Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Nikopett

Jäsenet
  • Content Count

    15
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

Nikopett last won the day on May 9

Nikopett had the most liked content!

Community Reputation

147 Excellent

Recent Profile Visitors

72 profile views
  1. Treenit jatkuneet hyvin ja terveenä pysytty. Tänään vuorossa testi puolikas Malmin lentokenttää ympäri. Loppuaika oli 1:38:54 ja PB. Soolojuoksu ja vähän loppua kohti hiipuva. Kovempaa ei olisi tänään päässyt ja kotiin lähtiessä puskaan oksentaminen kruunasi suorituksen. Nesteytys meni vähän pieleen ja oli hyvä oppitunti. Tästä jatketaan treenejä ja vahvistetaan pk pohjaa kohti syksyn maraa. Nyt on testijuoksut juostu ja paluu perus tekemiseen. Kaiken kaikkiaan tähän väliin ihan hyvät tulokset ja oikealla tiellä ollaan! Päätyyn asti mennään!
  2. Totta tämäkin. Ei noissa saa ihan sitä viimeistä puristettua. Mutta, jotenkin tartten näitäkin mukaan. Toivottavasti syksyllä pääsee taas kisaamaan, niin menee testitkin lappu rinnassa.
  3. Kiitokset! Aika hyvin on vastannut tuntemuksia noi testissä saadut rajat. Tää kymppi meni keskarilla 177 ja piikki oli 184. Eli oltiin juuri siellä anakynnyksen korvilla ja loppu yli. Eli tosi hyvin pitänyt kutinsa. Viime aikoina vaan, kun kunto kehittynyt on ollut todella kova työ kaivaa niitä 190 päällä olevia maksimi piikkejä, jotka ennen tuli lähes joka maksimi suorituksessa.
  4. Noniin.. Nyt on käyty juoksemassa kympin testijuoksu Aktia-Cupin reitillä. Aika 42:07. Vähän liian kunnianhimoinen aloitus kostautui lopussa. Vitosen väliaika 20:15, mutta lopun mäet ja väsymys söi loppuajan 42 minuutin päälle. Mutta parannusta kuitenkin edelliseen reilusti ja tyytyväinen olen. Yllättäen vaikea pitää vauhtia yksin. Selkeästi treeni puree ja askel askeleelta tulokset paranee. Uskoisin, että kesän aikana mahdollista tehdä ensimmäinen todellinen sub40 min yritys. Mutta ei lasketa näille kympeille hirveetä painoarvoa treeneissä. Toki niistä näkee tosi kivasti kehityksen ja ovat äärimmäisen hyviä testijuoksuja ja samalla hyvä kova treeni. Nyt vähän palautellaan ja parin viikon päästä vielä puolikkaan testi ja sitten paluu arkiseen tekemiseen ja pk pohjan vahvistamiseen ja sopivasti kovia treenejä väliin.
  5. Mielenkiinnolla odotan itsekkin. Vaikea arvioida vauhteja. Tuntuu, että kehitystä tulee tällä hetkellä hyvin ja kroppa ottaa hyvin vastaan treeniä. Miina tuohon kymppiin voi vielä olla kuitenkin liian kova aloitusvauhti ja kyykkääminen lopussa. Toisaalta vaan testijuoksu ja ei mitään väliä.
  6. Homma jatkuu.. Tänään testailin viikon kovana miten on tullut kehitystä 5x1000m vedoissa. Ideana tehdän neljä ekaa vk-alueen rajoissa ja vikaan kaikki peliin. Ei ole hetkeen tullut taas tehtyä tätä treeniä, niin oli mielenkiintoista nähdä viimeisen vedon vauhti. 5x1000m, 3 min palautus. @ 4:20, 4:04, 3:54, 3:47 ja vika 3:03. Kehitystä siis taas tullut. Etenkin nuo ekat neljä meni tosi rennosti. Vauhdit ylärekisterissä on siis ihan hyvällä tolalla. Nyt vaan pitkäjänteisellä työllä tuo pk-pohjakin kuntoon niin hyvä tulee. Huomenna lähdetään taas hölköttelemään parin kympin pitkis. Ensiviikon kova treeni olisikin 10km testijuoksu Aktian reitillä. Pystyy hyvin vertailemaan missä mennään suhteessa talven vetoihin. Tästä on hyvä jatkaa. Kroppa pysynyt kunnossa ja koronalta vältytty.
  7. Treenit jatkuneet mainiosti. Huomenna tarkoitus hölkötellä 25km pitkis pk1 sykkeillä. Viikkokilsat tulee asettumaan 70 ja 80 kilsan välimaastoon. Viikon tehotreeninä vk-alueen vetoja 2x2km + 2x1km. Syke pysyi viimeisissäkin alle kynnyksen. Vauhdit kuitenkin 3:52 tasoa vikoissa. Tuntemukset kuitenkin suhteellisen rennot ja varaa olisi ollut kiristää reilustikkin. Kehitystä siis tullut. Muuten menty pk-alueella vauhteja vähän vaihdellen ja terästettynä pienillä vedoilla ja koordeilla. Tästä hyvä jatkaa. Meinasin tempaista toukokuun aikana testipuolikkaan, niin näkee vähän missä mennään, kun kisatkin tauolla Koronan takia.
  8. Kiitti 👍 Kuulostaa ihan järkevältä. Futisvuosina tosiaan mentiin varmaan suureksi osaksi tuolla ylärekisterissä. Lähes kaikki kestävyystreenikin taisi olla nopeita ja kovia vetoja. Joitakin lenkkejä oli myös ohjelmassa, mutta ne meni kisaamiseksi. Kaljaakin on kiskottu ihan tarpeeksi noina vuosina, niin hyvää tekee tälläinen yksinäinen laji 😀 Pk-pohjaa tosiaan tarvitaan rutkasti lisää.
  9. Treenit jatkuneet hyvin ja monipuolisesti. Kaikilla vauhtiskaaloilla,menty, 100m vedoista pitkiksiin. Tänään oli vuorossa testi vitonen. Yritettiin pitää mahdollisimman kilpailumaisena ja treeniä vähän kevennettiin. Reitti oli aika optimaalinen ja suoraa pätkää vähäisillä nousuilla. Silti 19:45 loppuaika pääsi vähän yllättämään. Treeni oon purrut ja kehitystä tullut tasaiseen tahtiin. Tästä on hyvä jatkaa taas treenejä 👍
  10. Hyvä kirjoitus! Se taitaa olla juurikin näin ja tunnistan myös itseni tästä. Juuri tämän takia mulla taustalla osaamista, joka voi aina tiputella maanpinnalle jos alkaa keulimaan + oma tausta siellä joukkueurheilussa ja kestävyysurheilu ei itselle ole ollut se tutuin ympäristö, vaikka paljon on jo matkan varrella opittu ja vielä enemmän on opittavaa👍 Erittäin suuri painoarvo tulee myös olemaan palautumisessa ja huollossa, mutta aika näyttää miten äijän käy. Nöyryyttä tässä tarvitaan ja olen avoin kaikille neuvoille ja vinkeille, mitä matkan varrella saan 👍
  11. Kovaa duunia ja sitoutumista tulee vaatimaan ja varmasti vastoinkäymisiä myös. Tämä kuitenkin aika pitkän ajan projekti, niin väkisin tulee eteen kaikkea odottamatontakin. Pitää vaan yrittää päästä niiden yli 👍 Mulla onneksi myös hyvä ”takapiru” tukena tässä projektissa. Mutta kaiken kaikkiaan erittäin mielenkiintoiset ajat edessä. Tykkään myös ottaa asioista selvää ja ymmärtää miksi tehdä mitäkin.
  12. Kiitos 👍Tässä on hyvin aikaa rakennella kuntoa.
  13. 5x1000m kiihtyvästi vk-alueen alarajoilta mk-vauhtiin. @ 4:59, 4:36, 4:15, 3:53, 3:31. Yllättävän hyvin rullasi. Toki vika oli jo aika hapokas 😅😀 Alkuun ja loppuun Peekoota. Hyvä treeni.
  14. Noniin, homma polkaistu käyntiin pk:lla 10km@5:40. Tästä se lähtee 👌 Fiilis hyvä ja jalat kevyet.
  15. Noniin. Eka viesti foorumille. PIdemmän aikaa tullut kyllä seurattua keskustelua täällä. Lähtötiedot: -Ikä 34v, 182/67kg. - Ex-futari junnujen sm-tasolta. Lopetuksen jälkeen perus passiivuus Kaljaa ja kilojen keruuta useampi vuosi. Nyt tippunut juoksun myötä reilu 10kg painoa pois. -noin vuosi tavoitteellisempaa treeniä takana. Lähtötaso juoksuun oli reilu 2h puolikas lyhyellä treenillä viime keväänä. Elokuussa Paavolla 1:47:x. (Nyt painetaan treeneissä samaan aikaan jo pk2-vk1 sykkeillä). Karkea veikkaus tämän hetken kunnosta treenien perusteella on tasolla 1:35-1:40 ( puolimara) -Kymppi 44 min (helmikuu) ja coopperi meni erittäin pehmellä, märällä ja upottavalla kentällä 2950m viimeviikonloppuna. -vikkokilometrit tällä hetkellä noin 45-75 välillä. Nousujohteisesti menty ja paikat pysyneet kassassa. Ex urheilija tarvitsee myös kovat tavoitteet motivoituakseen. Nyt olisi sopiva aika lyödä kaasua lisää, kun elämäntilanne sallisi 100% panostuksen tähän. Eli lyödään kiinni 3h maraton tavoite täältäkin kiinni. Sivukorvalla kuullut, kun isommat pojat puhuneet jopa perusterveen määritelmästä 🙂 Tavoite pitäisi realisoida vuoden 2022 aikana. Ensimmäinen välitavoite jos Korona mahdollistaa, olisi Vantaalla syksyllä 3:30-3:15 väliin rykäistä. Ajattelin tänne myös päivitellä aika ajoin miten "projekti" etenee. Itse uskon vahvasti, että pystyn tähän ja tätä kohti lähdetään nyt töitä tekemään. Luonne on sen verran kova, että luovuttamaan ei lähdetä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy