Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Jaakko_S

Jäsenet
  • Content Count

    9
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jaakko_S

    Suunto 9 Baro

    Noh. Itse näen asian niin, että kun minulla on vuoden vanha valkoinen Baro 9, niin haluaisin vaihtelun vuoksi mustan kellon ja miten, että löiskö Baron vaikka pariin hunttiin kaupaten ja hakisi mustan perusysin ranteeseen killumaan. 😄 Eli se on jo kello paremmasta päästä se perus ysikin. Toki ei nämä Sunnot ns. älykelloina mitään parhaimmistoa ole, mutta sporttikelloina kyllä. Todettava myös, että Garminit ja varsinkin Polarit näyttää rimpuloilta Suuntojen rinnalla. Siitä pointsit Suunnolle, vaikkakin todettava, että on sitten noilla kahdella muita ässiä hihoissa, joita Suunnolla ei välttämättä aina ole.
  2. Jaakko_S

    Suunto 9 Baro

    Mm. Korkeuserot lenkillä taitaa perus 9 kanssa perustua vaan gps:n arvioon,kun taas barossa,myös anturin arvio tarkentaa tilannetta. Eli tarkempaa dataa,varsinkin korkeuseroista lenkillä. Sitten on nuo myrskyvaroitukset ja muut ilmanpaineen vaihteluun liittyvät yms. millä itse en tee hölkkäsen pöläystä tai ole koskaan edes kokeillut. Specsilistalta luettu että nekin kai luonnistuisivat. Useimmille se perus 9 varmaan riittää hyvin.
  3. Jaakko_S

    Suunto 9 Baro

    Tämä on varmaan jo ratkennut, mutta todettakoon, että itselläni ei myöskään ensimmäisellä kävelytreenillä ollut vaikutusta. Vain ohje oli saatavissa. Ensimmäinen PK-lenkki auttoi ja sen jälkeen VO2 max on ollut saatavilla. Nyt muutaman pk-lenkin jälkeen vo2 max on itsellä tasoa tyydyttävä. En tiedä miten tuon määrittelee, mutta Coopperissa hieman päälle 3 tonnia kipittävänä voisin kuvitella näin neljän kympin korvilla olevani edes hyvässä kunnossa 😄 Palautumisen seurannasta sen verran täytyy sanoa, että Garminin Vivo kun oli käytössä, niin näki päivän sykevaihtelun ja stressitekijät kellon tarkkuudella. Silloin niihin pystyi ehkä oikeasti vaikuttamaan, kun näki, että mikä niitä voimavaroja kuluttaa. Sehän on First Beatin kehittämän teknologian alkuperäinen tarkoituskin ja siihen heidän omat mittauksensa tähtäävät. Suunnossa tuo nyt kertoo vain prosentteina paljonko on voimavaroja jäljellä? 😄 Silloin kun ominaisuuksia päivitetään, niin ne pitäis viilata loppuun asti, eikä toteuttaa siten, että "nyt ne on olemassa, mutta niillä ei juuri mitään tee". HRV mittaus tyyliin Polar saisi kanssa tulla suunnolle ja tästäkin muuten annoin palautetta siihen suuntaa. Saas nähdä.
  4. Jaakko_S

    IM Tallinna

    Mitenkäs on porukalla pyörä kulkeutunut tallinnaan kätevimmin? Ottaako nuo nopeat laivat kyytiin pyöriä?
  5. Kiitos vastauksista. Monia hyviä pointteja. Spicalle todettava, että hatunnoston arvoinen suoritus, että tokana vuonna olet tuolla 3-6h/vko treenillä mennyt alle 11h. Taitaa olla niin, mitä olen joskus juoksufoorumia tri-ryhmiä lueskellut, niin pistänyt silmään, että taidat kuitenkin olla melkoisesti keskivertojantteria lahjakkaampi lajissa, eli en taida vertailukohdaksi kelpuuttaa 😄 Laskeskelin tuossa, että ehkä aamu-uinneilla ne treenitunnit saa keväällä hilattu kuitenkin lähemmäs kahdeksikkoa ja sillä mennään. Suunnitelmiin muutos, nimittäin vaimo innostui tallinnan kylpylämatkasta, jonka yhdistäisi IM:ään, eli taitaa sittenkin olla Viron reissu edessä Tahkon sijasta. Vielä 1 kysymys askarruttavista asioista. Miten tuollaisen pk-sykkeillä läpi suoritetun täysmatkan jälkeinen palautuminen. Voiko sitä verrata omilla äärirajoilla hölkättyyn maratoniin? Vai onko siitä palautuminen selkeästi hitaampaa / tuskaisempaa? Kiitosta vaan!
  6. Terve, kiitoksi vastauksista. Juuri siksi tuo hirvittää, että mitä tahansa "minimalist ironman" plania netistä etsiessä n. 10h tuntuu olevan aivan minimi. Pelkään maksavani 500 siitä etten pääse maaliin tai vaihtoehtoisesti pääsen, mutta olen pari viikkoa aivan rikki. Oma elämä ei enempään treeniin taivu tällä hetkellä, mutta kuten totesin, olen 40vee ensivuonna, joten haluaisinn seikkailla juhlan kunniaksi. 🙂 Todettakoon taustasta sen verran, että on noita maratoneja tullut 7 hölkättyä, joista nopein 3:49 ja jos en väärin muista niin 1.39 tuli puolikas hölkkäiltyä pari vuotta sitten. Joroisilla puolimatkan triathlon meni hitaasti 6.5h kahtena vuotena perättäin. Treeni oli käytännössä 4-5h hölkkää /vko, ei muuta. Olin ennen ensimmäistä Joroista ottanut muutaman uintitunnin, joten tekniikasta oli jonkilainen käsitys, mutta olin elämässäni uinut yhteensä alle 5km kun sinne lähdin. Oliko se uinnin osuus jossain 55min tienoilla ja pyörä 3:20 juoksu hieman päälle 2h. Loput hitaisiin vaihtoihin. Tällä hetkellä olen huonommassa kunnossa kuin vuosi pari sitten, mutta kesällä tuli huviksi hölkättyä helle hhm 1.59 ja siinä oli taustalla kevään 2-3hölkkää/vko. Nyt jos maraa lähtisin juoksemaan,niin uskon, että siinä päälle 4.5h menisi ja loppu olisi ihan tuskaa,eli lähtötaso on ok, mutta ei mitenkään erityisen hyvä. Joku pohja kuitenkin olemassa. Uimarina olen nykyisin parempi, kun noiden kahden puolimatkan aikaan, mutta huono kuitenkin. 🙂
  7. Terve, mitä olette mieltä, onko typerää lähteä kokeilemaan Ironmanin läpäisyä, jos aikaa treenata on 9kk ja treenejä viikossa 6-7h. Mitään järkeä tai ylipäätänsä mahdollista? Vai olisiko vaan parempi pysytellä puolikkaassa? Nyt kun Tahko tulee, niin kiinnostaisi kokeilla. Oikeastaan vaan läpäisy mielessä nyt kun 40vee tulee mittariin, niin seikkaillen... Kahden pienen lapsen isänä, ei oikein enempää kehtaa tai halua perheeltä irroittaa aikaa pois. 🙂 Jaska
  8. Mitenkäs ihmiskeho toimii tällaisessa tapauksessa: 1. Seuraavat 5-6kk pystyy harjoittelemaan 50-80km/vko tai 5-8h keskimäärin. 2. Sen jälkeen Seuraavat 3-4kk vain 3-4h / vko ja 25-40km arviolta, eli selkeästi kevyemmin. Kysymys kuuluu, että onko tämän hetken kovemmasta harjoittelusta enää ensivuonna mitään hyötyä jäljellä, kun kevät taas koittaa 2020? Vai menikö suurin osa hukkaan, kun harjoittelumäärä tippuu?Tiedän jo etukäteen, että aikataulullisista syistä noin tulee käymäään marras, joulu, tammi ja helmikuulle. J
  9. Kiitos Pasi. Nyt oli täydellisyyttä hipova vastaus. Kiitos! Tästä voisi tulkita, että Suunnon arviomittaus on sitten kuitenkin suhteellisen oikeassa, vaikkakin aavistuksen yläkanttiin. 🙂 Kiitos 🙂
  10. En tällä hetkellä aktiivisesti harjoittele mihinkään tapahtumaan, joten lenkkeily käsittää n.50-60km viikossa rauhallista hölkkää, joka muodostuu pääasiassa työmatkojen kulkemisesta juosten/hölkäten. Suunnon mukaan kulutus on keskimäärin n.3500/vrk, mutta kuullostaa minulta kovalta, kun työ on istumatyötä ja juoksua ei ole kuin tuo mainittu km-määrä tai 5-6h/vko. 39vee mies olen, paino n. 82kg ja pituus 180. Mikähän se oikeasti ois realistinen kulutus näillä mitoilla, istumatyöllä ja 50-60km viikottaisilla juoksuilla? Oleellista tämä on lähinnä siksi, että haaveissa olisi tiputtaa paino takaisin sinne 75kg tienoille, jossa se vielä reilu vuosi sitten oli.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy