Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tuulalaa

Jäsenet
  • Content Count

    5
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Tuulalaa

  1. Selkäkipu tuli ja meni, jää mysteeriksi mistä johtui. Ehkä tästä kelien muutoksesta. Juoksu on koronan aikaa mahtavaa juuri siksi, että on voinut ulkona harrastaa huoletta. Sen takia salit on mulla poissa kuvioista toistaiseksi. Nastakengät vois hankkia, tai vaikka polkujuoksukengät jos niiden pohja antais vähän paremman tuntuman alustaan. Ainakin jos oikeesti liukkaita, eikä vain lumisia kelejä tulee, niin nastat varmaan nousee ostoslistalle.
  2. Juoksin tänään ekan pitkän lenkin ikinä, 2 h 15 min ja 16 km. Ei ollut liukasta kesäkengillä, mutta epätasaiset auraamattomat pätkät kävi alapohkeille ja liian paljon oli vaatetta päällä. Jalkojen takia kävelin välillä, kun tuntui epämukavuutta (lievää kipua) akilleen seudulla. Pohkeet oli muutenkin normaalia enemmän tukkoinen oloiset, johtunee vaan tästä toista viikkoa kestäneestä lumisesta jaksosta ehkä..? Tästä on hyvä jatkaa ja mahtava fiilis kun sain ekan pitkän lenkin tehtyä!
  3. Olen itse juossut aktiivisemmin nyt muutaman kuukauden ajan. Olin suunnitellut että otan pitkät (15-20 km) lenkit ohjelmaan vuoden alussa mutta nyt tänne eteläänkin tuli talvikelit. Mietin, että onko tässä nyt riski aiheuttaa itselleen joku vamma, jos liukkaalla/kovalla lähtee pidempiä lenkkejä juoksemaan? Lisäksi lopetin työmatkapyöräilyn liukkauden takia, joten nyt keho kaipaisi enemmän juoksua kun muuta treeniä ei tule arjessa. Huomaan jumiutuneen aika samankaltaisiin lenkkeihin, peruslenkki on 60-80 minuuttia 130-140 sykkeellä, joskus teen 30 min lenkin joka tuntuu aina loppuvan ennen kuin
  4. Jotakuinkin noin, mutta ajattelin peruskunnon kohottamiseen juoksujen määräksi ennemmin 3,5 h peruslenkkiä ja 0,5 h tehotreeniä. Ja peruslenkeistä 1,5 h olisi tooooodella hidastempoista. Lähempänä kesää voisi sit vaihtaa ohjelmaan johonkin enemmän vauhtia / vaihtelua sisältävään ohjelmaan. Mun on kyllä vaikea ajatella että mitään ohjelmaa seuraisin vuosikausia ihan samanlaisena. Mutta jos treenin määrää ajattelen niin tunneissa tällainen on ihan ok; työni on tosiaan fyysisesti kevyttä joten sen jäljiltä ei ole rasittunut, pyöräily tulee "kaupan päälle" työmatkoja kulkiessa eikä tu
  5. Onko pk lenkeille määrällisesti/ajallisesti "ylärajaa" jos haluaa kehittää kestävyyttä tehokkaasti? Eli jos viikkoon sisällyttää 2 lepopäivää, niin voiko muina päivinä peruskuntoa rakentaessa mennä pääsääntöisesti pitkähköjä lenkkejä pk sykkeellä? Ajatuksena ois treenata huolella kestävyyttä todella hitaasti hölkäten/kävellen. Aiemmin juoksua harjoitellessa olen *aina* sortunut juoksemaan joka lenkin liian kovaa. Taustaa: itselläni on takana satunnaista juoksutreeniä, viitisen vuotta sitten juoksin 10 km vähän päälle tuntiin parissa tapahtumassa. Yleiskunto pysynyt "ei-aivan-rapa"
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy