Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Mara.S

Jäsenet
  • Content Count

    825
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About Mara.S

  • Syntymäpäivä 19.02.1951

Converted

  • Coopperi
    2950
  • 10km
    45.50
  • Puolimaraton
    1.39.11
  • Maraton
    3.44.21
  • Tavoite
    Peruskuntoa lisää

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Minä taas uskon, että vauhdinjako on ollut perin hyvä, jos pystyy ottamaan loppukirin. Edellyttäen , että on edennyt koko matkan järkevästi (esim. alkuperäissuunnitelman mukaaan). Hapoille menee sinänsä jo muutaman kymmenen sekunnin pyrähdyksellä.Ja loppukirissä on tarkoitus puristaa tämäkin resurssi loppuun. Olisi mielenkiintoista kuulla, minkälaista etemisstrategiaa (=käytännön ohjenuoraa juoksun aikana) kannattaisi noudattaa, jotta tuon loppukirin voimat saisi hyödynnettyä aiemmin matkalla, ja miten paljon siitä hyötyisi vaikkapa 24h kisassa.
  2. Testonaatti: Kommenttisi ajatuskulku ei valitettavasti avautunut minulle lainkaan.
  3. Lopussa pystyy vielä juoksemaan itsensä hapoille. Jos sen tekee aiemmin, juoksu keskeytyy siihen pitkäksi ajaksi.
  4. Loistokisa. Kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille. Erityisonnittelut ennätysten rikkojille. Tuossa edelle oli pohdintoja, miten ultra kannattaa juosta. Nyt kun oma juoksu meni nappiin, niin tässä olisi yksi esimerkki 6h suorituksesta ulommalla tavisradalla (430m). Kokonaismatkaa kertyi 56,5 km, alle kilsa v 2013 enkasta. Ensimmäinen tunti oli hitain ja viimeinen tunti nopein. Ensimmäinen kierros oli hitain 3:01 ja viimeinen, kuten varmaan arvasitkin, oli nopein 2:28. Kävelyaskeleita tuli vain huoltopisteillä. Esinesteytin itseni tarpeettoman perusteellisesti: Ensimmäinen WC-käynti tuli jo runsaan tunnin kohdalla (+1,5min) ja toinen kolmen tunnin kohdalla (+1,5min). Yleensä olen selvinnyt 6h kisan kertakäynnillä. Lisäksi jouduin vaihtamaan tossut 4,5h kohdalla (+2min) pohkeiden vaatimuksesta. Vaihdoin Niket aivan erityyppiseen Hokaan. Kenkätyypin vaihdos on mulla aina haastava, joka paikkaan koskee parin kilsan ajan, mutta siihen jäi ounastelevat pohjekrampit. Otin talon urheilujuomaa ensimmäisen kerran pisukeikan jälkeen. Sen jälkeen join ehkä vartin(?) välein mukillisen aina kenkienvaihtoon 4,5h saakka, jossa join omasta 7,5 desin pullosta puolet väkevämpää urheilujuomaa. Toisen puolen join 40 min ennen loppua. Tänä aikana en enää koskenut talon juomiin. Asuna oli kevyt lippis, aurinkolasit, pitkähihainen paita, tiukat lyhyet trikoot, pitkälahkeiset housut, varvassukat ja vaimennetut kengät. Selvisin ilman vammoja, mustia kynsiä tai rakkoja, maaliin. Viime tunnin aikana totesin, etten ole läheskään 12h kisan kunnossa, vaan juurikin 6h kunnossa.
  5. Kiitos järjestäjille hienoista kisoista. Vähän pimeys yllätti lopussa, muuten meni odotusten mukaan. Kisajuomat heikkenevät näköjään vuosi vuodelta päätellen tuloskehityksestäni. Onnittelut kilpakumppaneille ml. voittajat ja ennätysten tekijät. Itse unohdin pyytää muistomitalin, sen verran oli aivoissa vajaatoimintaa.
  6. Mara.S

    Kotirataultra 2015

    Espoon Ratiopharm Arenalla starttasin klo 8:00 ja 50km tuli valmiiksi 5:38 myöhemmin. Paljon tuttuja oli tullut paikalla.
  7. Kiitos ammattimaisista järjestelyistä. Oli hienoa, kun kuulutus pelasi lähes koko ajan. Se vei huomion matkan seurannasta tyystin ja teki kisasta 'helpon', koska aika suorastaan lensi. Matkaakin karttui runsaat 57.4 km, johon olen oikein tyytyväinen. Yhden 3 min huoltotauon jouduin ottamaan vessakäynnin + kenkävaihdon vuoksi, muutoin nappihomma. Onnittelut voittajille ja kanssakilpailijoille.
  8. Kokeilin neljän viikon ajan pk-kauden päätteeksi ennen mara-ohjelman alkua 2 kertaa/vko seuravaa: Lämmittely 4km, 24 min + 3*35 askelparia (= 20sek) täysillä ylämäkeen (nousu 6 metriä) / palautus kävely alas lähtöpaikalle (= yli minuutti ) + jäähdyttely 2 km, 12 min. Korvasin tavallisen 10 km:n pk-lenkin tämmöisellä 6.5 km:n HIIT-treenillä, kokonaistreenit yli 100km/vko hiihtoineen. - Minun oli hankalaa saada maksimia ulos koneesta. Olen vähän kateellinen sille tv-ohjelman testaajalle, joka sai ihan helposti itsensä sippiin. - Mitään räjähdysmäistä kunnon nousua en havainnut, ja tuskin sellaista tapahtuikaan. - Motivaatio ei riittänyt kolmeen viikkokertaan, enkä muutenkaan halua tehdä kuntohuippuja keskelle talvea. Jos tällä semmoista edes saisin aikaan? Onhan tämä yksi uusi lisätreeni työkalupakkiin, joka yhä monipuolistaa treenejä.
  9. Hienoja suorituksia kautta linjan, onnittelut palkituille. Kiitoksia järjestäjille, erityisesti Tuula A:lle ruuansulatusjärjestelmän käyttöohjeista ja Seppo L:lle kävelytekniikan lyhyestä kurssista ikämiehille. Oma juoksu sujui suunnitellusti ensimmäiset kuusi tuntia 19 r/h sekä muistini mukaan vajaa 3 tuntia 18 r/h, juoksu/kävely yhdistelmänä 2/1. Sitten loppui energiat ja kasassa oli alle 70km. Voimat riitti onnettomaan kävelyvauhtiin. Pakenin tapahtumapaikalta ja väkisinmakasin yöllä 2h toivoen palautumisen tuovan voimia. Niitä tulikin juuri sen verran, että sain kävellen kasaan lopputuloksen 120km. Tämmöinen oli karppaajan kunto tällä kertaa. Käytössä oli neljä perusteellisesti sisäänajettua kenkäparia, joita vaihtelin 2h:n välein. Kävin jo maanantaina vaimon kanssa hiihtelemässä palauttavasti 1:15.
  10. Mara.S

    Kotirataultra 2012

    36 km ennätin kasata Espoon Arenassa vajaan 4h:n aikana, joka oli hommaan suotu. Kotoa lähtö oli sen verran nopea, että kenkäpariksi valikoitui vasemmalle puolelle asicsin gel mustahaukka 3 ja oikeaan ketareeseen niken zoom vomero3. Tein myös pari muuta ihmiskoetta: Normaali kaurapuuro/2eggs+bacon karppausaamiainen pohjalle, pitkät kutimet sekä jalkaan että ylävartaloon. Tulokset: Oikean jalan kantapää kipeytyi, koska(!) jalassa oli vaimentava jalkine, tosin ikäloppu. Vaatetuksesta ja vauhdinpidosta johtuen vedenkukutus oli 1½ litraa suunnitellun ½ litran sijasta. Sulamistilassa ollut aamupala hidasti vauhtia ensimmäisen tunniin aikana ja aiheutti henkistä epävarmuutta kunnon kestävyydestä. Viimeisen tunnin ajalle vauhti korjautui jo siedettäväksi, mutta pidempiä aikoja ylläpitämättömäksi. Tuttuja oli paikalla hyvin monta.
  11. Mara.S

    Varala 2011

    4.06 ja risat. Uskoin pystyväni parempaankin. Rata oli nopeahko kahden ensimmäisen kierroksen ajan. Sen jälkeen joku noitui rataan lisää haasteita ja woodoo-nuken kautta minun etureisiä kidutettiin. Muutoin järjestelyt oli viimisen päälle hyvin tehty.
  12. Onnittelut 226 SE:stä Sää oli muutoin hieno, mutta vireä tuuli haittasi ainakin kovempaa juoksevia. Tätä lausetta kirjotettaessa suomi siirtyi 2-1 ja 3-1 johtoon. Oma juoksu oli ihan treenien mukainen. Kiitos erinomaisista järjestelyistä.
  13. Mara.S

    Onnittelut

    Kiitos kaikille muistamisesta.
  14. Mara.S

    24h MM-kisat 2010

    Rakas Hietsu. Sinä olet yksi parhaista suomalaisista juoksijoista. Olet nimenomaan harjoittelun mestari. Vain muutama todella lahjakas juoksija pystyy sinut hyvänä päivänä voittamaan.
  15. Lämmin keli, joten hiki nousi pintaan. Muutoin nautinnollinen juoksu.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy