Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaju

Jäsenet
  • Content Count

    156
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

476 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jos haluaa laihtua tai muuten elää terveellisemmin. Tässä on mielestäni asiaa. Eli pahimpia turhia kaloreita tulee yleensä sokerista ja valkoisesta viljasta. Makaronin tilalle kannattaa ostaa tummaa pastaa, jossa on enemmän ravintoaineita. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/karkinhimo-kuriin-kolmella-keinolla-ravitsemusterapeutti-moittii-makeisveroa-siina-kohtaa-hinta-ei-ole-merkittava/7333124#gs.gseh6h (Huomenta Suomi - Anette Palssa) Itse jätin noin vuosi sitten pois jugurtit ja en osta enää karkkipusseja, suklaalevyjä. Tosin en ole koskaan edes pitänyt makeasta, vaan enemmän kirpeästä ja suolaisesta. Minulla ei ole painon kanssa ongelmia, mutta haluan vain syödä terveellisesti ja sokeri on yhdistetty tiettyihin sairauksiin esim. syöpään. Olo on paljon energisempi, kun jättää kaikki turhia sokereita sisältävät tuotteet pois. Myös mehuissa on todella paljon sokeria. Jostain juuri luin myös, että tavallisen juoksulenkin päälle ei tarvitse juoda mehua, vaan yhtä hyvin voi juoda vettä ja sitten syödä kunnolla.
  2. Luulen kyllä, että moni sohvalla löhööjä alkaa puuskuuttaa, kun lähtee vähänkin reippaammin kävelemään. Voihan sitä katsoa mallia vaikka Valentin Konosesta ja pistää tossua toisen eteen, niin jopa kunto kohoaa.
  3. Ei se ainakaan tänään ollut vesisateessa. Kyllä minäkin hiukan ihmettelen kuntosalin suosittelua. Se ei paranna aerobista kuntoa ja minusta aerobinen kunto on myös aika tärkeä juttu. Kun ihmiset myös istuvat aika paljon, niin olis tärkeä tehdä aerobista treeniä. Juoksussa ja lenkkeilyssä on sekin hyvä puoli, että saa olla raikkaassa ulkoilmassa. Onkohan sen vaikutuksia tutkittu?
  4. Puujalka, hyvä huomio. Minua myös ärsyttää tämmöiset jutut. Ihmisen kroppa on kyllä tarkoitettu liikkumaan, eikä paikallaanoloon. Tässä on minusta hyvä artikkeli viime kesältä. Kuntoilulla siis kiistatta on hyviä vaikutuksia, eikä niitä pidä aliarvioida. https://www.is.fi/terveys/art-2000006170259.html Ettei totuus unohtuisi 🙂
  5. Osaisiko joku täällä opastaa minua, kun tekisi mieli silloin tällöin hiihtää/ rullahiihtää /retkiluistella/luistella/rullaluistella. Jos juoksee, niin kannattaisiko harjoitella hiihtoa vai luistelua? Luistelua ajattelin sauvojen kanssa... Varustevinkit olisi tervetulleita. Millaiset varusteet kannattaisi hankkia? Niitä pitäisi varmaan testailla ennen kuin ostaa, mutta mitä pitäisi ottaa huomioon ostaessa. Vielä kumpaa kannattaisi aloittelijan rullahiihtää perinteistä vai vapaata?
  6. Mulla on myös ongelma, että voima ei tahdo kovin helposti lisääntyä? En tiedä mikä auttaa, mutta ehkä sitten kärsivällisyys lisääntyy. Ja vaikka mitä teen, niin paino tahtoo pudota, nytkin vyötäröltä kadonnut 2 senttiä, vaikka syön melkein koko ajan energiapitoista ruokaa. Jos teen pidempiä sarjoja niin siitä menee paikat ihan jumiin. Varsinkin jalat ei tahdo "kehittyä", koska käytän jalkoja paljon. Mut ehkä se tästä vähitellen. Nyt ei ole ainakaan tullut rasitusvammoja juoksusta ja se on tosi hyvä.
  7. Menee jo ihan naurettavaksi kyllä. Seuraavaksi varmaan sekunnitkin lasketaan. Saadaanko tällä tavalla ihmiset liikkumaan enemmän... vaiko vähemmän? Olen tosi skeptinen, että näin saadaan ihmisiä liikkumaan.
  8. Niin... Onko se riippuvuutta? 🤔 Jos vaan on monta syytä, miksi haluaa juosta. Itse tulen kiukkuiseks, jos en pääse juoksemaan tai salille. Silloin ei myöskään väsytä oikeasti, tulee ylivirkeäksi ja valvominenkin ärsyttää.
  9. Vaikken olekaan asiantuntija millään tavalla, niin sanon tähän oman mielipiteeni. Olen samoilla linjoilla kuin Puujalka. Juoksemisen pääharjoitusmuoto on juokseminen. Ajattelisin, että sitä kannattaa treenata kaikissa eri muodoissa, nopeutta, kestävyyttä jne. Kuntosaliharjoittelusta on kylläkin hyötyä, mutta pitää ajatella mitä siellä tekee. Itse teen vapailla painoilla ja erilaisia toiminnallisia juttuja. Koko kroppaan kohdistuvat liikkeet on hyvästä. Toiminnallinen kuntosalitreeni ei hidasta ja jumita paikkoja niin paljon kuin joku puhdas voimatreeni. Voimanostajat on erikseen. Kannattaa tehdä pitkiä sarjoja, 3-4 x 15-20. Mun mielestä kyllä kestävyysjuoksija tarvii varmasti ainakin keskimääräisen voimatason jalkoihin. Kysyn vaan, miten määrittelet Second keskimääräisen voimatason? 🤔 Mut siis juokseminen on minusta pääharjoittelu.
  10. Pimeys pääsi yllättämään. Mistähän löytyisi edullinen ladattava otsavalo? Ja kuinka tehokas riittää, kun periaatteessa kaupunkialueella liikun. Tää on hassua, kun koko viime talven juoksin, mutta ei silloin näin pimeää ollut.
  11. Kyllä liikkumattomuus, ylipaino ja kaikki muut probleemat mitä liikkumattomuus tuo tullessaan, on tämän ajan ongelma number one. Itse teen fyysistä työtä ja huomasin kahden viikon päästä liikunnan aloittamisesta, että mulla riittää virtaa paljon paremmin, kun liikun, jaksaa töissäkin paremmin. Sellaiset, jotka ei liiku, on väsyneitä muun muassa.
  12. No niin. Säädin hiukan pohjallisia, niin eipä nyt tuntunut toi reuna, eikä tullut rakkoja. Mulla on niin vaativat jalat 😂
  13. Tämä on laadukas kenkä, ei ole kyse ompeleista tai saumoista. On vaikea selittää... kengän pohjan reuna tuntuu.
  14. Hmm... Kokeilen nyt vielä. Tavallisen laastarin kanssa ei tullut ongelmaa, eikä hiertänyt 5km kävelylenkillä. Tuo on semmoisesta parista millistä kiinni. Jos pystyn asettelemaan tukipohjallisen paremmin kenkään, niin on mahdollista, että ongelma poistuu. Huomenaamulla testaus. Kerron sitten miten käy.
  15. En ole asiantuntija, mutta on kokemusta noista nuorempana. Itse en takuulla juoksisi ainakaan kahteen viikkoon, kyllä tekee jo ajattelukin kipeää keuhkoissa. Mulla punkteerattiin poskiontelot, luulen se nopeuttaa paranemista. Yksi antibioottikuuri ei aina tehoa noihin, tosin mulla on tehonnut. Toivottavasti maltat nyt levätä ja paranet pian😊
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy