Jump to content
Juoksufoorumi.fi










hopeainen

Jäsenet
  • Content Count

    1
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Heippa, Pyytäisin asiantuntevimmilta neuvoa. Olen juossut tavoitteellisesti vajaan vuoden 3x/vko. Ensimmäinen puolimaraton tulossa syyskuussa ja vaikka olenkin kaikille asiasta tietäville ilmoittanut tavoitteeksi maaliin pääsyn, niin itselleni asettama tavoite on juosta niin lähelle 2h kuin mahdollista. Ensimmäiset kuukaudet juoksin ilman sykemittaria ennenkuin panostin kunnon laitteeseen. Sykemittarin oston jälkeenkin olen tehnyt lenkit pääosin vauhtikestävyysalueella, lähinnä johtuen siitä, että tietoa ei ole ollut tarpeeksi siitä miten kannattaisi treenata. Sen vauhtinen juoksu on kuitenkin sopinut minulle varsin hyvin ja jaksan juosta noin 160 sykkeellä 15km lenkkejä ilman ongelmia. Nyt olen viime aikoina perehtynyt enemmän juoksun teoriaan ja fysiologiaan ja todennut, että peruskestävyysharjoitteluni on ehkä ollut riittämätöntä. Ratsastan pk-alueella 2x/vko yhteensä noin 90 minuuttia, että kai sekin kuitenkin jotain auttaa. Tänään yritin tuon 15km pitkän lenkkini sitten juosta pk-sykkeillä. Tuntui että juoksusta katosi kaikki mielekkyys, kun tuijottelin sykkeitä ja hidastin vauhtia, loppua kohden vauhti tuntui todella verkkaiselta ja heti lenkin jälkeenkin olo oli "liian hyvä". Onko minun kuitenkin nyt 4kk ennen puolikasta junnattava pk-lenkkiä suurimmalti osin? Miten tämä mahtaa vaikuttaa puolikkaan aikatavoitteeseen? Kiitos avusta!
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy