Jump to content
Juoksufoorumi.fi



iisak

Jäsenet
  • Content Count

    243
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    2

iisak last won the day on March 24

iisak had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ke 14.4.2021 hapenottopäivä Aamulla kevyt pyöräily töihin 8 km. Iltapäivällä ratavetoja: lämmittely 1,7 km 3*600 m keskimäärin 2:13 eli 3:43/km vauhdilla, palautuksena kävely 200 m jäähdyttely 1,7 km + kevyt pyöräily kotiin 7,4 km vedoissa max syke 171 Sitten kotimaastoissa vielä tytön kanssa hölkkää ja kävelyä 1,7 km. 3:45/km vastaisi Cooperissa 3200 m, mikä voisi olla realistinen taso tällä hetkellä. 600 m vetoina ei tuo vauhti tuntunut vielä pahalta, mutta jaksaisikohan tuota yli 5-kertaisen matkan. Jaa-a. Ehkä. Voisin ehkä pid
  2. Tuossahan mikä tuolta linkistä löytyy on juurikin se 30 mg. Selosteen mukaan on 100 mg / 100 g ja kyseessä 30 g tuote. Varmaan geeleissä ei voi olla isoja annoksia, koska täytyy mennä niiden herkempien ehdoilla. Jotkuthan kuulemma saa jo siitä puolesta kahvikupillisesta vaikutuksia.
  3. Aika kova annos, kun sanotaan että normaali pieni kahvikupillinen sisältäisi 100 mg, jos en ihan väärin muista. Eli tuo olisi 10-12 standardikupillista kahvia! Geeleissä taitaa usein olla esim. 30-50 mg, mikä taas on aika vähän. Omat kokeilut taisi olla 300-400 mg annos vajaa tunti ennen kisaa tai pitkässä kisassa luonnollisesti kisan aikana.
  4. Kerran remontoitiin vanhan savusaunan pukuhuonetta ja seinälevyjen alla oli hirteen raapustettu "Heikin rakentama sauna 1919". 2019 sitten paloi tämä sauna, eli tasan 100 vuotta kesti.
  5. Kuulun niihin ihmisiin, joilla ei ole fyysistä kahviriippuvuutta. Normaalisti lipittelen kahvia aika paljon, mutta joskus pääsi loppumaan eikä ollut pariin päivään muuta asiaa kauppaan, niin olin ilman ja ihmettelin että mitähän ne vieroitusoireet mahtavat olla kun en mitään huomaa. Kahvi ei myöskään häiritse yöunia. Eikä normaaliolotilassa edes piristä. Oikeastaan ainoa vaikutus jonka olen huomannut on pitkillä automatkoilla jos meinaa alkaa nukahtaa rattiin, niin siihen se tehoaa. Ilman tätä havaintoa uskoisin että minulta varmaan puuttuu jotkut kofeiinireseptorit kokonaan. Voi k
  6. Jännä kun tähän asti varmaan aika harvaa on kiinnostanut kysellä influenssa-, hepatiitti ym. rokotuksissa että minkäs niminen tai kenenkäs valmistajan tämä on, monikoprosenttisen suojan tästä saa ja mikä on eri sivuvaikutusten todennäköisyys. Koronan kohdalla kun joka detaljista rummutetaan mediassa niin kansalaisten ajattelutapa on nyt aika erilainen. Itse kyllä aion ottaa sen mitä annetaan luottaen siihen, että joku ihan oikea asiantuntija on päättänyt että tätä kannattaa suomalaisille jaella. Eipä tiedonhalussa toki mitään pahaa sinänsä ole, mutta tuntuu vaan että moni vähän tär
  7. Ma 12.4.2021 nopeuspäivä Radalla oli harja-auto hommissa, joten en kehdannut levitellä sinne aitoja. Juoksin vain 3*100 m 22,3 s - 19,4 s - 16,1 s. Viimeinenkin meni vielä melko rennosti, joten tavoitteena oleva 800 m kisavauhti 17,5 s / 100 m ei nopeusreservien puolesta ainakaan ihan epärealistiselta tunnu. Sitten tuntui ettei nyt ihan tähän voi vielä lopettaa ja tein 4 sarjaa mäkiloikkia. Tytön kanssa kävin syksyllä muutamia kertoja 1-2 km lenkeillä, ja ehdotin viikonloppuna, että aletaanko taas käydä kun on tietkin sulat. Kiinnostusta oli, joten tänään avasimme yhtei
  8. Ei ole hirveästi jaksanut panostaa hän, joka on tuon taulukon laatinut. Ilmiselvästi on aika hatusta vedettyjä lukuja, tuskin mihinkään tutkimukseen perustuvat. Ylin raja putoaa lineaarisesti 100 m / 5 v. Seuraavat arvosanarajat (kiitettävä, hyvä jne.) ovat samoin kaavamaisesti aina 200 m alemmat. Sitten pohjataso onkin yllättäen kiinteä 1780 m. Näistä valinnoista seuraa, että nuorilla esim. heikon ja välttävän rajoissa on ero 420 m, mutta vanhimmilla 40 m!
  9. Pe 9.4.2021 nopeuspäivä Aamulla pyörällä töihin 8 km. Iltapäivällä lämmintä +2, kova tuuli ja vettä satoi vaakasuoraan. Ihan omassa rauhassa sai olla kentällä jostain syystä. Nostelin aidat radalle ensimmäistä kertaa ehkä neljään kuukauteen. 70 m / 6 aitaa korkeudella 76 cm, näitä 6 vetoa. Sitten 3*100 m sileää rennosti täysillä myötätuuleen. Eka varovaisempi 16,5 s, toinen 15,2 s ja kolmannessa ei ajanotto onnistunut. Ei tuntunut tuoreeltaan lihaksissa tämä rytkytys, mutta maltoin kuitenkin lopettaa tähän. Kun torstaina ahnehdittiin kilometrejä,
  10. Minulla on noita vastaavia pohjeongelmia usein ollut kun olen tehnyt äkkiseltään liikaa nopeita vetoja tai liian pitkää kovaa tasavauhtista. Yleensä tässä on sellainen ansa, että 1-2 päivän parantelun jälkeen tuntuu, että nämähän on jo ihan ok, ja lähtee taas lenkille. Lenkin alussakaan ei vielä mitään, joten ei tule kääntyneeksi heti takaisin. Sitten muutaman kilometrin päästä alkaa kipeytyä, mutta onhan sieltä takaisin kotiin päästävä eikä malta kävellä, joten tulee juostua taas muutama kilometri kipeillä jaloilla. Parin päivän päästä taas sama kuvio... Oma nyrkkisää
  11. To 8.4.2021 kestävyyspäivä Aamulla juoksu töihin 7,8 km, 6:16/km, syke 121, running index 66. Ei tuntunut erityisen energiseltä, joten hieman yllätti noin hyvä running index. Illalla juoksu kotiin reilujen lisälenkkien kera 13,2 km, 5:37/km, syke 137, running index 62. Kävin samalla katselemassa Leppävaaran urheilupuiston tilanteen. Juoksurata on vielä paksun tykkilumiladun alla. "Uimahallin mutkassa" (siis tuolla: https://www.strava.com/segments/7895154) oli joku käynyt mäkivetoja tekemässä ja piirtänyt hiekkatiehen viivoja ja metriluvut ainakin 150 m ja 300m. Ehkä vii
  12. Mutta eihän tästä tarvitse tehdä monimutkaisempaa asiaa kuin se on. Pointtina on siis tehdä lyhyitä nopeita vetoja lyhyillä palautuksella ja määrää sen verran kuin pystyy...
  13. 3*10*200 m 800 m:n vauhdeilla 20-30 s hölkkäpalautuksilla! Mielenkiintoista, koska minulle tuo olisi täysin mahdoton harjoitus. Minulle kova vetotreeni jota olen tehnyt kesällä ennen kilpailukautta on 2*4*200 m hiukan 800 m:n kisavauhtia nopeammin, palautukset 2 min kävely ja sarjapalautuksena 5 min kävely. Ehkä tämä selittyy sillä, että 800 m on minulle se päämatka, ja siitä vähänkään pitemmillä matkoilla suorituskyky putoaa nopeasti. Vähänkään suurempaa kokonaisvolyymia pystyn tekemään vain huomattavasti matalammalla teholla. Jos pitäisi tehdä
  14. Jäi nämä lyhyet vo2max vedot mielen pohjalle kaihertamaan aiemmin talvella kun näistä kirjoittelit jossain yhteydessä, joten kiva kun aihe nousi taas esille. Jos ei ole wateista tietoa, niin millaisia tuollaisten 30 s vo2max vetojen pitäisi olla vauhdiltaan? Samaa vauhtia kuin perinteiset 1000 m vo2max vedot? Kokonaisvolyymihan tuossa olisi aika lailla sama kuin klassisessa pitempien vetojen vo2max sarjassa: 4*10*30 s = 1200 s vs. 5*4 min = 1200 s. Ainakin tuollainen olisi uudenlainen ärsyke. Perinteisessä nopeuskestävyystreenissähän 30 s vedot tehdään selv
  15. Minulle ehkä pahimpia ovat olleet jotkut 3000 m kisat, joissa on tullut aloitettua vähän liian kovaa. Puolimaratonit on olleet jotenkin helpompia. Jotkut 800 m ja 1500 m kisatkin on olleet hirveitä. Muutamassa kymmenessä sekunnissakin ehtii kitua yllättävän pahasti kun hapot oikein pahasti iskee.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy