Jump to content
Juoksufoorumi.fi


tmak

Jäsenet
  • Posts

    54
  • Liittyi

  • Last visited

About tmak

  • Syntymäpäivä 22.11.1994

Recent Profile Visitors

466 profile views

tmak's Achievements

  1. Viikon 19 treenit (maratonjakson vk 11) Ma: 13,73km @ 5:07, hr 130, 252W Ti: 9,84km @ 5:05, hr 139, 253W sis. 10 x 1min /1min Ka. 354W @ 3:35 Ke: Vapaa To: Vapaa Pe: (a) 13,72km @ 5:14,hr 133, 244W sis. 8 x 30sek / 1min (ip) 7,87km @ 5:51, hr 122 La: Vapaa Su: Vapaa Yht. 45,16km (199 RSS) Meni helatorstaivapaiden aikataulujen ja muiden aktiviteettien takia koko viikon juoksut aika pipariksi. Lennosta suunnitelmat siten, että puolimaraton testi aikaistetaan seuraavalle viikolle. Viikon 20 treenit (testiviikko) Ma: Vapaa Ti: 7,83km @ 5:02, hr 129, 255W sis. 2km @ 4:12, 301W Ke: Vapaa To: Puolimaraton: 1:27:47 21,10km @ 4:09, hr 154, 303W Pe: Vapaa La: Vapaa Su: Vapaa, joitakin kilometrejä kävelyä Yht. 28,93km (178 RSS) Melkoisesti tuli lopulta kevennettyä treenejä. Tiistaina testiä edeltävä lenkki ja keskelle 2km puolimaratontehoilla. Itse testi operoitiin juoksuradalla melko hyvässä kelissä (17 celciusta, puolipilvistä). Eka puolikas 44:02, joten toiselle puolikkaalle pienoinen negatiivinen split, mikä on itselle poikkeuksellista. Kaikki kilsat 4:07-4:13, paitsi viimeinen täysi kilometri 4:03. Kummempaa loppukiriä ei enää irronnut. Kuitenkin tosi tyytyväinen aikaan. Ennen en ole kellottanut aikaa puolimaratonille. On vielä pitkä matka että jaksaisi samaa tahtia kokonaisen maratonin. Ehkä kuitenkin mahdollista toteuttaa se kesällä '22. Tästä eteenpäin treenaaminen enemmän fiiliksen mukaisesti, vaikkei välttämättä kauheasti erilailla. Keskittyminen ehkä esimerkiksi vitoselle tai muulle lyhyemmälle matkalle. Ennen lokakuun maratonia sitten taas jonkilainen suunniteltu jakso.
  2. tmak

    Atreyu

    Sain Artistit joskus huhtikuussa. Vasta yksi lyhyt testaus ja kisatehoinen puolimaraton takana. Kengistä on silti jäänyt hyvin positiivinen kuva ja aion säästellä näitä kisoihin ja testeihin. Kenkä on ainakin vielä hyvin pehmeä, johtuen välipohjassa käytetystä "supercritical EVA" vaahdosta. Myöskin hiilikuitulevy vaikuttaa jäykältä verrattuna muihin kenkiini. Levyllä varustetuista kengistä on toki vertailupohjana ainoastaan Hoka One Onen (Carbon X, Carbon X2 ja Evo Carbon Rocket). Artisteja kuvataan köyhän miehen Adios Pro:ksi. Pohjan ulkomuoto on hyvin samantyyppinen ja speksit vastaavat. Lisää tietoa löytyy instagramista. All in all, olen hyvin tyytyväinen, että ostin nämä kengät. On varsin todennäköistä, että hankin uudetkin tällaiset. Toivottavasti saavat jonkinlaisen jalansijan markkinaan, jotta jakelu Euroopassa olisi helpompaa.
  3. Viikon 18 treenit (maratonjakson vk 10) Ma: 15,53km @ 5:09, hr 134, 247W Ti: 17,66km @ 4:59, hr 142, 255W sis. 2 x 15min /3min Vedot: 293W @ 4:20 (hr 151), 296W @ 4:22 (hr 153) Ke: 11,65km @ 5:26, hr 125, 235W To: 13,77km @ 5:14, hr 134, 246W sis. 8 x 30sek / 1min, ka. 345W Pe: 11,80km @ 5:24, hr 129, 235W La: 31,55km @ 5:41, hr 131, 236W Su: Lepo Yht. 101,97km (409 RSS) Alkaa jo harjoitusohjelmassa hiljalleen kevennysvaihe. Lauantain lenkillä omille lenkeille yllättävän paljon nousumetrejä (392m). Juoksen tämän ohjelman lopuksi 29.5. todennäköisesti puolimaratonin itsekseen. Tarkoitus olisi ainakin mennä alle 1:30 (n. 298W). Sain tällä viikolla syksyllä tilatut Atreyu Artist kengät. Kengän pitäisi olla vähän samantyyppinen kuin Adizero Adios Pro ja ne olisi tarkoitus laittaa alle puolikkaan testille.
  4. Mullakin on parissa kengissä ollut elastiset nauhat ja niille suositus. Lähinnä kyllä ollut siksi, kun olen käyttänyt paljon hokan kenkiä, joissa on omasta mielestä huonot nauhat. T: tampereen maratonilla viime syksynä 2/4 kierrosta toisen kengän nauhat auki ja kengän sisään työnnettynä
  5. Viikon 17 treenit (maratonjakson vk 9) Ma: 17,31km @ 5:13, hr 127, 249W Ti: 16,46km @ 5:11, hr 134 max 166, 246W sis. 6 x 2min /2:20min Vedot: 338W @ 3:42, 349W @ 3:35, 355W @ 3:30, 356W @ 3:29, 358W @ 3:29, 371W @ 3:20 Ke: 15,89km @ 5:39, hr 125, 231W To: 20,09km @ 5:12, hr 132, 251W sis. 8 x 30sek / 1min, ka. 352W Pe: 14,06km @ 5:20, hr 132, 247W La: 18,03km @ 4:49, hr 146, 267W Su: Lepo Yht. 101,83km (449 RSS) Tiistaina oli kova harjoitus, jossa juoksua cooperin verran. Viimeinen veto tuli jo aikalailla täysillä. Lauantaina oli tarkoitus juosta kaksituntinen vähän alle maratontehoin. Oli jo vähän vapunvietto alkanut, niin lyhensin lenkkiä. Osin siksi, ettei tuntunut kovin lennokkaalle ja osin aikataulusyistä. Sykekin oli hieman normaalia korkeammalla.
  6. Mä oon käyttänyt parisen kuukautta Stryd Workout Appia, jossa kello aina ilmoittaa 5sek ennen kierroksen päätöstä (aika tarkkaan se viive, joka tehon siirrossa on). Tämä käsittääkseni tarkoituksena aloittaa veto/stride silloin. Ainakin tällä tavoin saa aina todellista dataa, eikä veto myöskään pitene sitä kriittistä viittä sekuntia, kun se myös lopetetaan sen verran aikaisessa.
  7. Viikon 16 treenit (maratonjakson vk 8) Ma: 13,58km @ 5:16, hr 138, 246W Ti: Lepo, n. 5km patikointia Ke: 15,69km @ 5:02, hr 136 max 162, 251W sis. 5 x 4min / 1:30min radalla Vedot: 310W @ 4:01, 313W @ 3:57, 317W @ 3:54, 316W @ 3:55, 321W @ 3:53 To: 14,69km @ 5:06, hr 134, 248W sis. 8 x 30sek / 1min, ka. 362W Pe: 12,24km @ 5:45, hr 122, 224W La: Lepo Su: 21,33km @ 5:28, hr 127, 242W Yht. 77,53km (312 RSS) Lepoviikko. Ei paljon muuta kerrottavaa. Sattui sopivasti viikolle, jolloin ilmat eivät suosineet.
  8. Viikon 15 treenit (maratonjakson vk 7) Ma: 17,61km @ 5:10, hr 130, 248W Ti: 15,26km @ 4:32, hr 148, 282W sis. 45min testi radalla @ 4:01, hr 157, 317W Ke: 15,69km @ 5:44, hr 118, 222W To: (ip) Jalkapallo 90min (i) 20,30km @ 5:06, hr 135, 249W sis. 6 x 30sek / 1min, ka. 347W Pe: (a) 7,82km @ 5:55, hr 124, 219W (ip) 7,76km @ 5:44, hr 129, 228W La: Jalkapallo 120min Su: 24,26km @ 4:47, hr 138, 268W Yht. 108,68km (473 RSS) Hyvä treeniviikko takana. Tiistaina oli radalla melko kova tuuli ja Stryd olikin tarpeellinen. Etu- ja takasuorilla oli tuntuman mukaan juostessa n. 10% tehoero, eli aika paljon täytyi vilkuilla kelloa pysyäkseen tavoitetehossa. Hyvin jaksoi juosta tuon. Koetin pitää tehon n. 315W ja tein viimeisellä kilometrillä pienen noston. CP nousi -->316W. Mielenkiintoisesti testin jälkeisenä päivänä lenkin syke oli poikkeuksellisen matala. Huomasin että näin oli myös aiemman 10k-testin jälkeisenä päivänä. Jalkapallot olivat lähinnä ulkoilua, joissa lisänä pieniä kiihdyttelyjä. Sykevyötä seurattava. Tehnyt parissa treenissä alkuun VK2-piikin. Pe iltapäivän treenissä piikki oli jopa niin iso, että ensimmäisen kilometrin keskisyke oli jopa lähes aerobisella kynnyksellä (139). Sama vyö on kyllä palvellut jo usean vuoden ajan, joten olisiko jo lopun merkkejä.
  9. Tuo kuukausittainen saas-laskutus on varmasti firmoille niin iso houkutus, ettei sitä tässä voitu vastustaa. Olisin itse tästä kiinnostunut, mikäli tässä olisi jotain lisää vrt. Garmin connect, mutta ei sellaista tainnut ainakaan nyt tulla. Itsellä ei siis ole trainingpeaksia tms. @Spica, itselle tuli juoksupodi joulua ennen muistaakseni noin viikossa kotiin. Lähti suoraan Euroopan varastolta (olikohan Hollannista?).
  10. Viikon 14 treenit (maratonjakson vk 6) Ma: 17,30km @ 5:13, hr 132, 246 Ti: Lepo Ke: 17,12km @ 5:16, hr 133 max 168, 240W sis. 8 x 1:30min / 1:30min hölkkää Vedot: @ 3:35 337W, @ 3:42 337W, @ 3:31 342W, @ 3:36 343W, @ 3:29 348W, @ 3:34 347W, @ 3:25 352W, @ 3:28 355W To: (ip) 15,27km @ 5:50, hr 125, 221W (i) 17,50km @ 5:23, hr 136, 241W sis. 6 x 30sek / 1min, ka. 364W Pe: 15,60km @ 5:48, hr 128, 224W La: Lepo Su: 27,18km @ 5:31, hr 129, 232W Yht. 109,98km (425 RSS) Tuli taas tiistaina ylimääräinen lepopäivä ja piti korvata se torstaina tuplapäivällä. Tämä viikko tuntui kyllä kropassa. Perjantain lenkki oli kyllä todella tukkoinen ja jaloissa oli pientä kolotusta alkuun, lähinnä nivusissa. Siinä määrin lepopäivä lauantaille sopi enemmän kuin hyvin ja tänään lenkki kulki jo hienosti. Sykkeet hieman korkeat viimeisiin viikkoihin nähden, mutta se lienee normaalia kun kuormaa on alla paljon. Tuleva viikko on vielä kova, mutta sitten kevenee viikoksi.
  11. Eilen muuten lanseerattiin Stryd Membership. Uudet ominaisuudet pääosin harjoituksiin ja harjoitusohjelmiin liittyviä: laajempi harjoituskirjasto ja harjoitusten luominen (kuten esim. Garmin connectissa pystyy ilmaiseksi tekemään). Hinta palvelulle on 9,99$/ kk. Ilmainen 30 pv kokeilujakso ja tarjouksena 19,99$/ 6 kk voimassa 6.5 asti. Itse ajattelin ottaa tuon 6 kk mittaisen pätkän, mutta tuskin arvostan tuota ominaisuutta 10usd arvoiseksi. Mahtaako nuo hinnat olla tänne Pohjolaan lisäksi käännetty 1:1 euroiksi, ainakin alemman linkin perusteella. Uusille asiakkaille juoksupodi ja 6 kk jäsenyys: https://buy.stryd.com/eu/en/join Ainakin uudet asiakkaat saavat ensimmäisen 6 kk jäsenyyden kaupan päälle.
  12. Viikon 13 treenit (maratonjakson vk 5) Ma: Lepo Ti: 14,58km @ 5:04, hr 131, 251W Ke: 17,61km @ 5:07, hr 130 max 149, 251W sis. 2 x 12min / 3min hölkkää Vedot: @ 4:30 289W, @ 4:27 294W To: 13,25km @ 5:30, hr 124, 233W Pe: 15,23km @ 5:12, hr 132, 248W sis. 6 x 30sek / 1min, k.a 347W La: (ap)14,72km @ 5:37, hr 128, 233W (ip) 24,00km @ 5:38, hr 131, 230W Su: 7,73km @ 6:28, hr 119, 202W Yht. 107,13km (420 RSS) Maanantaina myöhään venyneen työpäivän ja sateisen ilman aiheuttaman motivaatiovapaan takia tuli tuplalepo ja siksi viikko-ohjelma meni vinksalleen. Olin siis koko ajan päivän myöhässä, kunnes lauantaina tein sekä perjantain, että lauantain lenkit. Sunnuntaina kävin vielä ylimääräisen hiippailun tekemässä kun siltä tuntui. Edellisen illan muutama olut kyllä piti sykkeet yllättävän korkealla, vaikka hölkkä tuntuikin hyvältä. Taisi tulla omat ennätykselliset viikkokilsat.
  13. Viikon 12 treenit (maratonjakson vk 4) Ma: 14,48km @ 5:10, hr 130, 248W Ti: 11,64km @ 5:09, hr 133 max 161, 250W sis. 10 x 1min / 1min hölkkää Vedot: @ 3:30 343W, @ 3:36 343W, @ 3:32 343W, @ 3:30 345W, @ 3:34 343W, @ 3:33 342W, @ 3:31 341W, @ 3:35 347W, @ 3:32 345W, @ 3:31 346W Ke: 12,46km @ 5:40, hr 125, 227W To: (a) 2,04km @6:02 + loikat + 1,51km @ 5:38 (ip) 17,55km @ 5:07, hr 133, 251W sis. 6 x 30sek 336-349W / 60sek hölkkää Pe: 12,21km @ 5:45, hr 120, 224W La: 21,56km @ 5:40, hr 123, 226W Su: Lepo Yht. 93,47km (365 RSS) Nyt tuli tieto Yyteri maratonin siirrosta Lokakuulle. Jatketaan kuitenkin tämä maratonjakso loppuun ja testataan sitten vaikka puolimaraton omana juoksuna jakson loppuun. Syksylle sitten uusi jakso ja ehkä pieni ruuvaus tavoitteeseen, jos kunto sen sallii. Alkukesällä voikin sitten treenata enemmän fiilispohjalta ja pyöräillä tai polkujuosta enemmän.
  14. Viikon 11 treenit (maratonjakson vk 3) Ma: 11,32km @ 5:20, hr 128, 244W Ti: Matolla 13,47km @ 5:04, hr 131 max 157, 243W sis. 5 x 3min / 1:30 hölkkää Vedot: @ 3:54 311W, @ 3:55 309W, @ 3:57 307W, @ 3:55 309W, @ 3:54 309W Ke: 11,65km @ 5:45, hr 121, 227W To: 12,43km @ 5:18, hr 127, 246W sis. 4 x 30sek 336-349W / 60sek hölkkää Pe: 10,62km @ 5:45, hr 116, 225W La: (ap) Loikat ja ylä- ja keskivartalon lihaskuntoliikkeitä 60min (ip) 19,03km @ 5:42, hr 124, 227W Su: 7,15km @ 6:20, hr 114, 206W Yht. 85,68km (312 RSS) Sykkeet tällä viikolla jo normaalit ja kulku varsinkin loppuviikolla oikeinkin hyvä. Sunnuntaina olisi pitänyt olla totaalilepo, mutta kävin tekemässä palauttavan iltahappihyppelyn. Olisi tehnyt mieli tehdä tämä viikko hieman kovempaakin. Huhtikuussa onkin jo itselle kovia treenimääriä tulossa. Strydin suunnittelema ohjelma ehdottaa aikaisempaan treeniin verrattuna enemmän määrällistä treeniä ja treenien tehovarianssi on paljon pienempää. Aiemmin tein kaksi tehoharjoitusta viikkoon ja hitaat oli hitaampia. Nyt yhden tehoharjoitteen lisäksi viikkoon kuuluu stridet PK2 harjoituksen keskellä. Toki määrä auttaa kyllä peruskestävyyden kehittämiseen, jos jaksaisi sitten juosta maratonin väsähtämättä hyvällä vauhdilla.
  15. Viikon 10 treenit (maratonjakson vk 2😞 Ma: 11,45km @ 5:16, hr 136, 240W Ti: Matolla 10,81km @ 4:38, hr 144 max 171, 264W sis. 25min time trial: 6,55km @ 3:48, hr 160, 317W Puolesta välistä kiihtyvä aikakoe. Loppuun jo aika rajua yritystä. Ke: 10,44km @ 5:46, (sykevyö unohtui), 222W To: 12,63km @ 5:19, hr 130, 245W sis. 4 x 30sek 336-349W / 60sek hölkkää Pe: Sulkapallo 60min La: (ip) 15,69km @ 5:44, hr 131, 225W (i) 14,60km @ 5:32, hr 136, 237W Su: Lepo Yht. 75,61km Ihan onnistunut viikko takana. Perjantaille suunniteltu 60min lenkki siirtyi hieman pidennettynä lauantai-illaksi. Sykkeet ehkä muutaman pykälän korkealla vieläkin. Ilmojen lämmettyä voisi ehkä vähentää vaatettakin, jos se auttaisi. Tuntuma juostessa on kuitenkin hyvä. Maanantaina ja keskiviikkona lenkki tuli heitettyä Näsijärven jäällä. Maanantain jälkeen oli nivuset hieman jumissa, kun tuli juostua liukkaalla avojäällä vähän matkaa. Tiistain aikakoe tuli tehtyä alkuun ehkä jopa varovasti, mutta loppua kohden kiihtyvänä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy