Jump to content
Juoksufoorumi.fi

paulo.lopes@juoksutek.fi

Jäsenet
  • Posts

    3
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

paulo.lopes@juoksutek.fi's Achievements

  1. Kuinka kehitetään juoksunopeuden? Nopeus on se urheilun suola, joka saa aikaan kilpailuviettiä ja jota halutaan kehittää aina lisää. Se, onko nopeudella kuinka suuri merkitys, riippuu paljon siitä mitä lajia harrastetaan. Mutta tavalla tai toisella se liittyy hyvin olennaisena osana moneen eri lajiin. Lajilliset vaatimukset määrittävät sen, millaista juoksunopeutta urheilijan tulee kehittää. Nykyään käytössämme on niin paljon tietoa ja kokemusta juoksun kehittämisestä, että valmentajien on helppo muodostaa niistä hyvinkin yksilöllinen harjoitteluohjelma kullekin urheilijalle. Juoksunopeudessa kuten muissakin juoksun osa-alueissa urheilijan geneettisillä ominaisuuksilla on paljon merkitystä siinä, kuinka nopeaksi juoksu voi muodostua. Nuoren urheilijan nopeus voi kuitenkin kehittyä vielä huomattavasti ja sitä voi treenata hieman kovemminkin kuin aikuisen urheilijan vauhtia. Juoksunopeuteen vaikuttaa eri lajeissa myös se, minkälaisella alustalla niitä harrastetaan ja liittyykö juoksuun myös mahdollisia välineiden kanssa liikkumista. Lue lisää linkin alla ja kommentoi alla mielestäsi paras tapa parantaa nopeutta. https://juoksutek.fi/ajankohtaista/nopeus/
  2. Lihaskunto on tärkeässä roolissa juoksua ajatellen. Sillä voidaan tukea itse juoksuharjoittelua, liittyy juoksu sitten mihin lajiin tahansa. Lihaskuntoharjoittelu voidaan helposti muokata sen mukaan, millaiseen juoksuun sitä tarvitaan, oli kyseessä sitten tavallinen kestävyysjuoksu tai juoksu osana jotain muuta lajia. Lihasten ja keskivartalon vahvistamisessa ei ole kyse pelkästään voiman kasvattamisesta ja sen hakemisesta. Sillä on myös huomattavasti laajempialainen merkitys, joka näkyy juoksutekniikassa ja vammojen välttämisessä. Kun puhutaan juoksusta ja lihaskunnosta, keskitytään siinä automaattisesti erityisesti juoksulle oleellisiin lihaksiin. Lue lisää: https://juoksutek.fi/ajankohtaista/lihasten-ja-keskivartalon-vahvistaminen/
  3. Hei, Olen Paulo ja olen Juoksutekin perustaja. Juoksutek toimii Oulussa ja tarjoaa laadukasta juoksutekniikan, kehonhallinnan sekä lihasten vahvistamisen juoksuvalmennusta juniorijoukkueille ja yksilöille. Kilpatasolla urheilin lähes 10 vuotta saavuttaen mitaleja kilpailuissa Pohjois-Portugalissa ja Suomessa. Barentsin alueen mestaruuskisoissa olin mukana tuomassa Suomen korkeimmalle korokkeelle 400 m:n viestijoukkueessa. Viimeisenä kilpajuoksuvuotenaan v.2012 minua valmensi Marko Ritola, yksi Suomen parhaista aitajuoksijoista. Lisäksi harjoittelin Pohjois-Suomen parhaiden 800m:n, pitkien matkojen juoksijoiden sekä Pohjolan Juoksijoiden kanssa. Mukana järjestämässä ja juoksemassa oli estejuoksija Janne Ukonmaanaho, jolta opin paljon hyviä harjoituksia juoksutreenejäni varten. Minun nettisivulta on mahdollista tarkistaa Juoksutekin suositukset: https://juoksutek.fi/. Juoksuvalmennuksesta voit lukea tästä: https://juoksutek.fi/mita-teemme/. Jos haluat tutustua minuun paremmin voit lukea tästä: https://juoksutek.fi/valmentaja/paulo-lopes/ Jos asut Oulussa ja tiedät jonkun joukkueen tai yksilön, joka tarvitsee apua juoksuunsa, voit ohjata heitä ottamaan yhteyttä minuun. Terveisin, Paulo Lopes paulo.lopes@juoksutek.fi
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy