Jump to content
Juoksufoorumi.fi



varolevy

Jäsenet
  • Content Count

    126
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

281 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. viikko taas kipitelty Ma lepoa Ti 3,8km töihin ja 5,45 pois takaisin semmoista semireipasta keksitahti 5:30 ja syke 129. Ke 7,33km pk 6:14 ja 118 varmaan tää oli semmoinen pk1 To 3.8km aamuhiivintä ja sitten iltapäivällä TV-VK. Idea oli tarpoa se noin 7km 5:00 tahtia. 4km jaksoin ja sit vaan hyyty. Pistän ihan lämmön piikkiin. Ei vaan irronnut. Join illalla varmaan 3 litraa nestettä ja aamulla vielä janotti. Ennen lenkkiä olin mielestänit juonut ja kaikkea. olosuhteisiin nähden siis hyvin ja alkaa toi vitosen tahti tuntua aika kivalle kun olen sitä nyt joka viikko juossut. Toki semmoinen 10km pitäisi olla kevyttä kauraa viikkotasolla jos nyt haluaisi maran joskus juosta tuolla tahdilla, mutta tässähän sitä määrää yritetään koko ajan nostaa. Pe 4.2km aamuhiippailut la hedonistinen rappio, eli kevyttä oluen nauttimista hela dag pitsaa ja jätskiä su otin vetovastuun perheen hoitamisesta ja en päässyt lenkille Yhteensä 32,7km Tällä viikolla sitten on taas hieman kuviot auki. Remppa etenee, mutta voi olla, että on viikonlopun joku naputtamassa lattiaa ja pitäisi hoitaa itsensä evakkoon. Lisäksi kaikkea muuta säätöä. Eli hieman sekavaksi menee. No juostaan taas kun ehditään.
  2. ^juu sama kaveri ja sama kirja. Lomalla voisi olla aikaa tuumailla ja hakea hieman tarkempaa tatsia tähän treenaukseen. Hieman noita VDOT taulukoita jo selaillutkin netistä, mutta kirja tuo varmasti lisää ideaa miksi joitain asioita tehdään ja saa progressiot ja jne paremmin sitä kautta haltuun. Ensi keväälle se 3:30 Tukholma tavoitteena. Tähän pitää saada viikkokilsat hieman ylemmäs ja hieman vauhtia lisää ja aikaakin on eli ihan tehtävissä.
  3. Jack Daniels lähti postiin. Se kirja siis. Katsotaan tuleeko ideoita tuolta tulevaa kautta ajatellen. Kisoja olen kovasti kaivanut esiin ja menee hankalaksi. Turku 22.8 on logistisesti hankala kun kisa alkaa jo kympiltä aamulla ja ei hotelli houkuta. VR ei ole saanut aikatalujaan julkaistua 9.8. pitemmälle joten senkään varaan ei voi mitään suunnitella. Helsinki marathon on aika kallis ja reitti näyttää tylsälle. Logistisesti parempi. Optimi olisi ollut syyskuun alku treenin kannalta, mutta Rantamaratonin ja vaarojen maratonin välille jää vain kaksi viikkoa joten ei sinnekään. Kuopio viikkoa ennen rantamaraa on peruttu. Höh. Eli mennään sitten hämeenlinnaan 1.8. Suoraan lomilta, mutta minkäs teet. Tähän ehtii juosta 2-3 pitkistä eli jotain reilun 20km pätkää. Muuten mennään sen mukaan miten lomilta ehtii. Tavoitteeksi otetaan kisakokemuksen hakeminen ja alle 4h aika. Tällä sitten saadaan vähän parempi lähtökarsina ensi kevään Tukholmaan. Syksyllä sitten luvassa taas Vaarojen maraton ja laitetaan harkintaan Kuopion itsenäisyyspäivä. Myös Wiha kiinnostaa, mutta se tulee jos on tullakseen.
  4. Piti vielä ihan käydä katsomassa kun näytti olevan reitissä jotain tuttua ja kyllä meillä täällä Tampereella on marathon ja puolimara parin viikon päässä toisistaan. Mainitussa järjestyksessä ja reittikin on melkein sama https://www.google.com/maps/d/embed?mid=1K3L-HG0RtQnR2urFRsxbvABkK9g&ll=61.4945311400086%2C23.769293873046855&z=13 Kyllä tässä järjestäjät ovat hienosti syömässä samaa leipää. Milloinkahan tämä näkyy hintakilpailuna?
  5. Näytti olevan tuo reitti sivuilla https://www.tampereenmaratonklubi.com/tamperemaraton/perustiedot-tapahtumasta/sarjat-ja-reitti/ Tuossa on paikoitellen aika kapeaa ränniä ja normaalisti jalankulkua niillä pätkillä, että toivottavasti on liikenteenvalvojat hereillä. Eipä tuossa mäkiä ole tai ratinansillalle pitää kiivetä. Ei nyt kovin houkuttelevalta vaikuta tämä reitti eli ei suurta muutosta entiseen omaan makuun.
  6. Remppa jatkuu ja juhannus. Ma lepoa Ti iltalenkki 6km kutosen tahtia, 126bpm keskisyke, perus pk avaa viikon Ke 3,25km availu about samat vauhdit ja sykkeet To työtupla 3,6km töihin ja 4km päiväkotiin pe juhannustupla aamulenkki kenialaisittain eli alkuun hiippaillaan ja lopussa fiiliksen mukaan 4,34km ja illalla TV-reipas eli 2km alkuhumppaa, sit 6km 5:00 tahtia ja loppuu vähän jäähyä. Kilsat ja keskisyke 4:53 139,4:51 146, 4:51 151 ,5:02 151 ,4:51 153, 5:00 155 yhteensä 8,27km 5:22 tahdilla ja koko humpan keskisyke 139. la taas aamusta kenialainen 4km ja illalla pk 8,25km 5:40 ja 132 maagisest keskinumerot Su pitkis 21,17km 6:10 ja 126 keskisykkeellä eli vallan hyvää hiivintää. Hieman meinasi kympin jälkeen tökkiä kun en ottanut juomaa mukaan. Eka kauppa tuli vastaan 14km kohdilla, 2 trippiä kyytiin ja matka jatkui. Onneksi kodin lähellä oli kauppa josta saman tien iso kylmä kouraan ja palauttava kävely kotia. Alkaa löytyä semmoinen kutosen tahtia, että sitä voisi naputtaa menemään ns. ikuisuuden vaikka miten olisi väsy. Yhteensä 63,55km. Meni muuten vuoden eka tonnikin rikki. tässä just. Jos olisi ahkera saisi myös 200km kuussa kasaan. hmm. Su iltana vähän väsytty, mutta toisaalta rontti 45km jossa yksi tehoharjoitus kolmeen päivään. Lisäksi kahdesti uimassa ja kahdesti skeittaamassa ja päivät lasten kanssa pihalla. Vallan hyvä aktiiviloma. Eli tuli tehtyä aikatehokas juhannusblokki. Nyt ma lepoa tai illlalla palauttava. Viikko muuten auki, mutta jatketaan jolkottelua. Hämeenlinnan kaupunkimaraton alkaa olla lukossa. Ei ihan optimaalinen aika kun heinäkuu on huono juoksukuu, mutta eiköhön toi 3:45 irtoa kun vaan juokseen pitkistä ja yhden TV reippaan viikkoon.
  7. ^9km oli ainut matka. Taidan itse käydä kokeilemassa vaikka aika mäkinen maasto kait luvassa.
  8. Kisan kaivamista ja peruskilsaa Viimeiset purkuhommat la ja su. Viikolla iltaisin lähinnä tapetin irroittelua. Vanha talo niin löytyy kaikkea hassua kuten vanhat vesiputket jotka sai onneksi purkaa ja saa näin keittiönkalusteet 10cm lähemmäs seinää. Ma meni puuhatessa, Ti oli puoliso työreissulla joten ei päässyt/ehtinyt lenkille. Ke perus tupla. Aamulla 5km ja pois 3,5km To tuplaa 5,5km ja pois 3,5km reippaasti Pe rontti vitonen La remppapäivä yleistä puuhailua koko päivä Su aamulla uimaan, matkalla huomattiin, että uikkarit unohtui ja takaisin hakemaan juoksu 4,3km, pois uimasta 3km, sitten vähän taukoa ja illalla vielä käytiin hakemassa munkit pyynikiltä. Lapset ajoi pyörällä ja meikä juoksi 11,2km. Välissä myös yksi kauppareissu ja pieni tauko pyynikillä. Eli päivän saldo noin 19km. Lopussa tuli iloisesti melkein kilsa 5:00 tahtiin. Oli hieman nälkä jo illan kähmyssä. Kisahommat menee hankalaksi. Kivennanvan kierron 23?pvä olen laittanut listalle kun olen lähellä. Oletko @Reenaaja osallistumassa? Rauhalahden kymppi oli siirretty ensi vuoteen. Savonlinna on logistisesti hankala 200km ja lähtö iltapäivällä paluu menee myöhäiseksi lasten kannalta. Hämeenlinna/Turku alkaa olla vahvoilla. Tampere maratoniin tartteisi lastenhoitajan kun puoliskolla on jo reissu kalenterissa. Yhteensä viikolla 41,37km ja 4h17min + remppahommat. Ihan ok, mutta voisi olla paljon enemmän kun vain aikataulut taas sallisi. Cityjuhannus kutsuu joten voisi raapia kilsoja oluen sijaan.
  9. Koska olen hieman tavoitehakuinen tartteisi varmaan joku kisa kaivaa esiin. Vaikeaa on taas. Heinäkuussa olisi Savonlinnassa kisa 19pvä vain 200km mökiltä. 1.8. olisi Hämeenlinnan kaupunkimara tai 30.8 Tampere marathon, mutta sitä varten tartteisi lapsenvahdin. Harjoittelun kannalta heinäkuu on haastava kun olen mökillä. Pitäisi varmaan jotain holmen henkistä 10km, 15km ja 20km kolmen lenkin mallia ajaa se aika. Tosin luulisi, että se alle 4h nyt menisi ilman turhaa puristamista kun vaan juoksen pitkiä alle. Kunto ei sinänsä varmaan rapistu kun päivät heiluttaa kirvestä. Toi alle 4h tulos helpottaisi lähtökarsinaa ensi kevään Tukholmaa varten.
  10. Remppaa ja kilsaa Noin kolmentoista päivän juoksuputki sai päätteensä ja keittiö tuli purettua. Koska aikaa piti säästää niin lopetin tuplien juoksun ja otin vaan yhden lenkin päivään ja kasvatin hieman pituutta. Toiseen suuntaan aina sitten pyörällä. Säästi aikaa niin ehti rempata. Ma palauttava 4km pk, keskisyke 121. ti pk 5,5km 121 sykkeellä Ke 8,5km TV VK, keskisyke 145 mukavasti vk1, eka kilsa lämppää ja sit 5,5km vitosen tai alle tahtia jolloin syke siinä 152 kantimissa eli vk2 puolella. loppuun sitten rauhallisempaa. Tämmöinen pitäisi joka viikko juosta ja hilata tuota kilsamäärää lähemmäksi kymppiä. Saisi rentoutta tavoitevauhtiin. To 6km, 124bpm pk Pe taas vähän reippaampi 4,6km, 3km vitosen huminoissa ja sykkeet nyt vähän alempana kuin ke vastaavassa vauhdissa La noin 8h lattian piikkausta ja kaappien purkua Su aamulla reilu tunti metsäkävelyä lasten kanssa, että sai koipia auki ja iltapäivänä piikkasin eteisen laatat irti. Garmiitti näytti päivän päätteeksi reilun 4300kcal. Ihan ahkera päivä. Yhteensä 30km. Yleisiä huomioita. Aika paljon mukavampi tuo yksi lenkki päivässä. Tuosta olisi helposti tullut 50-60km viikko jos viikonloppuna olisi jaksanut/ehtinyt juosta. Selkeästi kaksi kevyttä jossa yhteismäärä on 8km luokkaa on paljon rankempi kuin 6-7km yhdellä lenkillä. Ainakin tuntui kevyemmälle. Tämä viikko menee vielä rempatessa, mutta pidetään jotain palauttavaa mukana. Rempan ehdoilla juostaan.
  11. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/23711/gqkvf/Urbanears-Hellas-Black-Belt-urheilukuulokkeet Pitkällisen jumppaamisen jälkeen ostin nämä. Ennen mulla oli Kossin portaprot jotka olisin ostanut langattomana jos hinta olisi järkevämpi. Pidän siitä puoliavoimuudesta mikä niissä on, ei pääse pyörät ja muut takaatulijat yllättämään niin pahasti. Paino ei häiritse, äänenlaatu on aika kökkö jos kosseihin vertaa, mutta podcastit ja musat kuuluu.Eivät ole mitenkään kovin suojaavat tai siis kuuluu hieman ulkopuolinenkin melu läpi joka mulle on siis hyvä asia. Ohjaus toimii semi ok, välillä biisin skippaus ei oikein osu kohdalleen. Hintaansa nähden ok pelit. Käyttöä takana joku 4kk aina lenkeillä mukana.
  12. Kilsaa koneeseen. Viime viikolla 62,5km ja jos lasketaan vielä edellisenkin viikon su niin 8 päivää juoksua putkeen ja 70km. Kivaa rallattelua Ma reilun kolmosen tupla töihin ja takaisin pk Ti tupla töihin ja takaisin 4km suuntaansa Ke aamulla 4km ja illalla 7km pois töistä To reilun nelosen tupla. Sitten piti jo vähän syödä kun alkoi olla hieman voimat vähissä. Perusoireet eli ruokahalu mennyt, mutta janottaa iski päällensä. Eli illalla kaks lämmintä ruokaa ja 50g suklaata ja jätski. Vähän takkausta Pe 6km töihin La 8km todella tukkoista. Piti ihan kävellä välillä. Jalat oli kuin spagettia, mutta sykkeet oli ihan ok, mutta sieltä se lähti kulkee 5km jälkeen Su 112,5km ja 1:112 "pitkis" no ainakin rauhassa, mutta kulki toisin kuin la, lopussa reilu kilsa 5:00 tahtia tuli kevyesti myös. Kummaa tää lepääminen kun vetää aina aluksi ihan tukkoon kun vähän antaa ruokaa ja vähemmän juoksua. Tänään alkaa keittiöremppa pakkaamisella eli pyörällä töihin ja kevyt palauttava 4km kotia niin saa notkeilla jaloilla tehdä hommia. Olut puolella ei kummia. Ostin imperial Ipan joka kuulostaa niin väärältä kuin vaan voi olla. Saimaa Rye Ipa 0,3 oli juotavaa. Tosin Olvin pilsu hakkaa ns. hinta-laatu kisan. Harjoittelu jatkuu siis kilsojen keruulla ja remppaamisella. Tälle viikolle jos 40km saa kaiken muun ohessa niin olen tyytyväinen. Jos vaikka yrittäisi vähän vauhtia hakea väliin niin ei tartte koko aikaa nylkätä.
  13. varolevy

    Hyvää kahvia

    jos se murskaa niin roskiin vaan. Ei ole yhtään moisella metodilla toimivaa vekotinta tullut joka tekisi oikeasti tasaista ja varsinkin tuon koon sääntely jauhatusajan perusteella antaa kyllä niin epätasaisia tuloksia, että tasalaatuisen kahvin tekeminen vaikeutuu oleellisesti.
  14. varolevy

    Hyvää kahvia

    ^Jauhaa vai murskaa? Jos siinä on semmoinen samanlainen terä kuin sauvasekoittimessa tai tehosekoittimessa niin silloin ei hyvä. Tällöin pavut hajoaa epätasaisesti ja saat hirmuisen määrän semmoista hienoa muhjua ja isoja paloja. Tällöin kahvi uuttuu epätasaisesti. Kunnon mylly murskaa ne pavut tasaisemmin ja raekokoa voi sitten säätää murskaavien terien etäisyydellä. Varion Hario Skerton käsiymylly maksaa alle 50e. Wilfalla on pannu/presso/suodatinkäyttöön soveltuva mylly joka maksaa satasen.
  15. varolevy

    Hyvää kahvia

    Itse olen pitänyt rajana papuina ostettaessa, että jos paahtopäivää ei löydy paketista niin en osta. Jos paahtopäivä on yli 1kk vanha en myöskään osta. Kahvissa on rasvaa ja rasva härskiintyy nopeasti. Eli kahvi on tuoretuote. Vähän kuin hyvä juoksutreeni lähtee hyvästä pohjakunnosta ja pk:sta niin kahvissa suurin lopputulokseen vaikuttava ainesosa on itse kahvi. Ostat vanhaa/laadutonta kahvia saat laadutonta kahvia kuppiisi. En ole kokeillut, mutta aihe kiinnostaa. Ristretossa (ristretto.fi) on paljon keskustelua aiheesta. Osa paahtaa popkornikoneella, osa uunissa ja osalla on sitten erilaisia itse tehtyjä tai ostettuja paahtimia. Varaudu suureen savumäärään ja moneen testikierrokseen. Ennenhän Suomessakin ihmiset paahtoi kahvinsa prännärillä eli lieden päällä paahdettiin pannussa jossa sisällä oli evä ja kannessa kahva jota pyörittämällä papuja saatiin käänneltyä tasaisemman tuloksen varmistamiseksi.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy