Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Honkajoki

Jäsenet
  • Content Count

    7
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

23 profile views
  1. Minkälaista jumppaa olet jalkapohjalle tehnyt? Ilmeisesti nykyään juokset taas isommalla dropilla?
  2. Siirryin matalamman dropin tossuihin (8 -> 4 mm) ja niiden myötä jalkapohjaa on alkanut juostessa särkeä, sama vaiva esintyy nykyään myös vanhoilla juoksukengillä. Kipu alkaa yleensä n. vartin juoksun jälkeen ja tuntuu hieman isovarpaan tyvinivelen alapuolella. Onko aavistusta mistä voisi johtua tai millä lähtisi?
  3. Honkajoki

    Cooper

    Kiitokset muillekin kommenteista! Tuo ikäjuttu on mielenkiintoinen. Olen ollut siinä käsityksessä, että kestävyysominaisuuksien kehitys on helpohkoa näin kypsemmässäkin iässä, mutta pitänee madaltaa odotuksia.
  4. Honkajoki

    Cooper

    Kilometrejä ei ehtinyt paljon kertyä. Arviolta kuukauden ehdin juosta, ensin pari kertaa viikkoon (6-12 km) ja kolmannen kun lisäsin, alkoi jalkavaivat. Taisi oireita olla jo aiemminkin. Viimeiseen 15 vuoteen en ole juossut juurikaan edes pallojen perässä, vaan urheileminen koostunut pääosin kamppailulajeista ja lihaskuntoharjoittelusta. Valmiudet juoksun aiheuttamaan iskutukseen oli siis heikot.
  5. Mihin kaikkeen perustuu se, että harjoittelun tuloksena esim. 1500 tai 10 000 metrin juoksutulos parantuu? Teoria siis kiinnostaa, löytyykö aiheesta jotain hyviä perusteoksia (saa olla englanniksikin)?
  6. Honkajoki

    Cooper

    Kiitokset kommenteista! Mitäs näillä lyhyillä vedoilla haetaan?
  7. Honkajoki

    Cooper

    Vinkkejä harjoitteluun haetaan, tämä ketju luettu lähes kokonaan läpi. Oma tausta: 16 vuotiaana kansallista kärkeä keskimatkoilla, sen jälkeen sekalaista, mutta aktiivista liikuntaa. Nyt 44-vuotiaana syttynyt kipinä uudelleen juoksemiseen, tavoite olisi juosta cooper joskus loppukesästä tai alkusyksystä. Ainakin 3000 m tulosta tavoitellaan. Ensimmäinen vaihe, eli liian ärhäkkä aloitus, on nyt tehty. Tuloksena ylikunnon oireita, penikka- ja akillesjännevaivoja. Peruskestävyys käsittääkseni kohtalainen, pystyin juoksemaan helposti 12 km lenkin 5:25 km vauhtia n. 140 sykkeellä. Kokeilin tehdä myös tonnin vetoja, 3 * 1000 m vedoissa vauhti oli n. 4:15 (3 min palautus), eli ei se vauhti paljon päätä huimannut. Täytynee nyt vähän huilailla ja ottaa uusi aloitus. Pari kertaa viikkooon maastossa lienee maksimi, mitä jalat kestää juosta ja lisäksi ajattelin pyöräillä. Viikkotason ajatus oli tehdä alkuun yksi vauhti- tai maksimikehtävyysharjoitus (4-6 km) juosten ja toinen kevyt peruskestävyyslenkki (n. 8km). Sitten ehkä pyörälenkki ja lihaskuntoharjoitus lisäksi, jos kunto kestää. Miltäs kuulostaa?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy