Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Hakumpul

Jäsenet
  • Content Count

    16
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

81 Excellent

About Hakumpul

  • Syntymäpäivä 06.10.1982

Converted

  • Coopperi
    3000
  • Puolimaraton
    1:42

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 30min kehonpaino perus. Huomenna odotettavissa juoksua.
  2. 45min kevyttä pyöräilyä työreissulla Kolarissa. Normaalilla pyörällä tällä kertaa. Aiemmat pyöräilyt johti niskojen jumiutumiseen.
  3. Liike on lääke. 6pv juoksutauko ei ollut parantanut nopeutta. Paluu perusasioiden äärelle, Kardio Pitkä. 20km, 2:13:48, 130keskisyke. Tammikuu: 118,7 km ja 12:46h Helmikuu: 135,9km ja 13:39h Maaliskuu: 200,6km ja 19:52h Huhtikuu: 258km ja 24:09h Toukokuu: 221,2km ja 21h 2020: 934,4km ja 91:26h
  4. Kuntopiiri perus 50min. Juoksija-lehden vinkeistä 'tehovenytyksistä juoksijan polveen' on ollut apua.
  5. Iltamyöhään kävin cresenttiä ulkoiluttamassa, eli pyöräilemässä. 75min 29,7km 125l/min keskisyke. Parin lenkin perusteella ei ole minun laji tuo pyöräily. Harjoituksessa olisi pitänyt syke olla tunnin välillä 132-151, ei mennyt kuin hetkittäin ja pienikin alamäki tai risteys niin heti tippuu syke alas. Suomeksi sanottuna aika amatööri siinä lajissa. Työkaveri harrastaa pyöräilyä ja pitää taas juoksemista aivan liian rankkana.
  6. Pyöräilyä 1h12min ja 28,8km 131keskisyke. Polvi kestää jo normaalia kävelyä ilman kipua. Pyöräily ei rasittanut polvea, yllättävän hankalaa oli pitää sykettä ylhäällä. Alustava kesän suunnitelma: Kempele Z-puolikas, Kiiminki -puolikas, Terwa -puolikas ja MourunkiRun.
  7. Eilen heräsin uuteen viikkoon polvi tulehtuneena. Kuukausi takaperin alkoi ensimmäiset tuntemukset kun tuli 74km/vk juoksua. Venyttely, hieronta ja lepo sai välillä jo tilanteen näyttämään paremmalta. Nyt pakkolepoa sitten ainakin juoksusta. Tänään puolen tunnin kuntopiiri. Kyykky, punnerrus, hyvää huomenta, tuolipunnerrus ja vatsarutistukset. 914km kertynyt juoksua vuoden alusta.
  8. Hakumpul

    Polar Grit X

    Tämä kello on ollut myynnissä ehkä kuukauden, joten luultavasti kenenkään ei ole tarvinnut ajatella vielä akun vaihtoa.
  9. Lämmin päivä, pipon ja hanskat sai riisua alkumatkasta. Edellisen päivän syöminen juoksua ajatellen pielessä ja ei paljon aamupuurokaan siihen auttanut. Jos ottaisi vakavammin, ei tuota ravintopuolta pitäisi laiminlyödä. Paino on toisaalta laskenut. Ohjelmassa oli Intervallit. 14,1km. 74min, 15min verryttelyt ja 6x 5min vetoja 4min palautuksella ja 5min jäähdyttely loppuun. Vetojen keskinopeudet min/km: 1. 4:42 2. 4:33 3. 4:41 4. 4:44 5. 4:37 6. 4:28 Loppupäivästä juoksen vielä Virtual BaanaRunin 5km ilman aikatavotetta. Edit: Virtual BaanaRun 5km 21:43 1. 4:05 2. 4:09 3. 4:24 4. 4:33 5. 4:28
  10. Tänään treeniopas suositteli ensimmäisenä lihaskuntoharjoittelua. Yleensä valinnut vaihtoehtoisena harjoituksena juoksulenkin tai jättänyt välistä. Näemmä suosittelee kaksi kertaa viikossa tuota lihaskuntoharjoittelua. Varmaan sekin on tyhjää parempi. Maanantaina tuli myös tehtyä, joten yhteensä 1,5h tälle viikolle. Aina ei pienten lasten isänä ole mahdollista lähteä lenkille milloin itsestä tuntuu parhaalle. Monesti lenkit on aamulla aikaisin tai illalla myöhään.
  11. T-paita oli ensimmäistä kertaa päällä, tosin sekin takin alla. Kaksi päivää mutta yksi yötä edellisestä lenkistä, nyt 75min kevyttä juoksua 12,5km keskisyke 131.
  12. 13km perus- ja keskitehoinen 1:15h. Syke kokoajan nousi yli rajan mikä ei valitettavasti näkynyt nopeudessa. Yhtä juoksua viisaampana.
  13. Kardio Tempo työreissulla Kokkolassa. 1:00:01 11,29km AVG149 10min lämmittely, 5m keskitaso, 32 min raskas (4:44/km), 8min keskitaso ja 5min jäähdyttely. Pyrin juoksemaan mahdollisimman rennosti tuon 32min osuuden.
  14. Aloitin vuoden alusta tavotteellisemmin Polarin sykemittarin treenioppaan mukaan harjoittelemaan juoksua. Maksimisyke ranteesta ja vyöllä kahdessa eri coopperissa nousi 190l/min, kun 220-ikä antaisi 183. Kevyt 2-taso 60-69% maksimista (114-132) Keskitaso 3-taso 70-79% maksimista (133-151) Raskas 4-taso 80-89% maksimista. (152-170) Treeniopas on antanut harjoitukset n.50% kevyt, 35% keskitaso ja 15% raskas. 4-tason lenkit on tempo ja intervalli, 2-tasolla pitkä ja kevyt. Jokaisessa lenkissä on 10min lämmittely ja 5min jäähdyttely 2-tasolla. Näillä on menty nyt 850km vuoden alusta. Lenkkien kesto pitenee pikkuhiljaa ja kello seuraa onko palautunut yön aikana antaen 3-4 harjoitusvaihtoehtoa päivälle. Ainakin tällaiselle aloittelevalle kuntoilijalle varsin hyvä systeemi ja kokoajan pysyy mielenkiinto yllä, kun näkee kehittymistä tapahtuvan. Se että onko nuo rajat täsmälleen oikeat kohdalleni on vaikea tietää ilman oikeata testiä. Eniten tuntuu että pitää olla vain kärsivällinen ja pitää jatkumoa yllä. Pk-lenkit painui alussa loppua kohti yli 7min/km, kun ne nyt pysyy ~6min/km tuntumassa 2h. Toisaalta vk-lenkit tuntuu junnaavan enempi paikoillaan.
  15. Heti aamusta pitkis, 21,1km. 6:02/km 131AVG Aivan tyyni sää. 2020: 858,5km, 84:08h ja 66kpl lenkkejä takana. Pari puolikasta tähtäimessä syksyllä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy