Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Vee

Jäsenet
  • Posts

    11
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Vee

  1. Jaa se meni vielä sietokyky uusiksi.
  2. Vähän päivitystä.. urheiltu on.
  3. Pienen himmailun jälkeen on ollut taas hyvä nostaa sietokykyä.
  4. Nyt on hieman kiristetty tahtia. Nyt välillä otetaan löysemmin taas hetki.
  5. Mä ajoin kesällä ennen töiden alkamista keskimäärin 250-300 km viikossa poljettavalla yksipyöräläskillä maastossa. Se on yli puolet raskaampaa ajoa kuin 2 pyöräsellä läskillä ajaminen. Ja varmaan voi jokainen arvata että normi läskipyörä on selvästi raskaampi ajaa kuin maastopyörällä tai maantiepyörästä puhumattakaan. Ajelen tavallisella manuaaliläskillä oikeastaan vain lepopäivinä.
  6. Kesällä kun työt ei haitannu harrastuksia, reenit meni suunnilleen näin.. Aamulla herätys klo.6 Tankkaus, pakkaaminen, lämmittely ja venyttelyt. Kymmeneltä lähtö ja siitä baut 7h reeniä. Sitten kotiin ja venyttely ja kehonholto itsehierontana, ja sitten syönti. seuraava päivä meni kehonhuollossa ja jatkuvaa syömistä edellisen päivän kaloripaikkaamista. Sitten taas seuraavana aamuna reeni ja jne. 3-4 kertaa kuukaudessa 2reenipäivää peräkkäin.
  7. Valitettavasti en ole testannut vielä. Tarkotus olis käydä polkemassa koneessa. Mutta yhden kisakuskin kanssa olen pyöräillyt monesti. Joka on aika hyväkuntoinen. 20vuotta mua nuorempi. Mä olen 47v. Kello sillä ollut vasta nyt viimeaikoina. Ja rasituksen kesto on pienempi selvästi kuin mulla. Ja toiseksi hän jää. Mutta se on parin päivän väsytystaktiikalla. Netistä löysin Krista Pärmäkösken rasituksen sietokyvyn. Se oli 199. Mutta tokikaan en voi tietää oliko maksimi vai mikä. Mutta luulis ettei se ihan huvikseen sitä lukemaa julkaissut. Lisäksi olen monessa paikassa tehnyt kyselyjä ulkomaita myöden ihmisten sietokyvystä. Ja vain muutama hieman yli 200 on löytynyt. Mulla tämä kunnonnosto mennyt niin että 4-5 vuotta rakentanut peruskuntoa. Sitten siitä vuosi-puolivuotta selvästi rankempaa. Ja nyt yli puolivuotta ihan ammattimaista reeniä. Keskittynyt vain reenaamiseen. nyt on taas työt alkanut, joten se vähentää mieleistä reeniä, mutta työ on aika fyysistä niin siinä tulee sopivasti 8h liikuntaa. Sitten lisäksi työpäivinä aamuisin rajua liikuntaa 2h ja illalla ehkä tunti. Sitten välillä viikko vähän löysempää. Just tarkistin.. viime kuussa aktiivisuusprosentti päivässä keskimäärin 259%. Tässä kuussa tähän mennessä 342% per päivä.
  8. Nyt sinä olet hakoteillä. En tuosta vasemmasta luvusta välitä tuon taivaallista. Mutta tuo oikealla oleva kertoo paljonko keho pitkällä aikavälillä sietää. Ja se on just se mitä katotaan. Enkä tietenkään palautumista nuosta lukemista päättele. Ja vähemmän liikkunut saa toki yksityäisestä ehkä suurempia arvoja.Mutta se pystyy vain yksittäisiin suorituksiin. Eli ei voi nostaa korkealle oikeanpuoleista lukua. Koska menee heti ylikuormalle. Voidaan me lähteä viivalle. Onhan nuota lähtiöitä ollut. Ja matkalle kaikki on jäänyt. Jos sietokyky ollut selvästi alempi. pystyn esimerkiksi ylirasittumatta polkemaan kahtena päivänä yhteensä 14h korkealla sykkeellä. Minun max. 172 ja treenissä keskisyke 140. Ja treeni on intervallityyppistä. Täysillä niinkauan kun jaksaa.. puolminuuttia taukoa ja taas täysillä.. 7h päivässä. Ei muita taukoja. Onhan nuota kokeilijoita tosiaan ollut. sanoivat olevansa kovassa kunnossa.
  9. Juu niinku sanoin, progressiivisesti mennään lyhyellä ja pitkällä aikavälillä katsottuna. yleensä mun ylikuormat kestää vuorokauden tai kaksi. nyt uniongelmien takia ollu viikon verran hieman ylikuormalla iltaisin. Aamulla taas kehittävällä. muttakun normisti yön aikana mulla tipahtaa ylikuormasta ylläpitävälle. Tai jopa aliharj. eli palautuminen on tosi nopeaa. juu ja tottakai kello on aina kädessä. Eihän se muuten mistään mitään tiiä jossei yöpalautumisia mittaa. vain latauksen ajaksi otan pois. Tuosta vertailusta ihmisten kanssa olen hieman erimieltä. Jos samaa lajia harrastaa niin kyllä sietokyvystä voi ennustaa missä vaiheessa päivää kaveri hyytyy. on todettu monesti. Ollaan tehty niin että, aamulla mulle tulee kaveriksi yksi tyyppi, ja kun se väsähtää, tulee seuraava kaveri. Ja kun se väsähtää niin jatkan yksin sitten iltaan. Ja sietolukemasta voi ennustaa montako tuntia kaveri pysyy mukana.
  10. Tarkoitus on vielä lisätä rasitusta. uskon että saan lukeman selvästi korkeammaksi. progressiivisesti olen reenannut lyhyellä ja pitkällä aikavälillä katsottuna. 180-200 lukemissa ongelma oli syöminen. En käytä lisäravinteita, ja ison määrän syöminen oli käydä ylivoimaiseksi. Mutta nyt olen jo tottunut syömiseen. keskimäärin 4500 kaloria kellon mukaan menee keskimäärin joka päivä. 65kiloisena tuon määrän tankkaamiseen joutuu kunnolla panostaa. Toki tuo mikään absoluuttinen totuus ole mutta kuitenkin. no nyt on syöminen opeteltu, ja näkyy olevan nukkuminen nyt tullut haasteeksi. Mutta näyttäs sille että tämäkin ongelma on selviämässä. hengitysharjoituksilla on siihen ollut apua. siksi uskon että sietokykyä saan nyt nostettua selvästi lähiaikoina. Eikai tässä mitään järkeä ole mutta, missäpä sitä😄 mut on se kiva kun mikään ei tunnu missään. Voi tehdä mitä vaan ja kuin paljo vaan. Tai pitääkin😂 Ei tää makoilemalla onnistu. Hih.
  11. Harrastan lukemista ja leffoja 😉
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy