Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Jaakko_S

Jäsenet
  • Content Count

    31
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hankintalistalla Vantage V, eli tarjoile, jos turhana, mutta kunnossa. Polarin H10 sykevyö jo löytyy, niin ei välttämättömyys olla matkassa mukana.
  2. Jaakko_S

    Polar Ignite

    Ei ole kai kosketusnäytöt oikein vesikelpoisia vehkeitä. Edellinen kello on Suunto 9 baro, ei toiminut kosketusnäyttö vedessä ja nyt ei toimi Ignitessäkään oikein kunnolla, vaan rämpättävä on. Kaverin Spartanissa sama juttu. Garmineista ei kokemuksia, tiedä toimisko heidän? Igniten kehuksi muuten Baro 9 verrattuna on muuten todettava, että rannesykearvaus on edes suht looginen, siinä missä Barossa siinä ei ollut mitään tolkkua. En siis tarkoita vedessä, vaan ylipäätänsä.
  3. No pullo on perhana pelissä (tai sitten korvissa soi se, "et sitten kireämpää paitaa löytänyt") 😄
  4. Jaahas. Jotain tarttis tehdä. Vähän taustaa: Itsellä oli alkuvuodesta tilanne, että paino oli tippunut rennon syömisen ja liikunnan ansiosta kymmenisen kiloa vuodessa. Ehkä sekin vaikutti,että lopetin salin jälkeen palautusjuoman litkimisen ja söin ruokaa. Viikkotasolla sekin vaikutus itsessään on sellaiset 900kcal mitä niistäkin on tullut, eli vuositasolla laardissa sellainen 6.6kg jo ihan siitä pelkästään. Anyway, en tajunnut tuon kymmenen kilon lähtöä muuta kuin vaatteissa ja alkuvuoden vaakalukemassa, en yrittänyt pudottaa. Noh. nyt tässä on ollut koronakärvistelyä jo kolmatta kuukautta, eli paljon kotona oloa. Liikuntaa on edelleen sellaiset 5-6h/vko, mutta kotona ollessa sitä huomaa koko ajan puputtavansa jotain, siinä missä toimistolla se jää pois. Mitäs on tässä 2-3kk tapahtunut? No plus 5kg, olin vaa-alla vähän että mitä helvettiä 😄 Eihän tässä ole mitään järkeä, mutta kun lenkkikaveri kuittaili alkavasta alavatsan pömpöstä, kun on tiukka paita entistä tiukempia ja tietysti vähän väärästä kohdasta, niin uhosin, että se mitä tuli on poissa juhannukseen mennessä. 😄 Ei tuossa mitään järkeä ole, mutta kun on uhottu ja pullosta vetoa lyöty, niin katotaan. Eihän tässä mitään juoksutapahtumia ole tulossa, niin.... Mutta onko tuo mahdollista tässä reilu 3vkossa? Itsellä ei noin rivakasta tahdista ole kokemusta, mutta olen lukenut, ettei se mahdotonta ole.
  5. Olin vastaamassa,että pegasus,mutta hatapa ehti ensin. Kestävä ja toimiva peruskenkä. Nimim 2det pegasukset aktiivikäytössä ja yhdet on kaapissa odottamassa,että pääsee käyttöön.
  6. Noh. itse kerinnyt ilmoittautumaan vasta hcr:ään jo viime syksynä. Xtra peruutusturvakin maksettu. Ensin siirtyi syyskuulle ja nyt näköjään jo lokakuulle. Peruuttaa ei voi,vain siirtää ensi vuodelle. Ironman hapeninkeihin oli tarkoitus myös ilmoittautua,mutta tuli tarkistettua,että jos tapahtuma siirtyisi/peruuntui,niin saisiko rahoja takaisin. Noh. Normit peruutusehdot pätee,eli tulisi joko turpaan rahallisesti tai voisi siirtää tuleviin tapahtumiin. Siinä missä puolimara on tapahtuma,johon voi huvikseen mennä lyhyellä varoitusajalla ja siirtyminen ei niin haittaa,niin mara saatikka IM ei sellainen ainakaan itselle ole,joten väliin jää. Ei noista oikein rahoja takaisin saa,eli jos on ilmo sisällä tai meinaa laittaa,niin pitää hyväksyä,että tapahtumat saatetaan siirtää ihan mihin vaan tai sitten täytyy olla valmis ottaa ilmomaksujen tai matkojen verran turpaan.
  7. Tästä tulee hyvin erilainen treenivuosi,kuin vielä sitä osasi vuoden vaihteessa arvatakkaan. Etelä-Suomessa on jo maantiepyöräkelit,kunhan vaan vaatetus on oikea,joten itse ostin uuden maantiepyörän ja kerään siihen kilsoja. Oli keväälle ja kesälle ajatuksissa puolimara ja IM:ää,mutta jää ilmoittautumatta,kun ei voi tietää mitä tapahtuu. Kaverille oli IM skabasta tullut kai jokin maili,että jos ei voi pitää,niin siirto kai onnistuu, johonkin saman vuoden tapahtumaan,mutta ei paljon lämmittänyt,kun muut matkakustannukset on iso osa. Tais olla niin,että rahoja eivät anna takas missään tapauksessa. Kovaa businesta :d Ei tässä mihinkään viitsi ilmoittautua,kun kukaan tiedä mikä meininki tulee kesällä olemaan. Itsellä hyvä fiilis hölkätä ja saapa räplätä pyörää rauhassa.
  8. Mä nostan hattua! Kovia treenimääriä!Itellä kun ikää sen 40,niin on todettava,että olisin enemmän kuin iloinen,jos parin kymmenen vuoden päästä oisin noin viitseliäs ja tossa kunnossa. On varmasti kovan työn takana,mutta sinä oot kovemmassa juoksukunnossa,kun minä näin 23vee nuorempana!
  9. Lainaan omaa tekstiäni tähän,nimittäin asia on aavistuksen hahmottunut. Uskon että kisassa kulkisi alle 1.40. Satunnaisesti treenaillen 6-7h vkossa erinäisiä lajeja. Vuodessa laihtunut n 10kg nyt ihan sillä,että syön rennommin,mutta terveellisemmin. Aamulla päätin tempaista,kun olo hyvä. Sanotaanko nyt että niin lähelle meni kaikkea antamatta,että eiköhän muutaman kk:n viimeistelyllä kulje alle.
  10. Heh. Eikö tämä riipu näkökulmasta? Tämän voinee ajatella esim. pitkäaikaisena kulutuksen lisääntymisenä,mutta kovaa harjoitteleva maratoonari voi ajatella asiaa myös palautumisen kannalta. Mikäli tänään teen kovan treenin,nukun yön hyvin ja huomenna istun 8h paikallani työpisteellä,niin palaudunko paremmin, jos vertailukohtana on se,että välillä jaloittelen,seison tai vaikka osallistun siihen työpaikan keppijumppaan? Muistan nähneeni tutkimustietoa,että jälkimmäinen olisi jopa tehokkaampaa,kun totaalirötväksikin kutsuttavissa oleva ns. passiivilepo. Toki sitäkin tarvitaan päivän mittään,mutta todellako työpäivän verran? Uni on muuten hormonaalisesti ja kemiallisesti se hetki kun kuntomme eniten kehittyy tai on kehittymättä,sekään ei ole millään tavoin passiivista aikaa,vaikka näin monesti ajatellaan. Tämä olisi se hetki,kun ihmisen olisi palauduttava,jos viime vuosien laajahkoja ja monilukuisia tutkimuksia on uskominen. Kyse on näkökulmista ja katsantakannoista. Voin olla väärässäkin ja tilannetta ei voi verrata ohjelmoidun järkevästi harjoittelevaan urheilijaan,joka varmasti tietää sillä saralla mikä on parasta kehitystä tuottavaa tekemistä. Se ei kuitenkaan liity siihen mikä oli tämän ketjun tarkoitus. Itse pyrin ravinnossa rentoon,mutta terveellisen linjaan, urheilen sen 6-7h vkossa, pyrin nukkumaan 8h, mieltä kehitän vapaaehtoisilla opiskeluilla,miksi en kehittäisi työpäivääkin tehokkuutta ja kokonaisvaltaista hyvinvointia tukevammaksi? Olkoonkin,että rima saattaa tuntua matalalta ja turhalta. 🙂
  11. Kyllä. Hienoa! Valitettavasti tieto ei tuo itselleni ideoita,joita alkuperäisessä kysymyksessäni peräänkuulutin. Vahvistaa toki käsitystäni siitä,että iso liikuntamäärä työajan ulkopuolella,kompensoi työajalla tapahtuvaa joutenoloa. Eli mielelläni kuulisin vinkkejä työajan hyötyliikuntaan liittyen. Miten ihmiset näkevät sen ja mitä ovat keksineet siihen,jos ovat. Itsellä aloituksen jälkeen tilattu muuten jo sähköpöytä ja istuinpallo. Kokemuksia voinee jakaa kuukauden parin päästä.
  12. Terve, kiitos. Itse mieluummin nukun öisin 🙂 varmasti kaikki on mahdollista,kiitän selityksestä,mutta en nyt alunperin ollut hakemassa sitä,miten pitäisi työajan ulkopuolella harjoitella,vaan tiedustelin,miten muut tsto-työtä tekevät ovat sen asian ratkaisseet,että se työpäivä on jouten oloa 🙂 Yöpalautumisen itse valitsen mieluummin,kuin työpäiväpalautumisen,ihan jo tieteelliseen tutkimustietoon perustuen,liittyen mm. liian vähäisen unen pitkäaikaisvaikutuksiin ja siihen,että yön aikana puhdistumattomilla aivokemiallisilla jäämillä ja jäsentymättömyydellä,olisi liian iso negaatio tulevan päivän ajatteluun.
  13. Juoksin ennen ja jälkeen töiden vielä vuosi sitten 9km suunta,eli 18km päivä ja ns. Lepopäivä sitten pyörällä. Nyt kun nuorempi muksu on päiväkodissa,niin kuskausten takia sitä lenkkiä ei voi tehdä ennen tai jälkeen töiden. Vielä kun on myös muut perheen menot ja vanhemmankin lapsen jutut,niin ne lenkit menee aina siihen slottiin mihin ne voi laittaa. Eli 6-7h urheilua tulee edelleen viikottain,mutta silti tuntuu tyhmältä istua päivä.
  14. Täältä n. 6-7h vkossa treenaileva istumatyöläinen huutelee. Kävin pitästä aikaa vaa-an päällä ja todettava on, että vuodessa on lähtenyt 9kg pois. Ikää 40vee ja normaalipainon rajoissa ollaan. En ole oikeastaan laihduttanut, vaan päin vastoin - olen unohtanut moisen,en tiedä miksi. Olen syönyt enemmän kuin ennen, mutta siinä missä joskus työpäivän lounas oli vaikka intilainen naanleivällä ja herkuilla, niin nykyisin se menee niin, että kotiruokaa lounaaksi ja välipalat aamupäivällä ja iltapäivällä. Sitten päivällinen vaimon ja lasten kanssa, kun ollaan kotona ja siinä sitten illalla leipää, rahkaa, muroja tai mitä nyt tekeekään mieli. Herkkuja nykyisin lähinnä vkonloppuisin. Alko ei juurikaan maistu, vaikken absolutisti olekaan. Rehellisesti sanottuna en ole tajunnut edes, että painoni on tippunut, muutoin kuin nyt mitä vaaka kertoi ja myös siitä että vaatteet istuu, kun ei masu pömpötä. Oma secretti on, että syö ihan sikana, mutta suurimmalti osin hyvälaatuista, niin ei tartte diettailla. Olen minäkin joskus laihduttanut jopa 15kg puolessa vuodessa, mutta se oli tuskan takana ja pysykö se paino nyt vuoden vai pari poissa. Nyt jos meen näin, niin tuskin ainakaan lihon :)
  15. Tervehdys, Otsikossa yksi eniten suomalaisia rapauttavista asioista,josta suurin osa ei valitettavasti juurikaan välitä. Itseäni avikonttorissa toimistotyötä tekevänä mietityttää alvariinsa,miten saisin kaloreita palamaan ja terveyttä ylläpidettyä ja ehkä jopa pohjakuntoa luotua työpäivän aikana,ilman että häiritsen muita äänellä tai hyppelemällä. Seisomakorkeuden pöytä tai rappusten valitseminen ei ole todellisuudessa tässä riittävä vaikutin. Vapaapäivänä,kun siivoan ja hääräilen,on perusarjen askeleet aina reilusti päälle kymppitonnin ilman lenkkiä ja lenkin kanssa paljon enemmän. Työpäivänä taasen muutamia tuhansia. Eli työpäivä tappaa tai ainakin nopeuttaa haudan kohtaamista. Onko kokemusta kävelymatoista tai toimistopyöristä? Onko niitä äänettömiä? Sellaisia,jotka ei häiritse läppärityötä? Vai olenko ainoa,jota asia askarruttaa?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy