Jump to content
Juoksufoorumi.fi

varolevy

Jäsenet
  • Posts

    202
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

varolevy's Achievements

  1. Ke varovainen 2,3km lapsen futiksen lapsi-vanhemmat pelissä To perus töihin pk 3,6km Pe iltalenkkki 5km, alkaa jo kulkea La 2,5h ovelta ovelle, säkillinen sieniä ja josta 1h22min aktiivista hyppimistä Su sitten vähän napakampi 400m verttii ja 1h56min liikuttelua. Keskitahti 8:36 ja syke 124 mäkineen. tätä tahtia jos menisi koko vaarat olisi kiva. Nyt alkaa löytyä taas voimaa treenata. Hyvä "blokki" la-su jossa tuli mukavasti tunteja matalalla teholla. Su semmoinen kisanomainen. Mäkeä ja kestoa vähän väsyneillä kapuloilla, mutta kulki kivasti. Mäkitreeni on auttanut. Ylös tuntuu olevan yhtävaikeaa, mutta alas kulkee jo mukavammin. Vielä kaksi viikkoa aikaa. Nyt sitten ei voi kummia tehdä, mutta tän viikon ajattelin paahtaa vaan kilsaa koneeseen. Eli pk:ta ja yksi terävä. La sitten vielä joku 90min metsäily mäkien kera. Eli saisi olla ihan napakka viikko, mutta ei ole tarkoitus vetää kuitenkaan ihan tyhjäksi. Vikalle viikolle sitten pari pk:ta ja yhdet terävämmät vedot. Kohta voi ruveta suunnittelemaan kisastrategiaa. Yli tavoitevauhdissa ekaan huoltoon ja sitten totaalinen romahdus Ryläyksellä kuten aikaisempina vuosina. Pitää murskata numeroita.
  2. Keskiviikon flunssa vaihtui torstain kurkkukivuksi ja kuumeksi ja perjantaina sama jatkui. La eka kuumeton päivä. Veto poissa ja kevyttä ulkoilua Su kuumeeton. Veto poissa ja kevyttä puuhailua. Ma aamuna vielä vähän vedoton olo. Katsoo jos illasta pääsisi kävelylle. On se kumma kun parin päivän kuume vetää näin vedon pois. No nyt vaan maltilla. Turha lähtee repimään jos ei irtoa.
  3. jaaha kaks lenkkiä ehtiä ja heti nostaa flunssaa. Taidan ampua itteeni jalkaan niin voi suosiolla pitää taukoa. No toisaalta kun lukee historiaa niin näin kävi viime ja sitä edeltävänä syksynä myös, ei onneksi kuumetta, mutta nenä vuotaa ja veto inasen poissa. Teetä ja etäkonttoria.
  4. joo kaveri naureskeli tuossa muutama vuosi sitten kun oli Finlandiahiihdossa, että jee top 100 ikäsarjassaan ja 50 porukassa olisi sijoitus ollut monta sataa huonompi. Hyvä tässä on, että onpahan aikaa parantaa tuloksiaan kun on näin vanhana aloitellut aktiivisemman liikkumisen.
  5. Suuri nostradamus on puhunut. Viime viikon juoksut 4km Tiistaina ehti vetää 4km ja samana päivänä piikki. Ei onneksi pahempia oireita. Ke väsytti, mutta ei kuumetta eikä muitakaan oireita. To menoa. Pe mökille jossa perillä 22 jälkeen. La puuhapäivä pihalla. su ajo pois ja lapset nukkumaan. Siinähän sitä oli. tällä viikolla sit enempi kiukulla. Tavoitteena määrää ja mäkeä. Vauhtia ehkä yhdesä treenissä jos irtoaa. Nyt vaan mätetään se mitä ehtii seuraavat kolme viikkoa. Vielä ehtii jotain tehdä vaikka ei tää nyt oikein ole kunnon treeniä tämäkään syksy nähnyt. Ilmankos noi ikäsarjalaiset menee niin lujaa kun taitaa olla kalenterissa enempi aukkoja.
  6. vähän löysempi viikko Heti kun on lapsia vahdittavana ja omiakin menoja vaikeutuu treeni ti pk 4km to pk 4km ja futispelin aikana toisen lapsen kanssa kyykkyjä noin 30kg elävällä vastuksella ja askekyykkyjä ja spurtteja La 10km pk alle 6:00 pk sykkeillä, jee Su 1h40 jossa 8 kpl eli yhteensä 400m verttiä mäkikiipeilyä. Jalat toimi paremmin, mutta oli niin veto poissa, että meni hyvästä kisaharjoituksesta. Kevyttä lönköttelyä ja 8 kpl herkkutatteja Tällä viikolla olisi 2. piikki ja mökkireissu luvassa joten treenihaastetta taas on. Hyvää oli, että tuli kiivettyä mäkeä. Huonoa, että ei tullut liikaa juoksua.
  7. En usko, koska mulla on aika jäykät nilkat. Eli jos testaan vaikka kuinka kaukaan saan polven seinään niin varpaiden ja seinän väliä on maks 5cm. Tätä olen yrittänyt jo vuoden verran saada paremmaksi jokapäiväisellä kyykyssä istumisella ja semisäännöllisessä pohkeen venyttelyllä. Kyykyssä saa olla aika leveä asento tai joku 2cm koroke vieläkin alla, että pysyy tukevasti asennossa. Tuota kumaraan tuli jo mietittyä kiipeilessäkin eli jos etukumaraa alkoi olla niin kantapää jäi helposti ilmaan ja kun selkää nosti korostetusti ylös niin sai kantapäänkin alle lisätukea.
  8. On se vaan uskottava, että ei ole tämä tyyppi mäki-ihminen ei niin ollenkaan. Su kävin mäkitreeniä vääntämässä. Vetää koivet kyllä niin jumiin ylöspäin mennessä. Vika selvästä ns. takaketjussa. Pohkeet ja takareidet huutaa leipää. Alaspäin tuli ihan ok tai vastaavaa väsymystä ei siellä ilmennyt. 350m yhteensä eli 7 nousua noin 47m mäessä.500m ylös-alas ja kierrosaika noin 5min -+20 sek. Tää on nyt kuitenkin enemmän mäkitreeniä kuin aikaisempana kahtena vuotena yhteensä. Nyt vaan tällä viikolla joku 500m treeni niin eiköhän tää siitä parane. Varmaan voisi jotain askelkyyykkyjä tms. myös vääntää lisäksi? Ma töihin ja pois yhteensä noin 8km Ti töihin ja pois 9km Ke vapaa To töihin ja pois 9,5km Pe töihin ja pois 8km ja sitten 7km kävellen rinkan kanssa laavulle La vapaa Su 1h20min polkuilua ja 350m mäkitreeniä
  9. Viikko läpsytelty. Ma 4km pk ja sitten tunnin iltakävely 6km ja yksi tatti Ti 4km töihin ja mutkan kautta ke ei mittään to 9km pois väliin 3km reippaampaa ja lopussa vauhtileikittelyä eli en katsonut mittaria vaan vetelin fiiliksellä pe futispeliin lasten kanssa 5.5km peli ja sitten pois 5.5km la 4km pk su 2h satunnainen metsäpoukkoilu, hieman mäen tunkkausta, vähän jalkojen availua ja aika paljon kävelyä kun repussa oli 6kg tatteja. Ei uskaltanut juosta etteivät vallan litisty. Juostuja kilsoja about 50km ja ulkoilua enempi kuin edellisellä viikolla tunneissa. Ihan hyvä ja niin oli tatitkin mm. lasagnessa, pastan kera, bruschettan kanssa sekä tatticarpacciona. Lisäksi paljon kuivuriin ja osan paistoin valmiiksi jääkaappiin odottamaan illan risottoa. Puolukat eivät vielä olleet kypsiä joten sienijuoksu saa jatkua. Onko ideoita miten saisi pysymään paremmassa kunnossa nuo repussa? Meinaavat ottaa osumaa.
  10. @Seppo otsikon voisi päivittää muotoon "Vaarat ja sitten pk:ta" Vuoden kierto alkaa vakiintua. Heinäkuussa lomalla. Myös juoksusta. Kilsoja koko kuukaudelta noin 10km. Tosin sahattuja puita ja kirveenheiluttelua senkin edestä. Nyt on taas palattu ruotuun ja syksy näyttää seuraavalta. Vaaroille mennään. Aikaisempina vuosina homma on kussut siihen, että jaloista on loppunut lihasvoima ryläyksen maita ja siitä on sitten hiivuttu kohti loppua ja aika on heilunut siinä 7h kantimissa. Tämä korjataan tänä vuonna sillä, että yritetään treenata mäkiä ja sitten viikolla on juostu lujempaa vk:ta. Muuten vaan kilsaa koneeseen. Kuun vaihteessa olisi myös puolimaraton Tampereella, mutta sinne pidän hommat auki. Joku kiva tavoite olisi vetää 5:00 vauhtia, mutta viime viikonlopun testivitonen sitä vauhtia oli kyllä niin hapokas, että voi tehdä tiukkaa. Tänne lähtö on semmoinen päätös sitten pari päivää ennen kisaa. Ei oikein läpijuoksu motivoi. Ennen vaaroja siis tavoitteena naputella noin 50-80km viikkoja, tehdä mäki ja tai vauhtitreeniä ja vetää joku semmoinen 4-5h kävely/sienestysvaellus myös pohjille. Viime viikolla alle kilsan verran alle 50km. joista 5km lujempaa muuten pk ja yks pitkis. Jalat oli alussa hassut, mutta nyt ne on normaalin jäykät ja kulkevat kivasti.
  11. hmm ei vieläkään reittiä sivuilla eikä oikein muutakaan tietoa. 33e kympistä tällä kattauksella tuntuu hieman liioitellulta.
  12. Jos nyt edes hehtaarilleen katsoin tuosta artikkelista "Se merkitsi puolen tunnin kokeessa noin 213 metrin pidennystä juoksumatkaan ja noin 4,4 prosentin lisäystä suorituskyvyssä." Eli tuosta jos laskee, että 104,4% oli lumevaikutus ja siitä 4,4,% on 213 metriä niin tulee about vajaa 5km puoleen tuntiin. Eli ei kovin kummoista vauhtia ole menty eikä edes kovin pitkään. Toki lehtijuttu ei avannut kuntotasoja ja jne, mutta varmasti jos olisi annettu punainen pilleri ja kerrottu, että tää antaa vauhtia olisi voitu saada sama tulos. On se ihmismieli jännä juttu.
  13. ^numeroiden itsenäinen nouto ja rullaava startti oli käytössä viime syksyn Vaarojen Maratonilla ja toimi ihan mukavasti. Itselle oli ihan mukava lähteä jo hieman aikaisemmin liikkelle niin ehti saunoa pitempään majoituksessa. Matkalla kuitenkin oli porukkaa ihan mukavasti niin ei yksin tarvinnut juosta.
  14. Parempi viikko monella tapaa. Ma pk Ti 8x200 vedot Ke pk To 2km@5:00 ja 500m palautusta ja 1km@5:00 Pe lepo La 2x pk Su pk 1h20min Yhteensä 47km oli jo juoksunkaltaista. Nyt vaan lisää kilsaa koneeseen. VK puolella tuntuu olevan kovin jumi, mutta kyllä se sieltä. Olisi kiva kun voisi rallatella semmoisen 60min TV VK:ta menemään. No siihen tähdäään.
  15. Ruisleipähölkkä - Kuntosudet Ry tämmöisen bongasin. Ei ollut vielä reittiä eikä kellonaikaa. Hinta näytti olevan 33e. Aika paljon ruisleipää on hinnassa. No olisi lähellä ja olisi kisa. Katsotaan perutaanko tämäkin. Toivottavasti ei.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy