Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Ulla

Jäsenet
  • Posts

    344
  • Liittyi

  • Last visited

About Ulla

  • Syntymäpäivä 19.05.1974

Converted

  • Tavoite
    Ironman 2012

Ulla's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Kyllä sitä täytyy sairas olla kun tämmönen kuulostaa erittäin kiinnostavalle...
  2. Ulla

    Ironman Copenhagen 2014

    Nyt se on Kalmarikin täynnä.
  3. Mulla oli kyllä kompressiosäärystimet. Krampit meni melko nopeasti ohi, en pysähtynyt edes kellumaan, eli ehkä siihen sitten auttoivat. Mutta sama pelko oli mulla koko matkan, että juoksussa tulee pohkeiden takia keskeytys. Onneksi ei tullut, on aina ilo päästä maaliin!!
  4. Omasta kisasta ei erityisempää mainittavaa; uinnissa pohkeet kramppasi, kun monella muullakin. Joka lajissa jäin n. 3minuuttia viime vuoden ajoista, mutta silti olin ihan tyytyväinen. Jotenkin pehmeempi ollu kesän, vaikka melko samalla reeniohjelmalla menin kun viime vuonnakin. Tosin viime vuonna oli hirveät "mä-kuolen-tälle-matkalle" -adrenaliinit antamassa lisäpotkua, kun olin ensikertalainen. Viime vuonna olin kisan jälkeen huonossa hapessa viikon verran, ja treenitauolla lähes 2kk, tänä vuonna on täysin erilainen olo, huonovoinitisuuttakin esiintyi lähinnä vain kisapäivän iltana. Pölhölle erityiskiitos tuosta maltopullon ohjeesta; sitä oli itsellä yksi pyöräilyssä ja yksi juoksussa, ja tuntuu että energiat toimi paremmin kuin viime vuonna. Sen verran nyppi se juoksureitti kumminkin, että tässä nyt googlailen josko ensi kesälle sitten kumminkin etsisi Europaasta eri kisan. Jos tosin tässä vaiheessa tietäisi että Suomessa järjestäjä jossain muussa paikassa, niin Suomi veisi voiton. Toinen asia mitä tässä olen miettinyt, on että josko muutaisi harjoitusohjelmaa, pitäisi vapaapäiviä 1-2 viikossa myös kovalla viikolla, ja vähentäisi määrää. Sillä taka-ajatuksella että ehkä niistä treeneistä saisi enemmän irti, jos ei olisi ihan niin määrästä rasittunut. Onnittelut kaikille maaliin päässeille, ja erityisesti ensikertalaisille!!!
  5. Samoin tuli laitettua oma nimi nyt listaan, ei kai se enää vetkuttelusta tosiaan auta. Maali tavoitteena, ajasta viis. Naisia vaan sopisi olla enempi, olisi sitä kannustussakkia sittenkin vielä kun miehet alkaa olla maalissa.
  6. Juntti kysyy: "kilpailunumeroa ei laiteta uintiosuudelle". Itsellä on ollu tapana pistää se märkkärin alle kyllä, mutta onko se nyt erikseen kiellettyä...? Kyllä viime vuonna T2:seen nimenomaan ajettiin tuon kuvassa näkyvän rakennuksen takana olevalle parkkipaikalle, siinä laudalla liinat kiinni ja juosten nurmikkoa pitkin rakennus kiertäen. Juoksijoiden kanssa ei oltu siis samalla reitillä. Itselläkin ilmo tekemättä, mutta tässä ehtii vielä tiedä mikä mykoplasma iskeä, siksi sitä hannaa vielä kun kerran voi. Viime vuonna olin itse kauhusta kankea ensikertalainen, mutta voin lämpimästi kannustaa, että Kipkap ja muutkin, kisaan mukaan!! Se ei ole ensinkään niin paha kuin 400m juoksu... ;)
  7. Ulla

    Kelluke avovesiuintiin?

    Swimshop ainakin mainosti tuollaista poijua juuri eilen facebookissa, LINKKI . Hintaa näytti olevan 54€, tuo Umpimähkän neuvo on kyllä paljon halvempi :)
  8. Lähes täysin kisaan liittymätön kysymys, mutta kuinkahan kauan poijut on siellä järvessä, vai joko on pois otettu? Kysyy nimim. Tyrväällä kuukauden kesälomalla
  9. Ulla

    Tunnustan...

    Notta siinä vaiheesa se on paree neuvoo, ku on pari vuotta kokemusta. Nys sitä ei enää kehtaa, kun on usseempi vuasi, tiätää jo ettei tiärä mittään... ;)
  10. No kyllä ei sitten yhtään sovi sprintti tällaiselle pk-hiihtäjälle, ei vaan kertakaikkiaan irtoa sitä vauhtia. Tuntuu että jyystää ihan pk:ta vaikka kuinka sätkisi. Vauhti kylläkin riitti siihen SM-kultaan (N35-39), ja vaikka kakkonen ajallisesti lähellä näyttää olevankin, niin kyllä juoksun kääntöpaikalla jo näin, ettei omaa juoksua tarvitse täysillä yrittäkään vetää. Jos olisi joutunut täysillä yrittämään, niin siinä olisi se totuus kyllä tullut julki... Kisan jälkeen tuntui, että olisi voinut jatkaa se perusmatkan siihen päälle. Kisa vaan vahvisti sitä omaa oloa, että pitkät matkan sopii vaan mulle paremmin. Itse kannustin juoksuosuudella kaikkia vastaantulevia, erityisesti naiskilpailijoita, ja sainkin siitä kiitosta kanssakilpailijoilta maalissa. Minusta kannustaminen kuuluu tähän lajiin! Järjestäjille ei mitään moitetta; päivän suurin harmi oli, että joku ryökäle otti ja vei uimalakkini mukanaan! Jos niitä järjestäjille vielä jäi, niin voisin joltakulta vaikka hakea, jos mahdollista....
  11. Ulla

    Pirkan Hiihto 2013

    Itsellä ensimmäinen Pirkka, P90, takana. Samat sanat kuin muillakin; raskas oli reissu. Sukset onneksi käytin itseäni viisaammalla hiihtäjällä voideltavana, mutta eihän niihin erityistä luistoa saanut kyllä hänkään. Eli töitä sai todella tehdä, vaikka itsellä tuntui tasurin edes jonkun verran toimivan, kun osalla näytti se aika takkuiselta. Vauhti tuntui aivan matelemiselle alusta asti, vaikka sykkeet oli varsin korkealla. Parikymppiä oli hiihdetty, kun ajattelin, että mahdanko olla vallan viimisenä... Sitten jonkun muun kannustusjoukoista kuului huuto, että "olet 13. nainen tässä kohtaa". Siitä piristyin, ajattelin että onpa komea sijoitus ekaan Pirkkaan, joten hyvillä mielin jatkoin matkaa. Selkiä alkoi tulla sitten vastaan vähitellen reilu 30km hiihdon jälkeen, ja yritin siinä laskiskella höyryisellä päällä sijoitustani kisan ajan. Kelloa en uskaltanut enää vilkuilla puolimatkan jälkeen, mutta onneksi säännöllisesti vilahti jonkun naisen punainen kilpailunumero edessä, ja siitä sai aina virtaa vähitellen hiihtää kiinni ja mennä ohi. Viiminen kymppi tuntui pitkälle matkalle, mutta niin kai sen kuuluukin. Aikaa meni lopulta 7:14, ja sijoitus 5. Eikä se tämäkään triathlonisti tosiaan voinut kävellä sitä Kyröskosken pätkää.. :D
  12. En oo minkään sortin asiantuntija, mutta kerrotaan omat kokemukset. Mä hiihdän talven, pyörään ei tule koskettua. Hyvin on riittänyt kesällä satulan päällä istuminen, varsinkin jos kisojen päätähtäin on elokuulla. Jos menisin kisoihin toukokuussa, ajaisin ehkä edes vähän pyörää. Hiihto on myös jonkun verran tekniikkalaji, eli jos syke paukkuu 150-160 jo kun näkee sukset, niin ei sitä liian usein ainakaan kannata harrastaa. Omasta mielestäni keskivartalon lihaskunto, tasapaino ja yläkroppa hyötyvät hiihdosta enempi mutta taas tietysti pyöräilytekniikka ja lajinomainen harjoittelu tulisivat pyörällä hoidettua. Itsellä kuitenkin se kaikista merkittävin syy hiihtämisen takana on mielekkyys. Se on niin mukavaa vaihtelua, vielä kun vaihtelee pertsaa ja luistelua vuoropäivinä. Eli sitä tehdään mikä mielekkäälle maistuu, ja joku osa-alue siinä reenatessa kumminkin aina kehittyy ;) Tavoitteet tietysti myös ratkaisevat; jos tarkoitus on olla maailman tai edes Suomen paras, niin ehkä sitten pysyisin pitkäli lajiharjoittelussa.
  13. Kiitokset, ja onnittelut samaten mitalista ja uudesta ennätyksestä! Hieno oli kyllä enimmäinen täysmatka! Etukäteen en oikein tiennyt mitä odottaa, erityisesti ajasta. Ajattelin, että jos kaikki nappiin menee, niin ehkä n. 12 h olisi mahdollinen, mutta maaliin pääsy oli päätavoite. Lopputulos 11:21 oli siis todella positiivinen yllätys, samaten sijoitus. Astma aiheuttaa mulle haastetta lyhyemille matkoilla, ja suoriudun kyllä tästä pitkästä matkasta suhteessa huomattavasti paremmin kuin lyhemmistä. Pölhön kun nyt tunnistan tuosta kirjoituksesta, niin täytyy sanoa kyllä että sun juoksua teki melkeen pahaa katsoa. Odotin koko ajan että kaadut tajuttomana maahan. Hienosti taisteltu maaliin asti!! Onnittelut kaikille maaliin pääseille, mitalisteille ja ennätysten tekijöille. Onhan tämä hieno laji, suosittelen kyllä osallistumaan täysmatkalle!
  14. Osaisiko joku kokeneempi kertoa, että saako kompressiosäärystimet olla kintuissa uidessa märkäpuvun alla? Niitä näyttää pitkän matkan kisaajilla usein olevan käytössä, mutta joko ne saa (tai kannattaa) märkäpuvun alla olla, vaiko vasta vaihdossa äheltää? Muistelisin että EM-kisojen aikaan tässä oli jotain sääntöä, en vaan muista että miten asia meni.
  15. Liiton sivuilla oli maininta uudesta pyöräreitistä, ja samasta linkistä löytyi kartat, joihin oli merkattu juomapisteet. http://www.janiahola.fi/temp/triathlon.html. Näyttäisi että yhtä juomapistettä pukkaisi pyöräilyyn ja juoksuun, jos tämä nyt paikkaansa sitten pitää. Itselle kyllä kelpaisi huomattavasti useampi juomapiste varsinkin tuohon juoksuun.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy