Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Saana

Jäsenet
  • Content Count

    8
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kyllä vain, juuri tuolloin sattuu. Mun voimatreeniohjelmassa on lantionnostoja toinen jalka suorassa ja tällöin myös tuntuu. Kuten myös vatsalihasliikkeitä tehdessä kun kiertää ylävartaloa ja jalat liikkuvat koukusta alas suoraan lähelle lattiaa. Joku heikkous siellä lienee. Tuliko sulle koskaan selvyyttä mistä johtui? Ja vain tämän kerran tullut? Mulla nyt takana toissapäiväinen vitonen ja äskönen kutonen ja ihan ok fiilis. Ehkä lepo on tehnyt tehtäväänsä. Tosin näitä päiviä ollut ennenkin ja palattu taas siihen samaan kipuun 😕 Katsotaan, miltä huomenna tuntuu.
  2. Kävin asiaan erikoistuneella fyssarilla, kun tiedän askeleeni olevan vääränlainen ja ylipronaatiota on. Olisin halunnut pohjalliset helpottamaan, mutta lähdettiin jumppaamalla hakemaan oikeaa asentoa. Alunperin hakeuduin tänne lonkkavaivan takia ja väärä askeleeni sekä oikean puolen nilkan aiempi trauma tekee haittaa myös oikealle lonkkaan. Nyt jumppaan jalkaterän koontoa. Hän suositteli kokeilemaan erilaisia kenkiä eikä kieltänyyt pronaatiotuettuja. Mutta sanoi, että vahvalla jumppaamisella saa jalkan lihakset, jänteet ja hermotuksen tekemään askeleestakin oikeamman ja pronaatiovaiva pienenee
  3. Millä tavalla tuo vaivasi? ja kuinka sait diagnoosin? En osaa kysymykseesi vastata, mutta oma tilanteeni on se, että mietin mikä vaivaa lonkkanivelessä.
  4. Kiitos pohdinnoista. Kaikki niveleni ovat yliliikkuvia, mutta lonkkanivelessä ei vielä tähän 35-vuoden ikään mennessä ole ollut mitään 😄 Monessa muussa kylläkin ja tämä kipu on erilaista. Ehkä katson lääkäriajan ensi viikolla jollei tämä helpota. Tässä vaan on ollut helpompia päiviä ja nyt taas huonompi. Harmittaa suunnattomasti kun juoksu alkoi kulkemaat, matkat ja vauhti pidentyi ja nyt ollaan melkein lähtökuopissa. Siksikin asia pitäisi hoitaa kuntoon kerralla, ettei tule pahempaa tai kroonistu.
  5. Onko kokemuksia lonkkanivelen kiputilasta. Rasitusvamma lienee kyseessä. Johtuu suurehkosta juoksumäärän muutoksesta ja väärästä askeleen asennosta. Kipu on vain toisella puolella, on keskellä lonkkaniveltä ihan nivusen alla. Kipu on pistävä, luupiikkimäinen. Lepo auttaa mutta kipu tulee takaisin. Nyt toissapäiväinen reipas 12 km josta juoksin hölkötellen vain muutaman kilometrin ja kipu tuntuu joka kävelyaskeleellakin. Takana kuitenkin pari viikkoa taukoa juoksusta (muita lajeja kyllä ollut). Taustalla liikuntaa ja juoksua, mutta tavoitteellinen juoksu alkoi pari kuukautta sitten
  6. Kiitos sinullekkin asiantuntevasta vastauksesta ja rohkaisusta! Eilinen matolla juostu vitonen ei ollut yhtään sen parempi kun edelliset. Vauhti on hidas, mutta syke liian korkea. Koitin myös keskittyä siihen takareiden käyttöön, meni täysin pohkeille, joten jatkoin samaa vanhaa tyyliäni 😄 Kohta lähdetään viikon pitkälle tuonne metsäpoluille, jossa toki raskaammat olosuhteet kun matto, mutta silti siellä aina sykkeetkin on paljon maltillisemmat. Lienee mielekkyys myös iso osa kokonaisuutta juoksussa. Veikkaampa, että mennään nyt pari kuukautta tuolla 2-5km matolla+ salitreeni (jalkapäivänä lyh
  7. Kiitos hyvistä vinkeistä. Onneksi suunnistuksessa tuota monimuotoista maastoa ja isoja korkeuseroja on tullut mentyä jo sen verran paljon, että ne eivät Karhukierroksella pelota yhtään. Lähinnä tuo matka kokonaisuudessaan. Mun juoksutekniikka pitäis kyllä katsoa kuntoon, se näyttää raskaalta. Kävelen ja siis juoksen myös hieman niin että polvet menee yhteen, joten juoksu näyttää ehkä siksikin vähän erilaiselta. Onneksi ei kuitenkaan liian typerältä 😄 Luulen kuitenkin, että lantioni liikkuu liikaa ei keinu vaan ns. pyörii. Joku sanoi, ettei aikusena etää voi muuttaa opittua juoksutekniikkaa, on
  8. Moi, juuri liityin mukaan foorumiin. Juoksukärpästä olen hakenut koko ikäni ja pikkuhiljaa voin sanoa, että sellainen alkaa olla näkyvissä. Tämän vuoden ensimäinen tavoite on NUTS Karhunkierros lyhyin matka ja sekin tuntuu isolta. Kysynkin nyt teiltä konkareilta kokemuksia, millä tavalla kannattaa tavoitteellisesti harjoitella rikkomatta itseään? Olen kohta 35-vuotias ja ruuhkavuodet menossa eli vapaa-ajallani on paljon muutakin kun oma treeni. Silti yritän 5 kertaa viikossa saada treenattua edes sen tunnin. Taustaltani olen perus kuntoilija. 19 vuotiaaseen saakka SM-tason jalkapalloa, siinä v
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy