Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Juoksuontylsaa

Jäsenet
  • Posts

    44
  • Liittyi

  • Last visited

About Juoksuontylsaa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Juoksuontylsaa's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

Reputation

  1. Juoksuontylsaa

    Polar Grit X

    Ei ollut siis mikään harjoitus. Vaan tarkoitin ihmetellä, eikö harjoitusten ulkopuolinen kuorma vaikuta sen näytön tietoihin, jossa on ne aliharjoittelu, ylläpitävä, kehittävä ja ylikuormitus.
  2. Juoksuontylsaa

    Polar Grit X

    Päädyin lopulta tähän mittariin. Ihan tyytyväinenkin olen, mutta parannettavaa, ihmetyttävää ja outouksia löytyy. Tuo kellon näytöllä näkyvä kardiokuorman mittari. Huomioiko se ollenkaan arkista olemista laskuihinsa? Tein tässä yksi päivä kahteen kertaan järjettömän kokoiset lumityöt, olo niiden jäljiltä edelleen raukean ja voipuneen väliltä, mut mittarin mukaan kumpikaan luvuista ei liikahtanut, eikä siten niiden sulate tai tulkinta. Ts. Jos arjessa on epäsäännöllisesti huomattavan paljon normaalia suurempia hyötykuormituksia, pitäiskö ne ottaa treeninä ylös? Sotis vähän älykellon ideaa vastaan, kun sit treenilistat olisi täynnään kuonaa ja jäisi tärkeät ilmoituksetkin saamatta.
  3. Mistä tunnistaa hyvän liikkeen? Ja voiko valikoimaa katmrsia merkin suomalaisuuden perusteella? Oliko se niin, et Peltoset tehdään Suomessa? Suosituksia kaupasta pk seudulla?
  4. Olen vihannut pertsaa lähes koko elämäni, koska paskat välineet, hippokisat, koululiikunta, näpit ja varpaat jäässä. Konkreettisemmin, kun ne lylyt aina pitivät liikaa tai ei ollenkaan. Kaverit kuitenkin ovat vuosia hehkanneet. Joten, kun vanhat inhokit tilliliha ja kaalikääryleetkin on otettu koulumaailman virheiden jälkeen takaisin, aattelin, et 25 vuoden tauon jäljiltä vois koittaa pertsaa karvapohjasuksilla tai muilla oikeasti helpoilla. Pari viikkoa sitten tuli mahdollisuus. Koitin. Nyt oon harkinnut sen 2 vk ja tänbe tuli lunta. Onko kummempaa väliä, minkä karvapohjasuksen hankin, kunhan olisi mun pituudelle ja painolle? Onko merkeillä ja malleilla oleellista eroa alkajan kannalta? Käykö alkuun luisteluhiihtoon tarkoitetun mittaiset sauvat ja luistelumonot?
  5. Juoksuontylsaa

    Polar Grit X

    Pikakysymys. Voiko Gritille tai Flow appille kertoa, et ähäkutti, en nukkunut välillä 1-3, kuten luulet, vaan katsoin telkkua?
  6. 7. lokakuuta kertoo Polarin saitti nyt.
  7. Löytyi ainakin Polar Beatin asetuksien kautta.
  8. Ei varsinainen häiriö, mut treeniä talletukseen Polar Beatista käynnistäessä äppi ilmoitti, ettei sykevyön patteri/akku riitä tallettamiseen. Ihan mukava ylläri sinällään, mut etukäteinen varoitus olisi ollut kiva. Mut mistä tuon patterin tilan näkikään? Joskus oon jossain nähnyt, mut nyt en löytänyt.
  9. Varmaan hölmö kysymys ja varmaan oon nyt jotenkin jäässä, kun en tajua, mut mikä on GS?
  10. Ja ehdottomasti kannattaa pitää eri salasanaa kaikkialla. Jos on laiska, pitää sit merkityksettömissä samaa, mut sinnekin voi laittaa viimeiswksi kirjaimeksi palvelun nimen ekan kirjaimen tms. Mut vähintäänkin sen mailitilin salasanan, millä muiden palveluiden salasanat voi resetoida, on syytä olla eri ja pitkä.
  11. Monella kaupalla oli viimeviikolla noin 200-209 välillä hinta, mut ei music versiolle.
  12. Eikö tässä ole myös se, että aallonpituuden lyhetessä ylipäänsä saadaan tarkemmin se etäisyys. Ts. juttu ei olisi niinkäänuseammat taajuudet vaan uudet taajuudet.
  13. Juoksuontylsaa

    Polar Grit X

    Törmäsin tällaiseen arvosteluun. Chase the summit: polar grit x vs garmin fenix 6. Mietin noita tuon esiin nostamia epäkohtia. Sori, etten luettele alla, en muista niitä ulkoa, mutta mietin, että paljonko nuo käytännössä mahtavat haitata?
  14. Kyselin tätä liipaten mikä mittari minulle ketjussa. Miten lajit, joissa kelloa ei voi tai halua pitää mukana? Garmin ilmoittaa vyöhön tallettamisen ainakin tri- ja uintivöillä olevan uintia varten mahdollista. Mut entä muut lajit? Onnistuuko tai pitääkö kikkailla vaihtamalla lajia jälkikäteisesti? Juoksumetriikat ainakin menettänee tuolla tavalla, jos edes mahdollosta. Mietin tätä lähinnä miten kello ja anturit soveltuvat vaikkapa painiin ja säbään. Ensimmäisessä kello ranteessa on mahdoton, toisessakaan ei ehkä kiva.
  15. Pitkän aikaa olen pärjäillyt pelkkää Polarin H10 sykevyötä ja Polarin kännykkä-äppiä käyttäen. Nyt olisi kuitenkin tarve hankkia ranteeseen kello ja tarjonnasta Garmin Fenix 6 houkuttelisi. Mutta muutama kysymyskin mieltä ennen ostostelua vielä kaihertaa. 1. Jos olen oikein ymmärtänyt, Polarin Flow olisi parempi kuin Garminin vastine. Mutta onko merkittävää eroa, ärsyttävää eroa tai selviääkö eroista hankkimalla jonkin maksullisen korvaavan palvelun? 2. Polarin äpillä on helppoa tallettaa lajista riippumatta kerätyt tiedot suorituksen aikana sykevyöhön ja jättää känny vaikka treenikassiin. Tämä on joissain lajeissa välttämätöntä, sillä kelloa ei ranteessa voi pitää. Onnistuuko sama Garminin systeemeissä? 3. Vähän äskeiseen liittyen, onnistuuko Polarin äpin ja Garminin systeemien käyttö treenistä riippuen siten, että johonkin kuitenkin saisi muodostumaan kokonaiskuvan kaikista treeneistä suht vaivattomasti ja ilman että itse taulukoisi tai yksitellen siirtelisi? Voisiko Garmin Fenix 6 olla mulle sopiva kello? Tai jollain sykevyöllä täydennettynä, joskin mieluummin käyttäisin vyönä jatkossakin H10.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy