Jump to content
Juoksufoorumi.fi



DrZipzoke

Jäsenet
  • Content Count

    43
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

DrZipzoke last won the day on March 27

DrZipzoke had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ke 9 km, 5.07/km, HR 118, 253 W To 12 km, 4.27/km, HR 135, 294 W Pe Lepo Tänään Q1, 27 km= 3 E (5.03/km, HR 124, 255 W) 5 T (3.46/km, HR 166, 340 W) 12 E (5.15/km, HR 135, 248 W) 3 T (3.53/km, HR 163, 330 W) 4 E (5.25/km, HR 132, 230 W) Sykkeet vähän koholla tänään, nyt se johtuu treenin määrästä. Leposyke vielä normaali eikä yöunet ole menneet joten eiköhän tästä palaudu. Uusi virallinen kisatavoite voisi olla Forssan suvi-ilta 19.6., joko kokonainen tai puolikas. HCM siis siirretty lokakuulle. Juoksen kuitenkin myös 15.5. sen
  2. Su 6 km, 5.06/km, HR 117 Ma ap: kuntosali ml. vähän käsiä, keskivartaloa ip: 8 km, HR 5.35/km, HR 124 Tänään Q2, 20 km= 10 E (4.56/km, HR 125, 266 W) 3 T (3.58/km, HR 157, max. 167, 336 W) 2 min tauko 3 T (3.53/km, HR 159, max. 165, 328 W) 2 min tauko 3 T (3.47/km, HR 159, max. 168, 329 W) 2 min tauko 1 T (3.36/km, HR 161, max. 169, 352 W) Pari ensimmäistä thresholdia suht kovaan vastatuuleen kuten teho/nopeus -suhteesta voi päätellä. Näemmä Strydi osaa ottaa tuulen huomioon.
  3. Jos meinaat pitää tällaista adaptiivista ylläpitomoodia päällä, kuinka pitkän II ja III -jakson ajattelit että tarvitset ennen kisoja vai meinasitko jotenkin yhdistellä noita jaksojen R (II) - ja I/T (III) -painotteisuutta? Itsekin ajattelin että nykyisen maratonohjelman jälkeen alkaisin 1.5 - 10k -ohjelmaa vetämään Danielsin opein, siinä tulee aika pian jo kesän kisat vaan eteen jonne olisi kiva päästä.
  4. Joo, lähdin vähän soitellen sotaan. Yleensä peruslenkillä riittää tuo tunti syömisestä mutta toki tämmöinen maksimisuoritus vaatisi ideaalisen valmistautumisen ja tuossakin ajassa näköjään kerkeää suolisto oireilemaan. Nousi kunnioitus tuota vitosta kohtaan, sen verran pahalle tuntui.
  5. Pe aamu: 5000 m-testi DNF ilta: 5 km, 4.57/km, HR 127, 258 W Tänään Q1, 24 km= 2 E (5.18/km, HR 116, 244 W) 22 M (4.12/km, HR 147, 302 W) Lähdin kokeilemaan Strydin opettamista varten tuota 5k -juoksua kadulla. 4.3 km kohdalla niin voimakas vatsakipu että oli pakko keskeyttää raukkamaisesti vaikka maali jo häämötti. Aamupuuro meinasi tulla ylös, näköjään ei vielä tunnissa ollut imeytynyt. Voi olla että keho/mieli keksi vaan jonkun tekosyyn kidutuksen lopettamiseen. Tuohon saakka vauhti 3.22/km, no täytyy yrittää uudelleen joskus. Ehkä sa
  6. Västilä siirretty 15.5. -> 19.6. Terwahölkkä siirretty 22.5. -> 25.9.
  7. Kiitti vinkeistä! Voihan tuo olla ihan hyödyllinen. Olenkin huomannut että foorumilla todellisilla professionaaleilla on tämä teholukema merkittynä ja aina sitä ihailevasti katselin, paljastit siis heti oikean syyni tähän hankintaan.
  8. Su 6 km, 5.16/km, HR 122 Ma Kuntosali ml. vähän käsiä, keskivartaloa Ti Q1= 24 km E, 5.10/km, HR 127, 257W Ke Kuntosali ml. jalkaprässi, yhden jalan kyykyt, kuminauhapelleilyt Tänään 8 km, 4.49/km, HR 124, 272 W Kyllä, tilasin lenkkarin nauhoihin liitettävän "tehomittarin", Strydin. En vielä ole vakuuttunut antaako se merkittävää lisäinfoa vai onko se suuri huijaus. Se on ehkä jotain siltä väliltä. Sille pitäisi ensiksi opettaa Critical Power eli maksimiteho jonka pystyn pitämään tunnin ajan juoksussa (eli anaerobisen kynnys).
  9. Ke 5 km 6.24/km, HR<100 To Lepo Pe Lepo Tänään PUOLIMARATON Kisaraportti: Sää: +2 C, tuuli 3 m/s, puolipilvinen Alusta: 50 % asfaltti, 45% sepeli, 5 % lumi/jää Sijoitus: Kaikkiaan: 1., oma sarja: 1., osanottajat: 1 Nukuin edellisen yön yllättävänkin hyvin, yleensä jännitän kisa-aamua ja uni jää pinnalliseksi. Aamiaiseksi kaurapuuroa ja mustikoita, kuppi kahvia ja mustaherukkamehu. Yksi suihkaus vaimon Buventolista ihan varmuuden vuoksi. Sääennuste lupasi onneksi poutaa ja tuulikin korkeintaan kohtalainen. Pitkät triko
  10. Muistinkin nähneeni jossain tästä samasta asiasta foorumilla ja @puujalka:han se @mml:n ketjussa mainitsi tästä samasta lonkankoukistajan kireydestä ja sen aiheuttamista ongelmista aivan kuten tuossa videossakin esitetään. Ilmeisesti Youtuben algoritimit havaitsivat asian.
  11. Su 15 km, 5.47/km, HR 113 Ma 11 km, 5.23/km, HR 117 Tänään Q2, 19 km= 12 km E (4.48/km, HR 129) 1 km I (3.22/km, HR 163, max 172) 3 min tauko 1 km I (3.14/km, HR 166, max 177) 3 min tauko 1 km I (3.20/km, HR 166, max 176) 3 min tauko 1 km I (3.23/km, HR 166, max 176) 3 km E (5.25/km, HR 135) Sikäli aika raaka treeni että 12 km lämmittely poltti kyllä glykogeenit ennen intervallien aloitusta. Juoksen lauantaina tai sunnuntaina sen puolikkaan jos tiet ei ole jäässä, korvaan sillä ensi viikon Q2:n joka o
  12. Arvelisin että on tosiaan poikkeuksellista jos puolimaraton menee tasavauhtisesti anaerobisen kynnyksen yläpuolella. Lueskelin internettiä ja yleinen käsitys tuntuu olevan että anaerobisella kynnyksellä jaksetaan juosta n. tunti maksimaalisella effortilla, jolloin vauhti on kympin ja puolimaratonin kisavauhtien välillä. Otan nyt olettamuksen että minulla ana-kynnys onkin jossain 170 hujakoilla, eli n. 90% maksimista. Täytyypä harkita jos kävisi itsekin ihan testaamassa sen suorassa maksimaalisen hapenottokyvyn testissä. Suunnittelin myös että käyn tuolla Finlandia -mara
  13. Aivan, ongelmana nyt ne sykerajat joita en siis tiedä. Muuten olen suurinpiirtein tähän asti mennyt noin eli ns. realistisen maratontavoitteen mukaan ohjelmaa. Näyttäisi 169-173 tuntumassa puolimaratonin sykkeet olleet, sää oli puolipilvinen +17 C. Tämähän alkaa vaikuttamaan siltä että olen Garminin testin ansioista treenannut aivan väärillä olettamuksilla.
  14. To Kuntosali ml. maastaveto, kuminauhapelleilyt ja vähän käsiä Pe 11 km, 5.18/km, HR 111 Tänään Q1 23 km= 10 E (5.10/km, HR 116) 12 M (4.07/km, HR 149) 1 E (5.08/km, HR 132) Yllätys yllätys tienpinta taas jäässä. Alphaflyt etsivät sepeliä milloin ojan puolelta ja milloin vastakkaiselta kaistalta. En ole nyt ihan varma mitä vauhtia minun tulisi treeneissä pitää. Danielsin VDOT-taulukot kertovat seuraavaa: Ohjeena on ottaa viimeisin kisani, joka on siis viime lokakuun maraton 3h 12min, ja jatkaa treenaamista sen mukaisest
  15. Alkoi kyllä tuntua ihan urheilulta, ihmeen hyvin tuossa parissa minuutissa kuitenkin palautuu vaikka viimeisen km aikana meinasi aina usko loppua.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy