Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hakumpul

Jäsenet
  • Posts

    309
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    2

Hakumpul last won the day on January 3

Hakumpul had the most liked content!

About Hakumpul

  • Syntymäpäivä 06.10.1982

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Hakumpul's Achievements

  1. Kävin hierojalla vielä ennen lauantain juoksua. Muuten yrittää välttää tauteja, joita tuntuu olevan liikkeellä kokoajan. Tähän saumaan tuli myös muutto uuteen asuntoon, joten hyvä mahdollisuus saada jokin rasitusvamma rehkimisestä. Toisaalta onpahan muutakin ajateltavaa, niin ei mene ylilatautumiseksi.
  2. Hakumpul

    Polar Grit X

    "Polar grit x pro. Polar grit x pro Titanium. All the v2 features. New position barometer , komoot navigation improved.. , sunset watchfaces , some outdoor gadgets..." Puhuvat jo seuraavasta versiosta, pitäisi tulla lähikuukausina. Oma GritX on toiminut juoksussa, en ole tuota korkeusmittausta käyttänyt. Vaihdoin aikanaan Vantage M:stä ja kohta sen jälkeen julkaistiin M2. Olisi ollut riittävä juoksuharrastukseen. Tähän GritX:n on tulossa päivityksellä vielä joitakin uudemmissa malleissa olevia ominaisuuksia.
  3. Palauttava pk1 10km, 56,5min, ks133.
  4. Intervallia tänään. 10min lämmittely, 5min vk1, 6x 7min vetoja 4min palautuksella. Loppuverryttely. 1h21min, 16,75km. Puhelinsovellus ja kello ei näytä jaksojen tietoja, ne katson tietokoneella. Viikon päästä Terwapuolikas. Sairastelun myötä elokuun juoksut jäi vähäisiksi. Nyt tietoisesti jätin peruskestävyys-lenkit pois ja juoksin tempo ja intervallit. Tuli samalla vähän kuin vahingossa huomattua että hitaammalla lämmittelyllä ja maltillisemmalla pk-vauhdilla jää energiaa koviin vetoihin. Aiemmin tuntui että loppui niistä aina potku kesken. Tämä ongelma oli siis toukokuun kynnystestin jälkeen. Sitä ennen oli luonnollisesti siksi enemmän virtaa, kun sykerajat oli reilusti alhaisemmat. Toisaalta jäi liian vähälle vauhtikestävyys, kun oli helpompi pysytellä väsyneenä mukavuusalueella. Nyt kun vielä valitsin xxlstä kengät niiden jalka-analyysin mukaan, niin ovat kyllä olleet hyvin sopivat. Edit. Vedot: 1. 4:19 2. 4:26 3. 4:26 4. 4:30 5. 4:28 6. 4:34. Samalla ylittyi 1500km tälle vuodelle.
  5. Sen testin maksimi mitä juoksin. Suoritin testin Sportoulussa. Testi alkoi minulla 8km/h nopeudesta. 3min juoksun jälkeen sormenpäästä verikoe ja +1km/h nopeutta lisää 3min ajaksi jne. Viimeinen 3min oli 16km/h, syke 183 ja laktaatti 12 mmol/l.
  6. Olen käyttänyt Polarin Fitsparkin treeniohjelmaa 1v 9kk. Siinä juoksuharjoitukset on samalaisia, mitä tuossa 5km ohjelmassa. Treenien pituudet tulee sen kuntotestin perusteella. Kiinnostaisi testata juoksutapahtumaan tähtäävä ohjelma joskus. Kun ei ole mitään varsinaista matkaa määritelty mihin harjoittelee, niin päivittäiset suositukset(Fitspark) antaa itselläni ainakin selvästi pidempiä treenejä. Pitkä on 2h20min, Keskitaso 1h22min(67min 3taso), Tempo 1h6min(39min 4-5taso) ja Intervalli 6x7min/4min pal. Alkuun on 10min lämmittely ja loppuun 5min jäähdyttely. Kävin kynnystestissä toukokuussa ja sen perusteella harjoitusohjelma on kestävyysharjoittelulle sopiva. Testissä minulla oli tuo maksimi sama 3:45min/km, Aerk 154/5min/km ja Anaerk 172/4:17min/km. Aiemmat vakiosykerajat oli niin matalat, että nuo yläpään sykealueet jäänyt liian vähälle. Myös ohjelman kuormittavuus selvästi nousi. Nyt tilanne pikkuhiljaa korjaantuu. Käsittääkseni niissä tietylle matkalle tähtäävissä harjoitusohjelmissa aluksi se on peruskestävyyspainotteinen ja lopussa tulee vauhtikestävyyttä. Eli kun tuo Tempo tulee mukaan, siinä saa painella kisavauhtia.
  7. Kevyt 11,5km, 1h4min, ks136.
  8. Juoksua 1h18min, 15,5km, ks157.
  9. Tempo 1h6min, 13km. Uudet kengät oli ensilenkin perusteella hyvät. Vauhti on vain kadonnut. Ei sinänsä yllätys, kun edellinen kuukausi 118km.
  10. Pk1 11,5km, 1h4min, ks136. Ei viikkoa ilman juoksua. Pitkittynyt nuha, niin ei tee mieli kovempaa juosta. Xxl:ssä kävin 4.9 jalka-analyysissa ja ostin uudet laitteen suosittelemista kengistä. Testasin kenkiä jalkaan ennen ostoa. Mukaan lähti New Balance, Fresh Foam Higherit. Halusin myös testata jotain uutta merkkiä.
  11. Kehonpaino perus 30min. Koko kuukausi oli alavireinen. Z-puolikasta edelsi samalla viikolla maanantaina lyhyt altistus taudille. Monta samassa rakennuksessa olleista määrättiin karanteeniin. Testi oli negatiivinen onneksi kaikilla myös karanteeniin määrätyillä. Siitä reilun viikon päästä lapsilla alkoi päiväkoti ja esikoulu. Sen jälkeen koko porukan kiersi flunssa. Muutama lenkki tuli tehtyä, mutta tauti tuntuu olevan sitkeä. 25.9 on Terwapuolikas. Nyt tuntuu että ennätystä en tule rikkomaan siellä.
  12. Kevyt 17km, ensimmäinen 10km pk1 ja loput 7k pk2. 1h33min, ks141. 2vk häirinnyt flunssa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy