Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Stolle

Jäsenet
  • Content Count

    19
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

34 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Viikko 12 Ma Kävely 1,5h rauhalliseen tahtiin Ti lepo Ke kävely 1h reippaasti To lepo Pe kävely 1h rauhallisesti La lepo Su kävely 1h Ihan heti en päässyt stressistä ja suorittamisesta eroon, kun työnkuvan äkillinen muutos pisti hiukan kasettia sekaisin. Loppuviikosta alkoi olla jo opella etäopetus joten kuten hanskassa ja viesteistä päätellen oppilaillakin... joten sain viikonloppuna nukuttua oikein makoisia lähes 9h yöunia ja ehkä vähän rentouduttua muutenkin. Vieläkin kyllä aivot (ja kroppakin) käy sen verran kierroksilla, ettei varsinai
  2. Viikko 11 Noniin, pieleenhän se sitten meni... Viime vuodesta tuttu heikotus ja korvien humina jäi päälle maanantain sulkapallon jälkeen. Kiukuttelin ja tuskailin, mutta maltoin kuitenkin olla lähtemättä enää lenkille. Töissä pitkän tuntuinen ja raskas viikko, vapaa-ajalla harrastustoiminta ja opinnot (jep, niitäkin tässä vielä työn ohella) veivät niin tehokkaasti mehut, että loppuviikosta olo ei ollut yhtään parempi. Sen sijaan stressi alkoi jo viedä yöuniakin. Tällaisen suorittajaluonteen on kovin vaikea hyväksyä tilanne, mutta jonkin sortin uupumustahan tässä taas pukkaa, eikä h
  3. Tässä viikon verran pohdiskeltuani alan olla aika varma siitä, että syynä heikkoon olotilaan on stressin ja harjoittelun yhteisvaikutuksesta syntynyt uupumus. Tästä kun kotona puhuin, niin mies huomautti että teen aika paljon töitä, en jaksa kotona tehdä päätöksiä, en juurikaan välitä tavata ystäviä ja olen usein äkäinen... No hups... Pitää ehkä hieman tehdä uudelleenorganisointia ja orientoitumista kevään suhteen... Parku kyllä pääsee jos taas jää puolikkaalle lähtemättä...
  4. Tämän todellakin tiedostan, enkä diagnosoi itseäni tämän keskustelun perusteella. Olen kuitenkin aina liikkunut paljon, joten uskon melko hyvin osaavani arvioida normaalin treenin jälkeisen tilan. Tosin epävarmaksihan tässä alkaa tulla... Alkuperäinen ajatukseni oli saada vertaistukea ja vinkkejä treenaamiseen, mutta sainkin aika selkeää viestiä siitä, että asiaa pitää tutkia lisää. Erittäin hyödyllistä, koska varmasti olisin muuten hakannut päätä seinään vielä kuukausikaupalla.
  5. Pohdinnan arvoisia vastauksia, kiitos niistä. Pakko kait se on hyväksyä ettei tilanne oo normaali. Tää koittaa nyt lepoa ja ruokaa koneeseen, sit lääkäriin jos ei helpota.
  6. Stressiä ja kiirettä arjessa jonkin verran, sitä syytin viimeksi kun päädyin (ehkä?) ylikuntoon samanlaisella 3 kertaa viikossa hölkkäämisellä. Mutta onhan nyt ihmisillä arjessa kiireitä ja silti harrastetaan liikuntaa. Ei mulla nyt mikään suurempi hätä ole ja ehdin nukkua kunnon yöunia. Tää on mielenkiintoinen vaihtoehto. Syön kyllä ihan normaalisti ja mielestäni riittävästi. Voisihan sitä kuitenkin hiukan laskeskella energiansaantiaan. Työterveydessä kävin vuosi sitten neuvoja pyytelemässä, lääkäri leimasi luulosairaaksi, mutta teetti kuitenkin laajan testipatterin
  7. Tarkistettu kaikki mahdollinen vuosi sitten, kun oli vastaavaa ongelmaa, silloin kaikki kunnossa, joten en usko että nytkään olisi siitä kiinni. Epäilen, etten vieläkään osaa tehdä itselleni sopivaa treeniohjelmaa. Niin ja syön kyllä reilusti ja aina kun on nälkä, en usko että siinäkään on ongelman ydin.
  8. Onkohan jollain vastaavia kokemuksia ärsyttävän pitkistä palautumisajoista ja tuskaisen herkästä kropasta... Olen viime kesästä asti lenkkeillyt, sitä ennen puolen vuoden tauko johtuen jonkin sortin ylikunnosta. Sitä ennen tein 3x viikossa lenkkiä, pisimmillään 10km. Vuoden alusta olen lisännyt pikkuhiljaa (siis TODELLA varovasti) lenkkien pituutta ja määrän kahdesta kolmeen per viikko. Alkutilanteen 30min lenkeistä olen nyt siirtynyt juoksemaan 2x30min ja yhden pidemmän lenkin viikossa, kaikki rauhallisella vauhdilla. Pisintä lenkkiä olen pikkuhiljaa venyttänyt 60 minuuttiin. Joka
  9. Viikko 10 Ma lepo Ti kävely Ke vapaa To juoksu 60min Pe sulkapallo La juoksu 30min Su lepo Olosuhteiden pakosta tiistain lenkki muuttui kävelyksi, kun seuralaisena oli hoitokoira, jonka ikä ja kuntotaso ei salli enää juoksulenkkejä, enkä olisi myöhemmin ehtinyt erikseen juoksemaan. Ajattelin, että hyöty se on kuitenkin pienikin hyöty ja vedettiin reipasta vauhtia mäkisessä metsämaastossa. Torstaina eka tunnin lenkki vuoteen ja ihan voittajafiilis! Toki väsytti jo vähän lopussa, mutta onnistuin pitämään keskisykkeen tasaisena pk-
  10. Viikko 9 Ma sulkapallo Ti kävely Ke lepo To lepo Pe juoksu 35min La lepo Su juoksu 30min Kevyempi viikko takana, juoksukilometrejä 7,5. Jalat on tuntuneet kovin jäykiltä ja väsyneiltä viimeviikon rypistysten jäljiltä. Vähän jännittää että osaanko nyt kuunnella kroppaa riittävästi ja ottaa sen levon, minkä tarvitsen. Olen myös pohtinut sitä, että onko kovin väsyneeltä tuntuvan kropan kanssa parempi käydä kevyellä kävelyllä vai laiskotella sohvalla. Usein kylläkin lepopäivinä on niin paljon muuta hommaa, ettei kävelylle ihmisten aikaan ehtisi
  11. Viikko 8 Ma lepo Ti ratsastus Ke lenkki 53min To lepo Pe lepo La lenkki 30min Su lenkki 30min Viikko 9 Ma sulkapallo Hiihtoloma! Oli kivasti aikaa harrastaa ja viikkoon tuli reilusti hyötyliikuntaa sekä mielen virkistystä tallihommissa. Ratsastusten ja sulkapallon puolesta oli hieman kevyempi viikko, mutta juoksutreenit olivatkin sitten sen verran kuluttavampia. "Pitkä" lenkki 50min sujui leppoisasti ja olisin jaksanut juosta pidempäänkin, siitä voitonriemuinen fiilis! Oli kuitenkin tarve kahdelle perättäiselle lepopäivälle
  12. Vikko 7 Ma sulkapallo Ti lenkki 30min Ke ratsastus To lenkki 30min Pe kevyt ratsastus La lenkki 40min Su lepo Ti lenkki 3,9km vauhdilla 8:45 tuntui huikeen hyvältä, eikä sykkeet nousseet. To lenkki oli ensimmäinen työpäivän jälkeen valoisaan aikaan tehty lenkki tänä vuonna. Juoksin pellonreunaa, koska siellä paistoi aurinko, mutta pehmeä pohja teki juoksusta raskaampaa ja jouduin hidastelemaan jatkuvasti sykkeiden takia. La 40min lenkki tuntui ensin pitkään tuskaiselta myrskyn riepotellessa ja jalkojen ollessa väsyneet, mutta viimeiset 15 m
  13. Samoilla kengillä oon menny. Ja jos tässä nyt on vähän kapean lestin ongelma, niin sitä samaa vikaa taitaa kyllä olla mun muissakin talvikengissä. Ehkä voisi jalkojaan leputtaa ainakin töissä, kun mahdollisuus on kulkea myös sukkasillaan. Ja ottaa toiset kengät ainakin pitkille kävelyille käyttöön.
  14. Paljon niitä jo lueskelinkin, mutten osannut ajatella, että olisi samasta vaivasta kyse. Kivun sijainti on hieman enemmän ulkosyrjällä ja päkiää taaempana. Lisäksi ei tunnu varpaille noustessa juurikaan, vaan enemmänkin silloin kun kääntää jalkaa niin, että paino tulee jalan ulkosyrjälle. Mutta ehkä tämäkin on sitten hermokipua.
  15. Ma sulkapallo (oli kyllä niin kevyttä höntsäilyä, että äitinikin mietti, voiko tätä kutsua liikunnaksi) Ti lenkki 30min 4km Ke lepo To kävely 1h + lihaskuntoa ja liikkuvuusharjoituksia kotona Pe lenkki 45min 5km La kevyt kävely Su lepo Vihdoin saatiin tänne Varsinais-Suomeenkin vähän lunta! Siitä riemastuneena karkasin torstaina ihanaan aurinkoiseen Ruissaloon kävelylle ja juomaan teetä termarista. Tällä valoenergialla pärjää taas! Illalla vähän lihasharjoitteita kotona. Ehkä vähän turhan kevyesti tein, koska seuraavana aamuna ei tuntunut oikein missää
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy