Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tylsimys

Jäsenet
  • Content Count

    38
  • Liittyi

  • Last visited

About Tylsimys

  • Syntymäpäivä 21.08.1997

Converted

  • 10km
    35:27
  • Tavoite
    Pitkä tähtäin: ~100km polku & vuori-ultrat, CCC. Matkan varrella kaikilla alustoilla ja matkoilla kehittyminen.

Recent Profile Visitors

131 profile views
  1. On kyllä varsin harmillista että Ylläs-Pallas järjestetään vain viikkoa tämän jälkeen. Ensi kauden ehdottomasti kaksi mielenkiintoisinta kilpailua itselleni, joista toinen jää väliin. Vähän 50/50 fiilikset lähtiskö ylläksen maagiseen yöhön vai näille jäätävän nautinnollisille kangaspoluille... Onneksi on aikaa miettiä!
  2. Itse kävin viime kesänä tutustumassa paikkaan. Tarkoitus olisi juosta joku matka tulevana kesänä. Sellainen piirre noilla poluilla on että koko ajan mennään ylös tai alaspäin. Ja tosiaan julma-ölkyltä löytyy myös teknisyyttä.
  3. Mulla oli paljon alkukesästä ongelmia pohkeiden kanssa kun VK-treenejä tuli pariin otteeseen viikossa. Venyttelin ja hieroin niitä aivan tolkuttomasti. Sitten kävin yhdellä hierojalla, jolla on todella kattavasti tietotaitoa juoksijan lihaksistosta. Hän antoi ohjeeksi tehdä pohkeiden, erityisesti soleuksen maksimivoimaharjoittelua. 3-4vko päästä pystyin juoksemaan kovaa, usein. Ilman pohjeongelmia. Taloudellisuuskin parani samalla. Nyt syksyllä kun on tehnyt perusvoimaa, niin pikkuisen on alkaneet taas pohkeet prakaamaan. En sano että se on ratkaisu jokaiseen pohjeongelmaan, mutta toimii kuin
  4. Pakko kysäistä, ootko koskaan kokeillut tehdä pohkeille maksimivoimaharjoittelua?
  5. Nojoo, kisat kisailtu. Loppuaika 1:07:59 varsin tasaisella, nimittäin tasaisen lattealla suorituksella. 3. sija kotiin tuomisina. Eipä siinä, päivän vire ei vain ollut tänään kovin kummoinen. Pari viikkoa sitten sairastetulla flunssalla saattoi olla osansa asiassa. Ihan ok kuitenkin, 3minsaa viime vuoden ajasta pois, vaikka reitti olikin tänä vuonna ihan järkyttävän hitaassa kunnossa. Sinänsä 1. ja 2. sijat oli otettavissa, ei vain tänään. Btw, virallinen aika oli 1:08:29, mutta siinä kävi joku kämmi kaiketi, tai sitten sähläsin kellon kanssa, mene ja tiedä. Katsotaan nyt jos tuo nutsi sa
  6. Ma:Lepo Ti: Sali kevyesti 33min + hölkkä päälle 14min Ke: Juoksu 44min 8.11km sis. 9x20-35sek täysiä. Hyvä tuntuma. To: kevyt gravel 30min Pe: AP hieronta 60min IP hölkkä 15min loppuun 4*100m rennosti. Kuten yllä olevasta huomaa, kevyesti on kuluva viikko mennyt. Kroppa tuntuu palautuneen tosi kivasti, jalat sopivan pintakireät, ei kuitenkaan väsyneet. Vilkaisin lähtölistaa ja huomasin että Ari-Pekka Lassilan nimi oli tupsahtanut sinne, ja lähtee selkeänä ennakkosuosikkina liikenteeseen. Täytyy toivoa itselle huippukulkua huomiselle. Taktiikkana on kyttäi
  7. Viikko 43 Ma: Flunssa oikeastaan ohi, vielä töistä pois odotellessa koronatestin tulosta. Illalla logistiikkafillarointi 18min. Testi negatiivinen. Ti: 8 päivän juoksutauon jälkeen lenkki, 8.1km 39min 4:51min/km HR140. Joka paikkaa kivisti, lihakset toki ei olleet väsyneet, mutta ilman minkäänlaista ''pintakireyttä'' on aika velttoa tuo tekeminen. Hyvä ettei kramppiin mennyt takareidet. Ke: Juoksu 15.67km 1h 20min 5:08min/km HR147. sis. VK:ta polulla, n.4,2km HR173, Max 182. +siirtymät sileällä PK1 rytmiä. VK-osuus tosi teknisillä, märillä poluilla. Oikeastaan ihan hyvä tun
  8. Viikko 42 Ma: puntti 30min Ti: gravelia 47min Ke: illalla kurkussa pieniä tuntemuksia, lepo To: sairaana Pe: sairaana La: sairaana Su: sairaana Yht. 1h 27min juoksua 0km. Mahtavaa. Eipä ole juurikaan olo mennyt parempaan suuntaan... Saa heittää haaveet 475h harjoitustunneista tämän myötä.
  9. Yksi vaihtoehto voisi olla esim. Daehlielta hiihtopöksyt, katsoo vaan että on tarkoitettu kovan intensiteetin harjoitteluun niin on vähän ohuemmat.
  10. Viimeisen parin viikon puhteet: Vko 40 (kevyt) Ma: Lepo. Ti: Puntti, perusvoima 44min + päälle lyhyt hölkkä 9min. Ke: Gravelilla kevyesti 55min, HR120. Piti juosta vk:ta mutta ei ollut vire kunnossa vetoihin. To: Mäkiharjoitus 87min sis. tehoja mäkeen (mäkilooppia sisältäen tiukan ylämäen, heti perään teknisen alamäen ja sitten lyhyen flätin osuuden.) 7:48 & 8:02 VK1-VK2. Yhteensä harjoitus 13.39km 770m nousu. avg HR137. VK-osuus ilman sauvoja. Pe: Tosi kevyesti gravel 2h 36min HR85 La: Lepo Su: Mäkiharjoitus 1h 46min 1165m nousua, pk1.
  11. 65km päivämatkalla Simpanen tehnyt selvää eroa muihin. Podiumehdokkaat Otto Saikkonen ja Lari Koivu näyttää keskeyttäneen. 65km yömatkan ennakkosuosikki Jussi Kumpula ei ilmeisesti startannut lainkaan. Mahtaako joku tietää syyn tähän? Ylinen juoksee ilmeisesti harhaan tällä hetkellä maratonmatkan kärkipaikalta. Ansio siirtyy kärkeen.
  12. Tuskin. Epäilen että gps takkuaa. Ei kai nyt kukaan noista asetelmista jätä leikkiä kesken?
  13. Tylsimys

    Hoka One One

    Omat verttikengät, evo mafate ykköset alkaa olemaan aika kuluneet pohjakuvioinnin osalta. Ei taida enää löytyä mistään noita? Eli, mitä porukka on tykännyt tuosta evo mafate 2 mallista? Toinen vaihtoehto voisi olla evo speedgoat. Pääasiassa siis mäennousuun tulen kenkiä käyttämään.
  14. Viikko 39 Ma: Perusvoima 49min, tod. kevyesti sunnuntain huonosta vireestä pelästyneenä. Ti: Graveli tuli vihdoin!! Gravelia 84min 30,6km 21.9kmh HR119. Mukavaa puuhaa! Ke: Auton haku huollosta juosten 74min 17.04km. Alkuun pk1 alarekisterillä ~4:30min/km 8km siirtymä soratielle. Suht. tasaisella soratiellä 2x3km VK1 4min pal. vedot. 1) 3:44min/km HR165 2) 3:41min/km HR167 (VK1 = 160-170bpm). Loppuun pk1 juoksua pari kilsaa. Varmaan yksi parhaista tekemistäni treeneistä koskaan. Hurjan helppoa oli vk1 juoksu, tuntui että 20s kiristäisi min/km vauhdista vielä kevyesti. Täm
  15. Viikko 38 Ma: Sali, perusvoima 57min, keskiraskaasti Ti: polkujuoksua asvalttisiirtymien kera 15.77km HR134 5:20min/km. Vallan hyvä fiilis. Perustreeni. Ke: 8km juoksua metsäautotiellä ja helpolla polulla 2x3,7km VK1 4min pal. 1) 14:03 HR165 3:49min/km 2) 14:09 HR166 3:50min/km Se polku, jolla olen tehnyt pari viime keskiviikkoa tän setin oli niin märässä kunnossa ettei sinne voinut mennä juoksemaan. Eipä ollut tämäkään reitti kovin kaksisessa kunnossa. Järkyttävä keli. Ok kulku. +mtb siirtymät 45min. To: Mäkiharjoitus 88min 9.1km HR140 nousumetrit 1097
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy