehihna, joten taidan ostaa uuden kellon. Käytän vain aikaa, matkaa ja nopeutta ja manuaalisia kierroksia (sisällä/salilla vain kierrosaikoja), mutta nopeus saisi olla mahdollisimman tarkka ja nopeasti reagoiva. Garmin 210:ssa nopeus on aika huono oikeastaan ja kahden yksilön välinen ero kokemukseni mukaan jopa 5 sek/km. Mikä olisi fiksuin valinta uudeksi kelloksi?
  7. Pontti

    Maximivauhti

    Mielessäni oli kyllä lähtöasento, mutta näköjään.
  8. Pontti

    Maximivauhti

    Ok, kiitos vastaksesta =). Telineiden merkitys noilla vauhdeilla kyllä taitaa jo olla aika olematon. Veikkaisin myös 2,7 lentävän olevan siinä 15 sekunnin rajalla.
  9. Pontti

    Maximivauhti

    Satuitko tuolloin helmikuussa kellottamaan kunnollista 100 metriä? Veikkaisin noista ajoista, että pääsi(si)t tuolla kunnolla 16,5:een, ja haluaisin vain tietää, kuinka hyvä (tai huono) veikkaukseni on :).
  10. Käsittääkseni ainakin yhtenä syynä on sen vaatimat erilaiset monot, joita on vaikkapa opiskelijan ikävä hankkia vain sen yhden kilpailun takia.
  11. Eihän ole. Virenin voittoajat vuosina 72 ja 76 olivat 27.38,4 ja 27.40,38. 2000-luvulla voittoajat ovat olleet 27.01,17 - 27.30,42, ja niistä 3 alle 27.10 (mm. 2016) ja yksi yli 27.20. Pelkästään aikoja tarkastellen Virenin ajoilla oltaisiin vuosina 2012 ja 2016 oltu suunnilleen sijoilla 10-15.
  12. Oho, en huomannut aikoinani viestiäsi, koska ilmoitus heitti myöhempään viestiin ja nyt se sitten bugittaa... Siis en toki olettanutkaan, että suurin osa salilla kävijöistä lukisi lihastohtoria. Lihaksenkasvatusartikkelit ovat blogin suosituimpia, ja lukumäärät ovat sen verran suuret, että selvästi kuitenkin on paljon ihmisiä, jotka tavoittelevat lihasmassan kasvua. Mitään varmaa johtopäätöstä ei voida vetää, että ovatko he vähemmistö vai enemmistö saliharrastajista. Näkemistäni salilla kolistejoista suurimman osan arvioisin olevan lihasmassaa ja voimaa kasvattamassa, mutta "otos" on vielä vähemmän kattava kuin tuo blogi.
  13. Joo, Vedenalaispunnitusta pidetään standardina, johon muita menetelmiä tyypillisesti verrataan. DEXA on muistaakseni melko hyvä, mutta ei tietenkään sovellu kotikäyttöön. Bioimpedanssi (sähkönjohtavuuteen perustuva) on (tietenkin) altis kehon sähkönjohtavuuteen vaikuttaviin tekijöihin, kuten hikoileviin raajoihin ja nestetasapainoo, ja siksi mittausolosuhteiden vakiointi on siinä erityisen tärkeää.
  14. Onko tämä yleistietoa, omaa kokemusta, vai ihan asiantuntijaan tai tutkimukseen perustuvaa tietoa? Miten kotikäyttöön valmistetut (saman yrityksen) laitteet eroavat ammattilaisille suunnatuista? Noinkohan? Esim. Lihastohtorin vuoden 2015 luetuimmat artikkelit olivat: Maksimaaliseen lihaskasvuun tähtäävän harjoittelun ja ravinnon nyrkkisäännöt Peppu pyöreäksi – opas täydelliseen takamukseen Treenaa peppu isoksi – Osa II: vinkit Treenaa peppu isoksi – Osa III: tehotreeniohjelma Treenijako for dummies – Markku Tikka Ravintolisät lihaskasvussa. Osa I: paras A-ryhmä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy