Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Trevor

Jäsenet
  • Posts

    113
  • Liittyi

  • Last visited

About Trevor

Converted

  • Tavoite
    10km 40min

Recent Profile Visitors

318 profile views

Trevor's Achievements

  1. Mattolenkki 5.4km@6'42"/km@154l/min, mistä 5km juoksua. Alku kuuden minuutin kilometrivauhtia, ja loppu hidastaen sykkeen noustessa 167:ään. Huippusyke 169, TE 4.0.
  2. Lauantainen pitkä maastolenkki 10.44km@8'43"/km@134l/min. Noususumma 216m. Lenkin alussa sykkeet olivat alhaisia, joten sykemittari raportoi kunnon nousua (VO2max 42), mutta myöhemmin lenkillä ne kyllä pysyivät koholla varsin vähälläkin juoksulla. Hyvää viikonloppua kaikille.
  3. Päivän pyöräilyt 13.3km@17.2km/t@??? ja 13.2km@19.8km/t@121l/min. Mennessä täräytin pyörän kynnykseen, jonka seurauksena tyhjeni hitaasti kumi. Tullessa piti ilmat sisällä ihme kyllä koko matkan.
  4. Pk-harjoite hiekkateillä mukavan lämpimässä ilmassa 7.34km@8'10"/km@132l/min. TE 2.4.
  5. Päivän hyötypyöräilyt 13.26km@17.3km/t@126l/min ja 13.23km@19.3km/t@120l/min. Juuri sopivan mittainen matka, josta ei tule paha mieli.
  6. Uskoisin että aika monella yli neljän tunnin maratoonarilla peruslenkit kannattaisi tehdä selvästi hitaammin kuin kuuden minuutin kilometrivauhdilla. Toinen vaihtoehto on tietysti sitten se, että maratonia ei edes ole juostu täysillä vaan pk:na.
  7. Vetoja 1600+1200+800+400m kävelypalautuksella 400m. Lenkki kokonaisuutena 5.6km@7'03"/km@151l/min. TE 3.6, maksimisyke 179. Vetojen vauhdit 5:58, 5:36, 5:38 ja 5:22/km. Aurinko porotti selkään lämpimästi, monella oli jo lyhytlahkeiset käytössä, itsellä vielä pitkät housut ja paita.
  8. Tunturin maton testailua kävelyhölkkäillen 4.8km@9'11"/km@122l/min. Toimii, paitsi Goji sykevyö näytti laitteessa mitä sattuu, vaikka ranteessa oikein.
  9. Perustarkastuksessa hb oli ihan ok 152, mutta kolesterolit ja rasvamaksa koholla 🤔
  10. Pitkä lenkki 11.17km@8'44"/km@136l/min. TE 2.8. Vähän mäkisemmällä reitillä tällä kertaa, tuulinen mutta lämmin keli.
  11. Palauttava kävelyhölkkälenkki 4.24km@8'29"/km@121l/min. VO2max 41.
  12. Mulla harjoitteluun tuli vähän ryhtiä sen jälkeen kun laskin kunnolliset sykerajat Karvosen kaavalla, ja jaottelin lenkit sykealueiden perusteella paremmin kevyisiin, palauttaviin ja koviin. Toki se tarkoittaa, että muilla kun kovilla lenkeillä kävellään melko runsaastikin, että syke pysyy kurissa. Aikaisemmalla systeemillä ylikorkeilla pk-sykkeillä moni lenkki meni kurjan tuntuisesti hyytyvällä vauhdinjaolla voimien loppuessa kesken lenkin. Uusi systeemi tuntuu kehittävämmältä, ja jotain kehitystä tuntuu tapahtuneen varsin pienilläkin harjoittelumäärillä. Toki painokin on laskenut muutaman kilon mikä vaikuttaa. Vähän ihmettelyä aluksi oli miten kevyeltä pk tuntuu sykerajoja noudattamalla.
  13. Ajattelin tehdä palauttavan lenkin perjantaina, mutta sykemittari ehdotti TE 3.6, joten pyörätielle puskemaan 5.25km@6'02"/km@156l/min. TE 3.7, maksimisyke 172. Aika mukavan tuntuisesti tuli tyynessä säässä.
  14. Palauttava lenkki 4.23km@8'56"/km@123l/min. TE 1.9. Hapenottomaksimi nousi taas 41. Sadetta jatkui iltaan asti.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy