Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Trevor

Jäsenet
  • Content Count

    32
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Trevor

  1. Hölkkää ja vähän myös kävelyä 5.9km@7:39/km@147bpm. Ajattelin alkaa seuraamaan sykemittarin ohjeistuksia sykealueista ja harjoitusvaikutuksista. Tänään jäi TE vähän vajaaksi 3.1/3.5 vaikka ilmoitettu 5km matka ylittyi. Ylämäkien kävelyn ansiosta pysyi olo sen verran tuoreena että olisi tuon voinut täyteenkin jatkaa.
  2. Hölkkälenkki 7.98km@7:58/km@156bpm. Vauhti hyytyi lumipöpperössä ja ylämäissä. Sykemittarin suosittama 1km palautushölkkä olis voinut olla viksumpi veto.
  3. Kävelyä ja hölkkää 4.22km@8:06/km@131bpm. Tavoite oli palauttava lenkki, mutta viimeisen kilometrin yhtäjaksoisella hölkällä meni helpon harjoituksen puolelle. Kävellessä sykkeet pyörii rasvanpolttoalueella ja hölkässä anaerobisella puolella mittarin mukaan.
  4. Hölkkälenkki 8km@7:28/km@153bpm rauhallisesti mäkisellä reitillä. Kokonaisnousua 136m. Bodystate meni fatigued:n puolelle 2km jälkeen.
  5. Kävelyä ja juoksua 4.23km@7:45/km@130bpm. Jonkinlainen etappi kun 2km juoksua meni rennosti alle 12min.
  6. 7.06km@6:55/km@155bpm hölkkää ohuella pitävällä lumipinnalla. Yritin hidastella ettei syke nousisi, mutta aina se loppua kohden nousee.
  7. Vivoactive 3:ssa on vain yksi nappi, eli lap-painike puuttuu. Tämä on aika merkittävä ominaisuus juoksukellossa, jos vaikka tekee lenkillä rytmin vaihdoksen ja haluaa saada datat eri osuuksista.
  8. Hölkkää loskassa 7.08km@6'51'/km@157bpm. Alku meni kevyesti ja lopun ylämäet raskaasti.
  9. Viimesen parin vuoden ajan paino on pyörinyt siinä 102kg kieppeillä. Painon huomaa siitä, että hölkkä on raskasta ja vatsan nahka paksuuntunut. Kymmenen vuotta sitten juoksin parhaan maratonini 10kg kevyempänä, ja pari vuotta sen jälkeen parhaan kympin 17kg nykyistä kevyempänä. Maratonilla en saanut tulosparannusta aikaiseksi kevyemmässä kunnossa ollessani. Hidasta tuntuu painon pudotus olevan, vaikkei enää edes mitään mättösafkoja vedä. Pitäisi varmaan vetäytyä talviunille, eikä syödä mitään pariin kuukauteen, niin ehkä saisi tulosta aikaiseksi 🤔
  10. Kävelyä 9.44km@9'53"/km@116bpm enimmäkseen kivituhkapintaisella kuntoradalla.
  11. Juoksulenkki 7.03km@6'53"/km@157bpm. Tai ei mikään lenkki kun menin yhteen suuntaan ja tulin samaa takaisin.
  12. Kävelyhölkkää 5.87km@8'34"/km@125bpm.
  13. Koska pelkkä kävely ei motivoi ja liialla hölkällä ylirasittuu, olen päätynyt juoksemaan vk-lenkin joka neljäs päivä. Tänään kulki hyvin 7.01km@6'27"/km@163bpm.
  14. Trevor

    Adidas Supernova

    Tänään posti toi Supernovat. En ala mitään ihmeempää arvostelua näistä rustaamaan, mutta ihan tavalliset lenkkarit ensinäkemältä, ei mitenkään vammaisen tuntuiset sovitettaessa, niinkuin @Two horses too many kirjoitti edellisestä mallista. Suht jämäkän tuntuinen vaimennus ja jäykkyys keskilöysä. Kantapää edellä astuttaessa kannan boosti voi tuntua pehmeytenä. Onneksi en tilannut tavallista pienempää kokoa, sillä tämäkin on istuvuudeltaan aika napakka.
  15. Tiedä sitten saako ohkaisista pohkeista jotain apua juoksuun. Itse haluaisin mielellään tikkupohkeiden tilalle paksummat pohkeet, ettei olisi aina juostessa niin "iskarit pohjassa" fiilis.
  16. Trevor

    Adidas Supernova

    Tilasin toki tätä uudempaa versiota. Runrepeat:in arvosana oli kuitenkin kohtuullisen positiivinen. Edellisestä mallista ei itsellä ole kokemusta. Joku vielä varhaisempi Supernova oli arvostettu malli. Ilmeisesti tämä uusin malli oli suunniteltu Adidas urheilijoiden perusjalkineeksi Tokio 2020 olympialaisiin. Niin luin jostakin. Saa nähdä toimiiko perus hölkässä. Mallien kehityspolut ovat joskus aika epälineaarisia.
  17. Trevor

    Adidas Supernova

    Kiitos vinkistä! Tilasin amazon.de:stä 68€ posteineen. Neutraalit Adidakset on yleensä sopineet itselle.
  18. Äänestän näissä pressanvaaleissa Trumpia. Hoitanut hyvin hommansa 😏
  19. Mielestäni aloittajan kertomus oli uskottava ja mittari oikeilla jäljillä. Kestävyyskunto lienee kehnohko, ja kehnohkolla kunnolla ja paino indeksin ylärajalla ei hölkkäillä kevyesti 120 sykkeellä. Luultavasti puolikas menee hyvin muutaman kuukauden treenillä, mutta keskittyisin siinä puuttuvaan pk-hölkän vaihteeseen. Varmaan löytyy keinoja, joilla saa sykkeen pysymään kävelyä korkeammalla ja alle 147.
  20. Ensimmäinen 7km lenkki alle 8min/km vauhdilla hölkän uudelleen aloituksen jälkeen. Tuskin pääsen enää vanhoihin aikoihin, eikä nekään niin ihmeellisiä olleet, mutta kellon mukaan kuntoni on kuitenkin jo ikäryhmässä keskitasoa. Tästä on hyvä jatkaa.
  21. Vielä on pakko täydentää Huawei Watch GT:n arvostelua parilla moitteella. Kellon ja puhelimen sovelluksen suomenkieliset käännökset ovat monessa kohdassa luokattoman huonoja. Lisäksi ihmettelen, miksei Huawei Health sovelluksen juoksuharjoitusohjelmia saa siirrettyä kelloon. Ohjelman harjoitukset voi kyllä käynnistää sovelluksestakin, jolloin puhelin toimii kellon kanssa yhteistyössä saaden kellosta sykkeen ja päivittäen kelloon harjoittelun tilat, mutta itse harjoitus ei tallennu kelloon ja mm. korkeus ja askelrytmitiedot puuttuvat tallenteesta. Onneksi edes kellon perustoiminto, eli ulkoilun
  22. Spämmätään nyt vielä vähän Huawei Watch GT:stä kun ei pysty viestiä täydentämään ja editoimaan. Unenseuranta toimii hyvin, mutta ensisijaisesti valitsin tämän kellon Firstbeat kunnon- ja palautumisenseurantatoimintojen vuoksi. Tähän mennessä olen tyytyväinen opastukseen. Toki tärkeää oli myös, että kello on hyvän näköinen, näyttö koko lasin kokoinen, ja fluoroelastomeerihihna mukava ranteessa.
  23. Nyt kun olen muutaman viikon Huawei Watch GT:tä ranteessa pitänyt, voi todeta, että kyseessä on ennemminkin kuntoilu kuin urheilukello. Kello mittaa sinänsä lenkit ja sykkeet hyvin, ja mielenkiintoista lukua ja käppyrää on tarjolla lenkin jälkeen kellossa ja apissa. Mutta muutama häiritsevä puute löytyy. Väliaikaa ei voi itse painella, vaan se tulee aina kilometrin välein. Häiritsevää siis esim. urheilukentällä vetoja tehdessä. Toinen juttu on kellon valmiit juoksuintervalliohjelmat. Olisi hyvä, jos niitä pystyisi muokkaamaan omaan käyttöön. Sen lisäksi kellon olemassaolo tuntuu syövän puhelim
  24. Itsellä Huawei Watch GT. Onhan tuo mukavempi ja paremman näköinen ranteessa kuin Polarin M430. Mittaa lenkit ja sykkeet moitteetta ja näyttää sään. Ei tarvi odotella signaalia ja sykemittaus tuntuu nopeatoimiselta. Ei linkity Stravaan, mutta kellon appi riittää mulle. Apista löytyvä stressimittaus lakkasi toimimasta kellon ensimmäisen päivityksen yhteydessä. Ilmeisesti se toimii vain Kiinassa.
  25. Uskon, että 100km maastossa kävellen vaatii jopa enemmän kuntoa, kuin 42km juosten. Saako sillä sitten hatunnostoja enemmän on toinen juttu. Maratonin pystyy juoksemaan suuri osa perusterveistä ihmisistä järkevästi harjoittelemalla. Pitkiä polku ultria pystyy juoksemaan vain harvat ja valikoidut. En oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella siihen väliin jäävistä ultrapitkistä sauvakävelyistä. Tuntuvat olevan suosittuja, mutta itseäni ei kiinnosta.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy