Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Honkajoki

Jäsenet
  • Content Count

    21
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

95 profile views
  1. Honkajoki

    Cooper

    Hyvältähän tuo runko näyttää, ei varmaan kannata niitä kovia juoksuja kuitenkaan lisätä. Ite aloin viime keväänä reenata cooperia varten ja seurasin aika tarkasti tästä ketjusta löytyvää 3000 m tavoiteohjelmaa (https://www.juoksufoorumi.fi/topic/10088-cooper/?page=18). Siinä juostaan siis ainoastaan yksi kovempi harjoitus viikossa, muuten kevyttä peruslenkkiä. Itse lisäsin peruslenkkien määrää, kun jalat ja kunto alkoi kestää paremmin. Kunto kehittyi hyvin ja tavoitekin meni kirkkaasti rikki, eli suositella voin.
  2. Hommasin luistelusukset ja vaikka tekniikka alkaa (omasta mielestä) sujua jo kohtuullisen hyvin, on pk-alueella pysyminen vaikeaa. Sykkeitten rauhoittamiseksi otan välillä "kävelypätkiä", eli käytännössä töpöttelen latua pitkin hyvin rauhallisesti. Tasaista hiihtomaastoa ei lähistöllä valitettavasti ole itselläni tarjolla, toivottavasti tuonne vieressä olevalle järvelle saataisiin baana auki mahdollisimman pian.
  3. Minkäslaisia lenkkejä teette pk1-alueella? Palauttavat ainakin, entäs pitkikset?
  4. Minkäslaisia käytäntöjä olette pitäneet pk-sykkeissä. Osa ainakin jakaa peruskestävyyden pk1 ja pk2, joista pk1 on sitten todella kevyttä. Pyrittekö kaikilla pk-lenkeillä pitämään sykkeen koko ajan alle aerobisen kynnyksen?
  5. Meikäläinen käyttää Askelklinikan pohjallisia kaikissa kengissä, joita pidän vähänkään pitempään jalassa. Kärsin todella pahoista isovarpaiden tyvinivelten vaivoista aiemmin ja pohjallisten avulla olen päässyt niistä eroon. Esimerkiksi juokseminen oli mahdotonta aiemmin, välillä kävelykin. En tiedä voisiko vaivaa jotenkin "parantaa" jonkin sortin täsmäjumpalla, mutta ainakaan sellaisia harjoitteita ei ole löytynyt.
  6. Hyvin kuuluu! Itsekin epäilin, mutta olen kyllä ollut kaikin puolin tyytyväinen.
  7. Vielä olis tällainenkin vaihtoehto kuin luujohdekuulokkeet. Mulle ei napit myöskään sovi ja olen ollut urheilukäytössä todella tyytyväinen Aftershokzin Air -kuulokkeisiin. Ostin Verkkokaupasta n. satasella.
  8. Honkajoki

    Cooper

    Kolme juoksuharjoitusta yhteensä, eli kevyet lenkit mukaan laskien. Alussa mulla oli aika pahoja ongelmia akillesten kanssa ja kaksikin juoksukertaa viikossa oli liikaa. Juoksemisen lisäksi kävin kerran viikossa nyrkkeilemässä ja lihaskuntoa tein satunnaisesti. Aluksi myös pyöräilin, mutta kun jalat alkoi kestää juoksua, niin se jäi pois.
  9. Honkajoki

    Cooper

    Seurasin sykkeitä. En tiedä mikä on ollut ohjelman laatijan ajatus, mutta uskoisin että pk-alueen harjoittelusta on ollut kyse. Tähän pyrin itsekin, vaikka suurimman osan ajasta vauhtia oli liikaa. Kuvittelin oman aerobisen kynnyksen olevan n. 140, vaikka se todellisuudessa olikin 130 (kävin testissä). Juoksua tällä ohjelmalla tulee loppujen lopuksi hyvin vähän, joten en usko, että noiden peruslenkkien sykkeitten kanssa pitäisi olla kovin tarkkana. Omalla kohdalla aloin huomata selkeää kehitystä, kun pääsin tekemään kolme juoksureeniä viikossa.
  10. Honkajoki

    Cooper

    Ohjelma löytyy tämän ketjun sivulta 18, eli https://www.juoksufoorumi.fi/topic/10088-cooper/?page=18. Alunperin kyseinen ohjelma on kirjoittajan mukaan julkaistu Juoksija-lehdessä. Itse jätin nuo tekniikka-/vetoharjoitukset tekemättä ja lisäsin spurtteja kevyiden lenkkien väliin tai loppuun. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan tein yhden reippaamman harjoituksen viikossa ja sitten kevyitä lenkkejä lisäksi. Mulla oli pitkä juoksutauko alla, joten määrien lisäämisen kanssa piti olla varovainen.
  11. Honkajoki

    Cooper

    Löysin tämän forumin joskus keväällä, kun etsin vinkkejä cooperin testiin harjoitteluun. Paljon hyviä vinkkejä löytyikin ja harjoittelin hieman soveltaen tästä ketjusta löytyneellä 3000 m ohjelmalla. Tänään oli testi ja tulos 3140, johon olen erittäin tyytyväinen. Kiitos kaikille vinkeistä ja hyvästä forumistä noin ylöjäänkin!
  12. Voitko vähän avata tuota muoto/koko asiaa? Olen tosiaan palannut piiitkältä juoksutauolta, joten nuo kaikki mainitsemasi muut asiat on myös oleellisia ja olen niitä (ongelmien kautta tietysti) pyrkinyt ottamaan huomioon.
  13. Kiitokset! Jännä juttu tuo akilleshomma, useinhan just suositellaan sitä korkeampaa droppia, mutta taisi olla tämä foorumi, jossa joku mainitsi homman olleen hänen kohdallaan aivan päinvastoin. Vaikuttaisi menevän myös mulla niin. Kokeilussa oli myös toinen mataladroppitsempi kenkä NB Beacon, jolla ei myöskään akillesvaivoja ollut, mutta niillä kipeytyi jalkapohja todella pahasti. Eli eri vaivat joka kengällä...
  14. Nostetaas tällainen vanhempi ketju ylös. Itsellä painoa 86 kg ja sopivia kenkiä etsiskelen. Tällä hetkellä käytössä Asics Nimbus, joilla tahtoo kuitenkin jostain syystä akilles kipeytyä. Toinen käytössä oleva pari on On Cloudflow, niillä lähti akillesvaivat (kenties matalamman dropin ansiosta?), mutta puolestaan polvi on hieman kipeytynyt. En tiedä onko vaimennusta sitten liian vähän. Milläs tossuilla forumin isommat pojat tätä nykyä juoksee? Mahtaakohan markkinoilta löytyä hyvin vaimennettua mataladroppista kenkää? Sauconylla taitaa ainakin jotain malleja olla. Adidaksen Ultraboosteja olen ha
  15. Minkälaista jumppaa olet jalkapohjalle tehnyt? Ilmeisesti nykyään juokset taas isommalla dropilla?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy