Jump to content
Juoksufoorumi.fi

pjs

Jäsenet
  • Content Count

    182
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About pjs

  • Syntymäpäivä 24.05.1978

Converted

  • Coopperi
    n. 3300 m (07/2007)
  • 10km
    37.55 (02/2009)
  • Puolimaraton
    1:29 (10/2007)
  • Maraton
    3:19 (04/2008)
  1. Loppujen lopuksi vikalla viikolla en tehnyt kuin kaksi kevyttä lenkkiä. Juoksu meni paremmin kuin odotin. Alussa 3-4 km ajan juoksu tuntui ikävästi hakkaavan reisilihaksia, mutta se hävisi sen jälkeen. Noin 4.30/km vauhdilla koko satsi, lopussa ehkä vähän vielä kiristäen; loppuaika 1.33 ja risat, puolikkaat 47 ja 46 min. Keskisyke vain 155 (anaK joskus vuosia sitten mitattu 165), vikalla kahdella kilsalla sentäs jo 160 tienoilla. Lenkki tuntui siis pääosin sellaiselta reippaalta ja melko rennolta lenkiltä. Pahasti ei tullut puristettua kuin viimeisellä puolella kilometrillä. Tämän perusteella varmaan aavistuksen tiukempi vauhtikin olisi varmaan toiminut, varsinkin jos pää olisi kestänyt. Ei ollut oikein raastamista tämä, mutta ehkä kun oma kunto oli arvoitus, parempi niin. Oma Garmin X405 GPS kertoi muuten matkaksi noin 20.5 km. Pituusero kertyi vähitellen. En tiedä oliko tämä varmasti oikean mittainen reitti vai tökkikö GPS vaan noinkin paljon (tiukkoja käännöksiä toki oli runsaasti).
  2. Kiitos vinkeistä. Tosiaan vaikea sanoa, onko mitään tehtävissä. Täytyy varoa, ettei rasita liikaa, mutta toisaalta mitään ei voita jos ei vähän yritä. Perjantaina vedin aamulla niitä vetoja (kun olin kaverin kanssa sopinut), 200, 100, 2x200, 2x400, 300m kaikki aika reippaasti. Ip palautteleva lenkki. Nyt ensi viikolla alustavasti ohjelmassa kevyt lenkki ma ja pe, tiistai-aamulle ehkä jokin semikova tai kiihtyvä "viimeinen voitelu".
  3. Tausta: pari-kolme vuotta sitten tuli juostua yli 2000km/v, parhaita tuloksia maraton 3:12, 10k 37.55, cooper n. 3500 ym. Nyt pari viimeistä vuotta lenkkeily on ollut satunnaisempaa, 1200km/v ja 600km/v. Edellisestä pitkiksestä yli vuosi. Viimeiselle kolmelle kuukaudelle kilometrejä noin 260, mukana pari kohtuu kovaa 15km lenkkiä, muut lähinnä kevyitä ja lyhyehköjä. Viime aikoina myös jonkin verran kovempia (esim viime viikolla 9 km 4.45/km keskivauhdilla, tällä viikolla 4.20/min vauhdilla; jälkimmäinen tuntui siltä, ettei tätä jaksaisi puolimaratonia). HCR:lle menossa ja tavoite vielä asettamatta (tod näk 1.35 = 4.30/km). Kysymys on viimeisen (vajaan) kahden viikon harjoittelusta. Puolikkaita en ole paljoa juossut, joten on vaikea arvioida tarvittavan levon määrää ennen kisaa ja sitä, kuinka paljon napakoita treenejä voi tehdä vielä ennen h-hetkeä. Huomisaamulla olisi tarkoitus mennä vetelemään reippaita/kovia vetoja (esim. 200-300m), jos vaikka saisi vähän nopeutta takaisin. Viikonloppuna ei pysty juoksemaan, jäljellä sen jälkeen ensi viikko (jota vielä rikkoo wappu), jolloin pitäisi viimeistellä - mutta epäselvää on, miten. Alustava ajatus: kevyt ma ja/tai ti, kova/kiihtyvä/sähly to, mahdollisesti kevyt pe. Erityisesti kiinnostaisi kuulla mielipiteitä siitä, voiko/kannattaako tällä pohjalle enää torstaille (kisa siis lauantaina) ottaa esim kiihtyvävauhtista juoksua (esim. 5-8 km), loppuvauhtina reilusti puolimaratonia kovempi tahti - ja/tai sählyä - tai muuta "herättelevää" treeniä? Vai onko kaikki nyt tehty mitä tehtävissä on?
  4. pjs

    Tukholma 2011

    Harkinnassa, kun viime vuonna eka kertaa Tukholmassa meni niin hyvin. Pakko kai se jossain on juosta..
  5. Neljänkympin niukka alitus negatiivisella splitillä jätti hyvän mielen. Tulos on hiukan yllättäväkin koska 3 kuukauteen olen juossut ehkä keskimäärin alle 10km viikossa, joskus en ollenkaan. Lähdin kuitenkin tasaista nelosen vauhtia nakuttamaan. Oma ennätys on pari minuuttia parempi ja oli hienoa ettei sen enempää ole romahtanut. Juoksun jälkeen kotiin suihkuun ja yöjuoksu osa kakkoselle :-)
  6. pjs

    Garmin Forerunner 110

    Halvin millä Suomesta saa sykevyöllisen mallin näyttäisi olevan noin 220 eur. Löytyykö halvempaa Suomesta, tai merkittävästi halvempaa ulkomailta?
  7. Se muutoksessa on harmillista, että kun aiempi foorumi käytti seponkotisivut.com -osoitetta pääasiallisena, kaikki linkit maailmalla johtavat sinne. Sen vuoksi esim googlesta löytyvät linkit ovat lakanneet toimimasta. Kaikkein paras olisi jos seponkotisivut.com URLit toimisivat rinnalla jonkun aikaa, tai että niihin tehtäisiin automaattinen uudelleenkirjoittaminen. Mutta ilmeisesti tämä olisi ollut hankalaa toteuttaa..
  8. pjs

    Suunnistus

    Olin taas ankkurina firmajoukkueessa Jukolassa. Yhteislähdössä oli meiltä 3 henkilöä (melkein neljä..). Ihan mukavasti letkassa eteni enpä pumminut pahasti. Ylämäet alkoivat verottaa loppua kohtia ja meni paikoitellen kävelyksi (muuallakin kuin ylämäessä). Jälkeenpäin harmittavasti huomasin että meillä tuli 5. osuuden yhteislähtijällä hylsy. Oma aikani oli vajaa 2:30. Tällä olisi ollut osuusajoissa 415. Olisin myös nostanut joukkuettamme noin 160 sijaa juuri ja juuri alle tuhannen. Oma osuussijoitusenkka itselle, joten tähän on oltava tyytyväinen vaikka virallista tulosta ei tullutkaan.
  9. pjs

    Tukholma 2010

    Meni yllättävän hyvin. Tavoitteeksi olin asettanut edelliseen aikaan menemisen, ja olin 3:15 jäniksen kyydissä (se jolla oli lippu pystyssä selässä). Jänis juoksi suurinpiirtein 3:12 tahtia. Västerbron sillan jälkeen hän alkoi himmailemaan, ja irtosin sitten porukasta (tai näytti vähän siltä että siinä vaiheessa muu porukka oli jo tippunut :-). Oma vauhti hiipui muutamilla sekunneilla, mutta yllättävän hyvin jaksoin maaliin saakka, brutto 3:13 tasan ja netto vähän alle. Todella hieno fiilis kun omien laskelmien mukaan 35km:n jälkeen meni vain kaksi kaveria ohi :-). Tähän tulokseen olen siksikin tyytyväinen kun treenit ennen maratonia ovat olleet vähäisiä: vk 0: 14 km + mara + nyt su 5km palauttava vk -1: 0 km vk -2: 43 km vk -3: 33 km vk -4: 26 km vk -5: 51 km vk -6: 25 km vk -7: 17 km .. ja sitä rataa. Vain yksi yli 25km tänä vuonna. Olen vähän hämmästynytkin miten kunto voi pysyä suht hyvänä tästä huolimatta. Kuten aina onnistuneiden juoksujen jälkeen, alkaa taas nälättää se 3:00:n alitus. Mutta tuskinpa siihen tälläkään kertaa olisi riittävää motivaatiota...
  10. Hyvä huomio. Soitin varmistussoiton ja kyllä ryhmääkin tosiaan voi vaihtaa. Täytyy vielä harkita tilannetta hiukan ... :-/
  11. En ajatellut osallistua, mutta tämä voisi olla hyvä herättely ja testi Tukholman maratonia varten. Jos jollain uhkaa jäädä 1. lähtöryhmän paikka tyhjäksi, minua voisi kiinnostaa. Tavoite olisi varmaankin luokkaa 1:25.
  12. pjs

    Suunnistus

    Avasin suunnistuskauden aluerasteilla viime viikolla (5km). 7/10 osuuksilla vetäisin pohjat mutta paria rastia pummin yhteensä vajaa 10 minuuttia joten mitalisijat menivät sivu suun :-)
  13. Koko vuosi 2200 km, 220 juoksukertaa, 199 tuntia. Tuloksia mm. maratonit 3:15 ja 3:18, Länsiväyläjuoksu 3:59/km vauhtia, 10K 37:55, 5K 18:02, 1K 3:04, 2M Ktz pesten 11:03! (Sen jälkeen osat ovatkin vaihtuneet.)
  14. pjs

    Tukholma 2010

    Nyt on tännekin sitten ilmoittauduttu, Vikingillä seilaillaan. Saa nähdä kestääkö motivaatio treenausta 2:59 junaan, estääkö helle kovimmat repimiset vai mihin tavoitteet lopulta asettuvat.
  15. Ihan mukavasti kulki, lähdin liian varovaisesti liikkeelle ja 2 km jälkeen piti nostaa vauhtia. Sen jälkeen saikin vain ohitella jannuja. Splitti 19:30 ja loppupuolikas 50 sek nopeammin, lopputulos 38:13. Seuraavaan kisaan lähdetään kovemmalla tahdilla ja eiköhän enkan parannusta (37:55) ole luvassa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy