Jump to content
Juoksufoorumi.fi

joukor

Jäsenet
  • Content Count

    4 659
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    13

joukor last won the day on June 29

joukor had the most liked content!

Community Reputation

1 809 Excellent

About joukor

Profile Information

  • Asuinpaikka
    Täällä

Recent Profile Visitors

2 200 profile views
  1. Jään myös seuraamaan mielenkiinnolla tuloksia, paljasjalkajuoksua kun sattumanvaraiseti harrastan.
  2. joukor

    Päivän nettivideo

    Käytettyjen tuontiautojen kauppa käy nyt kiivaana. Siispä
  3. joukor

    Kirja-ketju

    Tuntematon Kimi by Hotakainen. Ihan hauskaa juttua iltalukemiseksi.
  4. Huimien suoritusten takana saattaa olla, ja usein kai onkin, henkilökohtaiset syyt. Juokseminen on joillekin erinomainen terapia mm ssa. ”””Vielä muutama vuosi sitten Iina poltti askin tupakkaa päivässä – nyt hän juoksee maratonin joka päivä Liikkumaan ajoivat perhehuolet ja avioero. – Nuorimmainen poikani muutti asumaan isänsä luo. Aloin helpottaa liikunnalla ikävää, juostessa sitä tuli vähemmän ajateltua. Jossain kohtaa ulos tulivat myös tunteet ja kyyneleet. Ilman juoksemista olisin lukkiutunut. Juoksu nosti henkistä ja fyysistä kuntoa – Kun ennen vuolin hevosen kaviot, saatoin joutua keskeyttämään. Nykyään jaksan vuolla vaikka kaksi hevosta peräkkäin. Ennen ajatus yksin selviämisestä oli mahdoton, nyt ajattelen, että totta kai selviän, Puskala kuvailee.””” /// IS. 11.1. Hienoa on lukea myös, että entinen ketjupolttaja on kyseessä. Yli 30 vuotta röökanneena ymmärrän hyvin myös tuon tulokulman tekemiseen.
  5. joukor

    Polar Vantage V ja Polar Vantage M

    Onhan tuolla takuu. Vaihtoon t. huoltoon, kun ei laite toimi luvatulla tavalla.
  6. Optimaalisen tankkauksen ja ravintosisällön merkitystä harjoittelussa on korostettu mediassa kovasti. Vaikuttaa siltä, että mennään erilaisten trendien mukaan. Välillä on muotia paastota, välillä pitää syödä hiilareita, tai sitten on pitäydyttävä hiilareista, protskutankkaus on a ja o. kun halutaan lihasmassaa, jne. Kohdennetulla ja tiukalla ruokavaliolla kuitenkaan ei ilmeisesti ole sittenkään merkitystä, vaan syömällä ’ oikein ’ ja myös riittävästi, saa aivan samat tulokset, niin kestävyyslajeissa, bodauksessa kuin laihduttamisessakin. Tavan kuntoilijana alleviivaan tuon, syön aika huolimattomasti, mutta jotenkin homma vaan toimii. Miten sitten lienee kilpaurheilijat huipulla tekevät, kun esim. energiankulutus saattaa olla enemmän kuin sisään ehtii tavaraa tunkemaan ja pikku tekijät ehkä ratkaisevat sen sadasosan eron kilpailijaan ? Liikuntatieteen tohtori Hulmi kommentoi YLE llä. Syömällä vanhan Lautasmallin mukaan pääsee huipputuloksiin, eikä tarvi aiheesta stressata. Helppoa ?
  7. joukor

    Garmin Connect

    Android alustaisista ongelmia on tosiaan Garminin palstalla eniten ollut Huaweilla tuon parittelun suhteen. Saivat sen pelaamaan hyvin keväällä, mutta kas, taas on samansuuntaisia oireita ilmassa. Taidan myydä tuon väkästimen ja ottaa vanhan 310 XT n tulille. Ajaa käytännössä ihan saman asian. 99 % mittarista saamastani tiedosta kun on nimittäin ainoastaan ’ nice-to-know ’ , ja oikeasti tasoiselleni tavan taapertajalle aivan turhaa höpsötystä kaikkine erikoisine tulkintoineen askelia ja unirytmejä myöten. Käyn vuosittain EKG rasituskokeessa ja se info riittää, ja sitten kun ei enää tuu testistä muuta kuin pelkkää viivaa, niin en ole sitä sitten näkemässä. 😙
  8. joukor

    Garmin Connect

    FR 735 siirtää kaiken muun kännykän kautta pilveen, vaan ei tärkeintä, eli harjoituksia. Lisäksi siirto BT n kautta on tajuttoman hidas, eikä kello pysy muutenkaan itsestään yhteydessä puhelimeen ( Huawei 8 lite ) Tämmöisrä vaivaa tällä kertaa. Onko muilla ?
  9. Aijai.. oli ne aikoja. Pari on jäänyt erityisesti mieleen. pitkästä romujen listasta ja v lta 76. Eka auto oli - 65 1200 kupla, laitettiin hiukan. Eli 1600 tl koneella ja tuplasolexeilla. Lisänä Empyn putki ja sokerina pohjalla 165 / 15 läskit, joilla oli tavaton pito. Ei vaan oikein jaksanut pysähtyä, kun oli rummut joka pyörässä 🙂 Tää -65 mallin Citroen ID 19. taas olikin sitten oikea nuoren miehen toiveauto, ts. kunnon kutusumppu. Penkit nurin yhdellä vivulla, voi'la ! Oli vaan paska niin läpimätä pohjasta, että piti kaikenmaailman pelletemput tehdä, että sai sen leimaan.
  10. joukor

    Valitus-ja ruikutusketju

    Ei prkl. Yksi elämä vaan elettävänä ja koko maailma auki. Nyt käsijarru päälle, onko muita vaihtoehtoja ?
  11. Citymaasturi. City maasturi. Takuulla tarpeeton ( ja kallis ) kombo.
  12. joukor

    Hyvä biisi

    Jotain erilaista. Fly Me To The moon akustisesti. Esittäjänä Norjan 2014 idols voittaja. ( alle 10 v. ) kuunteles muuten äänten väriä.
  13. joukor

    Krakova maraton 28.4.2019

    Mukava video. Tuota Krakovaa voisi toki miettiä. Krakova noin muutenkin on hieno ja iso kaupunki, jossa riittää nähtävää. Olen siellä kerran pyörällä käväissyt, ja tykkäsin kyllä. Itä Euroopan marareissut ovat turhan ( vielä ) vähällä huomiolla, vaikka nähtävää ja koettavaa on valtavasti.
  14. Niin. Kaikessa on puolensa. Viimeisen -60 vuoden aikana on tehty paljon. Muistan oikein hyvin Stadin taannoin ja myös liikennesunnittelun tarpeet, ongelmat sekä ratkaisut. Lähiöistyminen toi isot haasteet. Liikennesuunnittelua Helsingin historiasta edustaa tylyimmillän Jalkaliike, vetäjänään isosossu Kalevi Sorsa. Tavoitteena - 70 luvulla oli luoda Helsingistä JA koko Suomesta autoton, kollektiivikulkuvälineiden varasa toimiva DDR kopio. Pois turhat ja tuhmat autot ja kaikki busseihin. Jotenkin noin oli kantava ajatus. Edellisen ajattelun pohjalta on luonnosteltu, suunniteltu ja toteutettu mm ssa Merihaka ja Itä - Pasila. Autot, jos nitä nyt sitten oli, ajettiin maan alle ja ihmiset liikkuivat kävellen viihtyisillä ( lue v..n tuulisilla ) kävelykaduilla valtion virastoista toiseen. Itä Pasilassa on muuten edelleen maan suurin virastohirvitys. Mitä vihreisiin tulee, niin se järjetön bulevardiajattelu onneksi stumpattiin tyhmyytenä. Meklun remppa on hyvä esimerkki. Nordensköldin ja runskin pyörätiet on kesälläkin autiot. Talvesta puhumattakaan. Siinä sitä on taas järjen valoa. Pääväylien liikennöinnin lisätulppaaminen olisi ollut muuten koko elinkeinoelämälle katastrofi, mutta se ei cityvihreitä kiinnostanut. Hämeentien sulkeminen yksityisautoilulta tulee tuomaan pikantin lisän. Aika näyttää. Odotan myös mielenkiinnolla, kuinka hyvin Kruunuvuoren liikenne skulaa ruuhkaisen Hertsikan t. Sederholmin kartanon ohi. Ei muuten toimi. Veikkaan. Hertsikan Shelliltä ympyrään on jo 110 % täynnä. Aamuin illoin. Kruunselän yli rakenettava silta sitten vie kaikki ratikalla t. jalkaisin keskustaan. Joo. Taas kerran ammutaan omaan jalkaan ja tehdään tyhmälän typistetty päätös. No, tämä meni hiukan off topic. Sori siitä 😝 Politiikkaahan tuo liikennesuunnittelukin on, ja äänestäjä ratkaisee suunnan. Lopputuloksesta ei kuitenkaan koskaan voi olla satavarma. Ai niin, aitoja vihreitä näkee nykyään vähän. Ovat aika tiukkoja luonnon puolesta puhujia. Miten lie nämä söpöt cityvihertelijät ? Pentti Linkola puhuu asiaa ja elää myös, niinkuin puhuu. Tosivihreä. Respect ! Youtubesta löytyy Linkolan haastatteluja.
  15. @firestarter Pakko heittää tähän väliin. Onneksi asut Lapissa, siellä on vielä täyspäistä väkeä ! Vihreiden toiminta näkyy mm ssa työmaaurakoinnissa ja toiminnan toimimattomuus on saanut mm ssa Helsingin autoliikenteen jo täysin jumiin. Mechelininkatu kaivuineen on legenda ja seuraavaksi tulpataan Hämeentie. Onnea Helsinki👋
×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy