Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Umpimähkä

Jäsenet
  • Content Count

    4 623
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    16

Umpimähkä last won the day on December 8

Umpimähkä had the most liked content!

Community Reputation

2 998 Excellent

About Umpimähkä

  • Syntymäpäivä 20.06.1968

Converted

  • Coopperi
    2200
  • Puolimaraton
    2:10
  • Maraton
    4:38

Recent Profile Visitors

2 449 profile views
  1. Liikunta ei sellaisenaan laihduta, vaan ruokavalio kuntoon. Hyvä olisi olla ymmärrys, paljonko oikeasti kuluttaa päivän aikana, mikä on perusaineenvaihdunta ja alussa myös ruoka-annosten kalorien määrän tarkka arvio. Järkevää myös kirjata ylös kaikki syömiset. Energiavaje laihduttaa.
  2. Kiitos linkeistä @joukor, tuo http://virtual.vtt.fi/virtual/pkrh/riskilajit/paloriskit/laadi-pelastussuunnitelma.html olikin mielenkiintoinen. Meillä on jo ollut sellainen käytössä pitkään, mutta haussa sellainen, josta ihan oikeasti hyötyä puolin jos toisin.
  3. Onko jollain vinkata jotain hyvää pelastussuunnitelmapohjaa, jonka mukaan lähteä sitä rakentamaan? Pikkuiselle yritykselle soveltuva. Kiitos!
  4. Syötkö sitten tosi vähän, jos tuota määrää et saa kokoon? Ihmettelen vaan, koska olen 50+ -vuotias ja 50+ -kiloinen ja saan helposti tuon 250 g hh kokoon. Ja karkkia vetelen karkkipäivinä, kerran viikkoon suurinpiirtein.
  5. Maitoa 5 dl, 24 g hh Hilloa 1 tl, 4 g hh Panerointi 30 g hh Omena 13 g hh Granaattiomena 14 g hh
  6. Oletkos muuten @puujalka huomioinut, että melkein kaikessa on hiilihydraatteja, esim maidossa 1 dl niitä löytyy 4,8 g ja sitä rataa. Uskoakseni et ole ottanut kaikkea huomioon. Eilinen: Kaurapuuroa 5 dl, voisilmä, mansikkahilloa 1 tl, kahvia maidolla, 5 kuppia, puolikas sämpylä, oivariinia, 1 avokado Paneroituja kanapihvejä 300 g, perunamuusia 2...3 dl, kermakastike ½ dl, vihersekasalaattia 200 g, keitetyt porkkanat 2 dl Granaattiomenaa 2 dl, granolaa ½ dl Ruisleipää 4 palaa, oliiviöljyä 3 tl, kananmunaa 2 kpl, teetä maidolla, paprikaa, kurkkua, 1 omena. Kaloreita yhteensä 2.700 kcal, hh 43 % 270 g
  7. Kyllä niitä hiilihydraatteja tuntuu tulevan aika helposti. Nyt laihduttamisen jälkeen olen edelleen kirjannut kaikki syömiset kiloklubin sivuille ja syön noin 2200...2600 kcal päivässä ja hiilihydraattia tästä on noin 200...300 g (tavallisimmin 250 g päivässä), enkä ole yhtään kiinnittänyt huomioni hiilihydraatin määrään, enkä syö mitenkään paljon perunaa, riisiä tai pastaa. Joudun kiinnittämään huomioni proteiinin määrään, koska se meinaa helposti jäädä liian matalaksi. Syön aamiaisen, lounaan ja päivällisen, tavallista kotiruokaa ja siis painopisteenä proteiini ja hyvälaatuinen rasva.
  8. Valmisruoassa proteiinin määrä on usein hyvin pieni. Ne sisältää paljon hiilihydraatteja ja huonolaatuista eli halpaa rasvaa. Epäterveellisiä ja huonosti nälkää pitäviä.
  9. Päivän säätietoja Turusta päin 😄
  10. Suomalaisista vain noin 20 % liikkuu riittävästi, ihmettelen aina kovasti, miten nyt ylikunnosta ja kaikesta negatiivisista asioista, jotka liittyvät liikuntaan tuutataan joka suunnalta. https://yle.fi/uutiset/3-10388694
  11. Eli tästä lähtien Juoksufoorumin väen tunnistaa siitä, että hymy ei hyydy 😉
  12. No en sentään väkisin joutunut hymyilemään, oli ihan hyvä lenkkikin.
  13. Olin muutama päivä sitten kuuntelemassa luentoa tunteista ja siellä mainittiin että hymyily itse asiassa antaa aivoille ärsykkeen, että nyt on kivaa ja kuulemma stressikin eli kortiosolin määrä elimistössä vähenee, vaikka hymyilisi väkisin. Muistin asian tänään lenkillä ja hymyilin aika ahkerasti, no ensinnäkin syke oli tavanomaista matalampi ja parasta oli tietenkin, etä vastaantulijat (onneksi niitä ei ollut montaa) tervehtivät ja hymyilivät minulle. Aika harvinaista näillä seuduilla. Tai sitten sain ikuisen kylähullu-leiman. 😄
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy