Jump to content
Juoksufoorumi.fi


r

Lyllertäjä

Jäsenet
  • Content Count

    25
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Converted

  • Coopperi
    2550

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ei auta, jos ne harjoitukset poistaa Garminista. Ohjelma hakee niitä kovalevyltä. Minulla meni kauan, ennenkuin löysin koneeltani .fit-tiedostoja sisältävän kansion. Ainakin Vistassa se on oletuksena piilossa, eli haun ajaksi pitää ruksata, että haluaa etsiä joka paikasta. Sekään ei vielä auttanut, että poistin mielestäni suurimman osan harjoituksista tuosta löytämästäni kansiosta. Lopulta tein niin, että keskeytin harjoitusten lataamisen ja kävin sitten käsin hakemassa vain uusimman. Muita tuonne Firstbeat Athleteen ei ehkä kannatakaan ladata, kun niissä ei ole se sykevälivaihtelu mukana.
  2. Onko muilla ollut ongelmaa päivityksen kanssa? Onnistuin lataamaan sen ANT Agentille, mutta en keksi, miten sen sieltä saa itse laitteeseen.
  3. Kiitos neuvoista. Nyt olen kipeä. Taitaa olla kaksi vaihtoehtoista selitystä: 1) Olin tulossa kipeäksi, ja siksi potkuttelu tuntui raskaalta 2) Potkuttelu oli liian raskasta ja tulin kipeäksi Joka tapauksessa odottelen taudin helpottamista ja kokeilen sitten uudestaan.
  4. Hei! Olen pari päivää kokeillut kickbike-ajelua sykemittarin kanssa. Osaisiko joku kertoa, miten saisin sykkeet pysymään alhaalla? PK-juoksulenkeillä pidän sykkeet alle 140:n, ja se onnistuukin yleensä hyvin. Kickbikella keskisyke oli 150, vaikka kävelin ylämäet. Tasaisella potkin rauhallisesti aina kolme potkua yhdellä jalalla, sitten vaihdoin jalkaa ja pidin samalla pienen tauon.
  5. Lyhyehkö lenkki tulee, kun juoksee Lamminpään harjun ympäri, eli raviradan ohi Ylöjärvelle ja sieltä maston ohi Vuorentaustan kautta takaisin
  6. Mittarini (Polar RS400) on alkanut valittaa, että patteri on loppumassa. Polarin sivuilla on kuva paristosetistä, johon ilmeisesti kuuluu sekä takakansi että patteri. Mistä noita saa ostaa? Kävin kellokaupassa, joka on valtuutettu Polar-huoltoliike, mutta heillä ei ollut noita.
  7. Mittaus tehtiin tuollaisella härvelillä: http://www.kunnontestiasema.com/kehonkoostumus.php
  8. Intersportissa oli lauantaina kehonkoostumusmittaus. Pitihän sitä kokeilla, kun ilmaiseksi mitattiin. Kone antoi rasvaprosentiksi 12, mikä näin naisena tuntuu aika pieneltä. Mittaaja tietysti väitti, että menetelmä on täysin luotettava, mutta epäilys jäi. Voiko viikko sitten juostu maraton aiheuttaa pahoja vääristymiä mittaukseen vai voiko maraton oikeasti viedä rasvavarastoja (tilapäisesti)? Onko muilla kokemuksia?
  9. Minulle sunnuntai sopii erittäin hyvin. Lauantaina ehtii levätä työviikon rasitukset pois. Kisasta voi sitten palautella maanantaina töissä.
  10. Ensimmäinen maraton juostu. Aikaa kului jotain 4.21 ja hauskaa oli. Ei tullut edes rakkoja. Olin etukäteen päättänyt, että tuo jää ainoaksi maratoniksi, mutta voi olla että joskus vielä sorrun. Ainahan sää ei tosin voi olla yhtä täydellinen. Näytti olevan täydellinen myös katsojien mielestä. Tänään järjestelyissäkään ei ollut valittamista. Tai ainahan jotain voi hakea: paremmat opastukset vessoihin urheiluhallilla. Naisia seisoi alhaalla pitkässä jonossa yksinäiseen vessakoppiin, kun joku ystävällinen tuli kertomaan, että yläkerrassa on iso vessa (useita koppeja) tyhjillään.
  11. Minäkin olen ihmetellyt, että minkälaisella vaatetuksella mahtaisi selvitä. Aikomuksena on juosta maraton ensi viikolla (Espoossa). Yleensä minulla alkaa lenkillä käsiä paleltaa noin puolentoista tunnin kohdalla. Onko maraton jotenkin eri juttu? En ole koskaan kokeillut. Ajattelin viipyä matkalla ainakin neljä tuntia. Harkitsen yhdistelmää lämpökerraston paita + tekninen T-paita. Pitkähihaista juoksupaitaa en omista. Olisiko se jotenkin parempi kuin lämpökerrasto? Ja miksi juostessa on aina kylmä, mutta suunnistaessa ei koskaan? Suunnistan lyhythihaisessa paidassa +10 asteesta ylöspäin.
  12. näin jälkikäteen kiinnostaisi tietää, että miten sinulla on toipuminen mennyt. Itsellä on samanlainen ongelma, ja tuo olisi yksi vaihtoehto...
  13. Mitenkäs maratonvauhtinen juoksu? Pitäisikö sitä harjoitella jossain vaiheessa? Metsässä juoksu on kovista sykkeistä huolimatta hidasta taapertamista.
  14. Olen menossa syyskuun lopussa ensimmäiselle maratonilleni (erehdyin jo ilmoittautumaan). Kysyisin neuvoja: Harrastan suunnistusta. Noin toukokuun alusta syyskuun puoliväliin on viikossa 1-2 kilpailua (30-90 min keskisykkeellä 185) ja lisäksi usein yhdet kuntorastit (30-60 min, keskisyke ehkä 180). Lisäksi pyöräilen töihin joka päivä 2x30 min (keskisyke 130). Talvella juoksin työmatkapyöräilyn lisäksi yhden pitkän 2,5 h (keskisyke 140) ja yhden kovan (keskisyke 170) ja lisäksi 3-4 lyhyempää kevyttä (50-70 min, keskisyke 140). Mitä kannattaisi tehdä, jotta maraton onnistuisi syksyllä? Kun kolme noista yllämainituista korvaa suunnistuksilla, niin mitkä kannattaa jättää jäljelle? Pitkä, kova, vai lyhyt/kevyt? Eli riittääkö suunnistus korvaamaan VK-lenkit vai pitääkö harjoitella kovalla sykkeellä juoksua myös tiellä? Metsässä etenen paljon hitaammin, vaikka sykkeet ovatkin hurjat.
  15. Lyllertäjä

    Ekalle maratonille..?

    Minäkin olen suunnittelemassa ensimmäistä maratonia ensi syksylle. Alunperin oli ajatuksena ilmoittautua kisaan vain, jos tuntuu, että sen jaksaisi juosta neljään tuntiin. Normaali PK-lenkkivauhti minulle on 7,5 min/km, eli noin kaksi minuuttia liian hidas tavoitteeseen nähden. Kannattaako luopua aikatavoitteesta?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy