Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Juoksentelija85

Jäsenet
  • Content Count

    10
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Juoksentelija85

  1. Kesä-heinäkuun vaihteessa hajosi tosiaan jotain oikean jalan yläpäästä, itse googlailun perusteella epäilen marssimurtumaa. Juosta ei pystynyt oikeastaan koko loppukesänä, yritin kyllä parin viikon välein mutta linkuttamiseksi meni. Pyöräillä, kävellä ja rullahiihtää on onneksi pystynyt koko ajan normaalisti. Otin kuukausikortin kaupungin liikuntapaikkoihin ja ilokseni huomasin että hallissa pystyykin juoksemaan taas ilman vaivoja. Lumentuloa odotellessa voisi nyt juosta pari kertaa viikossa pehmeillä lenkkareilla, toisen kerran hölkkäilemällä ja toisen kerran vetoja. Outoa juosta
  2. Itse olin paikalla kun kuopiossa juoksi kesällä 3km aikaan 8:28. Pyörämies kiritti koko matkan ajamalla noin metrin edellä radalla, new balancen lenkkareilla taisi iivo pistellä
  3. ^ Kiitti vinkistä, sattui tennispallo löytymään illalla laatikosta joten muljusin sen päällä. Aamulla oli ihan terveen oloinen jalka, joten kävin testaamassa 5km radalla. Lähdin varovasti 1:35 ekat kierrokset koska pelottavan pitkä matka. Cooperin kohdalla oli mennyt 3100m, loppuaika 19:20, ihan ok. Hyytymistä ei kuitenkaan tapahtunut ja viimeiset kierrokset 1:32 ja 1:31. Keskisyke 167 ja maksimi 181bpm. Voisi olla 18.xx mahdollinen tänä kesänä vielä. Ostin kirpparilta käytetyt mutta vielä ryhdikkäät todella kevyet Asicsin DS Racer 10, mutta Adizerot ovat kyllä enemmän mieleeni rad
  4. Tänään meni radalla 8 kierrosta 12 minuuttiin lonkkavaivaisena. Muuta en olekaan tällä viikolla juossut, enkä enää juokse ennen kuin olo on normaali. Tiistai-aamusta asti on siis oikea lonkka/jalka ollut kipeänä etupuolelta, siitä mihin etureisilihaksen yläpää kiinnittyy. Kipua tuntuu jopa kävellessä tai yhdellä jalalla seistessä, ja välillä tuntuu kuin jalka pettäisi alta. Onneksi rauhallinen sauvakävely metsässä ja tasatyöntö rullilla onnistuu. Yritän saada jalan nyt paranemaan ja sitten uudestaan juoksun pariin. Jos jollain on ollut samaa vaivaa, saa kertoa omia kokemuksi
  5. Viikko sitten yritin cooperia juosta mutta oli pakko jättää kesken neljän kierroksen jälkeen ajassa 5:41. Lämmintä oli varmaan yli 30C auringossa. Juhannusviikko on mennyt maaseudulla itärajalla; urheilukenttää täällä ei ole mutta olen pyöräillyt sorateillä ja mittasin yhden 400m suoran jossa on pystynyt tekemään ihan hyvin 10*400m juoksutuntuman ja -kunnon ylläpitämiseksi. Lenkkarit on kaapin paksuimmat ja painavimmat adidakset mutta karkea murske saattaa silti pistää inhottavasti päkiän kohdalla ja kengät myös sutivat soralla😃
  6. Tavoitteena on kesän aikana testailla rajoja radalla, ja hyvin on vetosarjoissa jaksaminen kehittynytkin kuukaudessa. Huomenna jos pohkeet eivät enää ole arat voisi testata hiihtäjien suosiman 10x1km, lähtö uudelle kilsalle 6 minuutin välein. Viimeisestä tonnista sitten ajanotto tarkasti. Saa nähdä jaksaako kymmentä tonnia vielä juosta reippaasti. Piikkareilla en kyllä juokse vaan RC2 illa.
  7. Nyt on jo jotain kirjoiteltavaa. Kuukauden olen siis juoksennellut, ainoastaan vetoja radalla ja mäkivetoja metsäpolulla. Tilasin parit kengät, adizero rc2 :set ja adidaksen keskimatkan piikkarit. Piikkarit ovat uskomattoman kevyet ja tarkat juosta, itselläni ei ole koskaan ollut sellaisia edes jalassa ennen kuin nyt. Pohkeet tulivat piikkareilla 2-3 ekalla kerralla sairaan kipeiksi, mutta nyt jalat ovat jo tottuneet niihin, en silti juokse piikkareilla kuin suunnilleen kerran viikossa muutaman kierroksen. Itselläni juoksu kulkee parhaiten iltaisin muutama tunti pääruuan jälkeen. M
  8. Hyviä ohjeita tullut, kiitos kaikille. Kokeilen mitkä itselle tuntuvat toimivilta. Kipeillä jaloilla ei ilmeisesti kannata harjoitusmielessä juosta? Hiihtämässähän voi helposti käydä lähes joka päivä
  9. Kiitos asiantuntevista ohjeista, raportoin kesän edetessä kehityksestä 🙂
  10. Hei, Olen 34-v mies, aktiivikuntoilija 180cm/75kg. Maastohiihto on mieluisin laji, surkeana viime talvena tuli lähes päivittäin kuitenkin tehtyä jonkinlainen hiihtolenkki, kilsoja suunnilleen 2-3tkm. Tahtoisin kesäisin alkaa enemmänkin juoksentelemaan, rullahiihto on aivan liian vaativaa että saisi tehtyä kovia treenejä, luistelutekniikan ylläpitoon ja tasatyöntöön se on oivaa puuhaa. Tartaanipäällysteinen urheilukenttä on kotini lähistöllä, siellä tahtoisin kehittää cooperia ja nopeutta. Olen muutaman kerran käynyt kentällä mutten oikein tiedä mitä siellä tekisin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy