Jump to content
Juoksufoorumi.fi



jt train

Jäsenet
  • Content Count

    216
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by jt train

  1. jt train

    Golden Trail

    Kovia nimiä mukana, naisissa Tove Alexandersson voittajasuosikkina
  2. Onnea vielä kovasta tuloksesta! Lainaus ketjun aloituspostauksesta vuoden takaa: "Juossut olen aina, mutten koskaan muuten kuin omaksi ilokseni. En usko, että minulla on koskaan ollut vuottakaan taukoa hölkkäilystä, mutta toki aktiivisuus on ollut hyvin vaihtelevaa. Nyt minulla on ollut pari vuotta hyvä juoksuinnostus päällä ja olen saanut paljon kaivattua säännöllisyyttä harjoitteluun, mikä on näkynyt myös tuloksissa. " Säännöllinen, pitkäjänteinen tekeminen palkitaan. Monessa lähteessähän puhutaan, että n. 3 vuotta säännöllistä harjoittelua alkaa
  3. Pyörän kulkemisen kannalta painon pudotus noinkin alhaisilla rasvoilla varmaan aika herkkää hommaa? Meinaan ettei lähde lihasta jaloista ja kulku huonone...
  4. Mercxin (tai muiden GT huippujen) juoksuajat on pelkkää valitettavasti spekulaatiota, mutta eiköhän se pienellä valmistautumisella olisi Iivo Niskasen sanoin "hölkkäsarjassa" kulkenut ihan kohtuullisesti. No anyway, kyllähän tuo <15min & >50k on jäätävän kova kombo. Kumpikin tulos jo yksittäin semmoisia mihin suurin osa ei pääse koskaan vaikka keskittyisi vain toiseen. Pääsisi nyt joskus vaikka 19 ja 40
  5. Melkein 2km enemmän kuin Kannibaali (49.431km), mutta kyllähän tuossa pieni aerohyöty saattaa olla Sandersilla?
  6. Aikalailla sama tilanne itselläkin. Painoindeksi varmaan vielä normaalin rajoissa, mutta keväästä alkaen 4-5kg tullut lisää. Etätyöt yms. + Syöminen on niin mukavaa puuhaa. Tavoitteena saada 2-3kg pois nykytilanteesta ja toisaalta hieman lisää lihasta versus lähtötilanne kesän alussa. Eli päätyä pari kiloa plussalle, mutta paremmalla kehonkoostumuksella. Yritän syödä puhtaammin (eli varsinkin arkena jättää herkut väliin), riittävästi aerobista ja säännöllisesti punttia. Viileillä keleillä ei kuitenkaan kovin tiukalla dieetillä viitsi mennä, koska silloin ainakin itsell
  7. Nythän nuo näyttäisi olevan Canyonilla hyvässä alennuksessa, eli äkkiä tilaukseen!
  8. Huomisesta alkaen ryhtiliikettä: Herkkuja vähemmän ja lounaalla annoskokoa pienemmäksi. Josko jouluun mennessä pääsisi takaisin seiskalla alkaviin lukemiin.
  9. Mulla olikin mennyt taas ohi tämä Urheiluhullujen jakso missä Iivo Niskanen vieraana https://areena.yle.fi/audio/1-50587226 . Kuuntelin eilen ehtoolla. Jaksossa Iivo sanoo vakavasti harkinneensa osallistumista Kalevan kisoihin tänä vuonna. Harmi ettei toteutunut, toivottavasti tulevina vuosina!
  10. https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/ad83a76c-aee7-4bc6-9c90-2d8dafa2d9de
  11. Ei merkkejä paremmasta jalan suhteen. Jo 250m kävely lounaspaikkaan aika ikävää, ei puhettakaan juoksemisesta. Kuinkahan pitkä tauko tästä nyt kehkeytyykään....No parannellaan kohti vuotta 2021. Toivotaan, että silloin ei tarvitse muumikeulana juosta:)
  12. Itsellä edellisenkin ketjun raja tekemättä, mutta silti tämä olisi tavoitteena ensi vuodelle. Jos nyt saa jalan hoideltua takaisin juoksukuntoon, niin voisi yrittää taas aloitella harjoituksia.
  13. Kiekaralle 5km maantiejuoksun SE eilen Helsingissä, aika 16.28.
  14. Viikko 40 meni nyt juoksun osalta reisille tai pitäisikö sanoa kantapäälle. Ma-Ke peruslenkkeilyä, kunnes keskiviikon lenkillä kantapää otti itseensä. Loppuviikosta ei juoksua. Pyöräilyä tuo ei onneksi häiritse ollenkaan. Torstaina ja perjantaina ajelin kevyet lisälenkit paluutyömatkan oheen. Viikonlopuksi viritin trainerin kuntoon ja molempina ajoin sillä harjoituksen. Hyvä, että tuli hankittua tuo harjoitusvastus. Tuntuu hyvälle kapineelle parin treenin jälkeen. Hyvää talvihikoilua luvassa. Lievästi hatuttaa taas oma tyhmyys, mutta sitä saa mitä tilaa. Täytyy nyt kuul
  15. +1 vaihtelulle. En ole varmaan koskaan ollut yhtä "rikki" kuin silloin, kun tein duunia liukuhihnalla jossa piti seistä koko 8h työpäivä sen koneen ääressä paikallaan (pl. 2x 12min kahvi + 30min ruokis). Ai jeesus, että teki hyvää päästä istumaan tauon koittaessa... Sitä muistellen toimistotyökin tuntuu ihan inhmilliseltä. Ja on toki tuoleja ja Tuoleja, paperikoneen valvomotuolissa tuntui välillä maittavan uni paremmin kuin omassa sängyssä
  16. jt train

    Cooper

    Tarkoitatko tällä, että kävit kolmesti viikossa juoksemassa vai että kolme harjoitusta ja kevyet lenkit päälle? Teitkö muuta harjoittelua juoksun lisäksi? Todella toimivaa harjoittelusi ainakin ollut tuloksen perusteella.
  17. Tämmöisistä en olekaan kuullut. Voisi olla hyödylliset tosiaan.. Onko nämä jotkut ihan tehdastekoiset vai vanhoista villasukista pelkät varret? Hyvin kulkee treenit, ei muutakuin terveenä kohti seuraavaa kisaa!
  18. Ei tosiaan oireillut ennen tuota keskiviikkoaamun lenkkiä ollenkaan. Olen nyt pari päivää syönyt buranaa + antanut kylmää + vähän venytystä, aika hankalaa on kävelykin edelleen. Ei taida viikonloppunakaan päästä lenkille ellei nyt ihmeparantumista tule. Varmaan viriteltävä kohta pyörä kiinni traineriin ps. en muuten edes muista milloin olisin viimeksi jonkun leffan katsonut. Tulee simahdettua jo uutisten ja urheilun jälkeen:D
  19. ^Hyvää juttua! Turhaan tuli eilen "koputettua puuta".. Tänään nimittäin aamulla lenkillä oikea kantapää tuumasi aivan puskista, että nyt riittää. Hölköttelin lenkin kyllä loppuun asti ilman suurempia ongelmia, mutta nyt ei oikein onnistu edes kävely. Ei mitään pistävää/terävää kipua, mutta jotain häikkää siinä on. Prkl sentään. Täytyy nyt ottaa varmaan pari päivää ihan lepoa ja toivoa, että se siitä asettuu... Ihme touhua, olisin odottanut että joku aivan muu paikka olisi hajonnut.
  20. ^Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys, että mikä on sopiva määrä taustaa? Omalla kohdalla en usko, että vielä pitkään aikaan on pelkoa jäämisestä junnaamaan paikallaan. Pohjia on vielä niin olemattoman vähän. Kunhan nyt saa edes esim. ensimmäisen 3000km mittariin, niin melko 100% varmasti kehitystä tapahtuu, kunhan pysyy pois telakalta. Nytkin kyllä liikun varmasti hyvin heikoilla jäillä... "kop kop".
  21. Solar Boosteille peukku täältäkin. Suorastaan hellii jalkaa kevyillä ja/tai pitkillä lenkeillä.
  22. ^Lihasvoiman totaalinen puute + ylärekisterin käyttämättömyys <- nuo ne on varmasti kaksi syytä miksi ei kulje mihinkään. Syyt on siis tiedossa ja korjaustoimenpiteetkin, enää pitäisi toteuttaa. No toistaiseksi toteutustoimenpiteet jäi hamaan tulevaisuuteen. Viime viikolla nimittäin tuli laiskoteltua ja lähinnä vain ulkoiltua harjoittelun sijaan. Hölkkäilyt: Ma 21.9 A. Juoksu 13,8km @ 5:19min/km @ 121bpm Ti 22.9 A. Juoksu 13,8km @ 5:13min/km @ 122bpm Ke 23.9 A. Juoksu 21,7km @ 4:50min/km @ 135bpm To 24.9 A. Ju
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy